Ремонт и поправка на турбокомпресор

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 27.03.2008
Местоположение: София
Кара: Е39 525 ТДС

Ремонт и поправка на турбокомпресор

Мнение от plam40 » 08 Май 2008, 16:03

Днес съм ви подготвил доста обширен материал свързан с ремота на турбината (в случая е на двигател М51, а машинта е е39 525тдс) !
Причината да достигна до този ремот беше следната :

При силно натоварване на двигателя ( от 2500 оборота и повече ) в картера се получава високо налягане за което отдушника за картерните газове се оказва не достатъчен да освободи на време и от там се повишава нивото на маслото в тръбата на щеката и достига до малкия отвор в горния и край от където изпръсква и оплесква цялата лява част на двигателя и приборите около него !

След щателно разследване на проблема и причините на принципа на пробвай и отхвърляй се оказа че при байпасване на турбото проблема изчезва . Или с други думи ако смукателния тракт бъде оставен да си засмуква сам въздух всичко си е нормално !

Изводи : При нагнетяване на въздуха влизащ от въздушния филтър турбината създава налягане което започва от охлюва на турбината и завършва в цилиндрите на двигателя. Тъй като турбината е от типа в който се използват втулки (има и с лагери) има износване. Освен износване на втулките в турбината има и две много важни пръстенчета (сегменти) които служат за разделяне на часта на турбината която се смазва от другите две части в които се намират перките. При износени втулки се получава луфт на оста който директно се отразява на износването на двете пръстенчета а от там и на способноста им да уплътняват отворите за които са предназначени ! При не добро уплътнение налягането от студената част на турбината пробива през пръстена и се рапространява в часта която се смазва ! Смазването на тази част става чрез директно впомпване на масло от двигателя. След преминаването му през турбината маслото се отцежда през свободен отвод директно в картера . При тези обстоятелства сами се досещате къде ще достигне налягането навлязло през пръстенчето - именно в картера !!!!

Токущо извадени вътрешности :

Изображение


Време за почистване :

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


Вече измити :

Изображение

Изображение

Изображение

Сега следва поставяне на новите втулки и новите пръстенчета и уплътнения ( комплекта се продава в ибеи потърсете TD04 rebuild kit )

*** Съвет : От комплекта са ви необходими само втулките и пръстените , останалите елементи имат разлика в размерите !!!

Ето как изглежда пълния комплект :

Изображение

Изображение

Изображение


Вече сглобен готов за монтаж :

Изображение

Изображение

Изображение


Част от екипа :

Изображение
1. Съзнанието е като парашута - работи само ако е отворено
2. Моята кола върви с ВОДА, а твоята ?
3. Имената на великите : Даниел Дингел, Стенли Майер

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 208
Регистриран на: 16.11.2006
Местоположение: Някъде
Пол: Мъж
Кара: e39 525 ТДС

Мнение от Tipche » 09 Май 2008, 16:13

А можеш ли да ми кажеш как може да се счупи оста на две.Възможно ли е растоварващия клапан да не е отворил.

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 27.03.2008
Местоположение: София
Кара: Е39 525 ТДС

Turbo

Мнение от plam40 » 09 Май 2008, 17:15

:arrow: Не бих се обвързал с конкретно становище, но ще изкажа предположението ми : най вероятно се получило моментно затягане и в този момент се е случило злото. Пак отбелязвам това е само предположение !
1. Съзнанието е като парашута - работи само ако е отворено
2. Моята кола върви с ВОДА, а твоята ?
3. Имената на великите : Даниел Дингел, Стенли Майер

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 743
Регистриран на: 2.03.2007
Кара: в шоуто на тройките

Мнение от swh_bmw » 10 Май 2008, 13:53

:yes: , като лекарски екип сте с тези ръкавици, лично благодаря за описанията и снимковия материял.
Поздрави

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 30.10.2007

Колко масло може да харчи от турбото 525тдс

Мнение от barzakof » 15 Юни 2008, 17:22

Колеги , имам Е39 525тдс . разхода на масло 10 W 40 TOTAL е 1л на 4000 км. Възможно ли е този разход да е от турбото ? Смукателните тръби са с много леко омазняване - не ти цапа пръста . Турбината мисля , че е Мицубиши . Двигателя е на около 300 000км.Колата е автоматик.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1422
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: Варна/Враца/Селановци
Пол: Мъж
Кара: Е65 745d
Мечтае да кара: Мотор с Кош!
Детайли за колата: Огин!

Мнение от sambeto » 15 Юни 2008, 20:21

Честно казано не мисля че този разход на масло е голям,че да се притесняваш за турбото.
Все пак е и дизелче,та според мене нямаш проблем.
Ако бъркам,някой да ме поправи :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 475
Регистриран на: 9.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 525d вагон

Мнение от map13 » 15 Юни 2008, 20:49

ми за сравнение аз за 8000....когато позабравя и на 10000хил. не ми се е налагало да доливам ... харчи но съвсем малко масло.. маслото е 5х40 MOTUL а колата 525Д !!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1062
Регистриран на: 28.06.2007
Местоположение: София (големото село)
Пол: Мъж
Кара: е70 sd

Мнение от asasin18 » 15 Юни 2008, 21:55

sambeto написа:Честно казано не мисля че този разход на масло е голям,че да се притесняваш за турбото.
Все пак е и дизелче,та според мене нямаш проблем.
Ако бъркам,някой да ме поправи :roll:


мойта харчи 1 до 1.5 на 10000км

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook