Профилактика на радиаторите, къде?

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Мнение от NikiNikolov » 05 Авг 2008, 15:43

ЕЕЕЕ, какви авто-мивки, никакви водоструйки и такива подобни. То лесно, ама после нов радиатор. Може да се направи и пред блока тази профилактика, но трябва нов антифриз, дестилирана вода, някакъв обезмаслител или нещо от сорта, време, търпение и студена бира. Има ли желаещи.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 910
Регистриран на: 4.01.2007
Местоположение: България
Кара: BMW E39 520 M52
Мечтае да кара: M5

Мнение от i4koo » 05 Авг 2008, 15:57

Колеги я споделете колко е разтоянието между двата радиятора че да се пълни с кал и боклуци и да остават там :?: :winky:
Нищо лично ,Просто бизнес !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 531
Регистриран на: 20.04.2008
Местоположение: NesebaR-SF

Мнение от Ca_Ma » 05 Авг 2008, 17:30

предната броня маха ли се колеги, съжалявам за тъпия въпрос :uups:
общо взето какво се разглобява..

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 05 Авг 2008, 17:31

Точно такова е както при теб, така и за всички. Вярно е че се събира много мърсотия. Редовна профилактика му е майката. 8)
Последна промяна ICE на 13 Авг 2008, 23:17, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 501
Регистриран на: 23.07.2007

Мнение от blackrider » 05 Авг 2008, 20:41

Моля ,някой ако е правил това почистване сам? Да сподели и опише подробно какво точно се разглобява и как?
Мерси. :roll:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 165
Регистриран на: 12.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: м Трезвен!!!
Детайли за колата: Е39, 525 тдс

Мнение от vladibkolev » 05 Авг 2008, 21:15

колеги днес си го направих почистването в Дару, цената беше 100 - 120 лв. Доволен съм, смених и антифриза и тнт. Но за съжаление това не ми помогна. Само за ваша информация.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 668
Регистриран на: 21.01.2006
Местоположение: София
Кара: e60 530d M Sport, X3, X6

Мнение от DroW » 10 Авг 2008, 14:49

Колеги така и не прочетох мнение на колко време е хубаво да се прави тази профилактика. 2пъти в годината ли или 1път или на определени колометри?
Изображение

Изображение

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 13 Авг 2008, 23:17

1 годишно!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 501
Регистриран на: 23.07.2007

Мнение от blackrider » 14 Авг 2008, 19:55

Nicco написа:няма да е зле и да казвате дали някоя автомивка го прави добре, цени и местоположение :D


Днес ми дадоха едно телефонче на някакъв човек -собственик на автомивка! намирала се в Младост 3 ,София. Говорих с него,струвало 8лв и процедурата траела кам 30ина мин. с някакви специални уреди ги чистели.Почиствали са и други коли.Утре ще ходя да видя има ли ефект и ще драсна после някое редче дали съм доволен! :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 14 Авг 2008, 21:07

blackrider написа:
Днес ми дадоха едно телефонче на някакъв човек -собственик на автомивка! намирала се в Младост 3 ,София. Говорих с него,струвало 8лв и процедурата траела кам 30ина мин. ...

Tова ще са 8лв на вятъра, вярвай ми ;)
Не е така лесно, както си мислите.За да се почисти както му е реда, трябва да се свали поне водния радиатор, всичко останало е просто отбиване на номер.За да се почисти перфектно, трябва да се свали водния радиатор, бронята, фаровете, перката на климатика и тогава вече може да говорим за наистина почистени радиатори :winky:

Дружба Тийм
Аватар
Мнения: 5675
Регистриран на: 4.05.2002
Местоположение: Keep walking
Пол: Мъж
Кара: 535xD

Мнение от Giorceto » 15 Авг 2008, 9:07

Аз не съм ги свалял. Колата е 525Д не знам при другите как е.
1. Махнах пластмасовия капак над радиаторите (водния и на климатика)
Веднага след като се махне самия радиатор може да се бутне към двигателя и да се види какво му е положението.
2. Понеже принципно без да се свали перката не може, а вискто оне може да се развие туко така, аз хвнах един шестограм осмица мисля беше, и развих трите болчета които държат самата перка, така пада перката. Малко е неудобно но ... по добре от разглобяване на цялата кола.
3. След като сте махнали перката трябва да махнете пластмасата която е за завихряне на въздуха около радиаторите... не знам как да я обясня по точно. Махнете ли я нея всичко е супе рлесно :)
4. Вади се маркуча в горния край десен край на радиатора и този в долиния ляв. При мене този долу излезе с 300 зора. След това се вади самия радиатор и се започва с маркучи, меглио и много поливане :)
5. Процедурата по сглобяването е същата само, монтажа на перката е малко гаден.. но общо взето за около 2 3 часа се справих сам :)
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 501
Регистриран на: 23.07.2007

Мнение от blackrider » 15 Авг 2008, 19:49

Та значи,най-много време ни отне чакането да изстине двигателя.В тая жега и след каране над 1ч. градско с климатик.....можеше да си сваря яйце на капака :mhihi:
Та почти както го е описал колегата в горният пост.
Откопчават се 2-те щипки които държат пластмасовата кора около виското. развиват се 2-те болтчета на радиатора и леко целият се побутва назад към двигателя.Общо взето моя беше чист. Тук таме се мяркаха краци и крилца на дребни насекомчета.Момчетата ми напръскаха между радиаторите с някакъв препарат и след 5 мин внимателно минаха с пароструйката. Изтече,но не много няк'ва мизерийка и после зглобихме по обратният ред нещата. разлика не усещам ,но както написах всичко си беше чисто!
Поне съм спокоен ,че тази задачка съм я отметнал.
Като цена ми излезна 10лв. Просто момчетата нямаха ценоразпис за тази услуга :) и аз прецених да им дам 10 камъчета :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 15 Авг 2008, 21:39

Kолега, погледни за какво става на въпрос зад перката на климатика:
Изображение

При мен чак се бяха намачкали ламелите на радиатора от мухите зад перката.Снимката е след като изчистих поне 60% от целия боклук :mhihi:

Отделно, по начина по който са ти мръднали водния радиатор към виското, има голяма опасност или да се счупи перката или да се пробие радиатора.

Дефакто, най-голямото замърсяване е в дъното на радиаторите, там от където въздухът влиза под голямо налягане от въздухозаборника долу.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 501
Регистриран на: 23.07.2007

Мнение от blackrider » 15 Авг 2008, 22:30

Баси мизерията се е налепила по твоя радиатор :( Моя е в доста по-добро състояние / поне от това което се виждаше/
Да направих го по мързеливия начин.Определено си трябва да се направи както си му е реда!
Говорих вчера с приемчика на Вари 2000 и ми каза че цялата процедура отнема 1 ден!!! Не ми е за 100 лв ,не съм гледал да мина по-тънко! Ами немога за сега да си позволя да седя цял ден без кола
:confused:
Някой ден ще го направя като си трябва! :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 15 Авг 2008, 22:37

Абе то и аз ако не бях свалил виското, за да сменя термостат, водна помпа, ремъци и ролки нямаше да се хвана да ги чистя, ама така и така я бях разколачил... че накрая се оказа, че и радиатора ми е спукан:mhihi:
Много е тегаво да се наканиш, ама дано поне снимката накара хората да се замислят.Така ще се чувствам душевно спокоен, че съм подтикнал някого към тази неотложна за някои процедура :mhihi: :mhihi: :mhihi:

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook