Последствия след смяна на гумички на клапани
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- sajonara
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 365
- Регистриран на: 3.09.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: 530 M54B30
Последствия след смяна на гумички на клапани
Понеже колата ми пушеше помалко и похарчваше масло помного, та реших да си сменя гумичките на клапаните. След смяната около 5 дена нямаше видимо пропушване и спад на маслото, но уви пак започна да си пропушва и да си похапва масалцето. Какво следва? Може би сигменти? А това какво означава, колко време ще ми отнеме, и колко пари са тези сигменти, гарнитури на глава и др. простотии. Някой дали е сменял скоро сиг. Ще ми трябват ли някакви по специфични инструменти.Главата като се свали трябвали да се препилва? Колата е BMW-520i , '97 , бензин, Ръчни скорости , газ. инжекцион.
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Трябват ти гарнитура картер, глава и за капака на ДВГ-то, сегменти, червен силикон - не е задължителен, но е добре да е наличен. Като инструменти - шибаните еврейски звезди, мъжки - като шестограми са подобни, ама прави и женски - като гедоре подобни-евентуално, гедоре и комплект ключове. Не на последно място: читав канал, време за губене, бира, мастика и нещо за хапване.
- AGD
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 531
- Регистриран на: 20.04.2007
- Местоположение: София/Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F15 xDrive30d N57T
- Мечтае да кара: 911 Turbo
Колега, на колко километра е тази кола ? Аз преди сегашната имах Толедо и го оставих на 260к на баща ми. Тъкмо беше почнала да гори масло, но се оправи само със смяна на гумичките. А ти като ще я разкостваш цялата, потърси и индикаторен вътромер да провериш дали формата и размерите на цилиндъра са още в нужните граници, за да не се окаже, че като смениш сегментите пак си гори масло. Някой по запознат със съвременната техника да сподели дали има такова нещо като бутала на ремонтни размери за колите ни.
George Carlin написа:Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Здравейте отново. Специално за БМВ не знам дали има ремонтни комплекти /бутала, другото към тях и сегменти/, Но ако слагаш същия размер сегменти - оригинални, да знаеш, че пак ще хапва масло, но зависи и от износването, това го пиша от опит. Цилиндровата част трябва да се провери как е износена - елипса ли е или с наклон по посока на коляновия вал - при дизелите се получава това. Трябва си престъргване на ръка-гадно, но на машина - супер, нови бутала, бутален болт и т.н. и т.н., коляновия вал в какво състояние и последващо отношение към него. Нещо много пара взе, че стана тоз ремонт. Ако трябва помощ да помагам нещо.
- павката
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
ако е прегряван м52 си е нормално да дърпа маслото-направо друг двигател,щот ремонта е толкоз
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
- боцко
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 1.12.2007
- Местоположение: eidfjord norway
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 520,523
хм
Ако не си правил двигатели преди това, не се почвай сам. Сменяйки сегменти ще повишиш компресията (ако ги смениш кадърно) и ще ти притрака някой лагер. Кадърно значи, че първо се проверяват целиндрите, какво им е състоянието, имат ли ръб, имат ли елипса... Преди това им се мери компресия. Тя "казва" дали са "издухани" компресионните сегменти. Проверява се има ли голям луфт между бутала и цилиндри и се преценя дали може да се сменят. Ако може, тогава се купуват 1 ремонтен размер по-големи сегмени и им се напасват ключовете да паснат на твоия размер. Това е голяма играчка, а също и циганска работа, защото не изкарват 200'000 км както се сещаш, и след това идва и това че усилието върху лагрите, предимно биелни, се увеличава и най-износения лагер от шестте ще се "обади". Ето затова като се сменят бутала, сегменти, се сменят и лагери и става почти основен ремонт. Ако аз бях на твое място, щях да си сменя само маслените сегменти и то при някой които знае и може да прецени, като провери, какво да прави защото маслените сегменти може да се сменят и със същия размер, ако са силно износени, без да са износени съществено цилиндрите и тогава си запазваш поравно износени лагери с равно износени компресивни сегменти и нищо не трака след интервенцията!!! Това не е всичко. Маслените сегменти ще се износят по-бързо понеже компресивните ще "духат" върху тях!
Желая ти успех!
ПП. Сетих се нещо в последствие. Ти провери ли си водачите на клапаните, след като казваш че 5 е била ок?!
Желая ти успех!
ПП. Сетих се нещо в последствие. Ти провери ли си водачите на клапаните, след като казваш че 5 е била ок?!
- Kartoff
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 454
- Регистриран на: 31.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535xd LCI
Re: хм
боцко написа:...
Лелеее специални поздрави имаш от мен ! От една страна заради написаното, в което има мисля, че има истина, макара и да не разбирам чак толкова и от друга стана за най дългото изречение с една запетайка, което съм виждал напоследък... Наистина не съм си и представял, че може да видя такова нещо

- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Евала на колегата, сигурно е бил отличник по Родна реч и литература.
Да сме живи и здрави, пък ако ще и без запетайки да бъде.
Да сме живи и здрави, пък ако ще и без запетайки да бъде.
- ICE
- Ледения
-
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
- боцко
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 1.12.2007
- Местоположение: eidfjord norway
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 520,523
ха ха
ура, колко съм известен, не очаквах такова внимание към моята скромна персона. Благодаря на Айс че се е потрудил върху беззапитаиковия текст!!!
Вече имам нова клавиатура (няма гаранция че ще стана по грамотен) с работеща запетая и точка . Да, бях отличник по родна реч но то не може, или знаеш как се пишат есета, или как да събираш двигатели . Благодаря на другите за вниманието но искам да отговоря на sajonara защото той има зор и сигурно не му пука как пиша.
sajonara,
прощавай, 5 дни имам в предвид, написал си че толкова време мотора ти е бил ок, та ми доиде на ум че ,ако водачите на клапаните са ти износени гумичките си заминават много бързо защото ,клапана започва да ги "премазва", а и ако бяха сегменти нямаше да имаш подобрение след смяна на гумички. Имай предвид, че всичко което ти пиша е гадаене на бобени зърна, поради простата причина че правя предположения по твои наблюдения.
Вече имам нова клавиатура (няма гаранция че ще стана по грамотен) с работеща запетая и точка . Да, бях отличник по родна реч но то не може, или знаеш как се пишат есета, или как да събираш двигатели . Благодаря на другите за вниманието но искам да отговоря на sajonara защото той има зор и сигурно не му пука как пиша.
sajonara,
прощавай, 5 дни имам в предвид, написал си че толкова време мотора ти е бил ок, та ми доиде на ум че ,ако водачите на клапаните са ти износени гумичките си заминават много бързо защото ,клапана започва да ги "премазва", а и ако бяха сегменти нямаше да имаш подобрение след смяна на гумички. Имай предвид, че всичко което ти пиша е гадаене на бобени зърна, поради простата причина че правя предположения по твои наблюдения.
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани