механична кормилната рейка с демфер на Е30-ремонт
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
5 мнения
• Страница 1 от 1
механична кормилната рейка с демфер на Е30-ремонт
здравейте колеги.вчера започнах ремонт на кормилната рейка тай като имах луфт от дясно(тоест от прослувутата втулка,която закупих за 6 лб. и отделно си намерих двата опръстена които се намират от външната и страна,защото не се продаваха).ремонта се оказа не толкова бърза работа както успях да намеря инфо из писаното във форума.за това реших да опиша начина в случай че някои прави да го улесня:
1.откачат се двата външни кормилни накрайника от двете страни
2.откача се карето на кормилния прът(развива се един болт които го придържа към червяка на кормилната рейка)
3.развиват се двата болта които държат кормилната рейка към моста и тя излиза
4.развива се десния дълъг карайник от рейката с ключ 32 който обаче трябва да е тънак около 6 мм(нормална резба като преди това да се отстрани законтрянето
5.отстраняват се двата маншона и от дясно се завърта основат която е закрепена към демфера
6.трябва да се махне червяка който от горе въпреки че не личи е на резба(за целта за пробих отвори 4мм срещуположно и спомоща на нещо като секторен ключ го развих като се преодолява законтрянето). вади се внимателно нагоре като се пази горния иглен лагер и се внимава за долния иглен да не влизат прах и други такива
7.рейката се дава максимално на дясно почиства се с шкурка и се смазва(графитна грес),след това същото в крайно ляво положение и при това се открива втулката която се държи в корпуса подсредством две зъбчета който са на процепените части,те трябва да се свият навътре(тези зъбчета държат втулката към корпуса като влизат в канал който е на корпуса) и втулката излиза.ако са добри опръстените може да се изпозват старите.след това се смазва добре и по обратния път започва сглобяване.
маншоните при този модел от ляво и дясно са различни:
-десен на един цилиндричен размер и е дълъг около 130мм
-ляв на два цилиндрични рамера и е дълъг около 170мм(може да смени без да се сваля външния накраиник
маншоните намерих на различни цени но в рамнките на 4 до 8 лв. за брой
и така реиката е ремонтирана.дано съм бил полезен
1.откачат се двата външни кормилни накрайника от двете страни
2.откача се карето на кормилния прът(развива се един болт които го придържа към червяка на кормилната рейка)
3.развиват се двата болта които държат кормилната рейка към моста и тя излиза
4.развива се десния дълъг карайник от рейката с ключ 32 който обаче трябва да е тънак около 6 мм(нормална резба като преди това да се отстрани законтрянето
5.отстраняват се двата маншона и от дясно се завърта основат която е закрепена към демфера
6.трябва да се махне червяка който от горе въпреки че не личи е на резба(за целта за пробих отвори 4мм срещуположно и спомоща на нещо като секторен ключ го развих като се преодолява законтрянето). вади се внимателно нагоре като се пази горния иглен лагер и се внимава за долния иглен да не влизат прах и други такива
7.рейката се дава максимално на дясно почиства се с шкурка и се смазва(графитна грес),след това същото в крайно ляво положение и при това се открива втулката която се държи в корпуса подсредством две зъбчета който са на процепените части,те трябва да се свият навътре(тези зъбчета държат втулката към корпуса като влизат в канал който е на корпуса) и втулката излиза.ако са добри опръстените може да се изпозват старите.след това се смазва добре и по обратния път започва сглобяване.
маншоните при този модел от ляво и дясно са различни:
-десен на един цилиндричен размер и е дълъг около 130мм
-ляв на два цилиндрични рамера и е дълъг около 170мм(може да смени без да се сваля външния накраиник
маншоните намерих на различни цени но в рамнките на 4 до 8 лв. за брой
и така реиката е ремонтирана.дано съм бил полезен
Последна промяна gbkmkw на 03 Юни 2008, 22:10, променена общо 3 пъти
BMW forever



- RORO
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 722
- Регистриран на: 11.06.2006
- Местоположение: София бате центъра на....
- Пол: Мъж
- Кара: ше 30,38,39 вече само Гранд Чероки
- Мечтае да кара: Грейдер на Ибиза
Новата втулка която си сложил е със стандартният размер демек като на уригиналната,а гребенът ВЕЧЕ не е понеже е бил ръждясъл и ти си го зачиствал.Та въпросът ми е сигурен ли си ,че сега нямаш луфт там?Аз лично зачистих гребена на струг и си направих втулка/поли пропилен/ по полученият нов размер нарязах я с две каналчета купих "О" пръстенчета/нови масло устойчиви/и я процепих с тънък лист ножовка като уригиналната.
- RORO
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 722
- Регистриран на: 11.06.2006
- Местоположение: София бате центъра на....
- Пол: Мъж
- Кара: ше 30,38,39 вече само Гранд Чероки
- Мечтае да кара: Грейдер на Ибиза
KIM написа:а не написа оволен ли си от резултата
Мен ли питаш?Доволен съм няма мърдане от тогава

здр
да втулката е оригинална.самия гребен имаше ръжда но чак такава корозия че да го пускам на струг.явно при мен маншона скоро се е разкъсал и не е имало време да корозира чак толкова.да сигурен сам че сега нямам луфт.той се осещаше още на самата гума като я хвана.сега вече го няма и със сменените маншони и сложената графитна грес ако не се скъса пак маншон мисля да забравя проблен с рейката.искам само да попитам колегата който си е правил втулка дали е направил и двата законтрящи зъба (те задържат втулката чрез един канал в курпуса),защото ако не е немисля че само опръстените ще я задържат там?!
BMW forever



5 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани