След активирането на ABS - натиска ли се до дупка спирачка?

5-та серия ('02- ), 7-ма серия ('01- ), 1-ва серия ('04- ), 3-та серия ('05- ), Х серия

Модератори: naskoksan, gazzzar, Технически модератори

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Мнение от Mollov » 04 Фев 2009, 12:30

icog написа:Идеята беше, че само някоя бабичка-нинджа може да бъде по-бърза (те обаче били на изчезване) и реално имаш достатъчно време да реагираш и спреш при тази скорост без да претрепеш някой.


Те по селата такива бол ;) Но иначе не си много прав - много зависи от условията и пътната настилка (много хора не се съобразяват с този факт)... че ако е лъзгаво ше спреш за 2 коли.... ама друг път ;)


Аватар
Мнения: 4861
Регистриран на: 13.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби...нация и Вайълет!

Мнение от SKISA » 04 Фев 2009, 12:47

според мен няма шофьор по-бърз от абс-а! наистина най-важното в ситуацията с абс-а е ,че колата може да се управлява,да завива и да остане в ръцете ти. всички системи са така направени ,че да можеш да управляваш в критична ситуация.
не знам росен точно каква е била ситуацията за него ,но съм сигурен ,че пр иравни други условия абс-а ще спре по-бързо от който и да е шофьор-включително и льоб. точно за това,както казах и напред има на новите модели система ,която разпознава внезапното натискане на спирачката,знае ,че шофера инстиктивно може да не донатисне до край педала и самата система дава повече налягане и натиска до край без крака да е до долу. така че даже са сложили система ,която при задействане внезапно на спирачката ,което ясно ,че включва абс-а донатиска педала и прави това вместо и въпреки шофьора. това са изследвани неща и са хвърлени маса пари да ги проверат и със сигурност са по-точни от нас на божура с рулетка и мерене.
точно по тая причина абс-а не е изключваема екстра както примерно дсц-то или други.....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 25.08.2006
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: е46

Мнение от neonman » 04 Фев 2009, 12:50

SKISA написа:според мен няма шофьор по-бърз от абс-а! наистина най-важното в ситуацията с абс-а е ,че колата може да се управлява,да завива и да остане в ръцете ти. всички системи са така направени ,че да можеш да управляваш в критична ситуация.
не знам росен точно каква е била ситуацията за него ,но съм сигурен ,че пр иравни други условия абс-а ще спре по-бързо от който и да е шофьор-включително и льоб. точно за това,както казах и напред има на новите модели система ,която разпознава внезапното натискане на спирачката,знае ,че шофера инстиктивно може да не донатисне до край педала и самата система дава повече налягане и натиска до край без крака да е до долу. така че даже са сложили система ,която при задействане внезапно на спирачката ,което ясно ,че включва абс-а донатиска педала и прави това вместо и въпреки шофьора. това са изследвани неща и са хвърлени маса пари да ги проверат и със сигурност са по-точни от нас на божура с рулетка и мерене.
точно по тая причина абс-а не е изключваема екстра както примерно дсц-то или други.....

За това ли суперспортните коли ДО ЕДНА НЯМАТ АБС :winky:
if your car isn't scary - it's just not fast enough!

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2072
Регистриран на: 8.03.2005
Местоположение: София

Мнение от rosen.kolarov » 04 Фев 2009, 13:36

SKISA написа:.....


Иво, подкрепям идеята за управляемостта, но ако имаш място в този
случай и аз го ползвам да маневрирам и това адски помага, точно защото
дебалансираш автомобила и върхи едно или няколко колела има
по-голям натиск - т.е. по-голямо сцепление - т.е. по добро спиране !!!
В моя случай ситуацията беше следната - излизам с около 75-80км. от
подлеза на НДК, на светофара с Раковска свети червно, аз съм в
дясна лента има адски много коли и няма място за никакви маневри,
тъкмо е заваляло и излизам от сухо в подлеза на адски хлъзгаво (дъжд
и прах + износен асфалт) натискам до дупка спирачката ABS трака ще
се скине и за около 50 метра успявам да намаля само до 50-55 км,
вече виждам как отвявам поне няколко автомобила, следва пълно
отпускане на спирачката (почти никаква разлика в движението) и
последващо натискане - в този момент колата заби муцуна и започна
да спира доста по добре, някак си се промушиих между колите (добре
че бяха оставили място помежду си) и едвам успях да спра на 2 метра
от една баба която пресичаше в този момент.
Така, че колеги ABS е нещо страхотно, НО не във всяка ситуация,
сигурно в 99% от ситуациите с тази система се спира и по-добре и
по-бързо, НО в останалия 1% тя пречи, дори много.
И не ми говорете за адреналин и тем подобни ами дайте да се съберем
и да тестваме, но в екстремни условия.
Не забравайте, че автомобилните производители тесват при всякакви
условия, но надали имат в предвид мърсотията и стария асфалт на
София, а това знаем колко е гадно и коварно!
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 540
Регистриран на: 20.12.2008
Местоположение: посред Витоша
Пол: Мъж
Кара: Трамвай по Графа
Мечтае да кара: Подводница
Детайли за колата: F10 530 xd

Мнение от icog » 04 Фев 2009, 13:55

При второто натискане на спирачката АБС-а зачатка ли или изобщо не се активира?

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2072
Регистриран на: 8.03.2005
Местоположение: София

Мнение от rosen.kolarov » 04 Фев 2009, 16:59

И при второто и при третото .... и при Х-тото натискане на спирачката ABS си чаткаше яко.
Изображение


Аватар
Мнения: 4861
Регистриран на: 13.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби...нация и Вайълет!

Мнение от SKISA » 04 Фев 2009, 18:19

според мен просто си уцелил вече по-добро сцепление на пътя ,а не е бил проблема в абс-а! на второто натискане е дошъл по-добър асфалт или гумите са се завъртяли вече и са поизсушили и е хванало...! почти съм си гурен ,че и със и без второ натискане си щял да спреш пак там...

все пак има и ситуации извън правилата и може тази да е била такава. аз ги слагам даже под 1% от всичките ,което е пренебрежимо малко...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1465
Регистриран на: 19.05.2008

Мнение от flame » 05 Фев 2009, 9:49

SKISA написа:според мен просто си уцелил вече по-добро сцепление на пътя ,а не е бил проблема в абс-а! на второто натискане е дошъл по-добър асфалт или гумите са се завъртяли вече и са поизсушили и е хванало...! почти съм си гурен ,че и със и без второ натискане си щял да спреш пак там...


Съгласен! 8) Между другото така се раждат митове и легенди - как трабанта спрял, а мерцедеса паднал в пропаста (ама после дошли Myth Busters от дискавъри и открили, че имало разлика в асфалта или други такива алабалистики ;) )

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1126
Регистриран на: 5.07.2004
Местоположение: Пловдив
Кара: M3 и Volvo XC70

Мнение от Tod » 05 Фев 2009, 14:10

SKISA написа:според мен просто си уцелил вече по-добро сцепление на пътя ,а не е бил проблема в абс-а! на второто натискане е дошъл по-добър асфалт или гумите са се завъртяли вече и са поизсушили и е хванало...! почти съм си гурен ,че и със и без второ натискане си щял да спреш пак там...

все пак има и ситуации извън правилата и може тази да е била такава. аз ги слагам даже под 1% от всичките ,което е пренебрежимо малко...


И според мен Роската е извадил късмет, като е попаднал на настилка с по-добро сцепление и спирането се е осъществило!

Бях на едно представяне в Мкар преди време точно за демонстрация на екстремно спиране, немеца който представяше нововъведенията наблягаше на това, че спирачката трябва да се натисне здраво и да не се пуска(думите му бяха нещо от рода натискате така сякаш забивате пирон с чук само с един удар) направо я праскаше с все сила, стана ми жал за колата ако, че беше тестов модел!
Good Luck

Не е ли странно? Същите хора, които се смеят на научната фантастика, четат прогнозата за времето и вярват на икономисти? ~Kelvin Throop III

т-т-т-тузар
Аватар
Мнения: 3389
Регистриран на: 6.01.2004

Мнение от GaD » 05 Фев 2009, 15:34

Бях на едно представяне в Мкар преди време точно за демонстрация на екстремно спиране, немеца който представяше нововъведенията наблягаше на това, че спирачката трябва да се натисне здраво и да не се пуска(думите му бяха нещо от рода натискате така сякаш забивате пирон с чук само с един удар) направо я праскаше с все сила, стана ми жал за колата ако, че беше тестов модел!


:shock: :shock: :shock:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 3.06.2008
Местоположение: София

Мнение от Bobbybd » 05 Фев 2009, 15:38

Що му мислите толко като то си го пише в дебелите книги?! Доказано е отдавна. На сух асфалт със хубави гуми, професионален състезател или евентуално много опитен шофьор, който умее много добре да си дозира спирачното усилие много близо до ръба на сцеплението, без ABS може да спре по бързо отколкото със, който в случая би и пречил даже. Което не се отнася за масата простосмъртни шофьори и затова и естествено е измислен. При мокро нещата са на кантар. При сняг и лед особено е доказано, че какъвто и да е шофьора не може да се справи по добре без ABS от колкото със. От тук нататък всичко си е до ситуация и условия (гуми, температура, настилка, наклон, скорост и т.н.) и вярвам че почти всички тук са карали коли с и без ABS и са попадали в най-различни ситуации, при които е трябвало да се действа различно, но като цяло имате представа за разликата когато има и когато го няма. Друг е въпроса, че тази система е неприложима при нито една техика на спортно каране, независимо на каква дисциплина, писта, рали и т.н. И общо взето не е нещо, което е пренесено от състезателните автомобили към серийното производство. Въпреки че, при тях е изклютилено важно не само колко бегат, обикновена са в един клас с почти равни възможности, ами и колко спират и завиват. За наще автомобили също е важно де.

Weißwurst-Fresser
Аватар
Мнения: 2687
Регистриран на: 22.11.2003
Местоположение: в рекарото
Кара: F40

Мнение от CheGevara » 06 Фев 2009, 10:31

пак се отклонявате от темата и почва безмисления спор "Да или Не на АБС" :(

Експертите (ADAC, Motorsport) са доказали, че при екстремнна ситуация, е задължително първият натиск върху спирачките да е най-силен и после при-нужда постепенно да се отпуска.
Тоест винаги първо "vollbremsung" до пълно псиране на колата или при отминаване на опастността, отпускане на педала. Има N-брой тестове точно за държанието в такива ектремни спирания е доказано, че всяко въздържане от натискането на педала на спирачката се увеличава риска от ПТП !

Предишна

Назад към Е60/Е65/Е87/Е90/Х-series

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook