Поредния проблем с температурата 540i - help

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 506
Регистриран на: 22.07.2005
Местоположение: в гаража

Поредния проблем с температурата 540i - help

Мнение от Ultimate_driver » 30 Ное 2008, 3:39

Знам че в момента има подобна тема, но моя проблем е по-различен.

540i М62 -Днес реших да отворя пробката за обезвъздушаване до капачката на радиатора и започнха да излизат балончета от там. До сега колата ми не е загрявала но реших да видя каквo ще стане. Реших че не е обезвъздушена и отварях периодично да излезе ваздуха като подавах гас от време на време в 1500-2000 оборота. Заедно с балончетата изтече и около 200 мл антофриз. По едно време видях че стрелката мина средата. Проверих виското с вестник "Шок" :lol: на отворен термостат и перката спря. разбирасе изключих мотора за да не загрява. Смененил сам термостат и водна помпа.
От това си направих 2 извода -
че виското ми е за смяна
от някада влиза ваздух в системата или не е имало достатъчно антифриз

Може ли да ми кажате:
1. Има ли дриго място (тапа) на М62 от където се обезваздушава (утре на студен мотор ще долея антифриз и поне скам да обезваздуша).Има ли нещо друго специфично при обезвъздушаване. Някаде четох че М62 се обазвъздушава сам ?!?!???

2. Има ли снимки как се сменя виско на М62? знам че има доста писано за 520 но черно на бяло не намерих подробни инструкции.

3. Опасно ли е да се кара така - все пак като карам с висока скорост радиатора се охлажда от въздуха

4. Има ли нещто друго което трабва да направя освен да прегледам за течове?

5. Ако долея повече антифриз какво ще стане, ще се преле ли от някаде за да се уравновеси?

:help: :help: :help:
Благодаря предварително!
Последна промяна Ultimate_driver на 09 Дек 2008, 6:26, променена общо 2 пъти

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 506
Регистриран на: 22.07.2005
Местоположение: в гаража

Мнение от Ultimate_driver » 30 Ное 2008, 19:04

Днес се долях антифриз на студен морор и се опитах да обезвъздуша. За съжаление продалжават да излизат балони от пробката. Стрелката започна да мърда след средат и я спрях.
Сетих се че рди време ми се спука много леко пласмасата на радиатора след големия маркуч и може от там да е взело въздух. Пукнатината беше тънка кокото косъм и дълга половин сантиметър така че я залепих с лепило.

Ще сменям виското другата седмица но не знам дали ще помогне.

Перката пред радиатоар така и не се вклучи - някакви идеи?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 30 Ное 2008, 19:31

На студен двигател долей малко над маркера (1-2см), остави двигателя да загрее на макс (12ч) и започни да развиваш и завиваш пробката.В смисъл развий я, дръж развита докато излиза пяна или мехурчета, като започне да намалява я затегни, изчкай 3-4мин и я развий пак.Тка докато спре да изкарва мехури.В никакъв случай не развивай капачката при загрял двигате, защото ще направиш въздушен джоб и работата става дебела.Изчакай я да изстине напълно, ама съвсем напълно, провери нивото, ако има нужда долей и пак същата процедура.
Виското може да не се включва, защото имаш въздух в радиатора и няма как да загрее силикона във виско съединителя.

P.S така и не даде някоя снимка да се покефим на истинска Е39-ка 8)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 506
Регистриран на: 22.07.2005
Местоположение: в гаража

Мнение от Ultimate_driver » 06 Дек 2008, 3:34

Очаквах малко повече отзиви за обезвтздушаването и охлаждането т.к. това е често срещан проблем но.......

Благодаря на мад пресли. Аз изчетах всичко възможно по форомите и т.н. утре ще сменям виско и ще обезвъздушавам. ще нашравя снимки на процедурата и ще ги кача.
Ако някои знае отговора на въпроса
5. Ако долея повече антифриз какво ще стане, ще се преле ли от някаде за да се уравновеси?
да сподели, не трябва ли да прелее от капачката на разширителното казанче?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 506
Регистриран на: 22.07.2005
Местоположение: в гаража

Мнение от Ultimate_driver » 06 Дек 2008, 3:36

снимки на звяра ще пусна скоро :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 06 Дек 2008, 9:53

Ultimate_driver написа:Ако долея повече антифриз какво ще стане, ще се преле ли от някаде за да се уравновеси?
да сподели, не трябва ли да прелее от капачката на разширителното казанче?

Не доливай повече от маркера, защото това ще пречи на самообезвъздушаването.Винаги само до маркера и ако има нужда да се долова го направи на другия ден сутринта.
Не забравяй да пуснеш парното на макс.

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 20.04.2008
Местоположение: usa

Мнение от BManiaW » 06 Дек 2008, 23:03

Не се надявай,ако караше 520,щеше да се заринеш от съвети,сещай се сам защо!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 350
Регистриран на: 12.04.2005
Пол: Мъж
Кара: ше: E39 -540 iA, E34 - 525 TDS
Мечтае да кара: E30 - M3

Мнение от xela » 08 Дек 2008, 21:57

BManiaW написа:Не се надявай,ако караше 520,щеше да се заринеш от съвети,сещай се сам защо!


Казаха му какво да направи. Какво имаш в предвид?

Поздрави,
Сашо.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 08 Дек 2008, 22:29

xela написа:Казаха му какво да направи. Какво имаш в предвид?

Поздрави,
Сашо.

Доскучало му е в щатския форум, та е дошъл тука да се евава с нашите 520-ки :mhihi:

Лошо е, човек да забравя от къде е тръгнал, но какво да се прави, типична българска черта :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 506
Регистриран на: 22.07.2005
Местоположение: в гаража

Мнение от Ultimate_driver » 09 Дек 2008, 6:25

mad_presley написа:
xela написа:Казаха му какво да направи. Какво имаш в предвид?

Поздрави,
Сашо.

Доскучало му е в щатския форум, та е дошъл тука да се евава с нашите 520-ки :mhihi:

Лошо е, човек да забравя от къде е тръгнал, но какво да се прави, типична българска черта :roll:


Със сигурност не ми е доскучало за да се оплаквам тук и да се "евевам" с които и да е... Наистина ми трябва помощ! Както и да е ще се оправям както знам.
"Типична бъкгарска черта" е да заяждаме сега :roll:
Моля заключете темата, проблема си остава но ще бъде разрешен. няма да качвам снимки и инфо за да не ме разбере погрешно някой :winky:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 350
Регистриран на: 12.04.2005
Пол: Мъж
Кара: ше: E39 -540 iA, E34 - 525 TDS
Мечтае да кара: E30 - M3

Мнение от xela » 09 Дек 2008, 9:48

Ultimate_driver написа:
mad_presley написа:
xela написа:Казаха му какво да направи. Какво имаш в предвид?

Поздрави,
Сашо.

Доскучало му е в щатския форум, та е дошъл тука да се евава с нашите 520-ки :mhihi:

Лошо е, човек да забравя от къде е тръгнал, но какво да се прави, типична българска черта :roll:


Със сигурност не ми е доскучало за да се оплаквам тук и да се "евевам" с които и да е... Наистина ми трябва помощ! Както и да е ще се оправям както знам.
"Типична бъкгарска черта" е да заяждаме сега :roll:
Моля заключете темата, проблема си остава но ще бъде разрешен. няма да качвам снимки и инфо за да не ме разбере погрешно някой :winky:


Колега, не се пали. mad_presley имаше предвид горния пост преди моя. Не твоя. Погледни коментарите на BManiaW в другите теми и ще разбереш.
А ти направи ли това, което ти казва mad_presley ?
Това което е написъл изчерпва темата, ако не дадеш допълнителна информация какво е станало след това и има ли нови симптоми.

Едно наблудение от стария ми ТДС:
Ако ти е спукана главата, ще вдига Т много бързо, ще надува маркучите и те ще станат почти толкова твърди колкото блока.
При спукана глава влизат изгорели(или не чак толкова) газове, който са с по-висока Т. Също така, газовете помагат на водата да стане на пара, от своя страна парата не охлажда. Ако имаш пукнат блок, ще ти изхвърли водата. Капачката на разширителния съд ти е на 2 бара. няма как да понесе много въздух.

Колега, и аз съм със същия мотор. Можеш ли да включиш 7 меню от скритите и да ми кажеш на колко градуса започва да ти пада Т? И до колко стига? При моята стига до 117С и пада до 106С. Това при много бавно каране, в ниски обороти. Ако пусна "S", Т не се качва повече от 114Т.

Поздрави,
Сашо.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 09 Дек 2008, 10:16

http://www.bimmerboard.com/forums/posts/199986 - ето една интересна тема от Хамерикански форум, доста е изчерпателна и има описан трика с пробиването на термостата, което помага за самообезвъдушаването или по-скоро пречи на задържането на въздух.

Освен това, мисля, че си направил грешка като си форсирал на отворена пробка, може това да е причината да е загрял мотора. С форсиране се прави обезвъздушаване на студен мотор.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 99
Регистриран на: 19.03.2008

Мнение от boris_dy » 09 Дек 2008, 13:54

Колега, аз съм с м52 и както много други хора тук също имах проблем със загряването.След като смених виско,датчици,термостат и проверих водната помпа при няколко майстора,правих и няколко пъти проверка на гарнитурата на главата си смених радиатора и всичко се оправи.Просто се оказа запушен и толкова.Не те съветвам да си правиш експерименти с разни добавки за промивки и отпушване на радиатори.В тях има доста силни киселини които разяждат маркучите,а при мен и водната помпа,понеже е пластмасова.Пожелавам ти да си решиш бързо проблема!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 350
Регистриран на: 12.04.2005
Пол: Мъж
Кара: ше: E39 -540 iA, E34 - 525 TDS
Мечтае да кара: E30 - M3

Мнение от xela » 12 Дек 2008, 20:43

Има ли развитие?

Сашо?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 506
Регистриран на: 22.07.2005
Местоположение: в гаража

Мнение от Ultimate_driver » 15 Дек 2008, 19:59

Смених виското и капачката на казанчето, че се беше счупила леко. Сега не загрява но забелязах че не се пуска ел перката пред радиатора дори и на пуснат климатик. За това като е на място или карам 1ва 2ра не може да охлади достатачно. Сега събирам инфо за перката: релета, бушони и ще се опитам да я оправям. Не ми се сваля бронята но май ще се наложи за до имам достъп до перката.

Някой знае ли дали е на 2 степени к кога точно трябва да се пусне? Имали реле което я управлява?

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook