ладичка......

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

Street Disorder Workshop
Street Disorder Workshop
Аватар
Мнения: 362
Регистриран на: 28.10.2003
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж

Мнение от Sami99 » 18 Дек 2004, 22:24

V_G_Z написа: ...поне вземете карбуратори със запалването от лан4ия делта хф турбо ....


ВГЗ е прав, ладовия карб като го надуеш малко повече и почва да блика навсякъде тунджа и сто процента ще изсъхне на високите, няма да можете да го настроите по бууста никога.

П.С. Само впечетления от опити ;)
street disorder workshop
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 107
Регистриран на: 17.01.2004

Мнение от KA_sport » 19 Дек 2004, 0:19

ако про4ете в пьрвото ми сьобщение КАЗАХ 4Е СЬМ АМАТЬОР И НЕ МОГА И НЕ ИСКАМ ДА СЕ МЕРЯ С ВАС 100% ще свьрши бьрзо после пак може да я направим и все някога все някоя кола ще стане както трябва аз все пак сьм на 18 години ,имам още много да уча8) Все пак това го правя за пьрви пь :) а междо другото и аз не харесвам кьци :mhihi: колкото идеята беше от една купчина желязо руско да стане нешо .... колата е с подобрено от оригиналното окачване двоини амортисьори двоини пружини дискови спирачки отзад .... двигателя е ясен ..Купето е с ролбари които още не сме монтирали задните греди са изместени с 20 см назад и задни врати няма за сметка на предните които са с 20 см по дьлги .Задният капак все още не е оправено но идеята е да като на МБ 124ка с 6 крьгли стопа( +мига4и изадна в тях) . на калниците слагаме вежди навьн, зада издуват :lol: предния капак още нее решено но мислим да е с голям вьздухоотвод и 2ри кулер поднего .мига4ите са вьв фаровете . и мислим да сложим вместо крушка за габарит нещо от рода на "енджьл аис" :lol: .а да НА задния капак правим едно високо споилерче от плексигласт което щее е доста ефектно. ами за тва се сещам до сега :))) дано краиният разултат да е такьв какьвто сме го замислили ..... :lol: :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 107
Регистриран на: 17.01.2004

Мнение от KA_sport » 19 Дек 2004, 0:22

колкото до карбуратора знам че може да има и такьв момент но жиглиорите са по големи не мога да се сетя то4но коло бяха но слойихме по големи ако пак не стига ще намерим още по големи :lol: би трябвало да стане :lol:

V_G_Z мерси за критиките приятелю ;) :lol:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 19 Дек 2004, 11:47

KA_sport написа:......

Без да имам каквито и да са претенции че разбирам нещо, искам да ти обърна внимание на няколко неща. Не знам до кой етап от тунинга сте стигнали, но от това което видях на линка, ми се струва че трябва да се погрижите за следните неща: горивна система, запалителна система, маслено охлаждане и интеркулер.

1. Горивна система - най-напред друга помпа. Оригиналната помпа на Ладовия двигател дава налягане най-много 0,2...0,3 бара. Това означава, че когато турбокомпресора вдигне това налягане и налягането в поплавъковата камера стане също толкова, помпата няма да е в състояние да подаде дори и една капка гориво към карбуратора - оттам следва работа няколко секунди, докато свърши горивото в поплавъковата камера и двигателят загасва, пада налягането (поради отсъствие на топли газове, който да въртят турбината) и помпата отново започва да доставя бензин. Налягането на пълнене пак се качва, достига 0,3 бара и отново същото. Този целия процес гарантира работа с доста бедна смес и дори и да не повреди буталата ще прегрява клапаните и турбинните лопатки доста прилично. Така, това за помпата. Значи ти трябва помпа, която да е способна да поддържа на всеки режим на налягането на пълнене, по-високо с примерно 0,5 бара налягане на горивото. За да не откриват топлата вода и да се мъчиш да приспособяваш такава помпа заедно с регулатор, си купи от Рено 5 турбо - модела с карбуратор.
За карбуратора - някои модели карбуратори на Лада имат вентилация на поплавъковата камера - ако този е такъв няма да стане нищо с него, защото оттам ще ти изтича въздух постоянно когато си в бууст режим. По принцип Ладовия карбуратор има система за обогатяване при максимална мощност, която се нарича иконостат (то по принцип има два типа такива системи - иконостат и икономайзер). С този иконостат не може да се постигне адекватно обогатяване в бууст режим. По принцип характеристиката на Ладовия карбуратор е такава, че с увеличаване на налягането се постига известно самообогатяване, но то не е достатъчно и за да имаш сравнително добра смес с този карбуратор трябва адски много да обогатиш в началото на бууста за да си добре по-горе. Освен това иконостата не е подходящ за турбо карбуратори - икономайзера е доста по-добър според мен, защото сам може да си актуализира сместа според бууста, макар и доста примитивно.
С две думи - потърси си карбуратор от Рено 5 турбо или хоризонтални сдвоени Вебери (Солекс или Дел'Лорто също стават).

2. Запалителна система - с тази следват някои проблеми. В най-доброто поколение на този двигател, запалителната система има центробежен и вакуумен регулатор на ъгъла. По-старите нямаха вакуумен, но това основно води да икономия на гориво, така че ти би могъл да се лишиш от него. Центробежният обаче е абсолютно необходим. Освен него ти трябва и т.нар. "boost retarding device" - "девансатор при бууст". Какво би станало ако нямаш такъв бууст закъснител? Да кажем че си си настроил центровката както пише в дебелата книга за Лада - оттам даваш газ до ламарината, започва да ти се появява някакво налягане в пълнителния колектор и ако си решил вече проблема с карбуратора и си свалил достатъчно степента на сгъстяване започва да те подпира така стабилно седалката в гърба. Дотук добре, следва момента в който с нарастването на налягането на пълнене се получават първите условия за детонация, а те без кулеп ще дойдат много бързо. Тогава центровката ти върви според центробежния регулатор (все повече авнас) и докато ти се увеличават оборотите на двигателя (автомобила ускорява), ти се увеличава ъгъла и налягането на компресора. Какъв е резултата?....Ето защо трябва да има бууст ретардер. Вариантите са да сложиш по-твърда пружинка на центробежния регулатор – тази, която отговаря за високите обороти (по-дългата) и да намалиш статичния ъгъл на центровката или само да намаляваш статичния. Втория вариант ще ти доведе много спънат двигател в ниските, първият горе долу ще усетиш, че караш турбо, но респонса на двигателя ще бъде незадоволителен – особено като помпаш газта на място и то във високите обороти.
С две думи – пак не става, трябва или да се преработи вакуумния регулатор в бууст ретардер (не е кой знае колко сложно) или да се търси “делко” от друг турбо двигател, което да стане без много работа. Все сложни задачи дори когато си наясно какво точно трябва да се получи.

3. Маслено охлаждане – охлаждането на маслото в твоя случай според мен а абсолютно необходимо. Ладовият двигател има картер от ламарина, който охлажда недостатъчно по мое мнение. Той си охлажда достатъчно при сериен двигател, но когато наливаш буталата през тези отвори, които си писал, цялата топлина, която маслената струйка съблича от буталото ще отива в маслото долу и стъпка по стъпка маслото ще се почувства като олио във фритюрник – особено лятото. Оттам, ако не е адски качествено, започва да отлага лак по долната страна на буталото (където пръскат отворите – там е най-топлото място в целия двигател, до което маслото има достъп) и прогресивно ти нарушава топлообмена на буталото. Това може да стане дори за 1 седмица (ако издържи толкова двигателя при положение, че всичко по т.1 и 2 е наред). Ниската степен на сгъстяване няма да реши проблема докрай този проблем и макар, че Ладовите бутала според мен са много здрави, проблемите ще ги усетиш бързо – особено ако центровката ти е много назад.
Това с двете гарнитури за мен не е красиво. Не че не може, но когато по някаква случайност се уцели много висок бууст, с подходяща центровка и горивна смес, газовата сила ще е толкова голяма, че ще избута частта от гарнитурите навън и оттам е ясно какво следва. Маааалко по-добре е с пластина между двете – така според мен поне няма да се случи горното, защото тази пластина (която е копие на гарнитурата и е от стомана) ще задържи гарнитурите поради голямото триене – инак пак ще има триене, но клингерита ще се деформира пластично въпреки триенето. Въпрос на време.

4. Интеркулер – за налягане 1,05 бара (което не знам как сте го измерили – може би колата, от която е свален турбокомпресора е работила на толкова) да запалите и настройвате без кулер за мен е плод на неделно училище (не обиждам – само споделям). Няма нито една фирма, която да пуска серийно коли с такова налягане без кулер. По принцип няма и серийни коли с толкова високо налягане (освен няколко supercars), какво остава пък без електроника за контрол и управление на двигателя.

Както и да е, направили сте колектора, сложили сте компресора – оттук нататък мислете че започва сериозната работа, защото тя вече не е шлосерска (като тази, която до сега е свършена), а е малко по-прецизна.

Ако не си се изплашил от предстоящите проблеми, а дори напраотив – си се амбицирал, то тогава мисля, че хора от форума могат да ти бъдат полезни с конкретни съвети за турбинирана Лада – тук има един такъв, за който аз се сещам. Може да има и други...

Успех!


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

Мнение от DA WOLF » 19 Дек 2004, 13:22

Postman написа:..... (което не знам как сте го измерили – може би колата, от която е свален турбокомпресора е работила на толкова) .........


като се знае марката и модела на турбото в нета лесно мое дас е провери на колко помпа, А/R, дименсии и т.н....
DaWolf
ИзображениеИзображениеИзображение
:bowdown::bowdown::bowdown: forced induction M42B18

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 19 Дек 2004, 13:32

Да, така е по принцип, но конкретно в случая ми се струва, че няма да стане, защото аз лично не съм попадал на турбокомпресори, който да "помпат" на 1,05 бара на сериен двигател и да "стават" за Лада. Освен това знаеш, че всеки турбокомпресор знае, както се казва, и 2 и 200 и ограничението идва от двигателя, а не от турбокомпресора. Поне за колите, които тук в България един нормален човек може да си позволи.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 107
Регистриран на: 17.01.2004

Мнение от KA_sport » 19 Дек 2004, 17:23

турбото е от ренде 5 :lol: и е на 1.05 бар( имам познат които го наду до 2 бара ама маи го е престьргвал някакси) колата е с кулери от рено 5 и от един МБ микробус маи от спринтер беше 8) ако разгледаш внимателно снимките ще видиш 4е так кьдетпо тря да е датчика за маслото има удьлжител-накраиника които да праща маслото кьм турбото от там кьм радятора и от там в картера точно под питата която смучи маслото от картера :winky: :winky: :winky: :winky: :winky: :winky: постман мисля 4е си прав за тока може би и идва малко но знам за едно изобретение което се нарича плазмен катализатор( но няма нищо общо с катализатори гарнета или изгорели газове ) просто е нещо като бубина която уселва напрежението не знам аз не искам да ви убедя в нещо което няма да повярвате че работи ама тя наистина работи ..и дори нещо мноого повече от обикновенно работене :idea: нека да мине тенекеджииската част да мине диното и ще доида на някоя ваша сбирка да я видите :!: :arrow: ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 107
Регистриран на: 17.01.2004

Мнение от KA_sport » 19 Дек 2004, 17:27

модела на турбото е гарет Т2 или Ф2 не сьм сигурен от рено 5 турбо :!: а и интеркулерите са с периодично водно охлаждане :!: :idea:

ВЕСЕЛИ ПРАЗНИЦИ НА ВСИЧКИ :D :) 8) :lol:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 19 Дек 2004, 18:04

KA_sport написа:...но знам за едно изобретение което се нарича плазмен катализатор( но няма нищо общо с катализатори гарнета или изгорели газове ) просто е нещо като бубина която уселва напрежението...

Идеята ми не е, че енергията на искрата е недостатъчна, а че момента на подаване на искрата едва ли ще бъде най-удачния. Бобината колкото и енергия да има, ако тя е подадена към свещта в неподходящ момент ефекта е трагичен за мощността, а често и за двигателя след известен период. Уви, момента на подаване на искрата не зависи от бобината а само от елемента, който прекъсва тока в първичната и намотка. Този момент се нарича ъгъл на изпреварване на запалването (аванс) и трябва да се управлява доста адекватно при турбодвигателите. Той се управлява от механични регулатори (центробежен) или пневматични (вакуумен или бууст ретардер), както и от електронни. Това е. От тях ти имаш само центробежен - затова идеята ми беше да помислиш по тези въпроси.

Това, че двигателя има маслено охлаждане е чудесно.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 107
Регистриран на: 17.01.2004

Мнение от KA_sport » 19 Дек 2004, 18:16

мерси много постман има неща,които ме накараха да се замисля :bowdown:

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 20.12.2004
Местоположение: sofia

Мнение от Prozak » 21 Дек 2004, 0:41

аз съм мислил много над това да сложи6 турбо на ЛАДА и сте ти напи6а нещата които бях нау4ил
парво триабва да си наясно какво прави6 защото не си първия които се упитва да сложи6 турбо на Лада. Аз ли4но знам за два опита и при първия биела през картера а при вториа главата спукана на 13 места и блока спукан на три места между 2 и 3 цилиндър.
второ относно маслото намери си фланец за маслото от Fiat ili alfa 164 td с марку4ите и маслениа радиатор. този фланец се слага преди маслени филтар и като налиагането на маслото се вдигне над 1.7 1.8 атмосфери във фланеца има клапан които отвария и маслото запо4ва да циркулира през радиатора и по този на4ин не ти пада налягането на маслото в системата защото е извесна славата на ладовия мотор 4е на празен ход 1000 rpm налиагане на маслото при топъл мотор 0.4 атмосфери а и както си с турбо даже осте на доло и по този на4ин сте контролира6 температурата на маслото много по добре и в оборотите които ти е нужно.после си направи камери в картера да не ти се завихриа маслото. После относно карбуратора опитаи се да си намери6 карбуратор с игла на втората камера защото с иглата колкото пове4е въздох минава през карбуратора тои увли4а пове4е бензин сас себе си и иглата можеш да си а регулира6 колко да отвария . Опел имат такъв карбуратор модела е Varaget II и като му преработи6 малко втората камера( маха6 вакома които я контролира колко да се отваря и маха6 прожината на клапата коиато работи на сма4кван и слага6 такава която сте работи на разтягане. Става дума за клапата която отвариа иглата)исхвърлия6 и вси4кия механизам на смука4а и става убиец друго бих те посаветвал да си нахне6 механи4ната перка и си купи перки от френски дизел те се слагат от пред на радиатора и парво не крадат конете второ ти държът мотора в оптимална температура 89-92 градуса ина4е просто колата не ходи. Помисли малко и как сте удъргаж тези коне нали се сешта6 4е ладовото магаре е кат весник и ко6а 6те се усу4е осте при първото трагване с 5-6000 оборота след това мотора така сте ти подрипне 4е сте се 4уди6 кои удриа под колата сложи трета опора на мотора в горната му 4аст която да го държи да не иска да превърта в коша. Сложи още един удушник на картерните газове на капака на клапаните. Ако сте си запазвас твоя карбуратор задължително трябва да го изолира6 по добре от смукателниа колекто с текстолитова пло4ка след това оребрен алуминиев фланец 30 -40 мм и след това отново текстолитова пло4ка ина4е топъл бензин бедна смес и лоши детонации не знам какво си правил по мотора но сте ти предлогжа два на4ина за 10 -15 коня от горе парво се смениа оптега4а на веригата и второ маховик от 5мм титаниева ламарина и керами4ен съединител и ела да види6 как се развинтва мотор4ето от 1200оборота (ако иска6 подробности пиши на меила) сега видиях твоиа карборатор ще ти създава проблеми требва ти механи4на втора камера ина4е нема отвариане......... :D утре сте ти пиша още някои неща и сте ти ка4а неколко снимки на лади с турбо

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 20.12.2004
Местоположение: sofia

Мнение от Prozak » 21 Дек 2004, 1:14

има снимки в ли4ната галерия

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 107
Регистриран на: 17.01.2004

Мнение от KA_sport » 21 Дек 2004, 9:49

карбураторьт е неханичен не е вакумен нищо че има вакумпомпа .ами маховника е олекотен с 3 кг и епасван .керамичен сьединител не си заслужава според мен (нали се губи вьзможността полусьединител???)а и ще е доста скьп за тази кола:))))защо според теб този начин с директен фланец от кьм датчика за маслото няма да вьрши работа а тряя да ес клапа идеятя ни беше винаги оста на турбото да е в масло за да не се скапят гумичките( е те сигурно когато не се е вклучило няма да се скапят ама .... :winky: ) значи казваш че карбуратор с игли е по добьр ......... :roll: мерси много за сьветите пи4 допьлнително щи пи6а не е _маила :bowdown:

какво щях да шрая без ввас мерси на вси4ки :bowdown: :ok:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 107
Регистриран на: 17.01.2004

Мнение от KA_sport » 21 Дек 2004, 9:52

ами и ти си изкарал маи маслото като мен а тоя интеркулер ми е мно познат да нее от 5 ти4ката а?
хубаво сте я напраили и як капак сте намерили кво излезна на динотеста?????

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 20.12.2004
Местоположение: sofia

Мнение от Prozak » 21 Дек 2004, 13:10

не бре пи4 ти не си схванал идеята зна4и маслото за турбото пак си го взима6 от троиника но след това не отива в маслен радиатор а направо в картера и не под входа на маслената помпа застото маслото което идва от турбото 1 е много топло и второ то е на пияна и като го вра6та6 по този на4ин в картера то балбука и прави балон4ета триабва да го върне6 вав вазможно в наи високата то4ка на картера но също така триябва да гледа6 и маслото което се връ6а да не се плиска по вала защото става на пяна. а с този фланец които ти казах тои е варзан успоредно с маслената система помпата засмуква масло и го праста в маслениа филтър след тоа фланеца го праща в маслениа радиатор и след това го връща в маслената система на мотора . а на празен ход фланеца прафи така 4е всеедно не съществува маслото минава през филтъра и дирекно в мотора

ПредишнаСледваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook