Ще попитам за експертно мнение E39

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 76
Регистриран на: 18.04.2006

Ще попитам за експертно мнение E39

Мнение от noname » 21 Юни 2008, 1:22

Здравейте колеги,
Скоро ше направя upgrade от E36 към E39 и реших да попитам за експертно мнение. Ситуацията е такава: пътувам за Германия и взимам кола оттам 2000-2001 година бензин. С мен няма да има човек който разбира повече от мен така че се надявам да разбера от вас слабите места на колата които мога да ги проверя преди да я купя. Затова се надявам да не ме игнорирате и да ми помогнете да направя най добрия избор. Ето и въпросите:
Неяснота има покрай понятието "tracktion control".
Климатроника мога ли да го проверя дали ще има проблеми?
Автоматика читав ли е?
Оригиналния "cd changer" читав ли е?
И въобще какви екстри според вас трябва да има такава кола.
Ще съм благодарен на съвети за самото пазаруване в Германия от рода на "некупувай от турци защото при тях са чупените коли" (това изказване не е предвидено като расистко) и т.н.
Благодаря предварително

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 76
Регистриран на: 18.04.2006

Толкова ли няма хора дето да дадат един два съвета?!

Мнение от noname » 21 Юни 2008, 12:09

Толкова ли няма хора дето да дадат един два съвета?!
Traction control имат ли го всички 5ци или само по добрите?!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 398
Регистриран на: 31.10.2007
Местоположение: София
Кара: Е39 520i, Suzuki GSXR 750 (K7)

Мнение от DjFace » 21 Юни 2008, 12:26

Здравей Безимен, има доста писано по въпросите които те вълнуват, използвай търсачката на форума и ще откриеш каквото ти е нужно.
Относно Тракшъна, имат го всички (ако говориш за ASC).
За климатроника, първо виж дали изстудява, обърни внимание дали са постоянни оборотите на вентилатора, ако се менят, или има проблем с плавното им усилване и намаляване, най вероятно ще се наложи смяна на един датчик (т.нар. таралеж), не е сложно и не е скъпо.
Всичките тези неща ги има по темите, само трябва да потъсиш.
Успех

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 21 Юни 2008, 12:34

Ами на повечето ти въпроси е отговаряно нееднократно във форума.
Ето за автоматика: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=93669
За тракшън контрол, ако имаш предвид ASC, всички го имат, иначе не знам за някакъв по-специален тракшън.
За музиката в Е39 пък има изписани тонове:
Поредният въпрос за CD
Въпрос за музика в E39 която има само Reverse RDS
Въпрос за CD-то на Е39
CD (в Е39, което да чете МР3)
Проблем с радиото и CD чейнджъра !!!
Мога ли да си сложа CD changer към касетофона?
И още много други.

Конкретизирай въпросите си и може да получиш съвет.Дай линкове от германското мобиле с нещо, което си харесал и т.н ;)

EDIT: Той @DjМацуна ме е изпреварил :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2832
Регистриран на: 4.09.2007
Местоположение: Sofia
Кара: E70

Мнение от El Diablo » 21 Юни 2008, 12:40

здравеи колега,
първо добър избор, но от 2001 година 520-те са по 170 коня и са акцизни сети ли се ? за 7 кс. ще плащаш акциз от 5 000 лв така че внимаваи ;) не си заслужава, а ако плащаш акциз си вземи или 528 193кс, или 525 бензин феислифт пак 193 кс,
всяка Е39-тка има ASC /тракшън/ само внимаваи да не вземеш някоя Е39-тка без климатроник а само с климатик - с едни грозни врътки че мъка..
общо взето всичко е до късмет, но много добре си се ориентирал да НЕ купуваш кола от турчин в Германия, евалата :!:
аз моята я взех от немска авт. къща преди 9 месеца и никакви ядове
палиш колата, чакаш да загрее, пускаш климатроника на 16 градуса и оставяш така колата, отваряш капака и трябва да се върти перката на климатика, както и вътре в купето да стане студено, и Много внимаваш през това време колата да не дигне температура /защото често става ако има проблем с перката на климатика, която е доста скъпа и играе ВАЖНА роля - охлажда ДОРИ и двигателя !/

пък и сега в тия жеги ако докараш колата на ХОД до БГ са кам 2000 км, и ако има проблем ТЕМПЕРАТУРАТА: с виското /перката която охлажда двигатела/ , перката на климатика /която също го охлажда/ или водна помпа, термостат .. просто се откажи, защото колата ще ти излезе много солена , цената Х2 ..
виското може да го провериш по следния начин - като колата вече е загряла, гасиш и въртиш виското с пръсти, ако се върти много лесно значи е заминало и много лошо - то е силиконово ,/ перката която охлажда двигатела/ няма как да я сбъркаш защото Не може да стигнеш до перката на климатика /

абе пич всичко е до късмет.. БЕЗ да подкараш колата не може да си наясно с мноого неща , дори дали има спирачки :lol:
без да я покараш да дигнеш поне 100 и повече и да натиснеш спирачки и т.н., просто няма как да разбереш, защото може и кормилната реика да е заминала /която е кам 3000 лв/ така че на късмет

аз докарах моята преди 9 месеца, и е точно това което търсиш, от немска автокъща , сервизни немски документи 520 бензин, със сменени наи важни неща - да не загрява /за мое спокоиствие и неино/ и да спира супер 8)
ако имаш интерес пиши
ето я нея но е доста лачена:)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2832
Регистриран на: 4.09.2007
Местоположение: Sofia
Кара: E70

Мнение от El Diablo » 21 Юни 2008, 12:43

mad_presley :mhihi:
ти докарвал ли си кола от германия та да гледаш музиката хахаха, това трябва да е последното нещо което гледаш .. . /мое мнение/

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 21 Юни 2008, 12:48

BMW-E39 написа:mad_presley :mhihi:
ти докарвал ли си кола от германия та да гледаш музиката хахаха, това трябва да е последното нещо което гледаш .. . /мое мнение/

Ми за това пита човека, после ще пуска теми от рода "Как да ъпгрейдна музиката в Е39, че оригинала е много зле" :mhihi:
А за екстрите, максимата е една, колкото повече, толкова повече 8)

И верно, да вземаш 520i 2001г е леко безмислено, по-добре е 525 или 528, акциза е същия, разхода е същия, но конете вече са други ;)

Аз пак казвам, най-добре е човека да влезе в mobile.de, да си хареса няколко и да пусне линкове към тях.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2832
Регистриран на: 4.09.2007
Местоположение: Sofia
Кара: E70

Мнение от El Diablo » 21 Юни 2008, 12:59

е да за музиката като гледам и 2мата сме с обикновени касетофончета с касетки, но пък друг ++++ е звука на Редовия шестак :lol: защото Е39 и музика е един голям ------
и все пак екстрите не карат колата, наи важно е състоянието и колко още е 'детствена' колата :mhihi:
но ако я взимаш колата с цел препродажба, тогава е обратното :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 531
Регистриран на: 20.04.2007
Местоположение: София/Бургас
Пол: Мъж
Кара: F15 xDrive30d N57T
Мечтае да кара: 911 Turbo

Мнение от AGD » 21 Юни 2008, 13:46

Не съм съгласен, че акцизната (след фейслифта) не си заслужава. Въпроса е дали колегата е готов да ги даде тизе пари отгоре - аз го направих и не съжалявам (коета не означава, че не псувам този който е измислил акциза). Плащаш акциз заради 7-те коня отгоре, но колата ти не е 7, а 20 коня по-мощна от моделите преди фейслифта (за 520 говоря), а за голяма кола 20 коня не са без значение. Двигателя е по тих - не само хора, които карат други марки, но и колеги с 320 и 520 са се впечатлявали от звука на моята. Разхода е по-нисък - виж многобройните теми по въпроса и ще видиш, че всички които обявяваме разход от 10/100 градско сме с коли след фейслифта. Също така ще видиш че и никой не ни вярва, но това на мен не ми променя разхода.
Моята кола ми я докараха (познат) от Германия и съм много доволен - но беше по-скъпа от колите, които се продаваха тук.
Успех с избора.
George Carlin написа:Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 21 Юни 2008, 14:05

AGD написа:Не съм съгласен, че акцизната (след фейслифта) не си заслужава. ...

Никой не казва, че не си заслужава, просто по-добрият вариант е да се вземем 525i или 528, защото акциза е същия, но конете и вървенето...да не говорим, че разхода им е като на 520.
Ама всичко е въпрос на предлагане, ако има една читава 520 и още 10 528 със забележки, естествено тогава изборът е ясен :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2832
Регистриран на: 4.09.2007
Местоположение: Sofia
Кара: E70

Мнение от El Diablo » 21 Юни 2008, 14:10

ако плащам акциз Никога не бих си взел 520, просто смятане
слагаш чип на 520 150 кс, и става кам 165-170 кс , на цената 1/10 от акциза за 170 кс ;) и по показатели ще се изравни с тази 520 170

показателите за въртящия момент сами говорят
520 150 кс - 190/4200 н*м 0-100 10.2
520 170 кс - 210/3500 н*м 0-100 9.1
528 193 кс - 280/3500 н*м 0-100 7.5

е, 528 е доста по вървежна от другите
а стоиностите са за коли с ръчни скорости, за автомат са +1.5 сек отгоре
инфо:
бтв: показателите 0-100 са в полза на 528i дори пред новия
дизелов мотор на е39 530 д /193 кс, а не 184/ 0 - 100 - 7.8 :shock:
http://catalog.auto.ru/catalog/cars/bmw/5er/

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 76
Регистриран на: 18.04.2006

Благодаря

Мнение от noname » 21 Юни 2008, 18:02

Благодаря на всички които са си дали мнението.
Със сигурност колата ще е 150 коня а аз имах предвид че първата регистрация ще е 2001 а не че колата ще е произведена тази година. Също не става дума за АСЦ което го има и 3ката ми а за ДСЦ което го имаше една 3ка 2002 която карах наскоро.
Знам че всичко е на късмет но искам да направя всичко възможно да се ограмотя и да проверя колкото се може повече неща по колата без да я вкарвам в сервиз. Разбира се в БГ ще се прегледа обстойно.
А относно карането съм чувал че в ГР ако харесаш кола преди да я купиш не ти дават да я караш извън автокъщата. Казват ти купи я и ще я караш.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 398
Регистриран на: 31.10.2007
Местоположение: София
Кара: Е39 520i, Suzuki GSXR 750 (K7)

Мнение от DjFace » 21 Юни 2008, 18:47

За Германия е така, колите без номера (застраховки) не могат да се пробват, защото глобите са солени. Ако е от частник, няма проблем. За DSC-то, то е на мястото на ASC, но е по усъвършенствано и го имат всички. Обаче си мисля, че щом няма да е фейслифт колата няма и да е с DSC, така че този въпрос ти отпада :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 3.06.2008
Местоположение: София

Мнение от Bobbybd » 23 Юни 2008, 9:48

мойта е 2000г и има DSC а 528i го имат от 1998г

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook