КАКВО ДА ИЗБЕРА.....?

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1126
Регистриран на: 5.07.2004
Местоположение: Пловдив
Кара: M3 и Volvo XC70

КАКВО ДА ИЗБЕРА.....?

Мнение от Tod » 17 Дек 2004, 12:08

Предстои ми да се ръсна за ново турбо, какво да предпочета? Предлагат Гарет и Мицубиши за моята кола! Според продавача, Мицубиши е по-доброто решение, :roll: но пък моето е Гарет(е и по-евтиния вариант)! Който знае да помага!
Последна промяна Tod на 17 Дек 2004, 13:27, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 15.10.2004
Местоположение: Асеновград

Мнение от j1v » 17 Дек 2004, 13:03

Аз бих взел мицубишито.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 316
Регистриран на: 14.04.2004
Местоположение: Пловдив

Мнение от BAVARIA » 17 Дек 2004, 16:58

Значи,баща ми имаше същия проблем.Кара 525тдс.Незнам кво беше станало с със старото Турбо(беше Гарет).Но трябваше да се смени.Като запалиш колата 3-4 светофара има старт и после умалява.Понеже има 2-бмвта на части(325тдс и 318тдс),реши да си смени турбото от 325тдс-а.То беше Мицубиши.С Гарета имаше като дупка на старта.Даваш гас и се чудеше дали да врътне гуми.А сега е няма тая дупка.Кат дадеш и направо не си ще гумите.на 3000оборота е малко шумен мотора но после нема нищо.От тук съдя, :arrow: че 525тдс са с Гарет,а 325тдс са с Мицубиши.С Мицубишито колата ша ти стане много по пъргава и разхода-същия. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Re: КАКВО ДА ИЗБЕРА.....?

Мнение от ludiagsm » 17 Дек 2004, 17:32

Tod написа:Предстои ми да се ръсна за ново турбо, какво да предпочета? Предлагат Гарет и Мицубиши за моята кола! Според продавача, Мицубиши е по-доброто решение, :roll: но пък моето е Гарет(е и по-евтиния вариант)! Който знае да помага!


ИСКАМ ТИ СТАРАТА ТУРБИНА

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Мнение от bawareca » 17 Дек 2004, 20:38

j1v написа:Аз бих взел мицубишито.

Хубу де ма защо 8)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 15.10.2004
Местоположение: Асеновград

Мнение от j1v » 19 Дек 2004, 13:23

bawareca написа:
j1v написа:Аз бих взел мицубишито.

Хубу де ма защо 8)


Ми по добре звучи ;)

При условие, че не се споменават модели характеристики и т.н. а само Гарет или Мицу, аз викам мицу ;)


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

Мнение от DA WOLF » 19 Дек 2004, 13:26

само леко да вметна че митсу копират гарет откакто свят светува, а за конкретния случай и идея си нямам кое е по-доброто, но според мен оригиналът си е по-доброто решение...
DaWolf
ИзображениеИзображениеИзображение
:bowdown::bowdown::bowdown: forced induction M42B18

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 15.10.2004
Местоположение: Асеновград

Мнение от j1v » 19 Дек 2004, 17:30

Първо да вметна, че аз турбо мурбо не ги разбирам ;)
Може и митсу да копират гарет. Може и да не ги копират.
А тоя дето ги говори тия неща може и да е рекламен агент на мицубиши.

Why do you use Mitsubishi turbos? Why not Garrett?

Mitsu turbos employ the latest, most advanced turbocharger wheel and housing design available. Period. For the flow range they provide, no other turbocharger we have found can respond as quickly while also being able to provide the airflow required for high HP. Mitsubishi achieved this through reducing the inertia required to spin their wheel assemblies. They achieved it by reshaping the wheels. For their flow range, no other wheel is as small in diameter (radially). This reduces the centrifugal inertia required to accelerate the wheel. How do they make up for the small diameter? The wheels are thick (axially). Net result: big flow, quick response. Add excellent efficiency through both low backpressure turbine sections and minimal heat added by the compressor, and you've got a winner. We have used these units for years on 25 to 30 PSI boost, 450 HP per liter engines with a ZERO failure rate! And when they do need freshening, it's easy, due to distributors located worldwide. Nothing else in my twenty years of experience has even come close, and they don't need exotic ball bearings to do it!


П.П.: Некой ако може да пише що гарет са по-добри да пише, защото аз нищо смислено не намирам, а по сайтовете свързани с мойта кола всички викат мицу рулз!

П.П.С: понеже още никой не е поствал ето още малко.

Answer by Paul Grimshaw in Canada (author of Volvo Performance Handbook): The difference which you noted in the impeller design between the Garrett TB 03 and Mitsubishi turbo chargers is very important and helps explain the different ways in which these turbos work.

The Garrett's convoluted spiral blade design is known as a backward-curved compressor impeller. In this design, the blade elements are not arranged in a strictly radial pattern, but are curved backward from the direction of rotation. This blade style is designed so that the air entering the impeller is at the same angle as the pitch of the blades. This reduces the shock losses at the inlet and allow the impeller to operate very efficiently at high rotational speeds. Despite their efficiency, however, these type of impellers do not exhibit as high a pressure ratio as radial-patterned impellers. Furthermore, centrifugal force at high speed tends to bend the spiral blades at their roots. So in essence, a turbocharger equipped with a backward-curved impeller helps an engine produce power in the upper-end of its rpm band (where its high efficiency in best appreciated), but is subject to severe stress which may affect its lifespan.

[ Extra comment; A turbocharger equipped with a backward-curved impeller reduces the shock losses at the inlet and allows the impeller to operate very efficiently at high rotational speeds that in-turn helps an engine produce power in the upper-end of its rpm band (where its high efficiency is best appreciated.]

The straight, or radial impeller as used in the Mitsubishi, provides a higher pressure ratio at low rpm than the Garrett. As turbine speed increases, however, the straight blades give rise to inlet shock since the slower intake air strikes the intake's high-speed turbine blades at a sharp angle. This reduces compressor efficiency at high rpm. A Radial impeller used in housing of the same area ratio as a backward-curved impeller tends to result in improved low-end engine torque, but with less overall potential for power.

Interestingly, we see these two types of impeller designs being used in different ways in industry. Jet engines tend to use backward-curved impellers due to their high operating speeds. Large volume industrial blowers (such as those used in ventilation) use straight radial impellers.

It is likely that Volvo switched from the backward-curved and straight radial to improve the low-end response of its turbo motors. An added benefit, however, is that the (straight) radial impeller is cheaper to cast -- making the Mitsubishi turbocharger more cost effective. Given the strengths and weaknesses of each design, I would prefer the Mitsubishi turbo for street use and the Garrett for track use. Given that most Volvos live on public roadways, I would say that the decision to use the Mitsubishi turbo was wise.


кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 195
Регистриран на: 13.12.2003

Мнение от V_G_Z » 19 Дек 2004, 20:33

аз доколкото знам при равностойни модели ,митсу турбините се развъртат по бързо и имат по плавна крива на бооста ...докато гаррет особенно старите Т3 са си доста лагави но и изведнъж удрят гъза в тавана... но за тормоз определено Гарет ги предпо4итат пове4е :twisted: .... :D
" on stages where we ran 4 bar boost in qualifying, it was a case of closing your eyes, and praying that it would stay pointed straight ahead"

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 19 Дек 2004, 21:52

дрън дрън дрън... всяко турбо си има графика която може да пасва или да не пасва на твоята конкретна цел. от там и не е въпрос на производител, а на инсталация.

и гарет и митсу и ихи и всичките останали смислени фирми са ок...
алекс
трабант 601с
разни други возила

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 19 Дек 2004, 22:20

И като всяко турбо си има графика, обикновеният човек къде може да намери тези мапове за IHI или за Mitsubishi например? Но да намери такива, каквито от Garrett пускат в нета - както на компресора, така и на турбината за всички A/R и trim-ове, които се предлагат за съответния модел. Аз досега не съм успявал да намеря за тези японски фирми (дават само обвивката криви за цялата фамилията), а смея да твърдя, че без тези карти не може да се направи качествен подбор на компоненти за хибриден турбокомпресор или за нормален такъв. Няма ли карти - проба<==> грешка и пак проба. Естествено остава да чете човек какво предлагат в нета като готови китове и по това да се ориентира какво е подходящо за неговия двигател. Трябва ли обаче да си дилър за региона на японците за да имаш маповете?
Затова аз винаги ще твърдя убедено, че за мен Garrett са Номер 1 и аз винаги ще си купувам от тях (ако изобщо ми се наложи някога).

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 127
Регистриран на: 30.03.2003
Местоположение: Пловдив
Кара: BMW E60 M5

Мнение от RS-MAD » 20 Дек 2004, 2:51

Postman написа: Естествено остава да чете човек какво предлагат в нета като готови китове и по това да се ориентира какво е подходящо за неговия двигател.


Напълно съм съгласен с тебе , че за ИХИ и Митсу няма никаква информация а криви които са за цялата фамилия . Лично мене това много ме притеснява защото както и ти знаеш искам да си вземах ИХИ Турбина заради по ниската цена , но както не могат да се намерят карти всичко е поглед в звездите ..
Знам че има фирми които правят китове с ИХИ но те откровенно си заявяват че техните турбини за хибридни , но за да вземеш тяхното хибридче трябва да се разделиш с скромните 1000 Поунда , а повечето ИХИ-та са по 600-700-800$ ...
Но някой път май с четене и мислене се постигат резултати ..
Относно темата ако е за серийно вграждане мисля че всяка по реномирана фирма е добър избор и всичко ще бъде избор на ценовата политика ..

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook