силиконов съединител vs ел. перка Съвет?
Модератор: Технически модератори
29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
силиконов съединител vs ел. перка Съвет?
Наскоро ми прегря колата и в следствие ми гръмна радиатора
, става въпрос за Е34 525i M50. Така и не установих дали са термодатчиците, водната помпа или термостата. Старата перка беше със силиконов съединител. Имам възможност да сменя радиоатора с ел. перка, та въпроса ми е какви са предимствата и недостатъците на ел. перката в сръвнение със силиконовия съединител. До колкото видях в няколко ръководства всички модели на е34 са със силиконов съеднител. Има ли смисъл да я сменям, ще имам ли проблеми със самите термодатчици, ако крачетата ръждясат и не правят контакт, при кой вид се губи повече мощност като се завърти перката, кой е по сигурен?
Благодаря предварително!


Благодаря предварително!
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: силиконов съединител vs ел. перка Съвет?
XKR написа:Наскоро ми прегря колата и в следствие ми гръмна радиатора, става въпрос за Е34 525i M50. Така и не установих дали са термодатчиците, водната помпа или термостата. Старата перка беше със силиконов съединител. Имам възможност да сменя радиоатора с ел. перка, та въпроса ми е какви са предимствата и недостатъците на ел. перката в сръвнение със силиконовия съединител. До колкото видях в няколко ръководства всички модели на е34 са със силиконов съеднител. Има ли смисъл да я сменям, ще имам ли проблеми със самите термодатчици, ако крачетата ръждясат и не правят контакт, при кой вид се губи повече мощност като се завърти перката, кой е по сигурен?
![]()
Благодаря предварително!
Колега,остави всички притеснения на страни и слагай ел. перка-някои колеги вече са го направили.
- AGT
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2055
- Регистриран на: 3.04.2003
- Местоположение: London N15 / Пловдив Тракия City
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото ми попадне .
- Мечтае да кара: Поне 790 iL xaxaxa
- Детайли за колата: Лачена 39_ка .
Ако трябваше да е с ел.перка ония "балъци" от БМВ нямаше да ползват силиконови 

Съвет от КАТ !
"Не можеш ли да караш не си купувай книжка "
"Не можеш ли да караш не си купувай книжка "
- skylord
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 429
- Регистриран на: 11.04.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34
AGT написа:Ако трябваше да е с ел.перка ония "балъци" от БМВ нямаше да ползват силиконови
+1
...а и силиконовите са по-надеждни продължават да се въртят и след като са сдали багажа...
AGT написа:Ако трябваше да е с ел.перка ония "балъци" от БМВ нямаше да ползват силиконови
абе трудничко е да се каже, кое е по - добре. чисто теоретично ми се струва, че би трябвало със съединител да е по - добре от гледна точка на КПД респект. разход на гориво.
ама много често има други неща, които се взимат предвид - колко бройки ще се произведат, колко струва, дали слагането може да се автоматизира,колко място има при мотора, колко е надеждно и т.н.
лично аз не бих минал на ел. перка. един път, че цялата система още при проектирането и после при тестовете си е била такава и друго, че не ми харесва скокообразното включване и изключване на перката и вървящото си с това и колебание на температура.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
AGT написа:Ако трябваше да е с ел.перка ония "балъци" от БМВ нямаше да ползват силиконови
По някое време не ги ли замениха с ел.перки.


- AGT
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2055
- Регистриран на: 3.04.2003
- Местоположение: London N15 / Пловдив Тракия City
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото ми попадне .
- Мечтае да кара: Поне 790 iL xaxaxa
- Детайли за колата: Лачена 39_ка .
Може и да са ги заменили честно казано това не знам .
Съвет от КАТ !
"Не можеш ли да караш не си купувай книжка "
"Не можеш ли да караш не си купувай книжка "
Мерси колеги.
Както гледам повечето са против ел. перката. Много хора се оплакват от нея, ръждясвали крачетата на датчиците, трябва да се теглят кабели за нея и значително падали оборотите като се включи. Бях останал с впечатление, че с ел перка се губи по- малко мощност?! Но май излиза по- евтиният вариант.
Някой да има идея как мога да проверя коя е причинаа за прегряването?
Както гледам повечето са против ел. перката. Много хора се оплакват от нея, ръждясвали крачетата на датчиците, трябва да се теглят кабели за нея и значително падали оборотите като се включи. Бях останал с впечатление, че с ел перка се губи по- малко мощност?! Но май излиза по- евтиният вариант.
Някой да има идея как мога да проверя коя е причинаа за прегряването?
- NeoPrint
- бай печатар
-
- Мнения: 2207
- Регистриран на: 26.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 525tds-A
- Мечтае да кара: Е38 728i
Най-вероятно водната помпа е била с пластмасова турбинка,а те превъртат и чая кипва. Търси си помпа с метална турбинка!
- rdvr_burgas
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 566
- Регистриран на: 24.09.2007
- Местоположение: София
- Кара: T-34
///sasho написа:zvetiko написа: ......... предпочитам климатроник с врътки,а не дигитален като при Е39 да кажем.
Колега , Е39 се предлага с два вида климатроник единия е дигитален , а другия е ръчков.
Айде това с врътките да е само климатик

Климатроника е само с дигиталния пулт


R6 - Was sonst?
rdvr_burgas написа:///sasho написа:zvetiko написа: ......... предпочитам климатроник с врътки,а не дигитален като при Е39 да кажем.
Колега , Е39 се предлага с два вида климатроник единия е дигитален , а другия е ръчков.
Айде това с врътките да е само климатик![]()
Климатроника е само с дигиталния пултпри Е39
Това с трите врътки е КЛИМАТРОНИК , на моята кола , която е обявена за продаване в подписа ми е същия.

Има един вариант с четири врътки - то е без нищо , само вентилатор и парно.
- стан
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2402
- Регистриран на: 2.09.2007
- Местоположение: София
- Кара: '94 Opel Corsa B
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
///sasho написа:rdvr_burgas написа:///sasho написа:zvetiko написа: ......... предпочитам климатроник с врътки,а не дигитален като при Е39 да кажем.
Колега , Е39 се предлага с два вида климатроник единия е дигитален , а другия е ръчков.
Айде това с врътките да е само климатик![]()
Климатроника е само с дигиталния пултпри Е39
Това с трите врътки е КЛИМАТРОНИК , на моята кола , която е обявена за продаване в подписа ми е същия.![]()
Има един вариант с четири врътки - то е без нищо , само вентилатор и парно.
Това на твойта кола е с еър кандишън-има студено ,но не подържа автоматично зададената температура,доколкото виждам няма и електрически клапи за въздушните потоци.

29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани