Много странно поведение на температурата на водата.
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
30 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- Sivako
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 739
- Регистриран на: 22.08.2004
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: F20 116d / F01 750i xDrive
- Мечтае да кара: Колело
- Lucky
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 1619
- Регистриран на: 10.11.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520 '97, E3 2500 '69
- Мечтае да кара: 5GT 535i
Като се надцаквате така с проценти и кинти някой дали е имал такъв проблем за да говори от личен опит?
Аз понеже съм имал и съм го лекувал причината е въздух в системата.
Правят се три неща - проверка на системата за теч, смяна на водна помпа с такава с метални перки/може да е здрава, прави се за всеки случай/, доливане на антифриз и обезвъздушаване.
При проблем с термостата симптомите са други.
Аз понеже съм имал и съм го лекувал причината е въздух в системата.
Правят се три неща - проверка на системата за теч, смяна на водна помпа с такава с метални перки/може да е здрава, прави се за всеки случай/, доливане на антифриз и обезвъздушаване.
При проблем с термостата симптомите са други.
- Karlo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 453
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '97 Е39 M52B20
И аз го имах този проблем и не се реши с обезвъздушаване, а със смяна
на термостат. Това ще е добър повод да си направиш една профилактика
на цялта охладителна система: термостат, капачка радиатор, маркучи,
водна помпа, че защо не и виско (ако му е дошло времето). И естествено:
антифриз.
на термостат. Това ще е добър повод да си направиш една профилактика
на цялта охладителна система: термостат, капачка радиатор, маркучи,
водна помпа, че защо не и виско (ако му е дошло времето). И естествено:
антифриз.
- DroW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 668
- Регистриран на: 21.01.2006
- Местоположение: София
- Кара: e60 530d M Sport, X3, X6
Ако стрелката тръгва да ти минава средата значи колата загрява. Загряването е понеже неможе да се охлади хубаво. Причините са 3 възможни: виско съединител, термостат и водна помпа. Като наи-малко вероятно е да е помпата от 3те тъй като тя е най силния компонент от всичките 3. Издържа до 100к км.
Моят съвет е на запален двигател като ти стигне до средата стрелката да провериш дали перката на виското ти върти. Ако не завърта ясна е работата. Това без да пускаш климата обаче. После може да проваш и с пусната.
П.С. Имах такъв проблем на е36цата ми преди и се оказа виското а водната помпа като я смених за всеки случай и нея се оказа че още е здрава и няма проблем и беше още със първата водна помпа както е от завода. Това на 13 годишна кола.
Моят съвет е на запален двигател като ти стигне до средата стрелката да провериш дали перката на виското ти върти. Ако не завърта ясна е работата. Това без да пускаш климата обаче. После може да проваш и с пусната.
П.С. Имах такъв проблем на е36цата ми преди и се оказа виското а водната помпа като я смених за всеки случай и нея се оказа че още е здрава и няма проблем и беше още със първата водна помпа както е от завода. Това на 13 годишна кола.
благодаря ви
Здравейте момчета много ви благодаря за активността ви по темата.
Един ден ми светна лампата че съм гледал нивото грешно.
Долях си течност при студен мотор да достигне calt (cold); после карах колата да достигне работна температура, после я обезвъздуших добре долях течност и на другата сутрин като беше студена си проверих нивото да е на стрелката. За момента проблема изчезна колата си охлажда идеално и си топли дори на място на празни обороти. Ама аз сигурно долях над 2 литра и това е сериозно количество, тя е била образувала възглавниза в радиятора и затва е нямала добра циркулация.
За мен това беше много тъпа грешка, че не съм съобразил да си погледна нивото.
Моя съвет е когато доливате антифриз задължително си обезвъздушете системата.
Един ден ми светна лампата че съм гледал нивото грешно.
Долях си течност при студен мотор да достигне calt (cold); после карах колата да достигне работна температура, после я обезвъздуших добре долях течност и на другата сутрин като беше студена си проверих нивото да е на стрелката. За момента проблема изчезна колата си охлажда идеално и си топли дори на място на празни обороти. Ама аз сигурно долях над 2 литра и това е сериозно количество, тя е била образувала възглавниза в радиятора и затва е нямала добра циркулация.
За мен това беше много тъпа грешка, че не съм съобразил да си погледна нивото.
Моя съвет е когато доливате антифриз задължително си обезвъздушете системата.
сигурен бех ама си замъл4ах , ако е превъртяла водна помпа ще си загрее бая и с подаване на газ трудно ще се върне , ако е заминал термостат има два слу4ая - затворен -ЛОШО ще работи малко и кат дойде време да отвори ще загрее колата и пак нема как да я върне ,-отворен-нищо просто ще загрява бавно , виското при тея температури даже и да работи трябва бая да я измъ4ите тая кола за да го 4уете тва дето кат стигнела средата и по4вало да духа - глупости , при работа на място може и 4ас може и пове4е да работи без да вклю4и виското та вси4ко си има обяснение на тея коли им е капризна от към въздух с-мата на мене ми се слу4и с много малко въздух по4на да минава средата
за виското
Да ви кажа някой думи за виското.
Виското работи едва когато се отвори термостата и топлината отдавана от радиатора загрее течността в виското.
След което то стяга и започва да се върти с по високи обороти (горе долу с оборотите на водната помпа).
Както в една тема бях прочел за проверка с вестник, това е доста хитра идея за тест но при загряла кола и отворил термостат.
Виското работи едва когато се отвори термостата и топлината отдавана от радиатора загрее течността в виското.
След което то стяга и започва да се върти с по високи обороти (горе долу с оборотите на водната помпа).
Както в една тема бях прочел за проверка с вестник, това е доста хитра идея за тест но при загряла кола и отворил термостат.
- DroW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 668
- Регистриран на: 21.01.2006
- Местоположение: София
- Кара: e60 530d M Sport, X3, X6
Re: за виското
dian_car написа:Да ви кажа някой думи за виското.
Виското работи едва когато се отвори термостата и топлината отдавана от радиатора загрее течността в виското.
След което то стяга и започва да се върти с по високи обороти (горе долу с оборотите на водната помпа).
Както в една тема бях прочел за проверка с вестник, това е доста хитра идея за тест но при загряла кола и отворил термостат.
Колега при мен на моита 520ка с запалването на двигателя виското започва да си се върти незнам това дали е нормално или при мен или при теб има проблем явно по тая логика. При мен си върти винаги и като загрее просто се забързва въртенето му. Разбира се в началото си се върти доста по бавно.
Re: за виското
DroW написа:... на моита 520ка с запалването на двигателя виското започва да си се върти незнам това дали е нормално или при мен или при теб ....
Перката управлявана от "виско съединител" никога не седи неподвижно при запален двигател (за разлика от тези зацепени непрекъснато, задвижвани от електромотор или управлявани от електромагнитен съединител).
Перката в случая се увлича от въртенето на шайбата дори и при ниски температури (изключено виско), като ПОСТЕПЕННО увеличава оборотите си при зацепване на виското (нещо като полу-съединител) и накрая при напълно зацепено виско почва да се върти с оборотите на шайбата.
В първия момент при студен двигател, перката лесно може да се спре с ръка, докато при зацепено виско въобще да не ви идва на ум да се пробвате

PS На практика НИКОГА НЕ ПРОБВАЙТЕ ДА СПИРАТЕ ПЕРКАТА С РЪКА
В редки случаи ако се съмнявате във виското пробвайте с навит на руло вестник

- miroalpina
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 259
- Регистриран на: 7.07.2008
- Местоположение: SOFIA
- Пол: Мъж
- Кара: 525 D
30 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани