Каква профилактика правиме на Бимите

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2050
Регистриран на: 29.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от ja » 08 Ное 2008, 12:13

Що да сме я разводнили. Все полезни неща казвате.

Аз обаче това дето съм го почистил го няма на тези схеми, ще го снимам и ще ви го покажа.

Иначе доста се чудех кое кога се сменя или почиства.
Тоя дебитомер примерно има ли определен пробег, след който е добре да се смени? Или пък колекторите, кога се почистват и изобщо почистват ли се? Същото се чудя и за гърнетата, (особено при дизелите) след като катализатора се запушва те не се ли заталачват?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Мнение от anzak » 08 Ное 2008, 12:37

не колега просто системата при е34 е по стара и е бош 1.3.1 ако не се лъжа и е без дебитомер само с мап а при е39 и е38 е мса11 и е с дебитомер и с мап и това което съм ти показал си е жив мап

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Мнение от anzak » 08 Ное 2008, 12:43

маф и мап са различни неща с различни функции не са взаимозаменяеми едното дава инфо за количеството входящ въздух а другото за налягането в колектора проумей го най накрая и не ги смесвай нещата а относно колегата който пита за дебитомера караш си докато ти работи ако се прецака колата ти умира направо и като ти я закачат на комп ако е дебитомера проблема ще си покаже по стойности

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 8.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E63 650i '06

Мнение от noiseless » 08 Ное 2008, 13:35

anzak написа:маф и мап са различни неща с различни функции не са взаимозаменяеми едното дава инфо за количеството входящ въздух а другото за налягането в колектора проумей го най накрая и не ги смесвай нещата


:OT:
Не съм съгласен - ролята и на двата сензора е в крайна сметка да се определи количеството на подаваното гориво. Просто при двата вида сензори това става по различен начин. При двигатели с МАФ и МАП, МАП-а служи да дава инфо за работата на ЕГР-а.
Тук е описано всичко:
http://en.wikipedia.org/wiki/MAP_sensor

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Мнение от anzak » 08 Ное 2008, 13:41

абе колега стига си дрънкал глупости че наистина ставаш смешен питай някои който разбира и тогава спори мап-а ти казах за какво е като цяло от мапа компютъра следи за надува на турбината в случая и от там с колко да коригира помпата

ентусиаст
Аватар
Мнения: 910
Регистриран на: 4.01.2007
Местоположение: България
Кара: BMW E39 520 M52
Мечтае да кара: M5

Мнение от i4koo » 08 Ное 2008, 13:55

Сега за зимата най -важното е зимните гуми ,смених течност на хидравликата ,спирачна течност ,масло скоростна кутия понеже сутрин като е около 4-5 градуса по трудно влизат скоростите ,напръскани са всички гумени маркучи и уплатнения със силиконов спрей ,проверих си акумулатора как зарежда ,течност чистачки ,аа да ,сложих си и силиконови чистачки :winky:
Нищо лично ,Просто бизнес !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Мнение от anzak » 08 Ное 2008, 13:57

а и още нещо пробвай си откачи мап-а иди направи едно кръгче и ако вдигнеш над 160 ела се обади пак нали се сещаш че ако мапа командва егр-а няма да има проблем и ми е чудно защо колегите с изолиран егр не са си разкарали мапа ??????????

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 08 Ное 2008, 13:59

Колега @anzak, аз ти предлагам са смекчиш малко тона и да оставиш грубите си изказвания за реалния живот и да се опиташ да бъдеш малко по учтив и конкретен в обясненията си във виртуалното пространство.

До тук не си обяснил нищо конкретно около MAP и МАF сензорите, за да даваш определения на колегите :!:

Който се интересува от тези сензори, може да чете тук http://easywatercar.com/kayakosupport/i ... 31&nav=0,1
Темата все пак е за профилактика, а не за MAP/MAF сензори ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Мнение от anzak » 08 Ное 2008, 14:02

на виждам да съм обидил някой ама си мисля че наистина е смешно да кажеш че е34 има мап а пък е39 има маф и няма мап както написа колегата и мисля написах какво е мап и какво маф

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 8.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E63 650i '06

Мнение от noiseless » 08 Ное 2008, 14:06

anzak написа:абе колега стига си дрънкал глупости че наистина ставаш смешен питай някои който разбира и тогава спори мап-а ти казах за какво е като цяло от мапа компютъра следи за надува на турбината в случая и от там с колко да коригира помпата


А ти внимавай с езика и тона си, защото взеха нещо да не ми харесват! :evil:
Ако статията, която съм цитирал за теб е "глупост", тогава жалко... или може би просто нищо не си разбрал от нея?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Мнение от anzak » 08 Ное 2008, 14:07

и още един път ще си позволя да напиша поне маф(дебитомер по нашенски) датчик за измерване масата на въздушния поток в повечето случаи в него е интегриран и датчик за темп на входящ въздух и мап- датчик за измерване на абсолютно налягане в смукателния колектор мисля така стоят нещата

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Мнение от anzak » 08 Ное 2008, 14:08

а ти колега поне признай си грешката и ти го казах не да споря с теб а да не се изкажеш неподготвен някаде

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 8.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E63 650i '06

Мнение от noiseless » 08 Ное 2008, 14:13

anzak написа:а ти колега поне признай си грешката и ти го казах не да споря с теб а да не се изкажеш неподготвен някаде


Изказването ми не беше "неподготвено", а базирано на статията от wiki...
Може би всъщност wiki са сбъркали...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Мнение от anzak » 08 Ное 2008, 14:16

оффф добре колега не ми се спори цял ден с теб казах ти имаш тдс-ка иди пробвай това което ти написах по горе и ще разбереш имаш ли нямаш ли мап на колата

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 8.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E63 650i '06

Мнение от noiseless » 08 Ное 2008, 15:06

Връщам се обратно по темата - въпреки, че не може да се нарече "профилактика" бих препоръчал ако колата (особено дизелова) е над 150 хил. км. да се махне катализатора. При мен имаше много добър ефект, особено в ниските обороти където, както при колегата ja имах едно замисляне при подаване на газ.
Също си смених маслото в автоматичната скоростна кутия (въпреки, че беше lifetime). Смяната е направиха в Джемини 3 и съм доволен.
Профилактика и/или ремонт на дизеловата помпа освен в "Супер дизел" (София) могат да ви направят и в НН сервиз на летището, където е по-евтино. При мойта помпа имаше теч и ми смениха всички уплътнения и пръстенчета, след което я центроваха на стенд. Също останах доволен.
Накрая, центровка на плочката на ГНП-то и количеството на подаваното гориво ми направи Веско от Юве - колата стана още по-динамична, не се вдигна малко и разхода.
Аз специално си взех и монтирах сам нов чип (чип-туниг) от Brezel. До момента (над 10 хил. км.) нямам никакви проблеми, но чип-тунига не всеки го одобрява.
Успех!

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook