Оборотомер на Е21

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 651
Регистриран на: 21.06.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: `81 E21 335

Оборотомер на Е21

Мнение от GRINGO » 06 Юни 2008, 23:19

Моята е 316 81'година с часовник.
Интересува ме мога ли да си сложа оборотомер и как става цялата
операция.
Също така какъв оборотомер да търся- от 4 цилиндрова или
става и от 6.
The power is nothing without control.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 66
Регистриран на: 9.11.2005
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: e12,e23,e24,e30 cabrio,е36/7,е38
Мечтае да кара: нищо, което все още да нямам...

Мнение от The BigBadWolf » 07 Юни 2008, 0:58

Значи колега, от 6 цилиндров не става (щото брои до 6... :mhihi: ) а иначе, намираш си оборотомер, сваляш си кората под кормилото, тя е на няколко рапидки, май трябва и кормилото да свалиш, бъркаш през отворилата се дупка под таблото и непосредствено под него, в долен преден край, трябва да напипаш една голяма накатена гайка, отвива се на ръка (може и две да са, не помня вече) и избутваш таблото напред. След което откачаш жилото на километража, кабелите на часовника и изкарваш таблото. Като го погледнеш отзад, всеки уред е завит със няколко винтчета (ако не се лъжа за ключе 8 или звезда) и спокойно си развиваш часовника, завиваш на негово място новозакупения оборотомер и се връщаш при колата...
Сега идва интересният момент, по принцип би трябвало като разгледаш добре инсталацията зад таблото да намериш енда единична букса, която не се употребява, това трябва да е минусовият сигнал за оборотомера и да му го закачиш, проблемът обаче е, че май не всички модели го имат изведено това, и тогава ще се наложи сам да си пуснеш тънко кабелче със същата цел...

Поздрави и успех в начинанието! ;)

великият шестак
Аватар
Мнения: 1330
Регистриран на: 2.07.2006
Местоположение: Plovdiv
Кара: няколко и киселее

Мнение от Turbo_Ted » 07 Юни 2008, 10:07

волана може и да не се сваля, тогава таблото излиза с малко зор и излиза наляво към шофьорското стъкло. гайката, която го държи се пада отляво на кормилната колона. оборотомера има три буксички отзад - +от контакта, минус откъдето искаш :winky: и ток от бобината се взима, откъдето се прекъсва сигнала (т.е. където нямаш постоянен плюс когато си на контакт) и си готов, оборотомера трябва да ти е от 4 цилиндров матор, щото както каза колегата от шестак няма да ти бъдат верни оборотите :) ама откъде може да се намери оборотомер - вече не знам :) успех в инсталацията и казвай кво е станало :winky:
Изображение
оооо велики шестако :bowdown: да пребъдат сегментите ти ... все у високи обороти да стоиш :bowdown: и да живее шпера ти :bowdown: АМИН :bowdown:

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Мнение от Lenco » 07 Юни 2008, 10:39

Стандартния кабел който трябва да стои свободен зад таблото за информацията от бобината е черен с женска клема.Ако я намериш трябва да видиш дали от бобината до кутията на предпазителите (през двигателната букса) го има същия кабел.Доколкото си спомням висеше и свободен "+" някъде зад таблото.Другия вариант както ти казаха е нови кабели от бобината "+" и "активен" и някаква маса направо от дясната страна, имаше свободни тапи.На 6 цилиндров мотор става оборотомер от 4ри ц. като с еталон го настроиш с тримера на платката, немога да се сетя за обратното дали на 6ц. има тример за центроване (май и той има).
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 651
Регистриран на: 21.06.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: `81 E21 335

Мнение от GRINGO » 07 Юни 2008, 12:09

Сега видях в един друг форум че се настройва някакъв потенциометър и може
да се сложи от 6 цилиндров мотор.
Само не разбрах кой е тоя потенциометър нямаше снимки.
Някой има ли снимка на оборотомер.
The power is nothing without control.
Изображение

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Мнение от Lenco » 08 Юни 2008, 11:07

не е точно потенциометър ма става и така само, че се настройва с отверка а не с врътка
Изображение

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook