След активирането на ABS - натиска ли се до дупка спирачка?

5-та серия ('02- ), 7-ма серия ('01- ), 1-ва серия ('04- ), 3-та серия ('05- ), Х серия

Модератори: naskoksan, gazzzar, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1465
Регистриран на: 19.05.2008

След активирането на ABS - натиска ли се до дупка спирачка?

Мнение от flame » 03 Фев 2009, 9:34

Здравейте колеги, вчера оня ден щях да се намармаладя поради висока скорост, но колата и в частност ABS-а ме спасиха. :bowdown:

Продължава обаче да ме човърка въпроса за натискането докрай на спирачния педал при вече активиран ABS и започнало спиране.

Аз натиснах спирачката първо леко, след това малко повече (условно да речем до средата) и тогава ABS-а започна за рита и колата да спира яко. При това положение аз не натиснах педала повече (продължих да го натискам до средата), а се съсредоточих върху препятствията отпред.

Та се чудя - ако при ритащ ABS бях натиснал спирачката максимално (а не до средата) щях ли да спра по-бързо?

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2072
Регистриран на: 8.03.2005
Местоположение: София

Re: След активирането на ABS - натиска ли се до дупка спирач

Мнение от rosen.kolarov » 03 Фев 2009, 11:24

flame написа:Та се чудя - ако при ритащ ABS бях натиснал спирачката максимално (а не до средата) щях ли да спра по-бързо?


Не мисля, че ще спреш по-добре ако си натиснал педала до край.
В конкретната ситуация се е задействала ABS системата и от този
момент нататък всичко вече се контролира не от теб.

Имах няколко момента зимата с Е60-цата и да си кажа чесно единия
беше доста инфарктен, та както бях заварил спирачката и ABS си
тракаше вече се виждах катастрофирал - в този момент инстинктивно
започнах да натискам и отпускам спирачката (т.е. да се правя на ABS)
след тази намеса успях да спра поне с 5-6 метра по рано отколкото
ако бях разчитал на ABS-а, които в случая бяха решаваши.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 629
Регистриран на: 8.04.2004
Местоположение: Sofia

Мнение от S_GonzaLes » 03 Фев 2009, 20:32

Съгласен съм с г-н Коларов, и аз мисля че дори трябва да се отпусне спирачката при активиран ABS и след това да се натисне отново, натискаш и отпускаш имитирайки системата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 672
Регистриран на: 14.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: само Месершмити

Мнение от galant » 03 Фев 2009, 21:42

А дали имате такава бърза мисъл че в създадена ситуация да си кажете-Я,ABS се задейства,сега ще отпусна,после ще натисна до долу и...


Аватар
Мнения: 4861
Регистриран на: 13.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби...нация и Вайълет!

Мнение от SKISA » 03 Фев 2009, 22:05

galant написа:А дали имате такава бърза мисъл че в създадена ситуация да си кажете-Я,ABS се задейства,сега ще отпусна,после ще натисна до долу и...

мисъл няма... има усет и опит!
аз малко трудно мог ада се съглася с росен ,че крака може да влияе по-бързо от електрониката ,но ако евентуално условията са нистина извънредно опасни може да се разчита и на шофера с отпускане и ново бързо натискане....!!!
във всеки случай всички списания и предавания казват ,че трябва да се натиска до край и без пускане. новите системи включват дори донатискане на педала от самата система след внезапно задействане от шофьора и задействане на абс -а! така че натискайте до дупка и дръжте здраво волана.....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 629
Регистриран на: 8.04.2004
Местоположение: Sofia

Мнение от S_GonzaLes » 03 Фев 2009, 22:05

Всичко зависи от ситуацията все пак, нали затва си имаме глави на раменете и стаж за да преценяваме ситуациите.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 540
Регистриран на: 20.12.2008
Местоположение: посред Витоша
Пол: Мъж
Кара: Трамвай по Графа
Мечтае да кара: Подводница
Детайли за колата: F10 530 xd

Мнение от icog » 03 Фев 2009, 22:17

При автомобили с АБС стриктно не се препоръчва познатото от по-старите машини "помпене". Логиката на производителите е, че след като сте натиснали яко и сте задействали АБС-а явно ситуацията изисква натискането а условията предизвикват приплъзването. В този случай отпускането на спирачката и повторното и натискане води само до повторно задействане на АБС-а. Разликата е, че самото припомпване води до загуба на време (респективно разстояние) докато системата отново сработи и започне да спира оптимално.

А при ситуацията, която колегата Росен описва най-вероятно ролята си е изиграл адреналина:). Със сигурност автомобил със задействан АБС ще спре за по-кратко разстояние от който и да е припомпван такъв.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2072
Регистриран на: 8.03.2005
Местоположение: София

Мнение от rosen.kolarov » 03 Фев 2009, 23:16

icog написа:А при ситуацията, която колегата Росен описва най-вероятно ролята си е изиграл адреналина:). Със сигурност автомобил със задействан АБС ще спре за по-кратко разстояние от който и да е припомпван такъв.


Колега, повярвай че се бях изджаскал.
Като цяло съм съгласен с вашите мнения, но ситуацията беше следната
беше доста студено (малко над нулата) и беше заваляло преди 5 мин.
знаете какъв готин става асвалта преди да е отмит праха и това в
комбинация с изтъркания асфалт на столицата ... пожелавам ви да не
влизате в този филм. След натискане на спирачката здраво системата
се задейства и педала си тракаше а колата си се пързаляше напред.
След отпускане и последващо натискане успях да дебалансирам
автомобила и той започна да забува муцуната и да спира чувствително
по-добре поради по-голямата тежест върху предните гуми.

Така, че колега мисля че адреналина няма нищо общо в случая :twisted:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 25.08.2006
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: е46

Мнение от neonman » 03 Фев 2009, 23:24

Единствения начин да се спре по-бързо от АБС- системата не е да се правиш на такава :mhihi:, a да отпуснеш педала непосредственно преди границата на задеистване на АБС и да задържиш там
:idea:
За това обаче трябва ДОСТА опит и самообладание :!:
if your car isn't scary - it's just not fast enough!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1465
Регистриран на: 19.05.2008

Мнение от flame » 04 Фев 2009, 6:22

Eeeee, колеги не може да ме убедите за помпенето, че е по-добро от АБС-а! Най-малкото както каза един колега по-горе със всяко помпене се губи време и се активира повторно АБС-а. А пък съм карал кола без АБС и оставете вие тоя опит, рутина и реакции - кат се завъртиш като пумпал на 360 градуса веднага инстинктивно скачаш върху спирачките и не мислиш как да се правиш на АБС - в рамките на 1 секунда едва ли може да го измислиш, камо ли да го направиш, а и да го направиш едва ли ще е по-добре от АБС-а!

Някой каскадьор или рали състезател може да се справя по-добре от АБС, но тук говорим за всички нас обикновените шофьори. Сещам се и един пич какъв железен аргумент беше извадил преди години за АБС-а - че тва било нещо напълно безполезно, иначе щяло да го има във Формула 1 :mhihi: :mhihi: :mhihi:

А за натискането до дупка виждам само 1 колега да го коментира и май ще се съглася с него, че е по-добре да се натиска спирачката до дъно - със сигурност поне няма да спре по-бавно :mhihi:

Денис-Белята!!!
Аватар
Мнения: 1634
Регистриран на: 3.11.2005

Мнение от 00Cool » 04 Фев 2009, 6:51

Имал съм същия случай като на колегата росен,коларов
Аз си го обяснявам така .....
Не че колегата се е опитвал да се прави на по “качествен“абс или нещо от сорта ами просто след като се включи абс-а гумите губят сцепление и почва пързалката .След като е отпуснал спирачката гумите за момент си връщат малка част от сцеплението и пак така ......
Аз си го обяснявам, че ето това връщане на сцеплението между припомпването е изиграло важна роля в по бързото спиране при колата ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 243
Регистриран на: 12.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 545i

Мнение от Sapa » 04 Фев 2009, 8:48

Колеги, май забравяте кое е най-важното предимство на АБС-а. Много е спорен вапроса дали колата спира по-добре с АБС (особено на сухо) или не. Важното е че колата ОСТАВА УПАВЛЯЕМА. Което иде да рече че вместо да припомпвате или да натискате здраво педала и да гледате как се приближава нещото отпред - просто врътнете волана и го избегнете (естествено с натисната спирачка). С новите модерни системи дори няма риск от завъртане при такова рязко извъртане :)

Я да ви питам за един друг "феномен" - идентична ситуация - колата се плъзка напред АБС че се потроши от щракане обче колата не спира. Инстиктивно усилвате натиска на педала на спрачката и изведнъж той потъва рязко до пода. Предполагам някакъв клапан изпуска налягане в този случай, вие как мислите
Продавам тунинг кит за 335i на Vishnutuning (http://www.vishnutuning.com/RevIICAN.htm) - тестван 30 хил. км на 390 к.с. и 550 Нм

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 672
Регистриран на: 14.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: само Месершмити

Мнение от galant » 04 Фев 2009, 10:31

flame написа:Eeeee, колеги не може да ме убедите за помпенето, че е по-добро от АБС-а! Най-малкото както каза един колега по-горе със всяко помпене се губи време и се активира повторно АБС-а. А пък съм карал кола без АБС и оставете вие тоя опит, рутина и реакции - кат се завъртиш като пумпал на 360 градуса веднага инстинктивно скачаш върху спирачките и не мислиш как да се правиш на АБС - в рамките на 1 секунда едва ли може да го измислиш, камо ли да го направиш, а и да го направиш едва ли ще е по-добре от АБС-а!

Някой каскадьор или рали състезател може да се справя по-добре от АБС, но тук говорим за всички нас обикновените шофьори. Сещам се и един пич какъв железен аргумент беше извадил преди години за АБС-а - че тва било нещо напълно безполезно, иначе щяло да го има във Формула 1 :mhihi: :mhihi: :mhihi:

А за натискането до дупка виждам само 1 колега да го коментира и май ще се съглася с него, че е по-добре да се натиска спирачката до дъно - със сигурност поне няма да спре по-бавно :mhihi:





Точно това исках да кажа,че обикновения шофер(а не професионални каскадьори)инстинктивно скача на спирачките и няма такъв филм-аааа,чакай сега,четох във форума че така и така-всичко става за секунда

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 164
Регистриран на: 5.08.2007

Мнение от Langata » 04 Фев 2009, 10:46

По мое мнение ABS-а не е много ефективен при къси разтояния от наближаващото препядствие а е направен за бързо спиране от големите скорости и както каза колегата за възможността да управляваш автомобила при натисната спирачка! А единственото което може малко да ти помогне по бързо да спреш в инфарктна ситуация е ръчната спирачка според мен!
Никой не умира девствен защото живота преебава ВСИЧКИ!!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 540
Регистриран на: 20.12.2008
Местоположение: посред Витоша
Пол: Мъж
Кара: Трамвай по Графа
Мечтае да кара: Подводница
Детайли за колата: F10 530 xd

Мнение от icog » 04 Фев 2009, 11:01

Май най-лесно е някой ден като/ако се посъберем да го изпробваме:).

Аз лично съм правил демо на съпругата ми, че ми се беше развикала колко бързо карам в едно село (около 70 км/ч). Та като се изравни предницата с един стълб, спирачка до дупка и от задницата на колата до стълба имаше около 2 коли разстояние. Идеята беше, че само някоя бабичка-нинджа може да бъде по-бърза (те обаче били на изчезване) и реално имаш достатъчно време да реагираш и спреш при тази скорост без да претрепеш някой.

Следваща

Назад към Е60/Е65/Е87/Е90/Х-series

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook