Теч и странен проблем
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- DroW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 668
- Регистриран на: 21.01.2006
- Местоположение: София
- Кара: e60 530d M Sport, X3, X6
Теч и странен проблем
Здравейте колеги,
Имам два проблема един от които доста странен и незнам дали е проблем всъщност.
Това което по малко ме тревожи засега е следното. Напоследък последните 4-5 дни като си карам сутрин рано и външната температура е между 2 и 5-6 градуса по някое време колата ми изпиуква сякаш ще светне някои датчик но вместо да стане това частта на таблото където изкарва градусите и разход на км. ми примигва няколко пъти след което нищо не се случва. Намирам това за доста странно и ми се случва от скоро.
Сега относно теча. Смених наскоро 2та маркуча с гривните им и казанчето на хидравликата. Течността е нова Дектрон 3. В резултат на което засега изглежда нямам теч от хидравликата и всичко е наред.
Докато ми сменяха маркучите в сервиза ми казаха че имам омазняване на някаква семеринга на помпата или нещо такова което било на помпата обаче и е възможно от нея да тече също. Притеснява ме това че маслото ми беше под минимума за 9500км изминати досега с Мотул 5W40 8100. Освен това в гаража ми остава малко петънце от масло. Притеснява ме дали тече от маслената помпа нещо дали е възможно или има някаква помпа на хидравликата от която е възможно нещо да тече. При всички положения майсторите ми казаха че тия семеринги на помпата не ги поправяли те и ако мисля да го оправям това сваляли помпата и я носели някъде където сменят тези неща.
Засега като цяло все още се опитвам да разбера теча дали е от масло или масло примесено с малко Декстрон 3. Декстрона е розов на цвят а тази нощ е изтекло прекалено малко и неможах да определя точно кое от двете е.
Моля даите някои съвет тъй като претърсих форума но не открих идентична тема напълно с информация за тия семеринги или за тая примигваща температура.
Имам два проблема един от които доста странен и незнам дали е проблем всъщност.
Това което по малко ме тревожи засега е следното. Напоследък последните 4-5 дни като си карам сутрин рано и външната температура е между 2 и 5-6 градуса по някое време колата ми изпиуква сякаш ще светне някои датчик но вместо да стане това частта на таблото където изкарва градусите и разход на км. ми примигва няколко пъти след което нищо не се случва. Намирам това за доста странно и ми се случва от скоро.
Сега относно теча. Смених наскоро 2та маркуча с гривните им и казанчето на хидравликата. Течността е нова Дектрон 3. В резултат на което засега изглежда нямам теч от хидравликата и всичко е наред.
Докато ми сменяха маркучите в сервиза ми казаха че имам омазняване на някаква семеринга на помпата или нещо такова което било на помпата обаче и е възможно от нея да тече също. Притеснява ме това че маслото ми беше под минимума за 9500км изминати досега с Мотул 5W40 8100. Освен това в гаража ми остава малко петънце от масло. Притеснява ме дали тече от маслената помпа нещо дали е възможно или има някаква помпа на хидравликата от която е възможно нещо да тече. При всички положения майсторите ми казаха че тия семеринги на помпата не ги поправяли те и ако мисля да го оправям това сваляли помпата и я носели някъде където сменят тези неща.

Засега като цяло все още се опитвам да разбера теча дали е от масло или масло примесено с малко Декстрон 3. Декстрона е розов на цвят а тази нощ е изтекло прекалено малко и неможах да определя точно кое от двете е.
Моля даите някои съвет тъй като претърсих форума но не открих идентична тема напълно с информация за тия семеринги или за тая примигваща температура.
- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
По въпроса за температурата, колегата ти е казал, ще ти писка всеки път като я запалиш и температурата навън е 3 или под 3 градуса. Има предупредтителен характер това.
По вторият въпрос, един колега беше писал скоро, че са му рециклирали хидр. помпа в сервиза зад макдоналдс на орион и беше доволен.
По вторият въпрос, един колега беше писал скоро, че са му рециклирали хидр. помпа в сервиза зад макдоналдс на орион и беше доволен.
- DroW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 668
- Регистриран на: 21.01.2006
- Местоположение: София
- Кара: e60 530d M Sport, X3, X6
Въпроса ми е обаче това дали е от хидравлична помпа според вас или маслена помпа евнетуално може би. Течът го локализирах и знам със сигурност че не тече хидравлична течност а масло. Сега обаче се чудя от коя помпа е обаче или от какво.
Последна промяна DroW на 05 Ное 2008, 10:33, променена общо 1 път
- DroW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 668
- Регистриран на: 21.01.2006
- Местоположение: София
- Кара: e60 530d M Sport, X3, X6
Ca_Ma написа:колко от вас карат 10-12 годишни коли с 5х40 масло ?![]()
моята я карам с 10х40 и за има нема 10 000 км маслото дори не помръдна от щеката и всичко е 6 /да чукнеме на дърво/
Колега да не би да намекваш че понеже маслото ми е 5W40 колата е хапнала част от него или пък че може да е протекло от това.
- DroW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 668
- Регистриран на: 21.01.2006
- Местоположение: София
- Кара: e60 530d M Sport, X3, X6
Мерси за съвета. Ще те послушам и ще пиша какво е станало. Относно това следя в гаража и не намирам течове на масло под нея да е имало а в съшото време за 10 000км. съм долял 2л. масло общо и в момента маслото е на минимум.
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Ca_Ma написа:колко от вас карат 10-12 годишни коли с 5х40 масло ?
Ами аз си карам с 5w40 масло от BMW и от смяна до смяна липсват около половин литър.
@DroW, смени си ей така профилактично клапана за картерните газове, от него също може да ти се губи масло.Ако му е спукам маркуча, който влиза горе във ваноса, може и да прокапва.
Тук пише какви са симптомите и как се сменя http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=113348
За други течове, трябва да свалиш корите, да измиеш двигателя хубаво отгоре и отдолу и след това да се търси теча.
- Toni Montana
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 20.11.2008
- Местоположение: София
- Кара: F34 318dA, E39 520i, Civic 1,6i
- Детайли за колата: 2016 F34 318dA LCI, 1997 Е39 520i, 2004 Honda Civic 1.6i
DroW написа:Въпроса ми е обаче това дали е от хидравлична помпа според вас или маслена помпа евнетуално може би. Течът го локализирах и знам със сигурност че не тече хидравлична течност а масло. Сега обаче се чудя от коя помпа е обаче или от какво.
От маслената попма няма как да тече масло. Тя се намира вътре в двигателя в картера. Ето схема:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=30
Задвижва се с верига от коляновия вал (вътре в дигателя, не се вижда отвън). Има един хобот (тръбичка) дето засмуква масло от картера и го праща по други тръбички които са изляти в блока към лагерите на коляновия вал и към разпределителните валове. Ако тече моторно масло, то ще тече от някое уплътнение на мотора, а не от помпата!!!
За хидравликата на сервото: попмата е външна и се задвижва с ремък от двигателя. Ето схемата:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=20
Засмуква хидравлично масло от казанчето до масления филтър - маркуч номер 1 (ниско налягане) и го праща към зъбната рейка - маркучи номер 4 и 8 (високо налягане). Оттам през радиатора за охлаждане и пак към казанчето. Заначи маркучите 4 и 8 са сериозно захванти от към рейката. При мен те са сухи от страната на рейката. Обаче на мен ми тече по малко (


Обаче като гледам е доста тясно там и смяната на тези маркучи и уплатнения може да трудна и скъпа.
со лонг ...
от мене

- DroW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 668
- Регистриран на: 21.01.2006
- Местоположение: София
- Кара: e60 530d M Sport, X3, X6
Toni Montana написа:DroW написа:Въпроса ми е обаче това дали е от хидравлична помпа според вас или маслена помпа евнетуално може би. Течът го локализирах и знам със сигурност че не тече хидравлична течност а масло. Сега обаче се чудя от коя помпа е обаче или от какво.
От маслената попма няма как да тече масло. Тя се намира вътре в двигателя в картера. Ето схема:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=30
Задвижва се с верига от коляновия вал (вътре в дигателя, не се вижда отвън). Има един хобот (тръбичка) дето засмуква масло от картера и го праща по други тръбички които са изляти в блока към лагерите на коляновия вал и към разпределителните валове. Ако тече моторно масло, то ще тече от някое уплътнение на мотора, а не от помпата!!!
За хидравликата на сервото: попмата е външна и се задвижва с ремък от двигателя. Ето схемата:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=20
Засмуква хидравлично масло от казанчето до масления филтър - маркуч номер 1 (ниско налягане) и го праща към зъбната рейка - маркучи номер 4 и 8 (високо налягане). Оттам през радиатора за охлаждане и пак към казанчето. Заначи маркучите 4 и 8 са сериозно захванти от към рейката. При мен те са сухи от страната на рейката. Обаче на мен ми тече по малко () от където маркуч номер 8 влиза в радиатора и от където маркуч номер 1 влиза в помпата. Виж дали и при тебе е така. Понеже на мен не ми се сменят неща още аз си конторлирам течността в казанчето и евентуално си доливам. за 6000км сам долял няма и 100мл. Проблема на маркуч номер 1 ще се реши само със смяната му според мен, щото скобата е една много калпава. Най-вероятни маркуча е остарял. Порблема на маркуч номер 8 би могло да се реши и със смяната уплътнение номер 11.
![]()
Обаче като гледам е доста тясно там и смяната на тези маркучи и уплатнения може да трудна и скъпа.
со лонг ...
от мене
Колега относно хидравликата имах същия проблем като теб на 5-6000км. по 100мл. обаче го управих отдавна. Има писано в форума вече. Само ще ти кажа ако сменяш филтъра на хидравликата, които върви с казанчето както аз направих понеже при мен сълзеше от капачката му сменяи и маркучите. Маркучите може да се резнат където са железните гривни и да се сложат нови но обикновено това не оправя проблема както беше при мен и си купих и 2 нови маркуча. Сега работата не мърда вече разбира се а хидравликата е прекрасна и помежду другото имам 3ма колеги с е46 и се оплакват че на моита била много по добра от техните

Относно маслото ще пробвам с 10в40 и ако няма разлика ще се наложи да се разглабя явно. При мен левия долен край на мотора е омаслено може би от там някъде поизтича. Наскоро го забелязах като застана срещу капака в ляво откъм мене е омаслен самият двигател.
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани