смяна на хидравлично масло Е39
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
- El Diablo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2832
- Регистриран на: 4.09.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: E70
смяна на хидравлично масло Е39
колеги, има ли смисал да сменя хидравличното масло с декстрок 3 (или 2??), след като казанчето НИТО е омаслено нито губи такава течност /да чукнеме на дърво/ нито по маркучите има масло, просто се интересувам дали тази профилактика е ЖЕЛАТЕЛНА ако няма проблеми, защото мисля че за 12 годишна кола това масло е станало на Боза
-някои правил ли е тази процедура, изобщо как се прави, и наи ме интересува, дали волана става ПО ЛЕК след смяна на това масло ?
-и колко литра са нужни
има ли изобщо фаида както се вика за тая процедура, волана ми какво да ви кажа, като бях с 18ки джанти се въртеше нормално, като сложих 15-те мислех че съм без гуми
т.е доста по лесно, но некак си на х5-та Е70 воланчето се врътка по лесно макар с 20 цола жанти
пС: колата е на реални 170 км. съдеики какво ми казаха в дару, и по това че все още всичко по окачването е още от завода, съм склонен да вярвам
-някои правил ли е тази процедура, изобщо как се прави, и наи ме интересува, дали волана става ПО ЛЕК след смяна на това масло ?
-и колко литра са нужни
има ли изобщо фаида както се вика за тая процедура, волана ми какво да ви кажа, като бях с 18ки джанти се въртеше нормално, като сложих 15-те мислех че съм без гуми


пС: колата е на реални 170 км. съдеики какво ми казаха в дару, и по това че все още всичко по окачването е още от завода, съм склонен да вярвам

- bmw_n00b
- ентусиаст
-
- Мнения: 986
- Регистриран на: 21.08.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: 96-8' 523ti
Моят съвет е да не сменяш щом нямаш проблеми. Аз мойто го смених (1.1 л.) и ми се разтекоха маркучите, а преди това не течаха. Та и маркучи смених... Х5-цата ти сигурно има сервотроник и затова е по-мека. А преди и след смяната - разлика никаква. И аз се бях замислил защо ми е малко по-криво да въртя геврека отколкото на Суперба, ама после си изясних, че нямало сервотроник на нашите каляски. А в началото като я взех пък ми беше адски криво като изпреварвах, щото си првя движението както съм свикнал със сервотроник, а без - по-малко завива колата и все се навирах в колата която тръгвам да изпреварвам. Абе с една дума - недей 

- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
- moni76
- ентусиаст
-
- Мнения: 1263
- Регистриран на: 29.01.2003
- Местоположение: ... p0d n€b€t0, n@ m0r€t0 ...
- Пол: Мъж
- Кара: e39 525dA
- Мечтае да кара: м6
ще следя темата, щото и аз съм го замислил....
My BMW history:
'91 E36
'97 E36
'00 E46
'01 E46
'99 E39
'03 E39
http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c&NR=1
'91 E36
'97 E36
'00 E46
'01 E46
'99 E39
'03 E39
http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c&NR=1

- Toni Montana
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 20.11.2008
- Местоположение: София
- Кара: F34 318dA, E39 520i, Civic 1,6i
- Детайли за колата: 2016 F34 318dA LCI, 1997 Е39 520i, 2004 Honda Civic 1.6i
бива да се сменя от време на време, но може след туй да почне да ти сълзи от някой маркуч - там кадето са махали/подменяли скобите. но за такива стари коли 10+ години това е нормално.
аз сменях преди 3 седмици. един приятел ми помогна. за половин час се оправихме, но ти трябва подемник или канал. на помпата има маркуч дето засмуква от казанчето. има скоба. отвърташ скобата и дърпаш маркуча (внимавай от там ше текне масло). палиш колата за 20-30 сек. и въртиш волана наляво-надясно докрай няколко пъти. при мен изтече 1л масло, а дават че общо е 1.2л. следователно 0.2л не успяхме да източим. после си мушкаш маркуча, слагаш нова скоба, и пълниш в казанчето новото масло. пак палиш за 20-30 сек. и въртиш волана наляво надясно докрай няколко пъти
ако ти звучи сложно отиди на сервиз, но не е трудно.
ако ходиш на НЕоторизиран сервиз гледай кво масло ти слагат - за почти всички БМВта маслото е АТF и е червено на цвят (Dexron 3 е като АТF и е червено). В този случай на капачката на казанчето пише АТF. За повечто ДРУГИ коли като VW/Audi например е друго и е със зелен цвят. Внимавай някой разбиращ майстор да не ти сложи от зеленото.
аз сменях преди 3 седмици. един приятел ми помогна. за половин час се оправихме, но ти трябва подемник или канал. на помпата има маркуч дето засмуква от казанчето. има скоба. отвърташ скобата и дърпаш маркуча (внимавай от там ше текне масло). палиш колата за 20-30 сек. и въртиш волана наляво-надясно докрай няколко пъти. при мен изтече 1л масло, а дават че общо е 1.2л. следователно 0.2л не успяхме да източим. после си мушкаш маркуча, слагаш нова скоба, и пълниш в казанчето новото масло. пак палиш за 20-30 сек. и въртиш волана наляво надясно докрай няколко пъти

ако ти звучи сложно отиди на сервиз, но не е трудно.
ако ходиш на НЕоторизиран сервиз гледай кво масло ти слагат - за почти всички БМВта маслото е АТF и е червено на цвят (Dexron 3 е като АТF и е червено). В този случай на капачката на казанчето пише АТF. За повечто ДРУГИ коли като VW/Audi например е друго и е със зелен цвят. Внимавай някой разбиращ майстор да не ти сложи от зеленото.

Последна промяна Toni Montana на 05 Фев 2009, 22:30, променена общо 1 път

- Toni Montana
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 20.11.2008
- Местоположение: София
- Кара: F34 318dA, E39 520i, Civic 1,6i
- Детайли за колата: 2016 F34 318dA LCI, 1997 Е39 520i, 2004 Honda Civic 1.6i
- i4koo
- ентусиаст
-
- Мнения: 910
- Регистриран на: 4.01.2007
- Местоположение: България
- Кара: BMW E39 520 M52
- Мечтае да кара: M5
Така е колеги ,аз сменях казанче и маркучи и затова сложих 3-ката ,иначе никаква разликаToni Montana написа:след смяната няма никаква промяна при въртенето на волана - и преди и след това се върти еднакво.

Нищо лично ,Просто бизнес !
- El Diablo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2832
- Регистриран на: 4.09.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: E70
ясно, за сега няма да го пипам мерси за отговорите колеги, щом няма никаква промяна, пък и маи бяха казали немците за нещо, което не създава проблеми /т.е течове и т.н./ да не се пипа 

Toni Montana написа:след смяната няма никаква промяна при въртенето на волана - и преди и след това се върти еднакво.
Колеги според мен точно заключението "... няма никаква промяна при въртенето на волана - и преди и след това ..." обяснява защо хидравличната и спирачната течност ТРЯБВА да се сменят редовно.
Те силно хигроскопични и с течение на времето просто губят работните си характеристики, като поемат влага прах и т.н. и в крайна сметка съсипват агрегата който обслужват.
"промяна" обикновено има ако не се сменят и тя струва нерви и пари, но тогава никой не се сеща, че хидравличната течност е на ~10 години, х00 000 км. и т.н. а казва рейката се скапа, ABS-a се бъгна и така ...
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани