Термостат? 320Д?

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 121
Регистриран на: 16.09.2008
Местоположение: София

Термостат? 320Д?

Мнение от BlackSun » 23 Сеп 2008, 12:47

Здравейте на всички, от както застудя и забелязвам че колата ми сякаш не загрява както трябва! Стрелката седи на първата чертичка след синия сектор, а преди седеше на средата. Ходих до Пампорово и по завоите загряваше добре (на средата), но като спускам пак се връщаше към синьото. Като я запалих студена и държах водното съединение това което е към радиатора и забелязвам че започва да се затопля постепенно което ме навежда на мисълта че термостата е отворен и не се затваря. Та въпроса ми е дали в БМВ да ходя или ще препоръчате някой кото може ГРАМОТНО да свърши това. И друго, термостата заедно с калъф и се сменя или само клапъна. Колата е Е46 320Д.
Благодаря ви..

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 6.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E83 LCI 3.0d; E46 LCI 330i
Мечтае да кара: BMW

Мнение от cfk » 23 Сеп 2008, 13:47

При мен имаше същия проблем и се оказа долния термостат, те са два. Смених го в сервиза на Вари 2000 на Ботевградско шосе. Първоначално там ме убеждаваха че трябва да сменя и двата термостата, но реших да сменя първо този от който е по-вероятно да е проблема, долния, и се оказах прав. Сега вече втора година карам и след като запаля сутрин лятото за 5 а зимата до 10 минути стига средата и после каквото и да става не мърда от там и при -20 и при +40 :D . Успех!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 16.05.2008
Местоположение: Devnya Drag Club

Мнение от plamen_hh » 23 Сеп 2008, 18:37

Да от термостата е и при мене беше така и като го смених стрелката минава леко средата и там си стои :mhihi: пък горния не го пипай той няма нищо общо с това ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 121
Регистриран на: 16.09.2008
Местоположение: София

Мнение от BlackSun » 23 Сеп 2008, 20:49

Kой е горния и къде се намира и каква му е ролята? Аз днес смених този който е на блока, седи в еднин пластмасов двойник (тръби). И сега заминавам за Пловдив и ще видя на дълаг път как се държи стрелката! Инае купих немски към 76лв беше и марката му е същата като на оригиналания.
Поздрави

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Мнение от pazokolarov » 23 Сеп 2008, 22:42

pazokolarov написа:Разбрах! "Включ-прев" демек :mhihi:
Благодаря!
За уточнение при М47N (M47TU) са малко по-различни:
основен термостат - сглобка 4
Изображение
Номенклатурен номер : 11517805811
Описание : THERMOSTAT MIT ANSCHLUSSSTUTZEN PR
Ед.цена (с ДДС) : 74.52 BGL

термостат за ЕГР - 8
Изображение
Номенклатурен номер : 11712247723
Описание : THERMOSTAT PR
Ед.цена (с ДДС) : 60.72 BGL
Зависи и от това с каква система е колата EU3 или EU4. Този е за EU3.

Има модели и без втори термостат за ЕГР-а:
Изображение

Това е линк от друга тема и дава отговор на въпроса къде се намират термостатите.
Изображение
ИзображениеИзображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 121
Регистриран на: 16.09.2008
Местоположение: София

Мнение от BlackSun » 24 Сеп 2008, 15:18

Колеги смених термостата и сега съм в Пловдив! Лошата новина е че след тунелите пуснах колата по инерция и след няколко минути спускане, като сложих на скорост стрелката на темпертурата се върна малко преди чертичката след синята зона и до Пловдив се задържа на първата чертичка преди средата :( Недоумявам какво става и дали този втори термостат (ако имам такъв изобщо) е проблема? Цялата процедура по магистралата се получава при скорост 140км/ч.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 6.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E83 LCI 3.0d; E46 LCI 330i
Мечтае да кара: BMW

Мнение от cfk » 24 Сеп 2008, 20:32

Разгледа ли стария термостат, беше ли счупен, и въобще имаше ли му нещо, примерно моя като го извадиха се беше счупил на две. Ако видимо е бил здрав и след смяната му нещата не са се променили, то тогава остава да е другия термостат, но ти все пак я закарай в сервиза да видиш какво ще ти кажат на място.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 16.05.2008
Местоположение: Devnya Drag Club

Мнение от plamen_hh » 24 Сеп 2008, 22:35

И моя беше счупен явно е заводски дефект :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 121
Регистриран на: 16.09.2008
Местоположение: София

Мнение от BlackSun » 24 Сеп 2008, 23:35

Да, имаше следи че е жулил вътре в пружинката, беше протъркано, а и като го свалих беше леко на една страна застанал, тоест беше леко отворен, но леко, в процепа можех да вкарам върха на отверка, демек не затваря до края!
Как мога да разбера моята кола дали има втори термостат, а и той на кой кръг затваря и каква му е идеята?

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 18.10.2007
Местоположение: Москва

Мнение от Бояджиев1957 » 27 Сеп 2008, 11:12

Свали пластмасовите капаци на двигателя и термостата на ЕГР-клапана се вижда - №8 на схемата по-горе. Стрелката на температурата тогава ще заспи по средата

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Мнение от pazokolarov » 27 Сеп 2008, 12:14

Дори не е необходимо да я сваляш. Точно между двете кори трябва да видиш една метална тръба с продълговата метална кутийка към нея. Термостата е отгоре върху кутийката, черен е обикновенно.
Изображение
ИзображениеИзображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 121
Регистриран на: 16.09.2008
Местоположение: София

Мнение от BlackSun » 28 Сеп 2008, 14:23

Колеги, а какво е ЕГР?

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 18.10.2007
Местоположение: Москва

Мнение от Бояджиев1957 » 29 Сеп 2008, 7:14

Рециркулация на отработените газове. По команда от вакумния клапан, част от отработените газове постъпват в смукателния колектор с цел понижаване на вредните емисии в изпускателната система.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 322
Регистриран на: 24.03.2008
Местоположение: Mалката Виена
Пол: Мъж
Кара: Е60,530Д
Мечтае да кара: влака

Мнение от ivo752 » 22 Окт 2008, 19:25

pazokolarov написа:
pazokolarov написа:Разбрах! "Включ-прев" демек :mhihi:
Благодаря!
За уточнение при М47N (M47TU) са малко по-различни:
основен термостат - сглобка 4
Изображение
Номенклатурен номер : 11517805811
Описание : THERMOSTAT MIT ANSCHLUSSSTUTZEN PR
Ед.цена (с ДДС) : 74.52 BGL

термостат за ЕГР - 8
Изображение
Номенклатурен номер : 11712247723
Описание : THERMOSTAT PR
Ед.цена (с ДДС) : 60.72 BGL
Зависи и от това с каква система е колата EU3 или EU4. Този е за EU3.

Има модели и без втори термостат за ЕГР-а:
Изображение

Това е линк от друга тема и дава отговор на въпроса къде се намират термостатите.
Ще помоля ако някой може да ми прати схемата на разположение на термостатите,че нищо не мога да видя на тази,а и мойта загрява доста бавно а не мога да разбера каде е този втори термостат единия видях ,че е някадедо егр-а май беше ама другия не го виждам ще съм ви много благодарен :arrow:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 16.05.2008
Местоположение: Devnya Drag Club

Мнение от plamen_hh » 22 Окт 2008, 23:20

Другият е под егр-то на двигателя един пластмасив тройник ще го видиш единия маркуч дето слиза надолу в радятора той се сменя целия термостата го продават с него

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook