Мат'риал за изпускателни колектори

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 213
Регистриран на: 29.03.2008
Местоположение: Върджин Папрат Бийч

Мат'риал за изпускателни колектори

Мнение от K27 » 23 Юни 2008, 19:54

Кой е най-добрия мат'риал за изработка на custom изпускателен колектор?
Чугунът не е опция. Доста хора са за неръждавейката.
Но искам да чуя и други мнения.
Благодаря.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 373
Регистриран на: 15.11.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328iT 88' e46 328Ci
Мечтае да кара: e24 M635CSI

Мнение от zoomer » 23 Юни 2008, 20:51

чувал съм че ги правят от тръби от черна стомана...
Drive fast, drive free but watch out for that tree....
Изображение

моторспорт
Аватар
Мнения: 2451
Регистриран на: 5.04.2007
Кара: 332

Мнение от KIM » 23 Юни 2008, 21:00

мога да ти вкарам полирани
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 373
Регистриран на: 15.11.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328iT 88' e46 328Ci
Мечтае да кара: e24 M635CSI

Мнение от zoomer » 23 Юни 2008, 21:07

KIM написа:мога да ти вкарам полирани


къде да му ги вкараш :mhihi:
Drive fast, drive free but watch out for that tree....
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 213
Регистриран на: 29.03.2008
Местоположение: Върджин Папрат Бийч

Мнение от K27 » 23 Юни 2008, 23:07

Само да уточня, че става въпрос за турбо-колектори.

50" ракия тийм
Аватар
Мнения: 926
Регистриран на: 27.03.2004
Местоположение: LOZEN_Beach
Кара: 330 d

Мнение от tonkata » 23 Юни 2008, 23:13

според мен черна стомана.много е по евтино от неръждавейката , по лесно за изработване и по бавно отдава щото е по дебело.неръждавейката е повече за гъзария както казва един приятел тунингист ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 213
Регистриран на: 29.03.2008
Местоположение: Върджин Папрат Бийч

Мнение от K27 » 23 Юни 2008, 23:15

tonkata написа:според мен черна стомана.много е по евтино от неръждавейката , по лесно за изработване и по бавно отдава щото е по дебело.неръждавейката е повече за гъзария както казва един приятел тунингист ;)

Какво казва твоя приятел за термо лентата?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 373
Регистриран на: 15.11.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328iT 88' e46 328Ci
Мечтае да кара: e24 M635CSI

Мнение от zoomer » 24 Юни 2008, 1:23

до колкото знам е добре да се омотае цялата изпускателна система, понеже поддържа постоянна температура по цялото продължение и така изгорелите газове излизат по-лесно
Drive fast, drive free but watch out for that tree....
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 213
Регистриран на: 29.03.2008
Местоположение: Върджин Папрат Бийч

Мнение от K27 » 24 Юни 2008, 9:09

Така е, термолентата се използва, за да се разпределя равномерно температурата по изпускателната система, но не за да излизат 'по-лесно' газовете, а за да се предотврати натрупването но по-голямо количество топлина в отделни участъци от изпускателната система, което би довело до деформации.
Основните проблеми, с които трябва да се справя материала на изпускателната система са висока температура (т.е. материала като правило трябва да има 2 пъти по-висока точка на топене от температурата на изгорелите газове за съответния двигател) и корозия. В тази връзка, може би затова някои хора предпочитат неръждаемата стомана вместо черната.
Интересува ме практически някой правил ли е изпускателен колектор за турбо приложение и какви са му впечатленията? От какъв материал, като изключваме чугун.

50" ракия тийм
Аватар
Мнения: 926
Регистриран на: 27.03.2004
Местоположение: LOZEN_Beach
Кара: 330 d

Мнение от tonkata » 24 Юни 2008, 10:36

моя е от черна стомана и малко неръждавейка ама са се спука в следствие на неколкократни удари от долу на тръбата под купето.сега ще си правя нов и смятам да си купя колена и тръби от ташев черни и пак заварявай яко :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 25.04.2007

Мнение от Lorinser69 » 31 Мар 2009, 12:34

пичове, виждам че тук сте доста напред с познанията!
аз също в момента разработвам един проект и стигнах до направата на лапи и изпускателни колектори. става въпрос за V8 и ще е доста сложно че няма място.
та съм решил сам да си правя всичко.

1ви въпрос. от тук реших да ги правя от черна стомана. но, къде са тези "Ташеви", за които говорите че ще ги взимате. аз разработвам колата в Банишора (София) знаете ли по-наблизо някой магазин за колена и тръби? дори да не знаете, казвайте за "Ташев"

2ро:явно е че ще си взимам и заваръчен апарат.
в момента се чудя телоподаващо ли да взема, или електрожен.
предимството на електрожена е че е по-евтин и че е по-удобен за направата на лапите.

давайте съвети какво да е. марки, цена, откъде.
честно казано, мога да отделя до около 500лв за телоподаващо и 300 за електрожен

3ти въпрос--угъвачка за тръби. намерих 1 на илиянци. 230лв, 16 тонна. някой да знае някъде по добра цена?

мерси предварително пичове!!!

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Мнение от krika » 31 Мар 2009, 21:45

Lorinser69 написа:3ти въпрос--угъвачка за тръби. намерих 1 на илиянци. 230лв, 16 тонна. някой да знае някъде по добра цена?

мерси предварително пичове!!!
Аз ще задам въпрос, на твой въпрос :mhihi: Тия 16 тона колко голема и дебела тръба могат да скършат? 8)

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 25.04.2007

Мнение от Lorinser69 » 31 Мар 2009, 23:19

krika написа:
Lorinser69 написа:3ти въпрос--угъвачка за тръби. намерих 1 на илиянци. 230лв, 16 тонна. някой да знае някъде по добра цена?

мерси предварително пичове!!!
Аз ще задам въпрос, на твой въпрос :mhihi: Тия 16 тона колко голема и дебела тръба могат да скършат? 8)

хмм, за момента нямам идея, но предполагам че с налягане 16 тона би трябвало без проблеми да се справи с ф45-50 с дебелина 3 мм примерно

какво имаш впредвид, че е слаба ли?

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Мнение от krika » 01 Апр 2009, 3:40

Lorinser69 написа:
krika написа:
Lorinser69 написа:3ти въпрос--угъвачка за тръби. намерих 1 на илиянци. 230лв, 16 тонна. някой да знае някъде по добра цена?

мерси предварително пичове!!!
Аз ще задам въпрос, на твой въпрос :mhihi: Тия 16 тона колко голема и дебела тръба могат да скършат? 8)

хмм, за момента нямам идея, но предполагам че с налягане 16 тона би трябвало без проблеми да се справи с ф45-50 с дебелина 3 мм примерно

какво имаш впредвид, че е слаба ли?
Не, нямам нищо предвид. Питам ако има някой да знае от опит.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 339
Регистриран на: 19.08.2008

Мнение от S 70/3 » 01 Апр 2009, 5:35

явно нямате опит а щом е така по-добре идете на маистор да ги направи тези колектори след като се 4удиш електрожен или телоподаващо да си вземеш...наи-добре е телоподаващо а ка4ествена тръбоогъваща машина струва много евра а с тази от илиенци става за огъване на колци за ограда но не и за извивки на финни тръби за колектори зашото при огъване се променя се4ението на тръбата и не може да прави ъгли с малък радиус извивката е по голяма ...за заваряване може да се използва и оксижен и зажаръ4на тел така ше стане наи-финно и то4ни шевове
NO BRAIN NO PAIN

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook