Трудно палене след смяна на акумолатор?!

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1501
Регистриран на: 17.05.2008
Местоположение: Варна
Кара: ше Е 39 520 98 г.

Трудно палене след смяна на акумолатор?!

Мнение от im0tep » 11 Дек 2008, 19:14

Здравйте,колеги. Значи проблемат ми е следния: Преди около 3 седмици си закупих Е 39 2.0 бензин и от както я купих ,когато сутрин паля на студен двигател,бендикса ми задържаше за малко,но когато колата загрее после този шум( от бендикса) изчезва и така до другата сутрин или при напълно студен двигател.Това е ясно...предполагам бендикса и стартера плачат за нови или за ремонт,НО...преди няколко дни както си карам и колата загасна след което запалих мн трудно.Проблема се повтори още няколко пъти и предполагам,че бензиновата помпа се обажда,но само предполагам . Така,проблемите станаха 2 на брои .Вчера си закупих нов акумолатор AC Delco 74 Ah и след като го поставих колата започна да пали усезаемо по трудно(с повече въртене) и този шум от бендикса вече се чува на ВСЯКО палене. Стария акумолатор с който доиде колата беше 60 Аh.Та въпроса ми е ,може ли евентуално самия компютар да изисква някаква по продължителна експлоатация на колата до някакво синхронизиране на новия акумолатор с компютара и колата да започне да си пали пак нормално(изключвам шума от бендикса-тои е ясен,че плаче за нов) А и някои колега от Варна да знае добър майстор за стартери освен предполагаемите Варна Карс?


Благодаря предварително
П.П: Колега mad_presley,разчитам на теб като градски да помагаш с мнения и препоръки за майстори :help: :lol:
Последна промяна im0tep на 11 Дек 2008, 21:02, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 454
Регистриран на: 31.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535xd LCI

Мнение от Kartoff » 11 Дек 2008, 19:35

Защо ли все ми се струва, че тоя акумулатор дето си купил е по слаб отколкото трябва ? Можеби защото е точно така ;) За твоята кола акумулатора е желателно да е над 90Ah... Може да провериш тук например...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Мнение от anzak » 11 Дек 2008, 19:49

за 520 бензин над 90 амперчаса той на стартер ли ще я кара колега и колегата с проблема направи си една профилактика на стартера там втулки и всичко останало бендикс както каза и мисля ще си патрон

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1501
Регистриран на: 17.05.2008
Местоположение: Варна
Кара: ше Е 39 520 98 г.

Мнение от im0tep » 11 Дек 2008, 21:00

Точно за 520 акумолатора трябва да е 75 Аh,проверявал съм в няколко каталога за акумолатори и доста прочетох из форума...навсякаде едно и също-75Ah.Това предположение отпада. Истината е ,че всъщност не съм ходил все още на диагностика,но до колкото знам стартера няма да го хване диагностика,както и бензиновата помпа.Утре ще ходя точно на тази процедура,може да се окаже и датчик на колян вал както и още няколко неща.А как може да се разбере дали помпата си заминава след като не я хваща диагностика?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 910
Регистриран на: 4.01.2007
Местоположение: България
Кара: BMW E39 520 M52
Мечтае да кара: M5

Мнение от i4koo » 11 Дек 2008, 21:25

Акумулатор трябва да е 75 аh,за 2,0 ;)
Нищо лично ,Просто бизнес !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 11 Дек 2008, 21:36

Я погледни, докато въртиш на стартер дали ти намалява осезаемо светлината от плафоните и дали радиото изгасва и като запалиш да тръгва.
В момента имаш два проблема и така е много трудно да се диагностицира.На стартера най-вероятно са му заминали втулките и опира ротора в статора.Съмнява ме да е бендикс, при бендикс симптомите са коренно различни от това, което казваш.
Първо оправи стартера и тогава вече може да се търси от каво е втория, ако въобще има втори.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Мнение от sadex5 » 11 Дек 2008, 21:37

Компа и настроиките му,се влият единствено от опорното,или така нареченото стартово напрежение,те са в режим на чакане пьрво,после трьгва динамото,наче какво би станало с настроиките,когато вьртим на стартер да запалим на -15 да кажем :D Тук ведньж на Х5 ползвах акумулатора на старата ми Ярис 45 а.н ,никакьв проблем,даже се радвах че няма купувам нов :twisted: :twisted: Просто е било сьвпадение това сьс стартера :winky:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1501
Регистриран на: 17.05.2008
Местоположение: Варна
Кара: ше Е 39 520 98 г.

Мнение от im0tep » 11 Дек 2008, 21:58

Колега mad_presley, следмалко ще проверя дали светлината на плафоните намаля,но радиото съм сигурен,че изгасва в момента на въртене и после пак тръгва,което мисля,че е нормално...поне до сега при всичките ми коли е било така.А относно бендикса...чувал съм на няколко коли какъв е шума когато им задържа бендикса и съм почти сигурен и за този шум,че е същия...чува се точно стържене като от преплъзване на метал в метал... :roll: дано не съм прав де А добър майстор на стартери във Варна някой може ли да ми препоръча? :(

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 11 Дек 2008, 22:08

С нов акумулатор не е нормално да ти изгасва радиото докато палиш.Ако изгасва, значи имаш някакъв допълнителен товар.
Ако бендикса ти се цака, симптомите са: Даваш на контакт, завърташ да палиш и чуваш само едно цък, пробваш няколко поредни пъти, докато успее да изхвърли бендикса към маховика или запалваш и чуваш шум, все едно продължаваш да държиш ключа на запалване.

Майстор във Варна не мога да ти кажа, аз ходя до Русе да си оправям тези електрики, а от Варна Карс също ги пращат в Русе за ремонт, колкото и да не им се вярва на някои хора :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1501
Регистриран на: 17.05.2008
Местоположение: Варна
Кара: ше Е 39 520 98 г.

Мнение от im0tep » 11 Дек 2008, 22:19

"или запалваш и чуваш шум, все едно продължаваш да държиш ключа на запалване. "
Точно за този шум говоря, има го :( А колега аз не съм мн запознат ,но да питам...когато ротора залепне за статора и се сменят тези втулки...тогава стартера върти ли изобщо? :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 11 Дек 2008, 22:36

Ако ротора е започнал да опира в статора, от този стартер нищо не става, дори и да му смениш втулките.
Ако наистина бендикса ти е залепвал и не се е връщал като запалиш, може да е станала по-голяма беля.Когато двигателя върти стартера, той започва да връща ток (става като динамо) и може да е прецакал нещо.
Както ти казах, трябва да оправиш стартера и тогава вече да се търси другия проблем.

Звънни утре на този номер: 0888327371 Людмил и го питай дали може да ти помогне със стартера.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1501
Регистриран на: 17.05.2008
Местоположение: Варна
Кара: ше Е 39 520 98 г.

Мнение от im0tep » 11 Дек 2008, 22:41

Благодаря ти колега,ще звънна утре на човека и ще пиша какво е станало

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Мнение от badsharki » 11 Дек 2008, 22:52

Хм, че и моето радио се гаси с паленето, но никога не съм се и замислял да е проблем, мислех че си е така направено. И аз съм с нов акумулатор, имам някои ядове с алтернатора, и май ще изръгам накрая един 120А, та да ми е мирна главата, но до сега не съм имал никакви ядове с паленето...е само веднъж, странно не запали от първия път, но само веднъж го направи и от тогава не се е и замисляла при палене.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 11 Дек 2008, 22:57

Ако акумулатора е нов, динамото зарежда в норми, стартера върти свободно не би трябвало да гасне радиото.Това е само ако акумулатора е нов, след 8-10 месеца вече акумулатора се загубва част от стартовата сила и вече започва да гасне радиото.
И 200Ah акумулатор да вземеш, това няма нищо общо със стартовия ток.Просто ще държи повече на габарити ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1501
Регистриран на: 17.05.2008
Местоположение: Варна
Кара: ше Е 39 520 98 г.

Мнение от im0tep » 12 Дек 2008, 2:04

Колеги явно съм излъгал без да искам,радиото НЕ гасне при палене...поне това е добре за сега ! Забравих да отбележа,че колата се кара предимно на къси разстояния и едва успява стрелката да стигне на 12 ч. Сега я покарах повечко и когато загря доста добре паленето пак си остана по трудно,но шума от бендиска го нямаше... но съм сигурен,че сутринта пак ще го има :roll:

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook