Бавен диференциал = по-ниски гуми?

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Бавен диференциал = по-ниски гуми?

Мнение от Djelebov » 25 Яну 2009, 16:01

Миналата седмица във Варна, изпробвах "увеселителните възможности" на колата (в подписа съм се похвалил). Обаче много кофти се контролираше газта, щото колата искаше почти цялата :( - да си призная слабичка идва и се опитва да зацепи. И тва е със зимни гуми на мокро :confused: . Мислил съм да сложа по-бавен диф, ама може да ми се изгуби кефа от 140 на 3000 оборота пък и докато не пробвам няма да разбера дали ми харесва. Понеже ми се намират 1-2 чифта стари 195/55 отредени за триене, реших да сметна дали с тях мога да симулирам смяна на диференциал, че да видя дали би ми харесало.
Ето сметката:

на гума 205/65 15 - диаметъра и е 64,75см -Тва са ми зимните= летните 225/60
на гума 195/55 15 - 59,55см
диференциала ми е 3,64

Изображение
X=3,96 -диференциала, който симулирам


Колеги, изпускам ли нещо, вярна ли ми е сметката (начина) и ще мога ли (значително) по-лесно да се веселя :?:
Последна промяна Djelebov на 25 Яну 2009, 16:34, променена общо 2 пъти
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 332
Регистриран на: 6.09.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е21 318is 78' сега е30 328
Мечтае да кара: e30 monster

Мнение от tZv3t0zAr » 25 Яну 2009, 16:17

На теория са правилни сметките, но на практика гумите почти винаги са различен диаметър от този който излиза по сметките (разбира се не е огромна разликата)

Тъ в общи линии с тези гуми ще си като с диф 3,91 (понеже мисля това е най-близкия диф до 3,94 който го има при бмв)

Другото е че като лашкаш колата може да ти се стори малко по стабилна, защото гумите са по ниски и деформацията им ще е по малка !
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Мнение от Djelebov » 25 Яну 2009, 16:43

tZv3t0zAr написа:Другото е че като лашкаш колата може да ти се стори малко по стабилна, защото гумите са по ниски и деформацията им ще е по малка !


Чак толкова не ме притеснява стабилността с високите. Все още нямам финансовата възможност да си отредя такава кола само за подобни неща, колкото и да искам, и за това нямам големи претенции откъм стабилност. За мен важното е колата да може да се върти не само около собствената си ос, ами поне на кръгово движение да я държа под ъгъл без да ми сваля оборотите. Мерси за отговора :)
Изображение


Аватар
Мнения: 1402
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e30 318is

Мнение от E30_M_Tech_ll » 25 Яну 2009, 18:14

първо не се казва бавен и бърз диференцял, а къс и дълъг в случая ти си със дълъг и ти трябва къс ще ти върши работа всичко с предавателно число над 4...
ще усокоряваш по бързо но за сметка на това ще си смалиш максималната скорост на която и да е скорост .. за пример сега дигаш някъде около 100 на втора предавка и ти удря прекъсвач а тогава ще го удря на 80 или някъде там... колата ти по лесно ще върти гуми и ще откликва малко по бързо на натиснат до доло педал на газта... :) пр5осто трябва да избереш кое на теб ти е приоритет...
ако караш често извънградско ти трябва дълъг какъвто си имаш в момента ... ако караш повече градско тогава късия е твоя диференцял...
между другото ще ти падне и градския разход малко като сложиш по къс диф защото на мотора ще му е по лесно постоянно да привежда в движение нелекото ти купе... и няма да се тормози толкова
аз в момента съм съ същия диференцял като твоя на е30 и е супер гадно :) щото карам само градско и трета рядко ми се налага да я включвам а пък петата вобще съм забрайл къде се намира добре че е начертано на лоста :lol: да оставим на страна и факта че вие като вълк единак изпаднал в силна депресия :lol: скоро ще го сменям и ще сложа поне 4.10 ако не мога да наемря по къс :)
Аз съм изключително нагъл, въпреки, че ме предупредиха за комерсиалните обяви, аз използвах подписа си за такава, и затова получих дъъъъъъъъъъъъълъга почивка!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Мнение от Djelebov » 25 Яну 2009, 18:45

E30_M_Tech_ll написа:първо не се казва бавен и бърз диференцял, а къс и дълъг в случая ти си със дълъг и ти трябва къс ще ти върши работа всичко с предавателно число над 4...
ще усокоряваш по бързо но за сметка на това ще си смалиш максималната скорост на която и да е скорост .. за пример сега дигаш някъде около 100 на втора предавка и ти удря прекъсвач а тогава ще го удря на 80 или някъде там... колата ти по лесно ще върти гуми и ще откликва малко по бързо на натиснат до доло педал на газта... :) пр5осто трябва да избереш кое на теб ти е приоритет...
ако караш често извънградско ти трябва дълъг какъвто си имаш в момента ... ако караш повече градско тогава късия е твоя диференцял...
между другото ще ти падне и градския разход малко като сложиш по къс диф защото на мотора ще му е по лесно постоянно да привежда в движение нелекото ти купе... и няма да се тормози толкова
аз в момента съм съ същия диференцял като твоя на е30 и е супер гадно :) щото карам само градско и трета рядко ми се налага да я включвам а пък петата вобще съм забрайл къде се намира добре че е начертано на лоста :lol: да оставим на страна и факта че вие като вълк единак изпаднал в силна депресия :lol: скоро ще го сменям и ще сложа поне 4.10 ако не мога да наемря по къс :)


Аз карам автоматик и честно казано приятно ми е да имам дълги скорости, за сега проблема е липсата на мощност, когато искам да си подрифтя. За това първо искам да пробвам и да реша, дали си струва. Знам че с 4,10 предавателните ми числа ще се доближат до ръчката, но обичам да си карам колата бързо и ми харесва, че на 200 е под 4500. Пуснах темата щото просто искам да пробвам и след това да се двуумя дали да търся диф и се чудих дали пробата ще стане с гумите. Ако имах познат с кола като моята, но с 4,10, нямаше да пускам тема ама 520 автомат с подобен диф е някакъв урудлив компромис м/у кола за дрифт и лимозина, който може би само мен би ме вълнувал

Мерси за уточнението бърз-бавен, къс-дълъг, щото честно казано числата повече ги разбирам от тия думи :)
Изображение

Плевен тийм
Плевен тийм
Аватар
Мнения: 3296
Регистриран на: 5.09.2007
Местоположение: Плевен!
Пол: Мъж
Кара: 323ti
Мечтае да кара: 332ti
Детайли за колата: сива

Мнение от Ogi » 25 Яну 2009, 23:05

по-хубаво от ниската гума няма :lol:
и аз попринцип карам със 195/65 и като слезнах на 195/50 неможах да повярвам че има толкова голяма разлика :shock:

просто на колата и е в пъти по лесно да завърта гумите следвоателно и силата и е в повече...

П.С. само да ти кажа че с размера на гумите неможеш да симулираш друго число на дифа... най малкото защото оборотите при дадена скорост си остават едни и същи каквато и гума да сложиш докъто с диферинцяла всичко се променя ;) ако си свикнал даден завой да го взимаш на 2-ра скорост след като минеш на по къс диф. на същия завой може да ти се налага да го взимаш на 3-та понеже 2-ра ти е къса ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Мнение от Djelebov » 26 Яну 2009, 0:21

Ogi написа:по-хубаво от ниската гума няма :lol:
и аз попринцип карам със 195/65 и като слезнах на 195/50 неможах да повярвам че има толкова голяма разлика :shock:

просто на колата и е в пъти по лесно да завърта гумите следвоателно и силата и е в повече...

П.С. само да ти кажа че с размера на гумите неможеш да симулираш друго число на дифа... най малкото защото оборотите при дадена скорост си остават едни и същи каквато и гума да сложиш докъто с диферинцяла всичко се променя ;) ако си свикнал даден завой да го взимаш на 2-ра скорост след като минеш на по къс диф. на същия завой може да ти се налага да го взимаш на 3-та понеже 2-ра ти е къса ;)


Не те разбрах

Ако кардана се върти с 3000 об в минута и обиколката на гумата ти е 2метра примерно, а дифа е с число 4,00 ти се движиш със скорост (3000/4).2 [m/min] нали.

Ако кардана ти се върти с пак с 3000 об в минута и обиколката на гумата е 1 метър а дифа е 2,00 ти се движиш с (3000/2).1 [m/min], което е същото.

Не е ли така? За това пуснах темата, кажете ми дали смятам грешно :help:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 339
Регистриран на: 19.08.2008

Мнение от S 70/3 » 26 Яну 2009, 4:26

не смяташ грешно така е..при по малки (диаметър) гуми имаш по малко динами4но съпротивление при еднаква мощност и по бързо завъртане при еднакво натоварване върху тях(маса на колата)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 339
Регистриран на: 19.08.2008

Мнение от S 70/3 » 26 Яну 2009, 4:27

не смяташ грешно така е..при по малки (диаметър) гуми имаш по малко динами4но съпротивление при еднаква мощност и по бързо завъртане при еднакво натоварване върху тях(маса на колата)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 339
Регистриран на: 19.08.2008

Мнение от S 70/3 » 26 Яну 2009, 4:28

не смяташ грешно така е..при по малки (диаметър) гуми имаш по малко динами4но съпротивление при еднаква мощност и по бързо завъртане при еднакво натоварване върху тях(маса на колата)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 339
Регистриран на: 19.08.2008

Мнение от S 70/3 » 26 Яну 2009, 4:28

не смяташ грешно така е..при по малки (диаметър) гуми имаш по малко динами4но съпротивление при еднаква мощност и по бързо завъртане при еднакво натоварване върху тях(маса на колата)

Плевен тийм
Плевен тийм
Аватар
Мнения: 3296
Регистриран на: 5.09.2007
Местоположение: Плевен!
Пол: Мъж
Кара: 323ti
Мечтае да кара: 332ti
Детайли за колата: сива

Мнение от Ogi » 26 Яну 2009, 11:51

Djelebov написа:
Ogi написа:по-хубаво от ниската гума няма :lol:
и аз попринцип карам със 195/65 и като слезнах на 195/50 неможах да повярвам че има толкова голяма разлика :shock:

просто на колата и е в пъти по лесно да завърта гумите следвоателно и силата и е в повече...

П.С. само да ти кажа че с размера на гумите неможеш да симулираш друго число на дифа... най малкото защото оборотите при дадена скорост си остават едни и същи каквато и гума да сложиш докъто с диферинцяла всичко се променя ;) ако си свикнал даден завой да го взимаш на 2-ра скорост след като минеш на по къс диф. на същия завой може да ти се налага да го взимаш на 3-та понеже 2-ра ти е къса ;)


Не те разбрах

Ако кардана се върти с 3000 об в минута и обиколката на гумата ти е 2метра примерно, а дифа е с число 4,00 ти се движиш със скорост (3000/4).2 [m/min] нали.

Ако кардана ти се върти с пак с 3000 об в минута и обиколката на гумата е 1 метър а дифа е 2,00 ти се движиш с (3000/2).1 [m/min], което е същото.

Не е ли така? За това пуснах темата, кажете ми дали смятам грешно :help:


не съм добър в математиката но знам че със смяна на гумите неможеш да промениш предавателното число... единственото което ще направиш е да намалиш съпротивлението на гумите и на колата да и стане много по лесно да се пързаля...
исках да ти обесня че при минаване към по-къс диф. се променят предавателните числа...
примерно прекъсвачите на дадените скорости...

преди:
1-ва - 50
2-ра - 90
3-та - 140

а при минаване към по-къс диф. ще стане...

1-ва - 40
2-ра - 80
3-та - 130

тва са примерни числа...

П.С. иначе разлика от 195/65 и 195/50 е огромна...
няма нищо общо нито като ускорение нито като сила :lol: пробвай няма да се разочароваш... само имай в предвид че с гуми на 50 високи колата изглежда ужасно :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 332
Регистриран на: 6.09.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е21 318is 78' сега е30 328
Мечтае да кара: e30 monster

Мнение от tZv3t0zAr » 26 Яну 2009, 12:19

Ogi написа:
Djelebov написа:
Ogi написа:по-хубаво от ниската гума няма :lol:
и аз попринцип карам със 195/65 и като слезнах на 195/50 неможах да повярвам че има толкова голяма разлика :shock:

просто на колата и е в пъти по лесно да завърта гумите следвоателно и силата и е в повече...

П.С. само да ти кажа че с размера на гумите неможеш да симулираш друго число на дифа... най малкото защото оборотите при дадена скорост си остават едни и същи каквато и гума да сложиш докъто с диферинцяла всичко се променя ;) ако си свикнал даден завой да го взимаш на 2-ра скорост след като минеш на по къс диф. на същия завой може да ти се налага да го взимаш на 3-та понеже 2-ра ти е къса ;)



Не те разбрах

Ако кардана се върти с 3000 об в минута и обиколката на гумата ти е 2метра примерно, а дифа е с число 4,00 ти се движиш със скорост (3000/4).2 [m/min] нали.

Ако кардана ти се върти с пак с 3000 об в минута и обиколката на гумата е 1 метър а дифа е 2,00 ти се движиш с (3000/2).1 [m/min], което е същото.

Не е ли така? За това пуснах темата, кажете ми дали смятам грешно :help:


не съм добър в математиката но знам че със смяна на гумите неможеш да промениш предавателното число... единственото което ще направиш е да намалиш съпротивлението на гумите и на колата да и стане много по лесно да се пързаля...
исках да ти обесня че при минаване към по-къс диф. се променят предавателните числа...
примерно прекъсвачите на дадените скорости...

преди:
1-ва - 50
2-ра - 90
3-та - 140

а при минаване към по-къс диф. ще стане...

1-ва - 40
2-ра - 80
3-та - 130

тва са примерни числа...

П.С. иначе разлика от 195/65 и 195/50 е огромна...
няма нищо общо нито като ускорение нито като сила :lol: пробвай няма да се разочароваш... само имай в предвид че с гуми на 50 високи колата изглежда ужасно :D


To в действително ще ти показва че се движиш със същата скорост, понеже лъжеш датчика за скоростта (перката в дифа).
Защото перката и датчика са предвидени за определени гуми !

Дефакто ще ти показва че караш със 100 е действителната скорост ще е по малка !
При колегата, пуснал темата ще е около 91км !


Тоест като сложиш малки гуми по километраш и оборотомер няма никаква промяна в колата ! Обаче действотелно скоростта е по малка при същите обороти !
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Мнение от Djelebov » 26 Яну 2009, 19:13

tZv3t0zAr написа:
To в действително ще ти показва че се движиш със същата скорост, понеже лъжеш датчика за скоростта (перката в дифа).
Защото перката и датчика са предвидени за определени гуми !

Дефакто ще ти показва че караш със 100 е действителната скорост ще е по малка !
При колегата, пуснал темата ще е около 91км !


Тоест като сложиш малки гуми по километраш и оборотомер няма никаква промяна в колата ! Обаче действотелно скоростта е по малка при същите обороти !


И аз мисля така: с по-къс диф се променят прекъсвачите на дадена скорост. А ако сложа по-ниски гуми и имам GPS вместо вече грешния километраж, трябва стане същото.

Да напомня че става дума за проба и нямам намерение да си карам колата само на "дълги"
Изображение

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook