май нещо липсва тука... ?
Модератор: Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
май нещо липсва тука... ?
здравейте колеги,
вчера си оправих сам теча на хидравличната система, но за нея ще пиша по-късно.
СЕГА...
Докато разкачах пречещите ми неща се натъкнах на едно маркуче, което се беше направо разложило (смених го после) и си викам я да го видя къде отива, та да не би да има и други като него. И почнах да оглеждам навсякъде всичко и в тая зона:
видях че има един щуцер, на който няма маркуч!
Щом е направен този щуцер той е правен за маркуч, нали... значи трябва да има маркуч... нали... ?
маркуча лесна работа. ВЪПРОСА е къде трябва да му наръгам другия край!!!!!!!!!!!!!!!
МОЛЯ ЗА ПОМОЩ
вчера си оправих сам теча на хидравличната система, но за нея ще пиша по-късно.
СЕГА...
Докато разкачах пречещите ми неща се натъкнах на едно маркуче, което се беше направо разложило (смених го после) и си викам я да го видя къде отива, та да не би да има и други като него. И почнах да оглеждам навсякъде всичко и в тая зона:

видях че има един щуцер, на който няма маркуч!
Щом е направен този щуцер той е правен за маркуч, нали... значи трябва да има маркуч... нали... ?


маркуча лесна работа. ВЪПРОСА е къде трябва да му наръгам другия край!!!!!!!!!!!!!!!



МОЛЯ ЗА ПОМОЩ


- bbratcheda
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 30.12.2007
- Местоположение: София
щуцер
под колектора, отдолу стърчи наляво и мисля че беше метален. Успех
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
здравейте,
има една друга тема :
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=113358
и първо се изплаших, че липсва тая джаджа, ама после прочетох, че просто няма такава и сега отивам да търся тоя скрития щуцер
поздрави
има една друга тема :
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=113358
и първо се изплаших, че липсва тая джаджа, ама после прочетох, че просто няма такава и сега отивам да търся тоя скрития щуцер
поздрави

- Gemar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 615
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 E39 M52B20
Да добавя и аз - щуцера се намира точно там където влиза маркуча на стъпковото моторче към колектора. С напипване би трябвало да го намериш.
- panchev88
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 87
- Регистриран на: 1.06.2007
- Местоположение: Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: e34 M50B20 touring
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
колеги,
ще ми се смеете
ама не го намерих тоз щуцер
бърках, пипах, плюнчих
... и косъм търсих
... няма дупка, братче
... не влазя
....
Сега сериозно - ако някой от Варна с М50b20 Vanos чете тази тема, МОЛЯ да ми даде да погледна неговия двигател та да видя КЪДЕ ОТИВА ТАЯ ПУЩИНА!




бърках, пипах, плюнчих











Сега сериозно - ако някой от Варна с М50b20 Vanos чете тази тема, МОЛЯ да ми даде да погледна неговия двигател та да видя КЪДЕ ОТИВА ТАЯ ПУЩИНА!




- jullydjs
- ентусиаст
-
- Мнения: 1061
- Регистриран на: 26.05.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Е70
- Мечтае да кара: 25 годишна
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Май го намерих колеги!
всичко става с четене, господа!
първо тръгнах из нета да чета за къв е тази цялата система... и разбрах. НО, се оказва, че М52 е направен точно по учебник, докато М50 е малко поопростен.
По-долу ще напиша за какво е този инсталацийка.
Първо да кажа, че намерих същия щуцер в долния вътрешен ъгъл на чашката на масления филтър. Поне прилича на същия щуцер и теорията казва, че някъде там трябва да е връзката...
Сега да споделя теорията, ако ви е интересно.
Тази система се казва Crankcase Ventilation или вентилация на картера.
Защо се налага: Тъй като горивната камера не е хермитична, при възпламеняването на гориво-въздушната смес част от газовете влизат в картера. Това създава налягане в картера и влошава работата на двигателя. Затова тези газове се отвеждат от картера (вентилират).
Но тези газове съдържат не- напълно изгоряла гориво-въздушната смес, затова вместо да се изхвърля в атмосферата газовете се връщат обратно в смукателния колектор (това намаля разхода на гориво и способства за по-пълното изгаряне на сместта - по-малко вредни емисии). Ама пак има едно голямо НО. Газовете излизат от картера и следователно са увлекли и маслени пари. Ако тези маслени пари влязат в горивната камера става лошо, затова по пътя на маркуча между картера и смукателния колектор се слага сепаратор (филтър, който отделя маслото от сгъстен въздух).
Точно така е изпълнен М52
Но за съжаление при М50 системата е простичка:
при мен липсва маркуч № 5, маркуч № 3 влиза във въздуховода точно пред дифузера. Значи газовете влизат в смукателния колектор, но отделеното масло от джаджата № 1 не се връща в картера. И тръгнах да търся в нея посока и открих щуцера тук:
Днес ще пробвам да наръгам един маркуч там и да видим какво ще стане... Звучи рисковано и несериозно, ама теорията е желязна... май!?!
Апропо, ако на някой му се чете повече по този въпрос ето един интересен линк:
http://www.aa1car.com/library/pcv.htm
Благодаря и ще пиша ако стане нещо интересно...
Поздрави
Д
всичко става с четене, господа!
първо тръгнах из нета да чета за къв е тази цялата система... и разбрах. НО, се оказва, че М52 е направен точно по учебник, докато М50 е малко поопростен.
По-долу ще напиша за какво е този инсталацийка.
Първо да кажа, че намерих същия щуцер в долния вътрешен ъгъл на чашката на масления филтър. Поне прилича на същия щуцер и теорията казва, че някъде там трябва да е връзката...

Сега да споделя теорията, ако ви е интересно.
Тази система се казва Crankcase Ventilation или вентилация на картера.
Защо се налага: Тъй като горивната камера не е хермитична, при възпламеняването на гориво-въздушната смес част от газовете влизат в картера. Това създава налягане в картера и влошава работата на двигателя. Затова тези газове се отвеждат от картера (вентилират).
Но тези газове съдържат не- напълно изгоряла гориво-въздушната смес, затова вместо да се изхвърля в атмосферата газовете се връщат обратно в смукателния колектор (това намаля разхода на гориво и способства за по-пълното изгаряне на сместта - по-малко вредни емисии). Ама пак има едно голямо НО. Газовете излизат от картера и следователно са увлекли и маслени пари. Ако тези маслени пари влязат в горивната камера става лошо, затова по пътя на маркуча между картера и смукателния колектор се слага сепаратор (филтър, който отделя маслото от сгъстен въздух).
Точно така е изпълнен М52

Но за съжаление при М50 системата е простичка:

при мен липсва маркуч № 5, маркуч № 3 влиза във въздуховода точно пред дифузера. Значи газовете влизат в смукателния колектор, но отделеното масло от джаджата № 1 не се връща в картера. И тръгнах да търся в нея посока и открих щуцера тук:

Днес ще пробвам да наръгам един маркуч там и да видим какво ще стане... Звучи рисковано и несериозно, ама теорията е желязна... май!?!



Апропо, ако на някой му се чете повече по този въпрос ето един интересен линк:
http://www.aa1car.com/library/pcv.htm
Благодаря и ще пиша ако стане нещо интересно...

Поздрави
Д

- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
ГРЕШКА!
туй пишле на капачката на филтъра се оказа просто някаква част от отливката без дупка!
теория, теория, ама на практика се оказа, че дупка няма...
май ще ходя във ВАРНА КАРС да ми намерят дупката. Най ме е яд, че за едно маркуче ще ме изръсят поне 50 лв - 5-6лв маркучето и 40 лв / човекочас труд!
за едно маркуче...
туй пишле на капачката на филтъра се оказа просто някаква част от отливката без дупка!
теория, теория, ама на практика се оказа, че дупка няма...

май ще ходя във ВАРНА КАРС да ми намерят дупката. Най ме е яд, че за едно маркуче ще ме изръсят поне 50 лв - 5-6лв маркучето и 40 лв / човекочас труд!



за едно маркуче...


- ИлХиТо
- ентусиаст
-
- Мнения: 1319
- Регистриран на: 24.02.2008
- Местоположение: Варна/Разград
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 Individual
- Мечтае да кара: BMW М5 Е34 Individual
- Детайли за колата: една сбъдната мечта
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
КРАЙ!
проблема е решен! Точно там си е щуцера където ми казахте по-рано, но беше омазан, замазан, набухан и какво ли още не с масло, мръсотия, гняс и куп гадости!
Почистих, поставих нов и всич ко е ОК!
Мерси много за помоща.
Поздрави
Д
проблема е решен! Точно там си е щуцера където ми казахте по-рано, но беше омазан, замазан, набухан и какво ли още не с масло, мръсотия, гняс и куп гадости!
Почистих, поставих нов и всич ко е ОК!
Мерси много за помоща.
Поздрави
Д

13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани