Автоматичната трансмисия

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4700
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Автоматичната трансмисия

Мнение от Bavarcho » 01 Авг 2008, 16:36

Колко от вас знаят,че автоматика е измислен от българин?


Точно тези автомобили, които се мотаят по тесните градски улучки са принудени да се лишат от най-смислената екстра за такива условия - автоматична скоростна трансмисия. Причината е, че за да работи добре, конвенционалната скоростна кутия се нуждае от кубатура и произтичащия от нея висок въртящт момент.
Независимо от марката и модела мини автомобилите с автоматична трансмисия са несъмнено по-несъвършени от събратята си с ръчна скоростна кутия без значение дали се използва традиционния метод с хидравлика и преобразувател на въртящия момент, или безстепение принцип CVT,прилаган от Фиат и Форд. При всички положения моделите снабдени с автоматик, са по-скъпи, изразходват повече гориво и страдат от загуба на мощност, а оттам и на динамични харесктеристики. На практика 10% от стойност на нов автомобил с автоматик в малкия клас отива за сметка на трансмисията.
Всичко това налага необходимоста от промяна. Тъкмо това тясно място е забелязано от нашия сънародник Румен Антонов още преди 40 години. Ядрен физик по професия той успява да разработи своята идея за компактна автоматична трансмисия още по онова време. За съжаление реализацията на проекта е свързана с обичайното у нас ходене по мъките и последваното от 17 опита за бягство през граници между 1969 и 1988 година. Накрая след указана по дипломатически път помощ, 50 годишния българин заминава за Париж, където е оставен на спокойствие да реализира замисъла си в метал.
Идеята е гениално проста. Учудващо е, че пройзводителите на трансмисии до сега не са стигнали до подобно разрещение до проблема. Нашенецът (вече френски гражданин) използва един прост физичен закон, който е известен отдавна и се проявява винаги при взаимодействието на две зъбни колела. Важно е тези две зъбни колела да са с наклонени зъби, а това е факт при почти 100% от днешните скоростни кутии. Просто зъбните колела от този тип са значително по безшумни и с по равномерен ход от обикновените.
В какво в крайна сметка се заключава гениалноста? Ако от едно зъбно колело с наклконени зъби се предава въртящт момент към друго, то последното, поради косото разположение на зъбите, се изплъзва в страни (аксиално изместване). В някой от случаите усилието, възникващо при това странично изместване достига до 400кг. Именно него използва Антонов, за да упражни натиск върху диафрагмените пружини на съединителя ,които предхожда превключването от една скорост на друга.
При повишаване на оборотите,усилието,създадено от центробежните сили,отново се прилага чрез специален привод върху пружините на съединителя.По този начин отцепването и зацепването на фрикционния диск се превръща в своеобразна смяна на влианието на въртящия момент и оборотите.
Тази проста механика има цял куп преимущества:
Не се изисква разход на енергия от хидравличния привод с маслена помпа за задействане на съединителя.
Не се изисква сложна и скъпа хидравлична система за управление,която поглъща 40% от цената на досегашните скоростни кутии.
Липсва поглъщащ енергията преобразувател на въртящия момент.
Новата кутия е с 30% по-лека от досега съществуващите.
В сравнение с необходимите 10литра трансмисионно масло, кутията на Антонов си върши работата със само 2,5литра
Повишеният разход в сравнение с ръчната трансмисия практически е равен на нула.
Това е най-малката автоматична трансмисия в света,което я прави идеална за бъдещите субкомпактни автомобили .
Към всичко това се прибавя факта,че изобретенията на Антонов може да се сглобява и от стандартни части.Приложими са и съществуващите копютърни управления на автоматичните трансмисии като Tiptronic,Steptronic,спортен,зимен и нормален режим.



Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 892
Регистриран на: 15.11.2006
Кара: само БМВ-а

Мнение от Pavlinius » 01 Авг 2008, 17:16

:yes: :yes:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 248
Регистриран на: 13.11.2006
Местоположение: Варна
Детайли за колата: touring 318tds

Re: Автоматичната трансмисия

Мнение от Shider » 02 Авг 2008, 5:50

Bavarec*** написа:Колко от вас знаят,че автоматика е измислен от българин?
.....

Извинявай, колега, ама колко ли от потребителите знаят, че това не е вярно?!?
И че отдавна CVT-кутиите не се ползват само от Хонда, Фиат и Форд; че тази статия е от преди доста години; че автоматиците вече не са това, което бяха преди десетилетие само, въпреки че тази блестяща идея на Румен Антонов не е намерила все още практическо приложение... :roll:

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4700
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: Автоматичната трансмисия

Мнение от Bavarcho » 02 Авг 2008, 11:38

Shider написа:
Bavarec*** написа:Колко от вас знаят,че автоматика е измислен от българин?
.....

Извинявай, колега, ама колко ли от потребителите знаят, че това не е вярно?!?
И че отдавна CVT-кутиите не се ползват само от Хонда, Фиат и Форд; че тази статия е от преди доста години; че автоматиците вече не са това, което бяха преди десетилетие само, въпреки че тази блестяща идея на Румен Антонов не е намерила все още практическо приложение... :roll:


Колега това което съм написал въобще не е старо,никаде не съм писал,чев в момента колите са с такава скоростна кутия,но автоматичната кутия е измислена от българин.То и автомобила е бил съвсем дръг в началото на неговото измисляне ама пак и в съвременните двигатели деистват по принципа на четиритактовия двигател на Ото(немски учен).
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 29.07.2008

Мнение от Rijo » 02 Авг 2008, 13:20

Hydramatic (also known as Hydra-Matic) was an automatic transmission developed by both General Motors's Cadillac and Oldsmobile divisions. Introduced for the 1940 model year, the Hydramatic was the first fully automatic mass-produced transmission developed for passenger automobile use.

Повече тук и тук.
@Bavarec*** - това, което си написал звучи подвеждащо. Да не забравяме и за това :).

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 03 Авг 2008, 22:47

Това,че българин е измислил автомата не е вярно.Румен Антонов е
представил революционен тип автоматична трансмисия,но не е изобретил
автоматика като цяло.
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

ентусиаст
Аватар
Мнения: 998
Регистриран на: 16.10.2006
Местоположение: sofiq
Пол: Мъж

Мнение от lubeto » 03 Авг 2008, 23:06

И въпреки всичко евалата на Антонов за нещата които измисля и успява да внедри до някаква степен!
Интересно ако беше избягал още първият път когато е пробвал.... може би щеше да има повечко патенти!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2523
Регистриран на: 21.11.2004
Местоположение: Sofiq

Мнение от BAYRON » 03 Авг 2008, 23:12

Имали автомобил където е приложена техниката на Антонов?
И аз мисля че автомата не е български, даже ми звуцхи абсурдно, макар и да съм цхувал за по-горе споменатия!
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 248
Регистриран на: 13.11.2006
Местоположение: Варна
Детайли за колата: touring 318tds

Мнение от Shider » 04 Авг 2008, 8:46

BAYRON написа:Имали автомобил където е приложена техниката на Антонов?
...

:no:
...тази блестяща идея на Румен Антонов не е намерила все още практическо приложение...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 04 Авг 2008, 20:50

Концепцията на 6-степенната кутия на Антонов е използвана от Toyota без разрешение на Antonov Autimatic Transmissions plc (на практика открадната) - ако не се лъжа в хибридния модел Prius, но може и да бъркам модела. В резултат фирмата на Антонов е завела дело за patent infringement (наружаване на патентното право) срещу Toyota в съд в Германия (Мюнхен), където очакват съда да отсъди справедливо.
От Toyota в даден момент коментираха, че патентът на Антонов е издаден на база на елементарни принципи на механиката, достатъчно прости, за да не може да бъдат патентовани и следователно са апелирали патента да бъде обявен за нищожен.
Предложено е било доколкото знам на двете фирми да се споразумеят извънсъдебно, но какво се е случило не зная (допреди около година и половина мисля още нямаше яснота кой кого, сега може да е друго).
Та това е - принципът на кутията е внедрен в серийно производство понастоящем.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Мнение от павката » 05 Авг 2008, 22:02

доколкото знам,във фирмата му са се събрали все изруди и правят яки изобретения и в зъболекарската област
а преди повече от 10г в едно интервю беше казал,че тука ако беше останал нищо нямаше да направи....кофти,че и сега е така
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 248
Регистриран на: 13.11.2006
Местоположение: Варна
Детайли за колата: touring 318tds

Мнение от Shider » 05 Авг 2008, 22:33

Postman написа:...
Та това е - принципът на кутията е внедрен в серийно производство понастоящем.

Колега, и ти си в грешка!
Вярно, че има някакви взаимоотношения м/у Р. Антонов и Тойота, ама този принцип не е внедрен все още (пък и не се знае дали някога...). Ако някой може да ме опровергае с конкретен модел, но не вярвам... Смея да твърдя, че следя сравнително изкъсо новостите в автоиндустрията.:roll:
Приус е с нещо съвсем различно от каквато и да е конвенционална скоростна кутия - безстепенен вариатор, при това с два входящи потока на енергия и един изходящ.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 06 Авг 2008, 11:37

Стана ми интересно и помолих за повече информация по случая между Тойота и Антонов. Ето я и нея:

Моделът, за който Антонов е дал под съд Тойота е Приус 1, като патентния спор е бил относно разделянето на двата потока мощност от/към планетарната предавка в кутията (torque split), което е било част от патента на Антонов, заявлението за който е подадено преди това на Тойота.
Въпреки че Антонов е смятал, че ще спечели делото, съдът е присъдил в полза на Тойота, тъй като Антонов не е знаел в този момент, че Нисан имат още по-стар патент върху подобна система като тази на Тойота, която система (патент) Нисан е разрешил на Тойота да използват (японците са се съюзили срещу Антонов).
Понастоящем няма модел, който ползва в чист вид кутията на Антонов. Въпреки това, фирмата е подписала joint development сделка с Лончин (Китай) през септември 2007 за разработката на 6-степенната автоматична кутия за автомобили с двигатели от 1,8 до 2,2 литра.
В момента се разработва и 4-степенна кутия за вграждане в условията на масово производство в компактни леки автомобили.

Това е в общи линии актуалната информация за съдбата на кутията на Антонов.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 27.10.2007
Местоположение: София

Re: Автоматичната трансмисия

Мнение от юли » 04 Сеп 2008, 14:38

Shider написа:
Bavarec*** написа:Колко от вас знаят,че автоматика е измислен от българин?
.....

Извинявай, колега, ама колко ли от потребителите знаят, че това не е вярно?!?
И че отдавна CVT-кутиите не се ползват само от Хонда, Фиат и Форд; че тази статия е от преди доста години; че автоматиците вече не са това, което бяха преди десетилетие само, въпреки че тази блестяща идея на Румен Антонов не е намерила все още практическо приложение... :roll:
Не съм някакъв анти-Българин обаче се оказа ,че всичко е измислено от Българите.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1675
Регистриран на: 6.05.2007
Местоположение: Пловдив

Мнение от Evelin Cotsev » 04 Сеп 2008, 18:33

хаха все пак сме наи мързеливата нация :mhihi:
It`s party time !

Следваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook