Въпрос относно електрониката.

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
Аватар
Мнения: 5434
Регистриран на: 31.07.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е38 740IL

Въпрос относно електрониката.

Мнение от LiTtLeRoCk » 27 Окт 2008, 19:48

Имам питане какво мислите за елрктрониката на Сименс имали разлика между тази на БОШ и Сименс като качествно оказват ли някакво влияние различните електроники на работата на двигателя.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Въпрос относно електрониката.

Мнение от zvetiko » 27 Окт 2008, 21:50

littlerock написа:Имам питане какво мислите за елрктрониката на Сименс имали разлика между тази на БОШ и Сименс като качествно оказват ли някакво влияние различните електроники на работата на двигателя.


Според мен няма разлика до ерата на Е39 когато почват да блъскат китайски чипове.

СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
Аватар
Мнения: 5434
Регистриран на: 31.07.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е38 740IL

Re: Въпрос относно електрониката.

Мнение от LiTtLeRoCk » 27 Окт 2008, 22:01

zvetiko написа:
littlerock написа:Имам питане какво мислите за елрктрониката на Сименс имали разлика между тази на БОШ и Сименс като качествно оказват ли някакво влияние различните електроники на работата на двигателя.


Според мен няма разлика до ерата на Е39 когато почват да блъскат китайски чипове.

Благодаря колега.Някой друг да се изкаже по въпроса.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2090
Регистриран на: 2.07.2006
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Е61 530d '05 и Е46 330d '04
Мечтае да кара: 5GT 535 xd

Мнение от SaSo » 27 Окт 2008, 22:47

Сименс е по-новата...За М50 става въпрос...Слага се на ванос моторите и е МС4.0 версията...Има и малка версия М50 без ванос със сименс...Леко завишена му е компресията на мотора .... Сименс обаче има май един недостатък... Не дава актуални данни при диагностика... Тва е кое знам....
Изображение

СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
Аватар
Мнения: 5434
Регистриран на: 31.07.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е38 740IL

Мнение от LiTtLeRoCk » 27 Окт 2008, 22:54

SaSo написа:Сименс е по-новата...За М50 става въпрос...Слага се на ванос моторите и е МС4.0 версията...Има и малка версия М50 без ванос със сименс...Леко завишена му е компресията на мотора .... Сименс обаче има май един недостатък... Не дава актуални данни при диагностика... Тва е кое знам....

Мерси колега за информацията.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Мнение от павката » 28 Окт 2008, 0:29

сименс-а е шибня
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 126
Регистриран на: 8.05.2007
Местоположение: Koniovitza D.C.

Мнение от kowalski » 28 Окт 2008, 15:04

Разликата между сименс и бош е в скоростта на обработка и реакция според получените данни..... бош са по бързи и то в пъти... но това не е + или поне при големите стари 6таци ... сега за по новите коли където няма дистрибуторна капачка и е отстранена по голямата част от механиката да. Но там където е преобладава механиката Сименс си е сименс... от доста време се занимавам със сименс и е най идиото-устойчивата техника работи под вода и в лайна..... просто няма спиране.....

СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
Аватар
Мнения: 5434
Регистриран на: 31.07.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е38 740IL

Мнение от LiTtLeRoCk » 28 Окт 2008, 22:37

Ами дано няма проблеми с вървежа и други.Има ли колега със електроника на сименс който да сподели своите впечатления от работата на колата динамиката и друго което би му направило впечатление.Друго което ми направи впечатление мисля или поне така ми се струва че диаметъра на дросела и на дебитомера на автомобили които са със Бош електроника е по голям от колкото на тези които са със Сименс визирам предишната ми 5-ца която беше със Бош електроника и сегашната която е със Сименс и самия дебитомер ми се струва по различен.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2090
Регистриран на: 2.07.2006
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Е61 530d '05 и Е46 330d '04
Мечтае да кара: 5GT 535 xd

Мнение от SaSo » 28 Окт 2008, 22:56

littlerock написа:Ами дано няма проблеми с вървежа и други.Има ли колега със електроника на сименс който да сподели своите впечатления от работата на колата динамиката и друго което би му направило впечатление.Друго което ми направи впечатление мисля или поне така ми се струва че диаметъра на дросела и на дебитомера на автомобили които са със Бош електроника е по голям от колкото на тези които са със Сименс визирам предишната ми 5-ца която беше със Бош електроника и сегашната която е със Сименс и самия дебитомер ми се струва по различен.


Само дебитомера е различен на външен вид... По-компактен е Сименса.... Мойта кола е със сименс електроника.... И ще ти кажа след няколко дена като излезе от сервиза с нов мотор.... Как ще издържи тая идиото устойчива техника... :mhihi: :mhihi:
Изображение

СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
Аватар
Мнения: 5434
Регистриран на: 31.07.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е38 740IL

Мнение от LiTtLeRoCk » 29 Окт 2008, 18:41

SaSo написа:
littlerock написа:Ами дано няма проблеми с вървежа и други.Има ли колега със електроника на сименс който да сподели своите впечатления от работата на колата динамиката и друго което би му направило впечатление.Друго което ми направи впечатление мисля или поне така ми се струва че диаметъра на дросела и на дебитомера на автомобили които са със Бош електроника е по голям от колкото на тези които са със Сименс визирам предишната ми 5-ца която беше със Бош електроника и сегашната която е със Сименс и самия дебитомер ми се струва по различен.


Само дебитомера е различен на външен вид... По-компактен е Сименса.... Мойта кола е със сименс електроника.... И ще ти кажа след няколко дена като излезе от сервиза с нов мотор.... Как ще издържи тая идиото устойчива техника... :mhihi: :mhihi:


А до сега какви са ти впечатленията.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Мнение от @2bar » 30 Окт 2008, 0:26

littlerock написа:А до сега какви са ти впечатленията.


К’во да ти кажа, дали е Siemens или Bosch според мен е едно и също. Така или иначе, за да може да се продава една кола на един пазар – Европейски, Японски, Американски и т.н. си има съответни норми за екология, които колата (двигателя, управлението му) трябва да може да покрие. Тестовете се състоят от различни работни режими, предписани скорости, обороти и т.н., неща които са подробно описани и известни и на самите фирми. Т.е. целта е да не излезне мотора по време на теста извън предписаните норми за екология.

Като се има предвид, че това е масово производство, и всяка шайба, гайка (алгоритъм за управлението, размер на памет и т.н.) се опитва да се спести, никой няма сметка да направи нещо по – добро, отколкото е необходимо. Т.е. нещата се правят така, че да се покрият действащите норми.

Тук едно русначе се е опитало да нахвърли съвсем грубо някои от основите характеристики на MS 4X.X. прехвърлих го набързо,може да ти е интересно.

Сега малко и лични впечатления:

Динамика – според мен при 2 литровия мотор е малко сложно да я търсиш. Колата си върви, даже доста добре, ама не е това, което трябва да е. За съжаление 2,5 литра върви с думичката акциз, а това е наливане на грешни пари на грешното място (лично мнение). До към 3000 об/мин мотора го няма кой знае колко. След като премине 3000 об/мин вече си тегли доста добре. Прехода от празен ход до към 3000 об/мин е плавен, но лично аз си го усещам като „тъпчене на едно място”

Празният ход – повече от очарован съм. Просто мотора работи повече от перфектно (не е реклама). Регулатора успява да се справи във всяка ситуация – въртене на волана, в същото време включване на консуматори, игране със стъклата, шибедах и т.н. За съжаление на газ не е точно така, ама това е друга тема.

Разход – тук нямам кой знае колко големи впечатления. Колата я взех на 148.000, септември ( искаше ми се е38, ама явно закуските ми не са кой знае колко скъпи, че да мога да спестя нещо от тях) и сега е на 154.ХХХ., т.е. грубо 6000 км. От тези 6000 км, 2000 км са в посока Германия – България, още 2000 км посока България – Германия и още 2000 км имам градско тук в Германия. Разход Германия – България 8.5 (само на бензин), на връщане – грубо 10 (имам около 50 литра бензин и другото е газ) и това, което ме учудва – разход тук (Щутгарт, само градско) 10,2. Последната сметка не е кой знае колко вярна, защото не смятам бензина, но най – много да стане 11. Даже си мисля, че трябва да се престраша да заредя два пъти целият резервоар за да сметна разхода на бензин и ако мога да се закрепя на 9 (което ми се струва нормално) ти еб….ам и газта и чудесиите. За протокола – през цялото време съм с летни гуми Uniroyal Rain Max 205/65 R15, и налягане 2,2 bar.

Палене – тук ми прави впечатление, че при палене не се върти толкова много, колкото при Motronic на Bosch.

Сега малко и за кое е взаимнозаменяемо и кое не.

В началните години Bosch използват Luftmassenmesser с нажежаема жица, така нареченият Hitzdraht-Luftmassenmesser. При този начин на отчитане на кол. въздух има проблем, че самата жица се замърсява и води до грешно отчитане на кол. въздух. Затова правят и номера, че при гасене на мотора, жицата се нагрява до висока температура с цел изгаряне на полепналите по нея боклуци. За съжаление и това не помага и този Luftmassenmesser си остава като консуматив. По нататъшното развитие на цялата история е Heißfilm-Luftmassenmesser – и тук идеята е същата – нагряване до определена температура, въздуха минава, охлажда, съответно се вдига тока за да се достигне пак зададена температура и самият ток е пропорционален на кол. въздух. само, че тук вече няма тази жица, а е пластина и по този начин не е толкова чувствителен към замърсяване и работи доста по – стабилно. И при едното и при другото управление се ползва Heißfilm-Luftmassenmesser.

Това, което не е взаимнозаменяемо са датчиците за положение на кол. и разпр. вал. За съжаление, или за моя радост, не знам как се държи системата при дефектирал такъв. При Bosch обикновено се получава така, че ако откаже горният (разпр. вал) оборотите се ограничават на 4500 об/мин. Ако е долният (кол. вал) запалването на мотора не невъзможно – не може да си намери маркера за първи цилиндър.

Другото, което не е взаимнозаменяемо е Сондата. При Bosch ламбда сондата е значително по – евтина, но за съжаление слагайки я на Siemens управление се започват аномалии – не я вижда, проблеми с празният ход, висок разход и т.н.

От мен толкова, ако има нещо – питай.

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook