Охлаждане на маслото на автоматични скорости-дилема

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 25 Юли 2008, 21:48

stambo_81dg написа:моето мнение е ,че радиатора е там не за да се охлажда а да се поддържа постоянна работна температура на маслото :idea:
ако целта беше да се охлажда нямаше да е там ;)
Резултат от днешните ми експерименти=
На място мотора загрява доста по-бързо от скоростите,в движение ме съмнява да е така-явно радиатора за скоростите е поставен в водния за да погрява маслото на автомата при зимни условия,а после дали държи постоянна температура и дали смогва да охлади :roll:
както казва колегата зветико-ще ми трябва масло ,което работи по-добре при студен мотор.
Искам да го направя като хората и да нямам проблем зимата,ако ви идват някакви идеи казвайте
Изображение
by ''kompleksa''


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 28 Юли 2008, 10:00

Ванка за тоя радиатор при Е34 №4 пише
only applies to retrofitting
Явно сега ако идеш в представителството и ако искаш да си поръчаш тези траби от скоростите до радиатора ще ти дадат тезе с охлаждането които при теб както и при мен ги няма.Тия траби за охлаждане ги слагат на по-късните модели от 94г наторе на Янко на ТДС-а си ги има а при нас не.Значи има логика в това нещо то си и пише че е за охлаждането на маслото в скоростите.При мен също при загряло масло кутията се държи по-зле отколкото със студено.Зимно време ме съмнява да е трудно да се загрее маслото все пак както каза ти има доста триище се елементи вътре все пак и дават 80гр работна температура а маслото вътре е 8 кила как се загрява толкова масло ;)


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 25 Авг 2008, 21:26

Мисля да оставя нещата така-
охлаждането на маслото да си минава през водния радиатор,
но преди да се върне в кутията маслото да минава през охлаждащ радиатор-както е направено оригинално след 94г
за целта ми трябва такъв радиатор -някои ако има да казва
Другото,което ми е интересно е,че на кутийте без охлаждащ радиатор дават масло атф2,а на тези след 94г. (с изведен радиатор)-атф3 :roll:
Дани ти си по маслата :help:
Гоше, би ли споделил повече за кавитацията -при какви условия е възможно да се появи в автоматика :help:Беше много прав за въздушния поток-нама как да се запушат фугите с радиатор от Е39 :yes:
Последна промяна ivan. на 26 Авг 2008, 15:39, променена общо 1 път
Изображение
by ''kompleksa''


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 26 Авг 2008, 14:52

ivan. написа:Мисля да оставя нещата така-
охлаждането на маслото да си минава през водния радиатор,
но преди да се върне в кутията маслото да минава през охлаждащ радиатор-както е направено оригинално след 94г
за целта ми трябва такъв радиатор -някои ако има да казва
Другото,което ми е интересно е,че на кутийте без охлаждащ радиатор дават масло атф2,а на тези след 94г. (с изведен радиатор)-атф3 :roll:
Дани ти си по маслата :help:
Гоше, би ли споделил повече за кавитацията -при какви условия е възможно да се появи в автоматика :help:

Ванка нямам такива наблюдения за разлика в маслата до и след 94г.Ще се поровя да видя какво ще излезе.Под оригинален номер на всички излиза Д2 а ако е заместител на друга марка го дават Д3 щото не всички имат Д2 май само кастролм имаше такова :roll:


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 26 Авг 2008, 14:59

dinozab написа:
ivan. написа:Мисля да оставя нещата така-
охлаждането на маслото да си минава през водния радиатор,
но преди да се върне в кутията маслото да минава през охлаждащ радиатор-както е направено оригинално след 94г
за целта ми трябва такъв радиатор -някои ако има да казва
Другото,което ми е интересно е,че на кутийте без охлаждащ радиатор дават масло атф2,а на тези след 94г. (с изведен радиатор)-атф3 :roll:
Дани ти си по маслата :help:
Гоше, би ли споделил повече за кавитацията -при какви условия е възможно да се появи в автоматика :help:

Ванка нямам такива наблюдения за разлика в маслата до и след 94г.Ще се поровя да видя какво ще излезе.Под оригинален номер на всички излиза Д2 а ако е заместител на друга марка го дават Д3 щото не всички имат Д2 май само кастролм имаше такова :roll:
Дани свалил съм един милион каталога за нашите кутий-за всеки модел е различно -различно е и охлаждането ,различно е и маслото,а кутията е същата.
Имам всички части за да стане хп-18 като тия с двоен съединител,но нещо в ''дъ бест офф'' ме спря,а именно ''кавитацията'' ето я и темата http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=4715
Koлко му даваха на (5хп 18)май беше 310нм.-нали,подсилката става лесно ,леко запилване на притискателите(които имат голям лимит),за да е възможно вмъкването на още един фрикцион в пакета
повервай ми ,че с местенето на плочките въртящия момент(който е най-големия враг на автомата)-минава лимита.От лимит 310нм.,който е макс. за тази кутия,с ''лъжата'',която се получава с местенето на плочката ....моята изкара 315нм...при заводски 260нм.
Автомата е първия детаил,който не издържа ;)
Ритане и буксуване стават невъзможни :!: Превклучването моментално :!: Само трябва всички да се вкл.в темата,да се разсъждава,не е нищо сложно
П.п ЗА Пореден път искам да благодаря на Бисер -фена(личи си човек който не му е чуждо да помага)свърза ме с точния човек :yes:
Последна промяна ivan. на 26 Авг 2008, 15:26, променена общо 1 път
Изображение
by ''kompleksa''


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 26 Авг 2008, 15:17

ivan. написа:
dinozab написа:
ivan. написа:Мисля да оставя нещата така-
охлаждането на маслото да си минава през водния радиатор,
но преди да се върне в кутията маслото да минава през охлаждащ радиатор-както е направено оригинално след 94г
за целта ми трябва такъв радиатор -някои ако има да казва
Другото,което ми е интересно е,че на кутийте без охлаждащ радиатор дават масло атф2,а на тези след 94г. (с изведен радиатор)-атф3 :roll:
Дани ти си по маслата :help:
Гоше, би ли споделил повече за кавитацията -при какви условия е възможно да се появи в автоматика :help:

Ванка нямам такива наблюдения за разлика в маслата до и след 94г.Ще се поровя да видя какво ще излезе.Под оригинален номер на всички излиза Д2 а ако е заместител на друга марка го дават Д3 щото не всички имат Д2 май само кастролм имаше такова :roll:
Дани свалил съм един милион каталога за нашите кутий-за всеки модел е различно -различно е и охлаждането ,различно е и маслото,а кутията е същата.
Имам всички части за да стане хп-18 като тия с двоен съединител,но нещо в ''дъ бест офф'' ме спря,а именно ''кавитацията'' ето я и темата http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=4715

Добре де то тая кавитация доколкото попрочетох отгоре отгоре е да двигателя и то ако има в повече масло кажи какво точно те притеснява при кутията това положение.Проктически нашите кутии е почти невъзможно да ги препълниш :roll:


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 26 Авг 2008, 15:30

dinozab написа:
ivan. написа:
dinozab написа:
ivan. написа:Мисля да оставя нещата така-
охлаждането на маслото да си минава през водния радиатор,
но преди да се върне в кутията маслото да минава през охлаждащ радиатор-както е направено оригинално след 94г
за целта ми трябва такъв радиатор -някои ако има да казва
Другото,което ми е интересно е,че на кутийте без охлаждащ радиатор дават масло атф2,а на тези след 94г. (с изведен радиатор)-атф3 :roll:
Дани ти си по маслата :help:
Гоше, би ли споделил повече за кавитацията -при какви условия е възможно да се появи в автоматика :help:

Ванка нямам такива наблюдения за разлика в маслата до и след 94г.Ще се поровя да видя какво ще излезе.Под оригинален номер на всички излиза Д2 а ако е заместител на друга марка го дават Д3 щото не всички имат Д2 май само кастролм имаше такова :roll:
Дани свалил съм един милион каталога за нашите кутий-за всеки модел е различно -различно е и охлаждането ,различно е и маслото,а кутията е същата.
Имам всички части за да стане хп-18 като тия с двоен съединител,но нещо в ''дъ бест офф'' ме спря,а именно ''кавитацията'' ето я и темата http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=4715

Добре де то тая кавитация доколкото попрочетох отгоре отгоре е да двигателя и то ако има в повече масло кажи какво точно те притеснява при кутията това положение.Проктически нашите кутии е почти невъзможно да ги препълниш :roll:
Двигател,водна помпа ,маслена помпа -всички май се влиаят :roll:Искам всичко да е точно и се спирам и от най-малкото
Изображение
by ''kompleksa''


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 26 Авг 2008, 15:41

Не мога да те разбера на къде биеш :roll:


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 26 Авг 2008, 15:44

dinozab написа:Не мога да те разбера на къде биеш :roll:
ДАНИ не ми е ясна тая кавитация,но аз я разбрах като ''буферно''преминаване на маслото
Изображение
by ''kompleksa''


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 26 Авг 2008, 15:51

ivan. написа:
dinozab написа:Не мога да те разбера на къде биеш :roll:
ДАНИ не ми е ясна тая кавитация,но аз я разбрах като ''буферно''преминаване на маслото

А бре ти пияно ли си още :shock: :mhihi: :mhihi: :mhihi:


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 26 Авг 2008, 15:53

dinozab написа:
ivan. написа:
dinozab написа:Не мога да те разбера на къде биеш :roll:
ДАНИ не ми е ясна тая кавитация,но аз я разбрах като ''буферно''преминаване на маслото

А бре ти пияно ли си още :shock: :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Нема такива работи-раное още :mhihi: :mhihi: :mhihi:
ГОШЕ дай светлина в тунела :help:
Изображение
by ''kompleksa''


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 26 Авг 2008, 15:59

mikluho написа:Аз съм решил да "намотая" един температурен датчик на картера и да видя какво се случва в Целзий пък чак тогава ще го решавам дали да охлаждам или да го нагрявам маслото :D
Колега в кутията си има такъв датчик ;)
Изображение
by ''kompleksa''

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 26 Авг 2008, 18:53

Ванка , според мен за допълнителна инсталация/маслопровод и маслен охладител работата не е никак проста :help: Според мен трябва да се направят точни изчисления от компетентен човек в тази насока какви могат да бъдат загубите в скороста и налягането на флуида , ако някъде по небрежност или дори от немай къде се яви някакво стеснение ,където по описаните условия в темата в "дъ бест-а" да се получи въпросното явление :help:
Аз все пак си мисля ,че в тази затворена маслена система , няма кой знае какво налягане или скорост на маслото създавани от заводската помпа за да се стигне до кавитацията.Според мен инжинерите винаги се преосигуряват и презапасяват системите с цел дълговечност при експлоатацията.Какъв е например размера в сечение на маслопровода до масления охладител при Е39 и при Е34 късните модели ?



Георги Пенчев
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 307
Регистриран на: 8.03.2004
Местоположение: кв гоце делчев

Мнение от Ple6ivia » 11 Окт 2008, 19:29

dinozab написа:
ivan. написа:
dinozab написа:Не мога да те разбера на къде биеш :roll:
ДАНИ не ми е ясна тая кавитация,но аз я разбрах като ''буферно''преминаване на маслото

А бре ти пияно ли си още :shock: :mhihi: :mhihi: :mhihi:
абе и аз съм пиано ама тоя тдс нема никво греене по ебати баирите и аз се чуда Дани пияно ли съм или не без визко без тампон на маторя абе нищо няма с две думи ама ела се ръчкаи срещу него а именно за колата на Ванката от петрич говоря а иначе съм пиянка да :drinking: :drinking: а радиатора за скоростите е отделен и стои добре в коша и няма никакво зачудване при потегляне и смяна на скоростите

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 307
Регистриран на: 8.03.2004
Местоположение: кв гоце делчев

Мнение от Ple6ivia » 11 Окт 2008, 19:31

пияно тва къ ма кефи :drinking: :drinking: :drinking:

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook