Ще попитам за експертно мнение E39
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
Ще попитам за експертно мнение E39
Здравейте колеги,
Скоро ше направя upgrade от E36 към E39 и реших да попитам за експертно мнение. Ситуацията е такава: пътувам за Германия и взимам кола оттам 2000-2001 година бензин. С мен няма да има човек който разбира повече от мен така че се надявам да разбера от вас слабите места на колата които мога да ги проверя преди да я купя. Затова се надявам да не ме игнорирате и да ми помогнете да направя най добрия избор. Ето и въпросите:
Неяснота има покрай понятието "tracktion control".
Климатроника мога ли да го проверя дали ще има проблеми?
Автоматика читав ли е?
Оригиналния "cd changer" читав ли е?
И въобще какви екстри според вас трябва да има такава кола.
Ще съм благодарен на съвети за самото пазаруване в Германия от рода на "некупувай от турци защото при тях са чупените коли" (това изказване не е предвидено като расистко) и т.н.
Благодаря предварително
Скоро ше направя upgrade от E36 към E39 и реших да попитам за експертно мнение. Ситуацията е такава: пътувам за Германия и взимам кола оттам 2000-2001 година бензин. С мен няма да има човек който разбира повече от мен така че се надявам да разбера от вас слабите места на колата които мога да ги проверя преди да я купя. Затова се надявам да не ме игнорирате и да ми помогнете да направя най добрия избор. Ето и въпросите:
Неяснота има покрай понятието "tracktion control".
Климатроника мога ли да го проверя дали ще има проблеми?
Автоматика читав ли е?
Оригиналния "cd changer" читав ли е?
И въобще какви екстри според вас трябва да има такава кола.
Ще съм благодарен на съвети за самото пазаруване в Германия от рода на "некупувай от турци защото при тях са чупените коли" (това изказване не е предвидено като расистко) и т.н.
Благодаря предварително
Толкова ли няма хора дето да дадат един два съвета?!
Толкова ли няма хора дето да дадат един два съвета?!
Traction control имат ли го всички 5ци или само по добрите?!
Traction control имат ли го всички 5ци или само по добрите?!
- DjFace
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 398
- Регистриран на: 31.10.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39 520i, Suzuki GSXR 750 (K7)
Здравей Безимен, има доста писано по въпросите които те вълнуват, използвай търсачката на форума и ще откриеш каквото ти е нужно.
Относно Тракшъна, имат го всички (ако говориш за ASC).
За климатроника, първо виж дали изстудява, обърни внимание дали са постоянни оборотите на вентилатора, ако се менят, или има проблем с плавното им усилване и намаляване, най вероятно ще се наложи смяна на един датчик (т.нар. таралеж), не е сложно и не е скъпо.
Всичките тези неща ги има по темите, само трябва да потъсиш.
Успех
Относно Тракшъна, имат го всички (ако говориш за ASC).
За климатроника, първо виж дали изстудява, обърни внимание дали са постоянни оборотите на вентилатора, ако се менят, или има проблем с плавното им усилване и намаляване, най вероятно ще се наложи смяна на един датчик (т.нар. таралеж), не е сложно и не е скъпо.
Всичките тези неща ги има по темите, само трябва да потъсиш.
Успех
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Ами на повечето ти въпроси е отговаряно нееднократно във форума.
Ето за автоматика: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=93669
За тракшън контрол, ако имаш предвид ASC, всички го имат, иначе не знам за някакъв по-специален тракшън.
За музиката в Е39 пък има изписани тонове:
Поредният въпрос за CD
Въпрос за музика в E39 която има само Reverse RDS
Въпрос за CD-то на Е39
CD (в Е39, което да чете МР3)
Проблем с радиото и CD чейнджъра !!!
Мога ли да си сложа CD changer към касетофона?
И още много други.
Конкретизирай въпросите си и може да получиш съвет.Дай линкове от германското мобиле с нещо, което си харесал и т.н
EDIT: Той @DjМацуна ме е изпреварил
Ето за автоматика: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=93669
За тракшън контрол, ако имаш предвид ASC, всички го имат, иначе не знам за някакъв по-специален тракшън.
За музиката в Е39 пък има изписани тонове:
Поредният въпрос за CD
Въпрос за музика в E39 която има само Reverse RDS
Въпрос за CD-то на Е39
CD (в Е39, което да чете МР3)
Проблем с радиото и CD чейнджъра !!!
Мога ли да си сложа CD changer към касетофона?
И още много други.
Конкретизирай въпросите си и може да получиш съвет.Дай линкове от германското мобиле с нещо, което си харесал и т.н

EDIT: Той @DjМацуна ме е изпреварил

- El Diablo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2832
- Регистриран на: 4.09.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: E70
здравеи колега,
първо добър избор, но от 2001 година 520-те са по 170 коня и са акцизни сети ли се ? за 7 кс. ще плащаш акциз от 5 000 лв така че внимаваи
не си заслужава, а ако плащаш акциз си вземи или 528 193кс, или 525 бензин феислифт пак 193 кс,
всяка Е39-тка има ASC /тракшън/ само внимаваи да не вземеш някоя Е39-тка без климатроник а само с климатик - с едни грозни врътки че мъка..
общо взето всичко е до късмет, но много добре си се ориентирал да НЕ купуваш кола от турчин в Германия, евалата
аз моята я взех от немска авт. къща преди 9 месеца и никакви ядове
палиш колата, чакаш да загрее, пускаш климатроника на 16 градуса и оставяш така колата, отваряш капака и трябва да се върти перката на климатика, както и вътре в купето да стане студено, и Много внимаваш през това време колата да не дигне температура /защото често става ако има проблем с перката на климатика, която е доста скъпа и играе ВАЖНА роля - охлажда ДОРИ и двигателя !/
пък и сега в тия жеги ако докараш колата на ХОД до БГ са кам 2000 км, и ако има проблем ТЕМПЕРАТУРАТА: с виското /перката която охлажда двигатела/ , перката на климатика /която също го охлажда/ или водна помпа, термостат .. просто се откажи, защото колата ще ти излезе много солена , цената Х2 ..
виското може да го провериш по следния начин - като колата вече е загряла, гасиш и въртиш виското с пръсти, ако се върти много лесно значи е заминало и много лошо - то е силиконово ,/ перката която охлажда двигатела/ няма как да я сбъркаш защото Не може да стигнеш до перката на климатика /
абе пич всичко е до късмет.. БЕЗ да подкараш колата не може да си наясно с мноого неща , дори дали има спирачки
без да я покараш да дигнеш поне 100 и повече и да натиснеш спирачки и т.н., просто няма как да разбереш, защото може и кормилната реика да е заминала /която е кам 3000 лв/ така че на късмет
аз докарах моята преди 9 месеца, и е точно това което търсиш, от немска автокъща , сервизни немски документи 520 бензин, със сменени наи важни неща - да не загрява /за мое спокоиствие и неино/ и да спира супер
ако имаш интерес пиши
ето я нея но е доста лачена:)

първо добър избор, но от 2001 година 520-те са по 170 коня и са акцизни сети ли се ? за 7 кс. ще плащаш акциз от 5 000 лв така че внимаваи

всяка Е39-тка има ASC /тракшън/ само внимаваи да не вземеш някоя Е39-тка без климатроник а само с климатик - с едни грозни врътки че мъка..
общо взето всичко е до късмет, но много добре си се ориентирал да НЕ купуваш кола от турчин в Германия, евалата

аз моята я взех от немска авт. къща преди 9 месеца и никакви ядове
палиш колата, чакаш да загрее, пускаш климатроника на 16 градуса и оставяш така колата, отваряш капака и трябва да се върти перката на климатика, както и вътре в купето да стане студено, и Много внимаваш през това време колата да не дигне температура /защото често става ако има проблем с перката на климатика, която е доста скъпа и играе ВАЖНА роля - охлажда ДОРИ и двигателя !/
пък и сега в тия жеги ако докараш колата на ХОД до БГ са кам 2000 км, и ако има проблем ТЕМПЕРАТУРАТА: с виското /перката която охлажда двигатела/ , перката на климатика /която също го охлажда/ или водна помпа, термостат .. просто се откажи, защото колата ще ти излезе много солена , цената Х2 ..
виското може да го провериш по следния начин - като колата вече е загряла, гасиш и въртиш виското с пръсти, ако се върти много лесно значи е заминало и много лошо - то е силиконово ,/ перката която охлажда двигатела/ няма как да я сбъркаш защото Не може да стигнеш до перката на климатика /
абе пич всичко е до късмет.. БЕЗ да подкараш колата не може да си наясно с мноого неща , дори дали има спирачки

без да я покараш да дигнеш поне 100 и повече и да натиснеш спирачки и т.н., просто няма как да разбереш, защото може и кормилната реика да е заминала /която е кам 3000 лв/ така че на късмет
аз докарах моята преди 9 месеца, и е точно това което търсиш, от немска автокъща , сервизни немски документи 520 бензин, със сменени наи важни неща - да не загрява /за мое спокоиствие и неино/ и да спира супер

ако имаш интерес пиши
ето я нея но е доста лачена:)

- El Diablo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2832
- Регистриран на: 4.09.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: E70
mad_presley
ти докарвал ли си кола от германия та да гледаш музиката хахаха, това трябва да е последното нещо което гледаш .. . /мое мнение/

ти докарвал ли си кола от германия та да гледаш музиката хахаха, това трябва да е последното нещо което гледаш .. . /мое мнение/
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
BMW-E39 написа:mad_presley![]()
ти докарвал ли си кола от германия та да гледаш музиката хахаха, това трябва да е последното нещо което гледаш .. . /мое мнение/
Ми за това пита човека, после ще пуска теми от рода "Как да ъпгрейдна музиката в Е39, че оригинала е много зле"

А за екстрите, максимата е една, колкото повече, толкова повече

И верно, да вземаш 520i 2001г е леко безмислено, по-добре е 525 или 528, акциза е същия, разхода е същия, но конете вече са други

Аз пак казвам, най-добре е човека да влезе в mobile.de, да си хареса няколко и да пусне линкове към тях.
- El Diablo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2832
- Регистриран на: 4.09.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: E70
е да за музиката като гледам и 2мата сме с обикновени касетофончета с касетки, но пък друг ++++ е звука на Редовия шестак
защото Е39 и музика е един голям ------
и все пак екстрите не карат колата, наи важно е състоянието и колко още е 'детствена' колата
но ако я взимаш колата с цел препродажба, тогава е обратното

и все пак екстрите не карат колата, наи важно е състоянието и колко още е 'детствена' колата

но ако я взимаш колата с цел препродажба, тогава е обратното

- AGD
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 531
- Регистриран на: 20.04.2007
- Местоположение: София/Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F15 xDrive30d N57T
- Мечтае да кара: 911 Turbo
Не съм съгласен, че акцизната (след фейслифта) не си заслужава. Въпроса е дали колегата е готов да ги даде тизе пари отгоре - аз го направих и не съжалявам (коета не означава, че не псувам този който е измислил акциза). Плащаш акциз заради 7-те коня отгоре, но колата ти не е 7, а 20 коня по-мощна от моделите преди фейслифта (за 520 говоря), а за голяма кола 20 коня не са без значение. Двигателя е по тих - не само хора, които карат други марки, но и колеги с 320 и 520 са се впечатлявали от звука на моята. Разхода е по-нисък - виж многобройните теми по въпроса и ще видиш, че всички които обявяваме разход от 10/100 градско сме с коли след фейслифта. Също така ще видиш че и никой не ни вярва, но това на мен не ми променя разхода.
Моята кола ми я докараха (познат) от Германия и съм много доволен - но беше по-скъпа от колите, които се продаваха тук.
Успех с избора.
Моята кола ми я докараха (познат) от Германия и съм много доволен - но беше по-скъпа от колите, които се продаваха тук.
Успех с избора.
George Carlin написа:Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
AGD написа:Не съм съгласен, че акцизната (след фейслифта) не си заслужава. ...
Никой не казва, че не си заслужава, просто по-добрият вариант е да се вземем 525i или 528, защото акциза е същия, но конете и вървенето...да не говорим, че разхода им е като на 520.
Ама всичко е въпрос на предлагане, ако има една читава 520 и още 10 528 със забележки, естествено тогава изборът е ясен

- El Diablo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2832
- Регистриран на: 4.09.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: E70
ако плащам акциз Никога не бих си взел 520, просто смятане
слагаш чип на 520 150 кс, и става кам 165-170 кс , на цената 1/10 от акциза за 170 кс
и по показатели ще се изравни с тази 520 170
показателите за въртящия момент сами говорят
520 150 кс - 190/4200 н*м 0-100 10.2
520 170 кс - 210/3500 н*м 0-100 9.1
528 193 кс - 280/3500 н*м 0-100 7.5
е, 528 е доста по вървежна от другите
а стоиностите са за коли с ръчни скорости, за автомат са +1.5 сек отгоре
инфо:
бтв: показателите 0-100 са в полза на 528i дори пред новия
дизелов мотор на е39 530 д /193 кс, а не 184/ 0 - 100 - 7.8
http://catalog.auto.ru/catalog/cars/bmw/5er/
слагаш чип на 520 150 кс, и става кам 165-170 кс , на цената 1/10 от акциза за 170 кс

показателите за въртящия момент сами говорят
520 150 кс - 190/4200 н*м 0-100 10.2
520 170 кс - 210/3500 н*м 0-100 9.1
528 193 кс - 280/3500 н*м 0-100 7.5
е, 528 е доста по вървежна от другите
а стоиностите са за коли с ръчни скорости, за автомат са +1.5 сек отгоре
инфо:
бтв: показателите 0-100 са в полза на 528i дори пред новия
дизелов мотор на е39 530 д /193 кс, а не 184/ 0 - 100 - 7.8

http://catalog.auto.ru/catalog/cars/bmw/5er/
Благодаря
Благодаря на всички които са си дали мнението.
Със сигурност колата ще е 150 коня а аз имах предвид че първата регистрация ще е 2001 а не че колата ще е произведена тази година. Също не става дума за АСЦ което го има и 3ката ми а за ДСЦ което го имаше една 3ка 2002 която карах наскоро.
Знам че всичко е на късмет но искам да направя всичко възможно да се ограмотя и да проверя колкото се може повече неща по колата без да я вкарвам в сервиз. Разбира се в БГ ще се прегледа обстойно.
А относно карането съм чувал че в ГР ако харесаш кола преди да я купиш не ти дават да я караш извън автокъщата. Казват ти купи я и ще я караш.
Със сигурност колата ще е 150 коня а аз имах предвид че първата регистрация ще е 2001 а не че колата ще е произведена тази година. Също не става дума за АСЦ което го има и 3ката ми а за ДСЦ което го имаше една 3ка 2002 която карах наскоро.
Знам че всичко е на късмет но искам да направя всичко възможно да се ограмотя и да проверя колкото се може повече неща по колата без да я вкарвам в сервиз. Разбира се в БГ ще се прегледа обстойно.
А относно карането съм чувал че в ГР ако харесаш кола преди да я купиш не ти дават да я караш извън автокъщата. Казват ти купи я и ще я караш.
- DjFace
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 398
- Регистриран на: 31.10.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39 520i, Suzuki GSXR 750 (K7)
За Германия е така, колите без номера (застраховки) не могат да се пробват, защото глобите са солени. Ако е от частник, няма проблем. За DSC-то, то е на мястото на ASC, но е по усъвършенствано и го имат всички. Обаче си мисля, че щом няма да е фейслифт колата няма и да е с DSC, така че този въпрос ти отпада 

14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани