Коне на задните/ на предните гуми
Модератор: Общи модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
Коне на задните/ на предните гуми
Някой може ли да обясни малко повече по темата! От какво зависи от цялата мощност на колата колко отива на задните/на предните гуми и къде отива другата мощност. И как може да се определи това нещо?
загуби. отиват за затопляне на световното пространство и увеличаване на ентропията. основно се дължат на трансмисията, но не само. За тези с ръчна трансмисия загубите са (доколкото си спомням) в порядъка на 15%, а за автоматична - от поръдъка на 20%...
Последна промяна Karamazov на 01 Ное 2004, 18:58, променена общо 1 път
«Че животът е рай — казва той изведнаж, — за това аз вече отдавна мисля. — И тутакси притури: — Само за това и мисля.»
загубите са предимно от триене...
както каза карамазов- прието е че ръчните трансмисии гълтат 12-17% от конете на коляновия вал, а автоматиците- 17-20%... също така при 4х4 може да стигне до 25% комбинирано (със автоматик)...
по документи винаги се дават конете на коляновия вал...
два еднакви автомобила могат от поточната линия да слязат със до 10% разлика във конете- въпрос на производствени допуски...
както каза карамазов- прието е че ръчните трансмисии гълтат 12-17% от конете на коляновия вал, а автоматиците- 17-20%... също така при 4х4 може да стигне до 25% комбинирано (със автоматик)...
по документи винаги се дават конете на коляновия вал...
два еднакви автомобила могат от поточната линия да слязат със до 10% разлика във конете- въпрос на производствени допуски...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- ivo098
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 600
- Регистриран на: 1.04.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F31 330d
- Мечтае да кара: F80 M3
В тоя ред на мисли, примерно от 100 коня на вала при кола с предно колко ще отидат на гумите и съответно ако е със задно колко ще отидат на гумите.. и 4x4 също...
Its an M. The fuel mileage is Sh!tty.
Your Sh!ttiness may vary.
- SlipKnoT
- devildriver
-
- Мнения: 4054
- Регистриран на: 21.04.2002
- Пол: Мъж
- Кара: E30
- Мечтае да кара: McLaren F1
ivo098 написа:В тоя ред на мисли, примерно от 100 коня на вала при кола с предно колко ще отидат на гумите и съответно ако е със задно колко ще отидат на гумите.. и 4x4 също...
Имаш проценти.. смятай..

- ivo098
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 600
- Регистриран на: 1.04.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F31 330d
- Мечтае да кара: F80 M3
те дадените проценти за ръчни и автоматик, на мен въпроса ми беше за предно и задно, защото доколкото знам не е едно и също...
Its an M. The fuel mileage is Sh!tty.
Your Sh!ttiness may vary.
- SlipKnoT
- devildriver
-
- Мнения: 4054
- Регистриран на: 21.04.2002
- Пол: Мъж
- Кара: E30
- Мечтае да кара: McLaren F1
Приеми, че за предно загубите са най ниските (12%), за задно са най високите (17%) и за 4х4 (25%, може и по малко, ако е с ръчни.. пък и при него вече зависи какво точно е 4х4)
Мисля, че горе долу ще се полчи вярно +- няколко коня.. 


- PARADOX_sf
- ентусиаст
-
- Мнения: 909
- Регистриран на: 18.03.2002
- Местоположение: София
alx написа:загубите са предимно от триене...
както каза карамазов- прието е че ръчните трансмисии гълтат 12-17% от конете на коляновия вал, а автоматиците- 17-20%... също така при 4х4 може да стигне до 25% комбинирано (със автоматик)...
по документи винаги се дават конете на коляновия вал...
два еднакви автомобила могат от поточната линия да слязат със до 10% разлика във конете- въпрос на производствени допуски...
Колко са със стик при предко и колко при задно?

за предно срещу задно не знам защото няма база за сравнение - няма кола която да я правят със предно и със задно че да може да се сравни разликата. на теория предното трябва да има по-малко загуби защото няма кардан (и втулките на краищата му), но пък във предното има 2-3 зъбчатки в повече та кой знае...
друг фактор е че колите със предно по принцип са по-маломощни и крайното предаване им е по-късо.. а колкото по-късо предаването толкова повече триене и загуби... това е добре известен факт от динамометрите когато хората сменят задното предаване със по-късо и отбележат 1-2% загуби във конете...
друг фактор е че колите със предно по принцип са по-маломощни и крайното предаване им е по-късо.. а колкото по-късо предаването толкова повече триене и загуби... това е добре известен факт от динамометрите когато хората сменят задното предаване със по-късо и отбележат 1-2% загуби във конете...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани