Някой с 520i да е слагал чип?

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 21 Ное 2008, 9:41

И аз доста изчетох по нета и за да спестя време и пари на други хора мога да споделя следното:

Спортни филтри: (K&N примерно)

1. Затворен (с формата на оригиналния) - в най-добрия случай никакъв ефект. В най-лошия - повреден дебитомер от предозиране на маслото и попадане на капчици върху платинената пластина.
2. Отворен, при който трябва да се изтърбуши кутията на оригиналния филтър и на тръбата преди дебитомера се вързва въпросния. Предимства - Звукът при забирането на въздуха се пренася и в купето, от там и "спортното" усещане. Недостатъци - като при т.1 + засмукване на горещ въздух от зоната около двигателя => по-беден на кислород въздух => по-непълноценно изгаряне на сместа в цилиндрите.

Спортни ауспуси - пак повече бръмчене и от там усещане за "мощ". Вреди поне няма, освен за комшиите и пешеходците :mhihi:

Чипове - 600 лв. за глупости. Ако някой се натиска толко за чип, предлагам следния вариант, при който поне няма кой знае какви парични загуби 8) Смятам, че е някакво съпротивление, което се вързва и по някаква причина държи малко по-високи тихите обороти и от там при потегляне имаме малко повече обороти, което обаче ще се забелязва само докато шофьорът свикне, т.е. 2-3 дни. Абе един вид смукач :mhihi:

Е кво се оказа... то от нищо няма смисъл... Има има - смяна на двигател ако човек много си обича купето. Има 2 възможности - 2,5л и 2,8л двигатели. Трябва да се вземат с имобилайзера (EWS) и ключовете.

1. 2,5л - скоростните кутии са еднакви с тези на 2,0л, което е добре. Дифа на 520и е по-къс (3.46) което пак е добре за ниските обороти и ускорението. Недостатъци - пари и майстори и разправии, максималната скорост си остава 220 км/ч.

2. 2,8л - скоростните кутии вече са с различни предавателни числа, дифа идва супер къс. За сравнение предавателните числа на диференциалите на 523i и на 528i са съответно 3,15 и 2,93.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1261
Регистриран на: 8.09.2008

Мнение от WALL » 23 Ное 2008, 20:13

Мненията са изтрити от WALL
Последна промяна WALL на 28 Юли 2009, 18:19, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Мнение от VRPerformance » 23 Ное 2008, 22:40

да при тебе доста добре се отразява филтъра,можеш ли да кажеш от каде си го взема и кви пари,могат ли да се порачат и за 320д е46,гледам че твоя несе различава много с на 320д 136коня филтъра :?:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1261
Регистриран на: 8.09.2008

Мнение от WALL » 23 Ное 2008, 23:05

Мненията са изтрити от WALL
Последна промяна WALL на 28 Юли 2009, 18:19, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Мнение от VRPerformance » 23 Ное 2008, 23:26

WALL написа:
VRPerformance написа:да при тебе доста добре се отразява филтъра,можеш ли да кажеш от каде си го взема и кви пари,могат ли да се порачат и за 320д е46,гледам че твоя несе различава много с на 320д 136коня филтъра :?:


Независимо, че изглеждат еднакви за твоята е друг, по-къс от тези за 6 цилиндровите.
Филтъра ми го подариха от един сервиз 8). Беше захвърлен, на някой не му се е занимавало след като си е купил колата и го е сменил със обикновен :mhihi: . Тези филтри се перат със специален препарат и след като изсъхнат се омасляват със специално масло. Кит за почистване К&N. Поръчах си оттук комплекта има и каталог за филтри:
http://bgcarshop.com/product_info.php?products_id=44904
да за маслото и подражката съм наясно,чудех се откаде могат да се вземат оригинални К&Н че има доста ментета...

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 1.02.2007

Здравейте момчета

Мнение от dian_car » 25 Ное 2008, 0:25

Да ви разкажа за 520 с чип.
Моята кола дойде от Италия със спортен филтър с чип; чипа го разбрах когато ми направи проблем компютъра на двигателя и ме заряза на пътя.
Една година карах със нормални филтри и накрая реших да си взема пак спортен както дойде колата, взех К&N много съм доволен има много същественна разлика.
Двигатела е по-динамичен, по-еластичен и по-бързо развива оборотите. Но недостатъка при мен е че качи разхода.
Ако искате кажете кога ще се съберем да видите как е колата със чип и филтър и да се обедим както вие така и аз дали има файда от този вид малък тунинг.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 519
Регистриран на: 11.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39

Мнение от twake » 25 Ное 2008, 1:49

@dian_car, за колко си взел този филтър и да кажеш нещо относно монтажа.Благодаря.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 531
Регистриран на: 20.04.2008
Местоположение: NesebaR-SF

Мнение от Ca_Ma » 25 Ное 2008, 10:19

а звука на колата промени ли се колега :>

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 13 Дек 2008, 0:56

Аз пак да дигна темата :D

Има ли някъде в БГ, където да ти сложат чип, да ти закачат колата на дино тест и да ти покажат реално с колко се е вдигнала мощноста!?

Чета из нета разни работи, навсякъде викат за 520 от 150к.с става 164к.с, въртящия момент ставал от 190Nm на 210 Nm, но аз никъде не видях реални данни от дино тест на М52Б20 преди и след поставяне на чип :roll:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Мнение от sadex5 » 13 Дек 2008, 1:29

Момчета, Вие ме сринахте тотално от знания.Сериозно,сьс софтуера на БМВ се занимавам от 2001 година,ама такива знания не бях виждал.......Ако наистина някои ми покаже как чипа му е вдигнал конете с 15-20,директно го вземаме тук на работа.......Особенно на 2000 кубиковия мотор.......Говоря за наи-малко 4 режима на двигателя,не само магистрала......Спартанбург в завода има се чудят,да не говорим за БМВ-Де

E34 Маниак
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 17.12.2003
Местоположение: Plovdiv

Мнение от Georgi » 13 Дек 2008, 7:48

Ооо слагайте чипове,слагайте.Аз познавам поне двама които скапаха моторите или компютрите с такива чипове.Особено слагани в гаражи в България от разбирачи.Успех!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 531
Регистриран на: 20.04.2008
Местоположение: NesebaR-SF

Мнение от Ca_Ma » 13 Дек 2008, 11:15

ясно е, няма да се чипваме скоро, наи много да забиеме един спортен филтър в кутията К&N
маи по добрата идея е да се трансплантира някои по пощен бензинов двигател :D

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1261
Регистриран на: 8.09.2008

Мнение от WALL » 13 Дек 2008, 13:53

Мненията са изтрити от WALL
Последна промяна WALL на 28 Юли 2009, 19:55, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 13 Дек 2008, 17:58

WALL написа:...според програмата която се кача в екюто двигателя става 205к.с. Върви като 530д. ...

А някъде твествано на дино тест!?
На такива като "Много върви след чипа", "Усеща се по-мощна", "Турбо лага вече го няма"...не вярвам аз, това е много относително, а и както се каза в една друга тема, внушението е голяма работа.
Аз искам да видя реални данни от дино тест преди и след чип.Никъде не намерих такива, нито за дизел, нито за бензин.
Тук има някакви, но това са диаграми правени на компютър и с нищо не доказват реални данни http://www.elecauto.com/chiptuning.htm
Последна промяна mad_presley на 13 Дек 2008, 18:13, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Мнение от anzak » 13 Дек 2008, 18:07

ся пичове колкото и да спорите кое колко вдига точно m52B206S3 мотора и се слабичък за 5-цата и не търпи много ъпгрейг защото целия е алуминий само с чип и спортен филтър разликата е минимална за да се усети разлика знаете трябват друга изпускателна система спортни валчета тогава вече заедно с чипа и спортния филтър ще си я има осезаемата разлика и тъй като това си е цифра малко от нас ще го направят затова стига сте спорили за глупости

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook