Въпрос за масла LongLife и светлинният индикатор

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 13.11.2007
Местоположение: SOFIA
Пол: Мъж
Кара: 525dA

Въпрос за масла LongLife и светлинният индикатор

Мнение от Marto66 » 29 Май 2008, 17:31

Търсих из форума подобна тема но открих само отделни, частични мнения - ако има се извинявам предварително.
Сложих на мотора М57 пълна синтетика Castrol TXT Softec 5W-40 и е вече на близо 12000 км без да съм доливам грам - мисля да го сменям и за това пиша. Маслото се води longlife и по предписания на производителя /Castrol/ на 15-18000км трябва да се сменя. При мен светят три зелени и може да изкара поне още 3-4 хил.км, но не ми се иска. Струва ли си по-високата цена на маслото и отново да се сменя на около 10-12хил. изминати км. Трябва ли да се изчаква и да се доверяваме на компа при положение, че той неможе да отчете: марката и спецификацията, вискозитета, моментните качества, и смазочни свойства през целия цикъл, замърсената градска среда, шофиране в пресечени терени и пр.. Ясно е: брои паления, изминати км, различни режими на работа - може да отчита, но реално ли е да се ръководим по скалата на светлинният индикатор и доколко?!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 20.08.2007
Местоположение: Бургас
Кара: e65

Мнение от Воденичаров » 29 Май 2008, 18:43

Koлега, аз си карам с обикновено БМВ масло и си го сменям на около 8000км. Досега никога не са ми изгасвали повече от 2 лампички на индекацията. Предполагам че тази индикация има възможност да се програмира с някакви базови км, които компютъра да изменя според стила на каране. Аз лично не му се доверявам на компютъра, защото ако го чакам да угаси всички лампички, ще трябва да сменя маслото на 25000км.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Re: Въпрос за масла LongLife и светлинният индикатор

Мнение от pazokolarov » 30 Май 2008, 23:41

Marto66 написа:.... Трябва ли да се изчаква и да се доверяваме на компа при положение, че той неможе да отчете: марката и спецификацията, вискозитета, моментните качества, и смазочни свойства през целия цикъл, замърсената градска среда, шофиране в пресечени терени и пр.. Ясно е: брои паления, изминати км, различни режими на работа - може да отчита, но реално ли е да се ръководим по скалата на светлинният индикатор и доколко?!

Вярно е, че компа неможе да отчете: марката и спецификацията, шофиране в пресечени терени и пр., но изчислява вискозитета, моментните качества и смазочни свойства през целия цикъл, замърсената градска среда (има малко относителна връзка с качеството на маслото), брои паления, изминати км, температурни режими, различни режими на работа по броя на оборотите и т.н. Демек показанията на компа са верен показател за състоянието на маслото.
Тук могат да се прочетат различни мнения по въпроса за смяната на маслото, но всеки сам си избира вида и марката в зависимост от предписанията на производителя.
За критичен момент в случая може да се смята ситуация, когато си изминал предписаните от производителя на маслото километри за смяна и ти светят повече от две зелени лампи. Ако причината не е в прекалено спокойно каране :mhihi: , тогава компа се нуждае от корекция.
Изображение
ИзображениеИзображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1619
Регистриран на: 10.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 520 '97, E3 2500 '69
Мечтае да кара: 5GT 535i

Мнение от Lucky » 01 Юни 2008, 0:22

Не изчислява вискозитет, смазочни качества и прочее.
Гаси зелените диоди на база начин на - шофиране, брой студени стартове и друга подобна статистика.

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook