Каква профилактика правиме на Бимите

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2050
Регистриран на: 29.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж

Каква профилактика правиме на Бимите

Мнение от ja » 06 Ное 2008, 21:23

За сега това е, пускам темичката за да споделите и вие каква профилактика правите. Давайте да видиме кой какво прави и кой какво пропуска :)

Да споделя аз най-напред какво направих по мойта ТДС-ка:

1-во - Минах през Супер дизел, там за мое щастие се оказа, че всичко е наред. Смених само маркуча от филтъра към помпата понеже се оказа побългарен нещо, явно са решили да спестят 50 кинта за оригинален.

2-ро - прочетох в Е34 раздела за почистване на Мап сензора. Свалих моя изглеждаше, като нов и все пак го прочистих със някакъв контактен спрей, пръснах и буксата за всеки случай. Е направо не очаквах такъв ефект да си призная. Осезаемо се промени динамиката.

3-то - Въздушния филтър го погледнах, на 5000 км и се е запушил отвсякъде... утре ще го сменям и него.


Идеята е не да чакаме колите да се счупят ами просто да направиме така че двигателите да работят спокойно.
Интересното е, че в сервизите в които ходих все ми казваха абе карай си я щом нямаш оплаквания... явно са свикнали хората да си вкарват колите само като се счупят.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 571
Регистриран на: 1.10.2008
Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Пол: Мъж
Кара: E70 4.0d и F15 M50d
Мечтае да кара: BMW

Мнение от M_krika » 06 Ное 2008, 22:31

:shock: :shock: :shock: Колега я сподели пове4ко за този Map сензор 4е ме заинтригува,и какво по то4но има6 ж преджид с това 4е динамиката се е подобрила :help:
Rise Of The Machines-Only The Strong Will Survive

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2050
Регистриран на: 29.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от ja » 06 Ное 2008, 22:37

Ами аз имах едно замисляне като нястъпя газта, сега стана по-пъргава колата и реагира по-бързо. Явно нещо не е работил като хората при мен.

Сваля се за 2 мин пръскаш го със спрейче, зачистваш буксите чакаш да изсъхне и слагаш. Внимавай да не объркаш маркучетата за вакумчетата.

Имай предвид, че ако си работи като хората при теб вероятно няма да усетиш разлика.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 531
Регистриран на: 20.04.2008
Местоположение: NesebaR-SF

Мнение от Ca_Ma » 06 Ное 2008, 22:56

въздушния филтър го духнем с компресор за въздух и прахусмукачка, както и тези на климатроника, забърсвам прахта на двигатела чат пат, вътре в купето гледам да е чисто като аптека, немски ароматизатори душка си на папая и лимон много арно, никога не се е пушило от как е в моите ръце, мия я често и това е, чат пат се полъзгаме с жената отзад на кожата и те това е :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2050
Регистриран на: 29.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от ja » 06 Ное 2008, 23:03

Като каза ароматизатори и се сетих че ми се появи някаква миризма в купето като пуснах парното. Оправих работата с някакъв спрей с маркуч, ама му забравих името, та маркуча се завира в отворите на парното и се пръска смело.

Ако някой го интересува името на препарата ще го погледна утре, че ми остана в багажника.

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 27.05.2008
Местоположение: перник
Пол: Мъж
Кара: e 39 525tds

Мнение от gigov » 06 Ное 2008, 23:37

Смяна на въздушен филтър на 4000км. ,горивен и масло максимум на 7500-8000,следене нивото на антифриза,спирачна течност(за сега нивото е постоянно не се променя),преглед на окачване и ходова част на три месеца,по възможност хубави гуми и гориво.В общи линий е това

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2050
Регистриран на: 29.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от ja » 07 Ное 2008, 0:51

Освен филтри и малсло, нещо друго по двигателя не се ли преглежда?

Дебитомера, маркучи, вакумчета. Не се ли подменят на определен пробег? Понеже аз мисля това да направя скоро, ще е хубаво да сподели някой ако го е правил.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 8.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E63 650i '06

Re: Каква профилактика правиме на Бимите

Мнение от noiseless » 07 Ное 2008, 19:20

ja написа:
2-ро - прочетох в Е34 раздела за почистване на Мап сензора. Свалих моя изглеждаше, като нов и все пак го прочистих със някакъв контактен спрей, пръснах и буксата за всеки случай. Е направо не очаквах такъв ефект да си призная. Осезаемо се промени динамиката.



За разлика от Е34 при Е39 няма МАП сензор, а дебитомер. Той ако се прецака е най-добре да се смени с нов, иначе колата не е ясно в какъв режим работи и може да се вдигне доста разхода. Дали работи добре или не дебитомера се установява при диагностика.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Мнение от anzak » 07 Ное 2008, 20:01

Колега недей така че ще се спукам от смях с теб ако няма мап-сензор кой мери налягането в колектора а??? и за твое сведение не пречи колата да има и мап и дебитомер или маф както му е терминологията и за малко инфо мап значи абсолютно налягане в колекторните тръби

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2050
Регистриран на: 29.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от ja » 07 Ное 2008, 20:28

Дебитомера е другата джаджа дето се чудя дали да я сменя, не ми дава проблем но си мисля че ако го сменя с нов ще е по-добре за колата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 8.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E63 650i '06

Мнение от noiseless » 07 Ное 2008, 23:48

anzak написа:Колега недей така че ще се спукам от смях с теб ако няма мап-сензор кой мери налягането в колектора а??? и за твое сведение не пречи колата да има и мап и дебитомер или маф както му е терминологията и за малко инфо мап значи абсолютно налягане в колекторните тръби


Колега anzak, мерси за "лекцията", но преди съвсем да си се "спукал от смях" би ли ми показал на схемата къде се намира MAP сензора на Е39? МAF сензора е под № 1, но МАР-а нещо не го виждам... или е време аз да се посмея :D

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... fg=15&hl=1

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2050
Регистриран на: 29.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от ja » 08 Ное 2008, 0:02

Хубаво де, ква е тогава тая джаджа с 2 вакумчета и някаква клема в нея? Какво съм почистил с 2 думи. Стои на горивния филтър.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 8.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E63 650i '06

Мнение от noiseless » 08 Ное 2008, 2:05

Виж дали ще го откриеш на някоя от схемите по-долу:

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=11&fg=40

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=13&fg=15

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Мнение от anzak » 08 Ное 2008, 9:50

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... fg=15&hl=1

ми ето ти го колега и за инфо се слага на всички модели тдс без зна4ение дали ще е на е34 е36 е38 или е39

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 8.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E63 650i '06

Мнение от noiseless » 08 Ное 2008, 11:58

При Е34 МАП сензора и датчика за температурата на входящия въздух са главните, определящи за подаваното гориво. При Е39 за целта се използва MAF сензор (дебитомер). Този "датчик за налягане" от схемата предполагам се използва за следене работата на ЕГР клапана?
Както и да е, излишно разводнихме темата, за което се извинявам.
Всъщност първоначалната ми идея да пиша беше да кажа, че дебитомера не е хубаво да се чисти, профилактира или рециклира, ами е най-добре да се смени с нов, за правилната работа на двигателя.
Иначе почистването на клемите и контактите на всички датчици е само за добро :yes:

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook