силиконов съединител vs ел. перка Съвет?

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 31.10.2007
Местоположение: София

силиконов съединител vs ел. перка Съвет?

Мнение от XKR » 23 Ное 2008, 18:30

Наскоро ми прегря колата и в следствие ми гръмна радиатора :( , става въпрос за Е34 525i M50. Така и не установих дали са термодатчиците, водната помпа или термостата. Старата перка беше със силиконов съединител. Имам възможност да сменя радиоатора с ел. перка, та въпроса ми е какви са предимствата и недостатъците на ел. перката в сръвнение със силиконовия съединител. До колкото видях в няколко ръководства всички модели на е34 са със силиконов съеднител. Има ли смисъл да я сменям, ще имам ли проблеми със самите термодатчици, ако крачетата ръждясат и не правят контакт, при кой вид се губи повече мощност като се завърти перката, кой е по сигурен? :help:

Благодаря предварително!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: силиконов съединител vs ел. перка Съвет?

Мнение от zvetiko » 23 Ное 2008, 20:09

XKR написа:Наскоро ми прегря колата и в следствие ми гръмна радиатора :( , става въпрос за Е34 525i M50. Така и не установих дали са термодатчиците, водната помпа или термостата. Старата перка беше със силиконов съединител. Имам възможност да сменя радиоатора с ел. перка, та въпроса ми е какви са предимствата и недостатъците на ел. перката в сръвнение със силиконовия съединител. До колкото видях в няколко ръководства всички модели на е34 са със силиконов съеднител. Има ли смисъл да я сменям, ще имам ли проблеми със самите термодатчици, ако крачетата ръждясат и не правят контакт, при кой вид се губи повече мощност като се завърти перката, кой е по сигурен? :help:

Благодаря предварително!


Колега,остави всички притеснения на страни и слагай ел. перка-някои колеги вече са го направили.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2055
Регистриран на: 3.04.2003
Местоположение: London N15 / Пловдив Тракия City
Пол: Мъж
Кара: Каквото ми попадне .
Мечтае да кара: Поне 790 iL xaxaxa
Детайли за колата: Лачена 39_ка .

Мнение от AGT » 23 Ное 2008, 22:00

Ако трябваше да е с ел.перка ония "балъци" от БМВ нямаше да ползват силиконови :mhihi:
Съвет от КАТ !
"Не можеш ли да караш не си купувай книжка "

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 429
Регистриран на: 11.04.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34

Мнение от skylord » 23 Ное 2008, 22:54

AGT написа:Ако трябваше да е с ел.перка ония "балъци" от БМВ нямаше да ползват силиконови :mhihi:

+1
...а и силиконовите са по-надеждни продължават да се въртят и след като са сдали багажа...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Мнение от @2bar » 23 Ное 2008, 23:19

AGT написа:Ако трябваше да е с ел.перка ония "балъци" от БМВ нямаше да ползват силиконови :mhihi:


абе трудничко е да се каже, кое е по - добре. чисто теоретично ми се струва, че би трябвало със съединител да е по - добре от гледна точка на КПД респект. разход на гориво.

ама много често има други неща, които се взимат предвид - колко бройки ще се произведат, колко струва, дали слагането може да се автоматизира,колко място има при мотора, колко е надеждно и т.н.

лично аз не бих минал на ел. перка. един път, че цялата система още при проектирането и после при тестовете си е била такава и друго, че не ми харесва скокообразното включване и изключване на перката и вървящото си с това и колебание на температура.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 24 Ное 2008, 0:32

AGT написа:Ако трябваше да е с ел.перка ония "балъци" от БМВ нямаше да ползват силиконови :mhihi:


По някое време не ги ли замениха с ел.перки. ;) Съвременните тенденции са всичко да е ел.-перка,турбина,водна помпа.Но пък виското си е култово за Е34-лично на мен ми харесва повече,както предпочитам климатроник с врътки,а не дигитален като при Е39 да кажем. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2055
Регистриран на: 3.04.2003
Местоположение: London N15 / Пловдив Тракия City
Пол: Мъж
Кара: Каквото ми попадне .
Мечтае да кара: Поне 790 iL xaxaxa
Детайли за колата: Лачена 39_ка .

Мнение от AGT » 24 Ное 2008, 1:00

Може и да са ги заменили честно казано това не знам .
Съвет от КАТ !
"Не можеш ли да караш не си купувай книжка "

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 31.10.2007
Местоположение: София

Мнение от XKR » 24 Ное 2008, 15:28

Мерси колеги.

Както гледам повечето са против ел. перката. Много хора се оплакват от нея, ръждясвали крачетата на датчиците, трябва да се теглят кабели за нея и значително падали оборотите като се включи. Бях останал с впечатление, че с ел перка се губи по- малко мощност?! Но май излиза по- евтиният вариант.
Някой да има идея как мога да проверя коя е причинаа за прегряването?

бай печатар
Аватар
Мнения: 2207
Регистриран на: 26.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 525tds-A
Мечтае да кара: Е38 728i

Мнение от NeoPrint » 24 Ное 2008, 15:37

Най-вероятно водната помпа е била с пластмасова турбинка,а те превъртат и чая кипва. Търси си помпа с метална турбинка!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2840
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: София

Мнение от ///sasho » 24 Ное 2008, 15:45

zvetiko написа: ......... предпочитам климатроник с врътки,а не дигитален като при Е39 да кажем. ;)



Колега , Е39 се предлага с два вида климатроник единия е дигитален , а другия е ръчков.

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 31.10.2007
Местоположение: София

Мнение от XKR » 24 Ное 2008, 16:13

NeoPrint написа:Най-вероятно водната помпа е била с пластмасова турбинка,а те превъртат и чая кипва. Търси си помпа с метална турбинка!


10х, ще я погледна!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 566
Регистриран на: 24.09.2007
Местоположение: София
Кара: T-34

Мнение от rdvr_burgas » 24 Ное 2008, 16:31

///sasho написа:
zvetiko написа: ......... предпочитам климатроник с врътки,а не дигитален като при Е39 да кажем. ;)



Колега , Е39 се предлага с два вида климатроник единия е дигитален , а другия е ръчков.

Айде това с врътките да е само климатик ;)
Климатроника е само с дигиталния пулт :mhihi: при Е39 :idea:
R6 - Was sonst?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2840
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: София

Мнение от ///sasho » 25 Ное 2008, 21:10

rdvr_burgas написа:
///sasho написа:
zvetiko написа: ......... предпочитам климатроник с врътки,а не дигитален като при Е39 да кажем. ;)



Колега , Е39 се предлага с два вида климатроник единия е дигитален , а другия е ръчков.

Айде това с врътките да е само климатик ;)
Климатроника е само с дигиталния пулт :mhihi: при Е39 :idea:



Това с трите врътки е КЛИМАТРОНИК , на моята кола , която е обявена за продаване в подписа ми е същия. :D


Има един вариант с четири врътки - то е без нищо , само вентилатор и парно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2402
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: София
Кара: '94 Opel Corsa B

Мнение от стан » 25 Ное 2008, 21:25

С ел.перка определено е по-добре

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 25 Ное 2008, 21:42

///sasho написа:
rdvr_burgas написа:
///sasho написа:
zvetiko написа: ......... предпочитам климатроник с врътки,а не дигитален като при Е39 да кажем. ;)



Колега , Е39 се предлага с два вида климатроник единия е дигитален , а другия е ръчков.

Айде това с врътките да е само климатик ;)
Климатроника е само с дигиталния пулт :mhihi: при Е39 :idea:



Това с трите врътки е КЛИМАТРОНИК , на моята кола , която е обявена за продаване в подписа ми е същия. :D


Има един вариант с четири врътки - то е без нищо , само вентилатор и парно.


Това на твойта кола е с еър кандишън-има студено ,но не подържа автоматично зададената температура,доколкото виждам няма и електрически клапи за въздушните потоци. ;)

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook