Как се сменя съединител

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Как се сменя съединител

Мнение от NikiNikolov » 06 Авг 2008, 18:59

Здравейте колеги, пиша това за да имате представа как се сменя съединителя.
Ако не знаете как става си свалете ръководството на Е34 от тук: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=19497. Какво ще Ви е нужно като специалициран инструмент: Изображение и Изображение, останалото е едно гедоре и комплект ключове.
Моля да ме извините за снимков материал, но тъпия телефон се бъгна при свалянето на снимките.

Трябва Ви канал за удобство. Сваляте /-/ минуса на акумулатора, даже свалих стартера предварително. Слизате отдолу и отвивате 3-те болта на гумения тампон в началото на кардана, но тези болтове които придържат опашката на скоростната кутия, отвивате и двата болта на висящия лагер и кардана малко на страна, отвивате генерацията и тя на страна.

/Само да вметна: за по нататък си пазете главата от тях./

Сваляте двуцевка е при мен, при 6-так каквото е. Разкачате приводния механизъм за смяна на скорости. Отвивате болтовете на шината на която са тампоните на скоростната кутия и вече Ви трябва инструмента от снимка № 2 за да отвиете болтовете на самата скоростна кутия. Следва отлепяне с една отверка и груба сила в ръцете за да свалите кутията на земята. Следва сваляне на притискателя с инструмент от снимка 1.
Монтажа на новия съединител марка "ЗАКС" на БГ е извършен без опашка на скор.кутия а с обикновена изолационна лента или изолирбанд по старому. Центрирате новото феродо и притискател на добра светлина, и го обвивате с изолирбанд много добре за захване, но само един слой като в края съвсем малко за се застъпят. Монтирате това "нещо" 2 в 1 по обратния ред. Следва скор.кутия, намажете с греста в комплекта преди това и слагате новия аксиален лагер, и качвате кутията. Но преди да я качите е момента да я измиете както трябва, да смените 2-та семеринга отзад, и да и смените маслото ако не сте го правили. Останалото е да качите генерацията по обратния ред и кардана.
Е това е.

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Мнение от ///Явор » 06 Авг 2008, 22:18

не е ли по лесно да се прави с опашка центрирането :mhihi: а и в повечето случаи превъртат шестограмите :mhihi: а и лагера във вала се сменя в повечето случаи и "големия"семеринг на вала :mhihi: а и шпилките на генерацията дават ядове :mhihi: кат гледам инструмента май е за 1ви път :mhihi: а и закс ,освен "рацинг" не стаат :mhihi: успех колега
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1061
Регистриран на: 26.05.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Е70
Мечтае да кара: 25 годишна

Мнение от jullydjs » 06 Авг 2008, 22:37

Колега ходи в сервиз, пове4е от 100лв надали ще ти вземат, има 4алъми за таз работа които ти не знаеш и направо ше се изгърбиш верваи ми

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Мнение от NikiNikolov » 06 Авг 2008, 22:44

Забравих да спомена, че съм сменил лагера в маховика с ВМЗ&БГ, е те тоя те : Изображение, семеринга като му дойде времето. Превъртанки на болтове не съм имал.
Може да е за първи път, ама съм си сменил съединителя и нямам никакви ританки-претрисанки и тем подобни.

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Мнение от ///Явор » 06 Авг 2008, 22:45

е то с тоз матор :mhihi: хубав лагер :mhihi: викаш кат му дойде времето,щот спести 20-30 лв ли :mhihi: и после цялата операция наново :mhihi: ..а свалял ли си на 6цил.е36 :mhihi:
Последна промяна ///Явор на 06 Авг 2008, 22:49, променена общо 2 пъти
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Мнение от ///Явор » 06 Авг 2008, 22:46

jullydjs написа:Колега ходи в сервиз, пове4е от 100лв надали ще ти вземат, има 4алъми за таз работа които ти не знаеш и направо ше се изгърбиш верваи ми
бате ,кажи де е тва,че да не се занимавам :mhihi:
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2381
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Мнение от Владо » 06 Авг 2008, 22:54

мноо убаво, ма не бих се наел... много гърбаво ми иде :mhihi: , а и не съм толко ребрест :mhihi: :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Мнение от Ненко Вранков » 06 Авг 2008, 23:05

Яворе, изяде човека. Аз не виждам нищо в това че е решил сам да се справи, вместо да си кара колата в сервиз и да брои допълнително пари. Щом не е с 2 леви ръце като 80% от населението, и има желанието-какво му пречи... а и не на всички парите не са им проблем, така че... аз казвам браво за това че е решил и най-важното се е справил успешно!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 640
Регистриран на: 22.07.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от ///Vasko » 06 Авг 2008, 23:07


пияния майстор
Аватар
Мнения: 1211
Регистриран на: 6.11.2007
Местоположение: Там далеч,зад реката
Кара: на мастика с айрян
Мечтае да кара: е30 М3

Мнение от remaka » 06 Авг 2008, 23:20

И без опашка става и не за 100 лв става с канаколит 2 капки лепиш притискатела за феродовия 2 капки 1 срешу друга чакаш 10 мин и го слагаш става бонбон а се вади много е*ано стартера колегите са прави и за семеринга и лагера и става и пред блока ама на подемника е по лесно
Remi Performance Garage
Което не става с акъл,става с мощност :)
Ако с мощноста(чука) не стане,потърси по знаещи :)
Ако не можеш да го оправиш не го чупи повече!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Мнение от NikiNikolov » 07 Авг 2008, 9:51

Добре де, а като питах дали някой може да ми услужи с опашка за центриране къде бяхте та сега ми обяснявате как ставало и т.н.. А за цената за смяната, кажете къде е 100 лева да отивам следващия път там. Преди време доста съм си патил от майстори и затова предпочитам сам да си ремонтирам колата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1061
Регистриран на: 26.05.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Е70
Мечтае да кара: 25 годишна

Мнение от jullydjs » 07 Авг 2008, 16:11

Юзър написа:
jullydjs написа:Колега ходи в сервиз, пове4е от 100лв надали ще ти вземат, има 4алъми за таз работа които ти не знаеш и направо ше се изгърбиш верваи ми
бате ,кажи де е тва,че да не се занимавам :mhihi:


Това само за работа бре, феродов диск не дават :mhihi: за да бъда то4ен цената е от миналата година лятото, са инфлаця голяма и не знам

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Мнение от NikiNikolov » 07 Авг 2008, 18:29

100 % съм убеден, че българския лагер е по-добър от този който щях да купя внос. Стария беше японски. А сега какво стана, БМВ с японски части, :mhihi: .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 476
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: Русенец в Пловдив
Кара: Е39 520i 98г.
Мечтае да кара: Всичко на което пише BMW

Мнение от Stennli » 08 Авг 2008, 18:22

jullydjs написа:Колега ходи в сервиз, пове4е от 100лв надали ще ти вземат, има 4алъми за таз работа които ти не знаеш и направо ше се изгърбиш верваи ми

Колега,ти си ходи в сервиз,този форум е създаден точно за това да си помагаме,а не да пращаме хората на сервиз.То всеки може да напише това което ти си написал.Не ми се иска да спамя,ама ей такива кат тебе много ги обичам дет не знаят нищо но обичат да пишат,и кво пишат "отивай на сервиз",ми той човека да не е маймуна ве..той знае че на сервиз ще му я оправят. :twisted:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Мнение от павката » 08 Авг 2008, 18:49

грозна картина е-събота в жегата,колата навирена зад блока,инстр разпилян,бира навсякъде,шофера омазан до лакти,прави експерименти,половината свободен комшолък помага,дава съвети,говори празни приказки,нещо се счупи и стругар се търси и към ракиено време всички премаляли,събират панаира и колата готова,ама някои неща направени некакто трябва..
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook