Мат'риал за изпускателни колектори
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- K27
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 213
- Регистриран на: 29.03.2008
- Местоположение: Върджин Папрат Бийч
Мат'риал за изпускателни колектори
Кой е най-добрия мат'риал за изработка на custom изпускателен колектор?
Чугунът не е опция. Доста хора са за неръждавейката.
Но искам да чуя и други мнения.
Благодаря.
Чугунът не е опция. Доста хора са за неръждавейката.
Но искам да чуя и други мнения.
Благодаря.
- zoomer
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 373
- Регистриран на: 15.11.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328iT 88' e46 328Ci
- Мечтае да кара: e24 M635CSI
- zoomer
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 373
- Регистриран на: 15.11.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328iT 88' e46 328Ci
- Мечтае да кара: e24 M635CSI
- tonkata
- 50" ракия тийм
-
- Мнения: 926
- Регистриран на: 27.03.2004
- Местоположение: LOZEN_Beach
- Кара: 330 d
според мен черна стомана.много е по евтино от неръждавейката , по лесно за изработване и по бавно отдава щото е по дебело.неръждавейката е повече за гъзария както казва един приятел тунингист 

- K27
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 213
- Регистриран на: 29.03.2008
- Местоположение: Върджин Папрат Бийч
tonkata написа:според мен черна стомана.много е по евтино от неръждавейката , по лесно за изработване и по бавно отдава щото е по дебело.неръждавейката е повече за гъзария както казва един приятел тунингист
Какво казва твоя приятел за термо лентата?
- zoomer
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 373
- Регистриран на: 15.11.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328iT 88' e46 328Ci
- Мечтае да кара: e24 M635CSI
до колкото знам е добре да се омотае цялата изпускателна система, понеже поддържа постоянна температура по цялото продължение и така изгорелите газове излизат по-лесно
- K27
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 213
- Регистриран на: 29.03.2008
- Местоположение: Върджин Папрат Бийч
Така е, термолентата се използва, за да се разпределя равномерно температурата по изпускателната система, но не за да излизат 'по-лесно' газовете, а за да се предотврати натрупването но по-голямо количество топлина в отделни участъци от изпускателната система, което би довело до деформации.
Основните проблеми, с които трябва да се справя материала на изпускателната система са висока температура (т.е. материала като правило трябва да има 2 пъти по-висока точка на топене от температурата на изгорелите газове за съответния двигател) и корозия. В тази връзка, може би затова някои хора предпочитат неръждаемата стомана вместо черната.
Интересува ме практически някой правил ли е изпускателен колектор за турбо приложение и какви са му впечатленията? От какъв материал, като изключваме чугун.
Основните проблеми, с които трябва да се справя материала на изпускателната система са висока температура (т.е. материала като правило трябва да има 2 пъти по-висока точка на топене от температурата на изгорелите газове за съответния двигател) и корозия. В тази връзка, може би затова някои хора предпочитат неръждаемата стомана вместо черната.
Интересува ме практически някой правил ли е изпускателен колектор за турбо приложение и какви са му впечатленията? От какъв материал, като изключваме чугун.
- tonkata
- 50" ракия тийм
-
- Мнения: 926
- Регистриран на: 27.03.2004
- Местоположение: LOZEN_Beach
- Кара: 330 d
моя е от черна стомана и малко неръждавейка ама са се спука в следствие на неколкократни удари от долу на тръбата под купето.сега ще си правя нов и смятам да си купя колена и тръби от ташев черни и пак заварявай яко 

- Lorinser69
- Потребител
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: 25.04.2007
пичове, виждам че тук сте доста напред с познанията!
аз също в момента разработвам един проект и стигнах до направата на лапи и изпускателни колектори. става въпрос за V8 и ще е доста сложно че няма място.
та съм решил сам да си правя всичко.
1ви въпрос. от тук реших да ги правя от черна стомана. но, къде са тези "Ташеви", за които говорите че ще ги взимате. аз разработвам колата в Банишора (София) знаете ли по-наблизо някой магазин за колена и тръби? дори да не знаете, казвайте за "Ташев"
2ро:явно е че ще си взимам и заваръчен апарат.
в момента се чудя телоподаващо ли да взема, или електрожен.
предимството на електрожена е че е по-евтин и че е по-удобен за направата на лапите.
давайте съвети какво да е. марки, цена, откъде.
честно казано, мога да отделя до около 500лв за телоподаващо и 300 за електрожен
3ти въпрос--угъвачка за тръби. намерих 1 на илиянци. 230лв, 16 тонна. някой да знае някъде по добра цена?
мерси предварително пичове!!!
аз също в момента разработвам един проект и стигнах до направата на лапи и изпускателни колектори. става въпрос за V8 и ще е доста сложно че няма място.
та съм решил сам да си правя всичко.
1ви въпрос. от тук реших да ги правя от черна стомана. но, къде са тези "Ташеви", за които говорите че ще ги взимате. аз разработвам колата в Банишора (София) знаете ли по-наблизо някой магазин за колена и тръби? дори да не знаете, казвайте за "Ташев"
2ро:явно е че ще си взимам и заваръчен апарат.
в момента се чудя телоподаващо ли да взема, или електрожен.
предимството на електрожена е че е по-евтин и че е по-удобен за направата на лапите.
давайте съвети какво да е. марки, цена, откъде.
честно казано, мога да отделя до около 500лв за телоподаващо и 300 за електрожен
3ти въпрос--угъвачка за тръби. намерих 1 на илиянци. 230лв, 16 тонна. някой да знае някъде по добра цена?
мерси предварително пичове!!!
- krika
- ...и то хидравличен :)
-
- Мнения: 3314
- Регистриран на: 1.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: джата
- Мечтае да кара: на Ринга
- Детайли за колата: Двете 2и2ки
Аз ще задам въпрос, на твой въпросLorinser69 написа:3ти въпрос--угъвачка за тръби. намерих 1 на илиянци. 230лв, 16 тонна. някой да знае някъде по добра цена?
мерси предварително пичове!!!


Die Neue Klasse ---> http://www.youtube.com/watch?v=dU7hAq7vmwA ---- http://www.formula1.bg ----
- Lorinser69
- Потребител
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: 25.04.2007
krika написа:Аз ще задам въпрос, на твой въпросLorinser69 написа:3ти въпрос--угъвачка за тръби. намерих 1 на илиянци. 230лв, 16 тонна. някой да знае някъде по добра цена?
мерси предварително пичове!!!Тия 16 тона колко голема и дебела тръба могат да скършат?
хмм, за момента нямам идея, но предполагам че с налягане 16 тона би трябвало без проблеми да се справи с ф45-50 с дебелина 3 мм примерно
какво имаш впредвид, че е слаба ли?
- krika
- ...и то хидравличен :)
-
- Мнения: 3314
- Регистриран на: 1.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: джата
- Мечтае да кара: на Ринга
- Детайли за колата: Двете 2и2ки
Не, нямам нищо предвид. Питам ако има някой да знае от опит.Lorinser69 написа:krika написа:Аз ще задам въпрос, на твой въпросLorinser69 написа:3ти въпрос--угъвачка за тръби. намерих 1 на илиянци. 230лв, 16 тонна. някой да знае някъде по добра цена?
мерси предварително пичове!!!Тия 16 тона колко голема и дебела тръба могат да скършат?
хмм, за момента нямам идея, но предполагам че с налягане 16 тона би трябвало без проблеми да се справи с ф45-50 с дебелина 3 мм примерно
какво имаш впредвид, че е слаба ли?
Die Neue Klasse ---> http://www.youtube.com/watch?v=dU7hAq7vmwA ---- http://www.formula1.bg ----
явно нямате опит а щом е така по-добре идете на маистор да ги направи тези колектори след като се 4удиш електрожен или телоподаващо да си вземеш...наи-добре е телоподаващо а ка4ествена тръбоогъваща машина струва много евра а с тази от илиенци става за огъване на колци за ограда но не и за извивки на финни тръби за колектори зашото при огъване се променя се4ението на тръбата и не може да прави ъгли с малък радиус извивката е по голяма ...за заваряване може да се използва и оксижен и зажаръ4на тел така ше стане наи-финно и то4ни шевове
NO BRAIN NO PAIN
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани