Има ли усезаема разлика между X5(E70) 3.0d и 3.5d ???

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 224
Регистриран на: 19.09.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е90 фейслифт + Ауди А4, 2 TFSI 4x4
Мечтае да кара: същото
Детайли за колата: Е90, фейслифт, двойка дизел, автомат, черната перла и други шукарийки:).

Мнение от eMotion » 02 Фев 2009, 4:25

vwfan написа:Не си заслужава парите 3.0sd поне в тази кола ;) И освен ако не разполагаш с неограничен бюджет за покупка на колата, по-добре си инвестирай парите, в глезотийки (екстри). Колата е чудесна, даже повече от чудесна с 3.0d, върви безобразно добре и е най-бързия SUV в трилитровия дизелов клас. И единствената алтернатива на тази перфектна кола (ако не те притеснява липсата на 3 ред седалки), е Porsche Cayenne Diesel Tiptronic S. Пак го казвам, няма смисъл от 3.0sd в X5, по-добре си дай парите за екстри - все пак 11 000 лева, не са малко и по-добре да ги дадеш за Sport Pack и едни 20 или 21 инча джанти и примерно печка, отколкото за другия двигател. И незнам колегите как ги усещат тея фрапиращи разлики във вървежа, но лично аз съм виждал как 3.0sd бие 3.0d на мой приятел, с по-малко от педя на 400 метра. Ако е такава разликата между 318 и 330, както се изказа един колега по-нагоре, значи тия със 330 са пълни балъци ;) Отделно в София 3.0d с душманско каране даде 12-12,5 разход, а 3.0sd даде 16-17 разход. Сега ако някой каже, че не го бъркат парите и този разход, значи не му трябва 3.0sd, а 4.8i ;) :idea:


Колега, това за разхода дето го казваш е много интересно, само не знам дали си сигурен, че X5 3.0d дава в София 12-12,5 разход особено през зимата. Моята 3ка Е90 с два литра дизелов двигател ми дава около 11-11.5 в София. Вярно, че карам предимно на кратки разстояния, но под този разход трудно мога да сляза. В същото време извън града ми е падал разхода и до 4.2 литра като обикновено е в границите 4.6-5.4.
http://emotion3.snimka.bg/automobiles/podpis.419455
Мерцедес карат женкари, БМВ - мъжкари!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 657
Регистриран на: 9.06.2008

Мнение от Koliu » 02 Фев 2009, 13:10

Колега,
разлика има - то е ясно!
Само, че поради фактът, че 3.0 d върви повече от добре , не виждам смисъл да дваш повече пари от sd... Просто с "малкия" дизел няма да има нито една ситуация, в която да се почустваш, че липсва мощност... Покарай 5 минути 3.0 d и сам ще усетиш дали ти липсва мощност...
По-вероятно е да ти липсва някоя глезотия като вентилация на седалките, печка с дистанционно, камера за заден ход, автоматичен заден капак или други подобни ;)
Според мен абсолютно е по-добре да вземеш 3.0 d с повечко екстри.


Аватар
Мнения: 1825
Регистриран на: 23.09.2005
Местоположение: Варна, морето, сините вълни...
Пол: Мъж
Кара: Кенеф от Инголщат

Мнение от ms » 02 Фев 2009, 14:25

Извинявам се за :OT: , но може ли някой да ми разясни долното:

quickshare написа:Правете разлика от БИТУРБО И ТУИН ТУРБО.3.0сд е ТУИН ТУРБО!!!


Аз лично все си мисля, че е едно и също като принцип и разликата е само в името... Не говорим за разликата дали са паралелно или последователно подредени- това вече са технически решения...
Изображение
Изображение


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Мнение от V-max » 02 Фев 2009, 15:23

каскадни турбини е правилният термин ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4521
Регистриран на: 5.04.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от MaXimal » 02 Фев 2009, 15:31

BMW си го водят twin turbo




А по-пътя на логиката не е ли...
bi=twin=2 ? :)
Изображение


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Мнение от V-max » 02 Фев 2009, 15:43

БМВ България как го водят е вс едно , толкова и разбират :D Принципа е важен , а точно че едната турбина е малка , а пък другата голяма и чака малката да спре ;) Би и туин турбо са друга бира , 2 еднакви турбини на ВЕ образни мотори :idea:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4521
Регистриран на: 5.04.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от MaXimal » 02 Фев 2009, 17:23

V-max написа:БМВ България как го водят е вс едно , толкова и разбират :D Принципа е важен , а точно че едната турбина е малка , а пък другата голяма и чака малката да спре ;) Би и туин турбо са друга бира , 2 еднакви турбини на ВЕ образни мотори :idea:


Не знам BMW България как го водят, аз казвам как го водят BMW GMBH ;)



Не ми се вярва германците да не знаят как им се водят двигателите, ама щом казваш...


A new chapter in the history of engines.
The V8 Twin Turbo engine in the BMW X6 xDrive50i.


Even more efficient is the BMW X6 xDrive35d with its Variable Twin Turbo technology: here, two different-sized exhaust turbochargers work in sequence to deliver impressive power curves and high rpm.



The 3-litre straight six-cylinder petrol engine with High Precision Injection and Twin Turbo technology combines the typical elasticity of a BMW six-cylinder petrol engine with equally impressive amounts of torque.





:idea: :idea: :idea:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 155
Регистриран на: 15.12.2008
Местоположение: в работата, в интернет и в колата...
Пол: Мъж
Кара: E90 318i 143PS
Мечтае да кара: 516xd ако го изобретят

Мнение от kubica » 02 Фев 2009, 17:32

на колегата мога да кажа следното:
има разлика. но разликата е предимно между двата мотора - каскадното турбо пълнене е технология, която маха неприятния момент с турбо дупката при определени обороти (респективно при определена скорост на дадената предавка). истината е че при Е70 тази разлика е най-малко осезаема. просто този мотор (M57TU2) е по-ефективен при лека кола. имаме в нашия автопарк и двата вида Е70 както и двата вида Е60 LCI - мога да кажа твърдо, че при Е60 разликата е наистина между земята и небето, а при Е70 - много по-малка. предполагам че ако сравним 330д с 335д - тогава може би най-много ще си проличи какво прави тази малка турбинка, сложена преди нормалното турбо. за разхода - наблюдавам всичките ни коли ежедневно - при Е70 с двата мотора е горе-долу 14 към 18, а при Е60-тките е с по 1-2 литра надолу от Х5-иците.
зависи какво търсиш от тази кола и за какво най-много ще я ползваш. аз лично (ако имам пари някой ден да си купя..:)) бих заложил на 3.0д и повечко екстри и системи, за тези 11 450 лева разлика в дената на Е70 с двата мотора.
и нещо друго ми прави впечатление (просто това ми е работата) - на тези с "якия" мотор, малко по бързо им се износват консумативите, като накладки, дискове и смяна на масло според компютрото (иначе стиловете на шофиране са им горе-долу еднакви)...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 155
Регистриран на: 15.12.2008
Местоположение: в работата, в интернет и в колата...
Пол: Мъж
Кара: E90 318i 143PS
Мечтае да кара: 516xd ако го изобретят

Мнение от kubica » 02 Фев 2009, 17:35

а на колегите дето спорят как точно работят турбините, мога да кажа, че не е точно така, както те го описват - голямата не "чака" малката да спре, а има момент и условия, в които и двете работят едновременно...точно там се усеща подскачането на колата и там присветва жълтата лампа...:)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 319
Регистриран на: 10.06.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: '03 E53 X5, '00 E38 730d

Мнение от datcho » 02 Фев 2009, 19:36

vwfan написа: аз съм виждал как 3.0sd бие 3.0d на мой приятел, с по-малко от педя на 400 метра. Ако е такава разликата между 318 и 330, както се изказа един колега по-нагоре, значи тия със 330 са пълни балъци ;) Отделно в София 3.0d с душманско каране даде 12-12,5 разход, а 3.0sd даде 16-17 разход. Сега ако някой каже, че не го бъркат парите и този разход, значи не му трябва 3.0sd, а 4.8i ;) :idea:

Преговори си урока още един път и опитай отново :) Чак си сигурен в думите си.. Евала на такъв човек :)
По темата: Естествено, че 2 винаги е повече от 1. Ако се чудиш кое да избереш просто 3.0sd няма място за сравнение с 3.0d. Пък и каде са 235к.с. каде са 286к.с. ...
Fall in love or fall in hate. Get inspired or be depressed. Make babies or make art. Speak the truth or lie and cheat. Dance on tables or sit in the corner. Life is divine chaos. Embrace it. Forgive yourself. Breath. And enjoy the ride...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 107
Регистриран на: 8.01.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: F10 530 XD 2011г.

Мнение от Salmi » 02 Фев 2009, 21:59

Като заговорихме пък за разхода на гориво, нека някой който кара и има наблюдение да ме подготви колко ще ми гори 3.0д грацко и извън градско :roll:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 155
Регистриран на: 15.12.2008
Местоположение: в работата, в интернет и в колата...
Пол: Мъж
Кара: E90 318i 143PS
Мечтае да кара: 516xd ако го изобретят

Мнение от kubica » 02 Фев 2009, 22:11

ами много, ама много зависи кога и къде караш "грацко"
ако ползваш задръстените зони на центъра на София и ако тръгваш сутрин в 9 (когато е ужаса) и се прибираш вечер в 18.00 - приготви се за 14 литра скъпа нафта, без да я ръчкаш (то и в тия часове няма къде) иначе ако я караш съботно неделно и вечер по кафета, съм чувал че слиза под 11...
за извънградско, пак зависи от стила - предполагам че ако не се прекалява (над 140 км/ч - все пак това е джип) може да постигнеш данните от сайта на БМВ:
Разход на гориво

Градско (л/100 км) 10,2

Извън-градско (л/100 км) 6,9

Смесен цикъл (л/100 км) 8,1

аз лично обаче, не съм срещал Е70 user с тези показатели... :P


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Мнение от V-max » 03 Фев 2009, 2:19

много добра статия в AutoBild имаше скоро , относно как производителят калкулира точните цифри за рахода на гориво . Също и много яки коментари кой колко лъже от различните фирми , БМВ и Мини бяха в челото :D Официалния раход се смята по система с много бавно ускорение в града, примерно 45сек от 30 до 50км/ч :shock: и тн

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4521
Регистриран на: 5.04.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от MaXimal » 03 Фев 2009, 8:51

V-max написа:много добра статия в AutoBild имаше скоро , относно как производителят калкулира точните цифри за рахода на гориво . Също и много яки коментари кой колко лъже от различните фирми , БМВ и Мини бяха в челото :D Официалния раход се смята по система с много бавно ускорение в града, примерно 45сек от 30 до 50км/ч :shock: и тн


Аз ако ускорявам от 30 до 50 за 45 секунди моментия разход през тия 45 секунди ще ми е 28 на 100... не ми се вярва нещо...
Изображение

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Мнение от Mollov » 03 Фев 2009, 9:59

Тва е кажи-речи невъзможно... 28/100, ма ще ускориш за около 2-3 сек... я дръж педала на газта съвсем леко натиснат, колкото да усещаш, че нито намалява, нито поддържа скорост... т.е. едва-едва да ускорява... и да видим дали е 28/100... но и се предполага, че не си в спортен режим на СК...

ПредишнаСледваща

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook