Рязане на Е36 купе - РЕЗУЛТАТЪТ, вече и СНИМКИ!!!
Модератор: Icco
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- arabian
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 14.03.2008
- Местоположение: Sofia
- Кара: 328i Е46 '99
Рязане на Е36 купе - РЕЗУЛТАТЪТ, вече и СНИМКИ!!!
Здравейте, засилил съм се да слагам две 12" на кората, тъй като не виждам по-добър вариант за озвучаване на Е36. Свалих кората, махнах шумоизолацията отдолу и открих една огромна гърбица, висока около 5см, която пречи да легне хубаво друга кора. За да сложа кора отгоре трябва тази гърбица да я изрежа от край до край, за да не повдига нивото. На мен обаче тая идея хич не ми допада. Не искам да правя какъвто и да е компромис със конструкцията на купето заради музиката. Също така не искам и компромис със шумоизолацията, което е причината да не съм просто с туба и надупчена кора. Та съм замислил нещо друго. Ако поставя говорителя отдолу ще трябва да изрежа нещо като полумесец от равната страна на ламарината (откъм задния джам). Сама по себе си гърбицата няма да пречи защото е доста нагоре и има предостатъчно пространство за свободно движение на мембраната + още около 4-5см. Отдолу на 3 места ще трябва да се изрежат ъгълчета от дърво или плексиглас за да покрия празното около говорителя и когато ги закрепя със силикон няма да имам дупки изобщо. Погледнато отгоре ще се виждат 2/3 от говорителя. След това ще изрежа на това място отвори на фабричната кора и ще я облицовам с черен плат за говорители. Така и задницата ще си е здрава, и отгоре няма да има промени или изкушаващи крадците говорители, няма да има в купето шумове откъм багажника (като например от гърнето) и ще ползвам добрата изолация като предимство, а не като недостатък). Другото, което обмислям е дали да не си оформя плоскости по релефа отдолу и по този начин да избегна изработването на малки ъгълчета за уплътнение. И в двата варианта всичко ще е много здраво закрепено с болтове за ламаринената кора и уплътнено със строителна пяна и/или силикон. Говорителите са ми Free Air. Такива сложих на кората на един пасат седан и стана жестоко. Ако ми стигнат нервите да го направя по празниците обещавам да снимам, че прерових целия форум и нищо полезно не открих за Е36. Говори се единствено за прословутия отвор за ски сак...
Последна промяна arabian на 31 Дек 2008, 13:48, променена общо 2 пъти
- RSxRacer
- вълкодав
-
- Мнения: 1903
- Регистриран на: 16.01.2007
- Местоположение: Русйе
- Пол: Мъж
- Кара: go na 3ki :)
човек режи смело гърбиците но остави по около 4-5 см ламарина по краищата като върху тях захапи новата кора и си готов.А ако искаш за още по-голяма сигурност направи кората 2на така няма проблем
20 кинта Рушвет,50 кинта Бензин, 100 кинта Задни Гуми - Да си в www.BMWPower-bg.net БЕЗЦЕННО
www.bizzart.info

www.bizzart.info


- arabian
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 14.03.2008
- Местоположение: Sofia
- Кара: 328i Е46 '99
Мерси, колега. Утре ще видя какво ще свърша. При всяко положение ще напиша какво се е получило като саунд и ще направя снимки. Наистина не мисля, че има тема, която да дава акъл точно за това...
arabian написа:Мерси, колега. Утре ще видя какво ще свърша. При всяко положение ще напиша какво се е получило като саунд и ще направя снимки. Наистина не мисля, че има тема, която да дава акъл точно за това...
Има ли развитие по темата ?
Едно е да се държи като отегчена съпруга, друго си е като ококорена комшийка.
- AGT
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2055
- Регистриран на: 3.04.2003
- Местоположение: London N15 / Пловдив Тракия City
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото ми попадне .
- Мечтае да кара: Поне 790 iL xaxaxa
- Детайли за колата: Лачена 39_ка .
Развитие сигурно има ,но проблема е че малко потребители си правят труда да споделят крайния резултат.Иначе колегата RSxRacer е описал как става най добре.От тук натам всичко опира до майсторлъка 

Съвет от КАТ !
"Не можеш ли да караш не си купувай книжка "
"Не можеш ли да караш не си купувай книжка "
- arabian
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 14.03.2008
- Местоположение: Sofia
- Кара: 328i Е46 '99
Развитие има много. От всяка страна на ламаринената кора има по 2 дупки. Обединих ги в една и я разширих само там, където е равна ламарината. Изрязах един картонен шаблон на извивките отдолу на кората и по него изрязах от ПДЧ 2 огледални дървени приставки. Върху тях изрязах дупките за говорители да могат да се монтират отдолу. В дупките между моите приспособления и металната кора за да бъде всичко ПОЧТИ херметично изпразних един флакон строителна пяна. Всяка от приставките се държеше на по 6 болта с дължина 6см, разположени по двойки на 120 градуса спрямо въображаема окръжност. Болтовете се спускат отгоре - надолу през дупки, направени да съвпадат с тези в дървената плоскост. Реално плоскостта лежи на 6 големи Гайки с шайби. Болтовете бяха дебели 8мм ако не се лъжа, с ключе 13 се работи. След като приставките бяха монтирани, запечатани остана да вкараме звука в купето. Оригиналната декоративна кора беше свалена, над говорителите бяха изрязани по 4 издължени правоъгълни дупки, така че останалите ребра между тях да държат като ребра новата тапицерия. Облицовах кората с хубав черен "мокет" за облицовка на колони, залепена със силикон (имаше и термо-силикон от пистолета за моментно фиксиране, което на слънце се разтича за 5 минутки и се разтече директно върху говорителите). С триста зора слоЖих вече удебелената кора и бях готов за тест. Ето и резултатите от него при 4-канален усилвател на двоен бридж и реално най-малко 2X250 и нормални enclosure- говорители, a ne free air:
1.Налягане - никакво
2.Ниски честоти - възпроизвеждане на под 60hz криво ляво и пълна трагедия нагоре, тоест никакъв стегнат бас
3.THD - ужасен... Нормалните говорители направени за кутия са абсолютно неспособни да държат на засилване и изкривявания се чуваха при поне 2 пъти по-малко мощност, отколкото ако бяха в кутия.
4. Качеството при нормално слушане е страхотно и доставя удоволствие, но за рецидивисти като мен е пълна скука.
След 4 месеца, три различни вида говорители и много разочарования дървените приставки, правени с много пот и кръв бяха захвърлени в гаража и беше направена двойна кутия с общ обем 70л за двата говорителя. Нарочно избрах затворена кутия заради компактните размери и защото по мои наблюдения така говорителя издържа на повече тормоз. Тоест по 35л на говорител, което е обичайното за 12". Изработка прецизна от ПДЧ със силикон на всички сглобки и много рапидки, завинтени в предварително-пробити дупки за да не се цепят плоскостите. Първоначално я сложих нетапицирана... Резултата беше... МАЙКООО БЕГАЙЙЙ....
Не вярвах, че в тая кола ще свирне така... Налягане страхотно, пълен спектър МОЩЕН ДЪЛБОК БАС, подобаващ за 500 вата. Нямаше нищо, което да не вибрира в колата, но този път звукът беше в купето!!! Двете дупки в кората си казаха думата. От своя страна дебелия плат изолира голяма част от паразитните шумове. А при отворена някоя от двете облегалки просто не ,мога да го опиша... онова хубаво чувство... И така реших да поработя за красотата и купих от същия черен плат за говорители и си облицовах кутията отвън. Определено стана много красиво. За съжаление поглъща голяма част от звука, който преди се отразяваше в гладките стени на говорителя и се завихряше в багажника. За малка компенсация махнах глупавите 10см задни говорители, които нямаха хармоника вече
и оставих дупките им празни. И така си карам оттогава... А дървените приставки стоят в гаража и чакат някой друг луд да се пробва с тоя вариант само че със Free- Air говорители. Pioneer серия F са такива. Но пак не очаквайте налягане. Та все пак ако някой ги иска може да даде някой символичен лев за труда и инжинеринга, колкото да сипем няколко литра бензинец. Иначе ще ги снимам и ще ги покажа тук за всички, които искат да си поиграят. ОБЕЩАВАМ!
Ще отговоря на всичките ви въпроси и много ще се радвам, ако това стане една важна за всички колеги тема. Благодаря за интереса и весели празници на всички!!!
P.S. - МОЙ ПОЗНАТ СИ ИЗРЯЗА ЗАДНАТА КОРА НА МЕРЦЕДЕС 124 И СЛЕД ТОВА ЗАДНИТЕ ГУМИ МУ ЗАСТАНАХА КАТО НА ИЗТОРМОЗЕНО Е30 СЪС СЛЕДНАТА ФОРМА / \ ! ВНИМАВАЙТЕ!!! ПРИ ОПИСАНИЯ ОТ МЕН ВАРИАНТ НЕ СЕ ЗАСЯГА НИТО ЕДНА НОСЕЩА ГРЕДА!!!
1.Налягане - никакво
2.Ниски честоти - възпроизвеждане на под 60hz криво ляво и пълна трагедия нагоре, тоест никакъв стегнат бас
3.THD - ужасен... Нормалните говорители направени за кутия са абсолютно неспособни да държат на засилване и изкривявания се чуваха при поне 2 пъти по-малко мощност, отколкото ако бяха в кутия.
4. Качеството при нормално слушане е страхотно и доставя удоволствие, но за рецидивисти като мен е пълна скука.
След 4 месеца, три различни вида говорители и много разочарования дървените приставки, правени с много пот и кръв бяха захвърлени в гаража и беше направена двойна кутия с общ обем 70л за двата говорителя. Нарочно избрах затворена кутия заради компактните размери и защото по мои наблюдения така говорителя издържа на повече тормоз. Тоест по 35л на говорител, което е обичайното за 12". Изработка прецизна от ПДЧ със силикон на всички сглобки и много рапидки, завинтени в предварително-пробити дупки за да не се цепят плоскостите. Първоначално я сложих нетапицирана... Резултата беше... МАЙКООО БЕГАЙЙЙ....

Не вярвах, че в тая кола ще свирне така... Налягане страхотно, пълен спектър МОЩЕН ДЪЛБОК БАС, подобаващ за 500 вата. Нямаше нищо, което да не вибрира в колата, но този път звукът беше в купето!!! Двете дупки в кората си казаха думата. От своя страна дебелия плат изолира голяма част от паразитните шумове. А при отворена някоя от двете облегалки просто не ,мога да го опиша... онова хубаво чувство... И така реших да поработя за красотата и купих от същия черен плат за говорители и си облицовах кутията отвън. Определено стана много красиво. За съжаление поглъща голяма част от звука, който преди се отразяваше в гладките стени на говорителя и се завихряше в багажника. За малка компенсация махнах глупавите 10см задни говорители, които нямаха хармоника вече

Ще отговоря на всичките ви въпроси и много ще се радвам, ако това стане една важна за всички колеги тема. Благодаря за интереса и весели празници на всички!!!
P.S. - МОЙ ПОЗНАТ СИ ИЗРЯЗА ЗАДНАТА КОРА НА МЕРЦЕДЕС 124 И СЛЕД ТОВА ЗАДНИТЕ ГУМИ МУ ЗАСТАНАХА КАТО НА ИЗТОРМОЗЕНО Е30 СЪС СЛЕДНАТА ФОРМА / \ ! ВНИМАВАЙТЕ!!! ПРИ ОПИСАНИЯ ОТ МЕН ВАРИАНТ НЕ СЕ ЗАСЯГА НИТО ЕДНА НОСЕЩА ГРЕДА!!!
Последна промяна arabian на 21 Фев 2011, 19:30, променена общо 1 път
Усмихвайте се широко пред камерите на КАТ!
- AGT
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2055
- Регистриран на: 3.04.2003
- Местоположение: London N15 / Пловдив Тракия City
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото ми попадне .
- Мечтае да кара: Поне 790 iL xaxaxa
- Детайли за колата: Лачена 39_ка .
Точно с free air Pioneer 2 x 12" само ,че на Е34 повдигат шибидаха в затворено положение .Наистина само с този вид говорители се получава.Твоят краен вариант също е много добър.
P.S. Толкова подробно описание на монтаж скоро не се е появявало из форума
P.S. Толкова подробно описание на монтаж скоро не се е появявало из форума

Съвет от КАТ !
"Не можеш ли да караш не си купувай книжка "
"Не можеш ли да караш не си купувай книжка "
- arabian
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 14.03.2008
- Местоположение: Sofia
- Кара: 328i Е46 '99
- arabian
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 14.03.2008
- Местоположение: Sofia
- Кара: 328i Е46 '99
Някой рязал ли е седалки да вкара повече звук? Мисля си да купя двете облегалки от кола с моята тапицерия и да поизрежа от ламарината по тях. Не знам само дали ще има ефект или дунапрена ще спира голямата част.
Усмихвайте се широко пред камерите на КАТ!
- AGT
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2055
- Регистриран на: 3.04.2003
- Местоположение: London N15 / Пловдив Тракия City
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото ми попадне .
- Мечтае да кара: Поне 790 iL xaxaxa
- Детайли за колата: Лачена 39_ка .
Правил съм го обаче на Е30 и там нямаше дунапред а облегалката беше куха.Ефекта е поразяващ при добро изпълнение.Обаче бях сложил 2 12" Pioneer free air говорители закрепени за едно ПДЧ а то закрепено за задната облегалка от към багажника.
Съвет от КАТ !
"Не можеш ли да караш не си купувай книжка "
"Не можеш ли да караш не си купувай книжка "
На предишното ни купе имаше 2х12 или следващия размер от по-масовите говорителя,не ги разбиорам много там 14ли са 13 ли са все тая,но не бяха няква екзотика голееееми чак закрепени на някаква плоскост и захванати отзад за задната седалка.Кат се седнеше на задната седалка и циганките абортирваха...Много здраво свиреха и не беше рязано нищо по седалката..Тогава в тази кола се возехме само аз и баща ми и никой отзад и кат са свалени облегалките на задната седалка в колата беше нещо страшно.Пробвай само да ги сложиш преди да си съсипеш задната седалка..Почти съм обеден,че ефектът ще те задоволи и няма да се стигне до флекса.
- arabian
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 14.03.2008
- Местоположение: Sofia
- Кара: 328i Е46 '99
На Е36 купе облегалките са извити, а и е тесен процепа. Дори усилвател не можах да сложа, какво да говорим за 30 сантиметра говорител. Идеята беше така както съм с кутията отзад да вкарам повече звук в купето. Когато дори едната облегалка е свалена става ... майкоо бегаай...
Сякаш ме удря в гърдите. Ама нямам фолио на джамовете и е малко грозно отвън като се гледа.

Усмихвайте се широко пред камерите на КАТ!
- arabian
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 14.03.2008
- Местоположение: Sofia
- Кара: 328i Е46 '99
На Е36 купе облегалките са извити, а и е тесен процепа. Дори усилвател не можах да сложа, какво да говорим за 30 сантиметра говорител. Идеята беше така както съм с кутията отзад да вкарам повече звук в купето. Когато дори едната облегалка е свалена става ... майкоо бегаай...
Сякаш ме удря в гърдите. Ама нямам фолио на джамовете и е малко грозно отвън като се гледа.

Усмихвайте се широко пред камерите на КАТ!
- Zaho
-
-
- Мнения: 1081
- Регистриран на: 20.10.2006
- Местоположение: Разлог, Банско, Добринище
- Детайли за колата: mnoo fast ;)
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани