Проблем със замръзване

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 501
Регистриран на: 23.07.2007

Проблем със замръзване

Мнение от blackrider » 24 Ное 2008, 20:06

Колеги какви може да са последствията?
Майка ми забравила да сложи антифриз в нейната барака /пежо 206/
и сутринта при палене ,чегърта нещо много яко от към водната помпа. Оказа се ,че всичко е замръзнало и дойдоха от един сервиз да я изтеглят. Един вика: гаранция е заминал мотора,друг: споко като размрази само ангренажен ремък ще смените, трети: абе размразява и сменяш само водата с антифриз!
Аз накрая се втрещих ,защото никой неможе веднага да ми каже какво става и колко ще е ремонта? Поради това ,че първо трябва да размрази :roll:
Веднага започнах да се ровя по мойта хубавица / знам че е ОК ама за всеки случай/ .Та се оказа ,че малко нивото е спаднало.Т.Е. под чертичката МАКС е с около 2 см. Долях антофриз ,но в тъмницата се оказа,че съм сложил с около 2-3 см. над чертичката за МАКС! Това проблем ли ще се окаже?
Сори за тъпия въпрос ,но изпаднах в нек'ви съмнения да не стане и с баварката като с пежото! :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 350
Регистриран на: 12.04.2005
Пол: Мъж
Кара: ше: E39 -540 iA, E34 - 525 TDS
Мечтае да кара: E30 - M3

Мнение от xela » 24 Ное 2008, 20:36

Здравей,

Водата има едни от най-интересните свойства.

Ако се опиташ да свиеш водата,няма да имаш никакъв шанс.
Другото, че когато замръзне, се разширява и алуминиев блок не може да го спре.

Пиши като разбереш какви са щетите. Дано е избило някой съединение и да е изтекло през него.

Сашо.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 910
Регистриран на: 4.01.2007
Местоположение: България
Кара: BMW E39 520 M52
Мечтае да кара: M5

Мнение от i4koo » 24 Ное 2008, 23:02

Колега чети и пиши тук ,успех ;)http://www.peugeotclub.info/forum/viewt ... 10&t=30951 :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Нищо лично ,Просто бизнес !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 308
Регистриран на: 31.10.2005
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: BMW f10/3.0D

Мнение от Venkata » 25 Ное 2008, 2:00

Лоша работа колега.
Дано да е по малкото зло. Не се опитвай да я размразяваш на сила, че после става една....
Има възможност и нищо да и няма. Дано :P

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 308
Регистриран на: 31.10.2005
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: BMW f10/3.0D

Мнение от Venkata » 25 Ное 2008, 2:06

i4koo написа:Колега чети и пиши тук ,успех ;)http://www.peugeotclub.info/forum/viewt ... 10&t=30951 :mhihi: :mhihi: :mhihi:


Колега, не виждам много разлика при замръзнал мотор, независимо каква е колата. Колегата пита ако може да му помогнем, а ти ако нямаш с какво да го посъветваш по добре не пиши

ентусиаст
Аватар
Мнения: 910
Регистриран на: 4.01.2007
Местоположение: България
Кара: BMW E39 520 M52
Мечтае да кара: M5

Мнение от i4koo » 25 Ное 2008, 13:03

Колега става въпрос за Пежо все пак ,ако мислиш че има нещо общо между БМВ и Пежо ....няма да споря,колегата правило се е сетил се е регистрирал и пуснал тема и там ,успех ;)
Нищо лично ,Просто бизнес !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Мнение от spacepl » 25 Ное 2008, 14:38

Aбе мотора си е мотор, тва че единия е малко по-балансиран от другия няма значение (в случая). Колега по мотора отстрани има едни метални тапи, изхвръкнали ли са или са си на мястото, има вероятност да ти протекат радиаторите на мотора и на парното. Може и най-лошото да се е случило - пукнат блок - не ти го пожелавам - нов мотор. Както са казали твойте хора може и само с размразяване да мине. Незнам какво общо обаче има ангренажа - при замръзнала водна помпа ремъка превърта при шайбата на помпата, всичко останало се върти нормално, е малко по-трудно де защото водната пома става като спирачка. Аз така замразих един М10Б18 матор на една 316-ка и ....... нищо. полях водната помпа с топла вода няколко пъти, после палиш работи 4-5 мин. гасиш, пушиш цигара, пак палиш, пак 4-5 минути пак гасиш. и така докато тръгне парното вътре в колата. Не я дръж повече от 5 мин. да работи защото са се получили ледени тапи по тръбите и двигатела не се охлажда. Да не стане от замръзване на прегряване :( Като поработи малко провери маслото дали изглежда нормално или е станало като боза, също и отвори капачката на разширителния съд и като подадеш газ гледаи дали се вдига нивото на течноста (последното е като секса, трябват двама и ако го вдига (нивото) работата е отекла)
Пожелавам ти само с размразяване да минеш - в крайна сметка температурите едва ли са били под -8 -10 градуса.
Успех.

ПС: внимавай с майсторите, че те така обичат - на кола с малък проблем да товарят като за смяна на двигател.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 501
Регистриран на: 23.07.2007

Мнение от blackrider » 25 Ное 2008, 15:41

пичове мерси за отговорите. На колегата по-горе -както е видял .Да пуснал съм тема и във форума на пежо /но там са мноого мудни и не дават изчерпателни отговори като тук :D /

Сега се връщам от майстора.Това което ми каза е: със сигурност 1 клапан,може и другите 7 да са заминали. Гарнитури на глава и други. Колата е мъчена да пали /може би за това са чукнали клапаните/.
Некви кобилици,некви чудесии .....надяваме се да не е спукала блока! :confused: Дано все пак беше някъде към -13С.
Общо взето под 1000лв ще излезне ,но колко точно още не се знае!
А аз се моля да Я оправят,че голема беля си направихме! :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Мнение от spacepl » 25 Ное 2008, 15:53

Абе как така вее? Нещо или аз съм в грешка или ...... поправете ме ако греша, но ангренажа върти разпределителните валове. той съответно се върти от коляновия вал (и стартера в другия му край) водната помпа се задвижва от ремъка след ангренажа, които върти и генератора. ако се блокира водната помпа се създава усилие върху ремъка, той от своя страна забавя генератора и коляновия вал, които пък от своя страна върти по-бавно разпределителния вал, но всепак ги върти в синхрон със буталата. Е как подяволите ще удари клапаните ?????? Или на ангренажния ремък му е дошло времето или тоя майстор ша си праи ремонт на кухнята с твоита кола.
единствения начин да стане това е водната ти помпа да се върти директно от разпределителния вал и задържайки го да е превъртял ангренажа, ама аз за такава глупост - разпределителен вал да върти водна помпа не съм чувал.
При мене като ми замръзна водата и се опитах да запаля, и запалих, се чуваше само едно свирене от ремъка които се пързаляше по ролката на водната помпа и толкова, нищо повече.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 213
Регистриран на: 1.06.2006
Местоположение: sofiata

Мнение от pepy_81 » 25 Ное 2008, 16:44

spacepl написа:Абе как така вее? Нещо или аз съм в грешка или ...... поправете ме ако греша, но ангренажа върти разпределителните валове. той съответно се върти от коляновия вал (и стартера в другия му край) водната помпа се задвижва от ремъка след ангренажа, които върти и генератора. ако се блокира водната помпа се създава усилие върху ремъка, той от своя страна забавя генератора и коляновия вал, които пък от своя страна върти по-бавно разпределителния вал, но всепак ги върти в синхрон със буталата. Е как подяволите ще удари клапаните ?????? Или на ангренажния ремък му е дошло времето или тоя майстор ша си праи ремонт на кухнята с твоита кола.
единствения начин да стане това е водната ти помпа да се върти директно от разпределителния вал и задържайки го да е превъртял ангренажа, ама аз за такава глупост - разпределителен вал да върти водна помпа не съм чувал.
При мене като ми замръзна водата и се опитах да запаля, и запалих, се чуваше само едно свирене от ремъка които се пързаляше по ролката на водната помпа и толкова, нищо повече.


на малолитражните коли водната помпа се задвижва от ангренажа поне при Рено и Пежо е така :)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Мнение от spacepl » 25 Ное 2008, 16:51

:help: :++ :censored:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 501
Регистриран на: 23.07.2007

Мнение от blackrider » 25 Ное 2008, 20:43

мерси колеги. Утре мисля да си изтегля колата от въпросния майстор и да си я закарам на познат. Едно немога да вдена : този майстор ми каза че на ангренажа му нямало нищо и мога да спестя от него като го ползвам пак защото той си е нов! Но....все пак е хубаво за да се "застраховаме" ....да си купя пак нов?
Е като не е оронил зъбците и му "нямало нищо" как тогава е треснала клапани :shock:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 867
Регистриран на: 21.02.2006
Местоположение: гр. Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: е34,е39, МL320, е70 4.8 и F 15

Мнение от маречков » 25 Ное 2008, 21:02

blackrider написа:мерси колеги. Утре мисля да си изтегля колата от въпросния майстор и да си я закарам на познат. Едно немога да вдена : този майстор ми каза че на ангренажа му нямало нищо и мога да спестя от него като го ползвам пак защото той си е нов! Но....все пак е хубаво за да се "застраховаме" ....да си купя пак нов?
Е като не е оронил зъбците и му "нямало нищо" как тогава е треснала клапани :shock:

Смени го тоя ангренаж :!: То сега не се вижда, ама е се едно да паднеш - първо нищо, а после земеш, че посинееш целия :mhihi: .
Водната помпа служи за натягане на ремъка и когато блокира често прескачат зъби и затова удря клапани, колкото и нелогично да звучи.
Да живее БЪЛГАРИЯ!

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 867
Регистриран на: 21.02.2006
Местоположение: гр. Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: е34,е39, МL320, е70 4.8 и F 15

Мнение от маречков » 25 Ное 2008, 21:23

spacepl написа::help: :++ :censored:
:mhihi: :mhihi: :mhihi: Кой не е карал малолитражка :mhihi:
Да живее БЪЛГАРИЯ!

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Мнение от spacepl » 25 Ное 2008, 21:44

ти се смееш, ама аз не мога да си представя как име дошло на ума тва решение.Да бяха закачили и генератора там, щяха да спестят един ремък. Френска им работа.
Колега, нямам лоши чувства и съжелявам че трябва да правиш (плащаш) такъв ремонт ама ...... френска работа.

ПС: има една приказка "Френска жена, френска кола - удоволствие за кратко време"

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook