520i не вървеше-(проблема е решен - беше я хванало мързел :)

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 875
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е61 530xd, LCI

Мнение от Anthony_J » 21 Май 2008, 16:46

Смени датчика на коляновият вал щом го записва като грешка. Струва към 160 лв. в Дару, ако не се лъжа. ВАНОС-а е над 2 000.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 31.07.2006
Местоположение: София, България
Кара: BMW 520i '97

Мнение от vlindos » 21 Май 2008, 17:14

Anthony_J написа:Смени датчика на коляновият вал щом го записва като грешка. Струва към 160 лв. в Дару, ако не се лъжа. ВАНОС-а е над 2 000.

170 лв Daru. 115 по народни цени ;)
Мда ама според "специалистите" които преглеждаха колата не датчика е проблемен. Ако бил проблемен го писало на компютъра. Грешките били от датчика и показвали не добре поведение на ВАНОС-а някакъв ВАЛ при ниско налягане на маслото се износвал (макар при мене никога да не е било малко маслото) и не въртял как трябва или не бил центриран добре.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 875
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е61 530xd, LCI

Мнение от Anthony_J » 21 Май 2008, 17:22

Ами при мен компютрите в другите сервизи не записваха никаква грешка. Така смених бензинова помпа без нужда. Накрая отидох в Дару и ми казаха датчик на разпределителен вал. Смених го в събота и от тогава нямам проблем. Още не смея да се зарадвам, защото почти месец бях без кола, но преди поне веднъж да ден ми гаснеше. Ти си решаваш в крайна сметка, но аз на твое място щях да си запиша час още днес.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 31.07.2006
Местоположение: София, България
Кара: BMW 520i '97

Мнение от vlindos » 21 Май 2008, 17:40

Anthony_J написа:Ами при мен компютрите в другите сервизи не записваха никаква грешка. Така смених бензинова помпа без нужда. Накрая отидох в Дару и ми казаха датчик на разпределителен вал. Смених го в събота и от тогава нямам проблем. Още не смея да се зарадвам, защото почти месец бях без кола, но преди поне веднъж да ден ми гаснеше. Ти си решаваш в крайна сметка, но аз на твое място щях да си запиша час още днес.

:yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 875
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е61 530xd, LCI

Мнение от Anthony_J » 21 Май 2008, 17:45

Пиши после резултата, че ми е интересно. Гледам, че доста хора сме напоследък с подобен проблем.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 31.07.2006
Местоположение: София, България
Кара: BMW 520i '97

Мнение от vlindos » 21 Май 2008, 18:02

Anthony_J написа:Пиши после резултата, че ми е интересно. Гледам, че доста хора сме напоследък с подобен проблем.

Така е със нашите стари брантии ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 31
Регистриран на: 23.04.2008
Местоположение: Варна

Мнение от strahilv » 21 Май 2008, 18:42

:winky: Аз имах подобен проблем днес го реших-провери си всички въздуховоди да няма нещо скъсано/ да се губи вакуума/http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=94233 :yes: Успех

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 31.07.2006
Местоположение: София, България
Кара: BMW 520i '97

Мнение от vlindos » 22 Май 2008, 10:36

strahilv написа::winky: Аз имах подобен проблем днес го реших-провери си всички въздуховоди да няма нещо скъсано/ да се губи вакуума/http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=94233 :yes: Успех

Хмм.. хвърлях един поглед на тези неща които си описал изглеждат здрави.
Можеш ли да пуснеш от realoem.com къде точно е това място. Дебитомера и въздухопровода го гледам здрав си изглежда няма гуми.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 31.07.2006
Местоположение: София, България
Кара: BMW 520i '97

Мнение от vlindos » 22 Май 2008, 16:00

Междувременно преди ремонта - да кажа още какво е и било...
Виждам че има добри хора - например DjFace, който помага със ценна информация за майстори който _наистина_ разбират от баварии. Нека поясня какво имам предвид. Вместо да ходя на Дару - (щото в 6 вчера не отговаряха на телефона ), срещнах един съсед който ме прати при момчета които разбират баварии не стоят като глътнали .... в устата като компютърната диагностика дава грешки.

Та отивам при тях днес и и казвам накратко ко е станало. Момчета обаче забелязват друго нещо което не бях споменал - от време на врем еколата тресе на свободен ход. Според всички майстори при които сам ходил това е нормално. Как да им кажа преди колата като я запаля не се разбира включена ли е не е ли?
И гледат виждат един от бензинопроводите не стегнати. Викат главата пипана ли е - аз да ... и като се замисля от как е пипана тресе леко на място от време на време.
Те -- най-вероятно гълта въздух двигателя повече през гарнитурата и от което ламбдата казва да дава компа повече бензин и така двигателя става по друса, по -големи детонции. Тва във връзка от туй което казва горе "strahilv". А и в допълнение единия цилиндър не ми работел въобще. Та като крайно нещо двигателя гасел като види много зор.
Но още не са я диагностицирали като хората ще ходя заедно с тях да гледам вторник или сряда (самите те си ме поканиха което за първи път се случва).

ПС. Друго да кажа, което ми се струва полезно. Казах им за уж проблема с ВАНОС-а и че вероятно е от датчика на коляновия вал. Според тях като горнел тоя датчик (щото при него нямало малко развален - малко бременна жена) колата въобще не палела.


И те така на тоя етап.

Потребител
Аватар
Мнения: 31
Регистриран на: 23.04.2008
Местоположение: Варна

Мнение от strahilv » 23 Май 2008, 8:37

при мене скъсано беше номер 9 ОТ REAL.OEM-FUEL PREPARATION-FUEL INJECTION :winky: [/img]

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 453
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '97 Е39 M52B20

Мнение от Karlo » 28 Май 2008, 23:28

Колега vlindos, има ли някакво развитие при теб, щото и аз имам чувстото,
че не откриват правилно какво и е на колата, след ремонт на глава,
смяна на гарнитура на клапани преди това и т.н., колата изгуби
мощност, и продължава да гасне (май-май).
Казаха в Юве: ламбда (и колянов датчик само воднъж светна).
Обаче аз си мисля: как така след ремонта на главата изведнъж изгуби
мощност? Преди да установя, че имам пукнатина в главата, от време-
навреме за кратък период имаше проблем с мощността.

Съмненията ми се допълниха като прочетох поста на strahilv...

Единственото, което се разминава при мен, е че разхода ми скочи здраво.

И друг въпрос: когато на диагностика отчете проблем с ламбда, значи ли
това непременно, че са пре+бани, или отчитат кофти стойности?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 31.07.2006
Местоположение: София, България
Кара: BMW 520i '97

Мнение от vlindos » 29 Май 2008, 12:16

Karlo написа:Колега vlindos, има ли някакво развитие при теб, щото и аз имам чувстото,
че не откриват правилно какво и е на колата, след ремонт на глава,
смяна на гарнитура на клапани преди това и т.н., колата изгуби
мощност, и продължава да гасне (май-май).
Казаха в Юве: ламбда (и колянов датчик само воднъж светна).
Обаче аз си мисля: как така след ремонта на главата изведнъж изгуби
мощност? Преди да установя, че имам пукнатина в главата, от време-
навреме за кратък период имаше проблем с мощността.

Съмненията ми се допълниха като прочетох поста на strahilv...

Единственото, което се разминава при мен, е че разхода ми скочи здраво.

И друг въпрос: когато на диагностика отчете проблем с ламбда, значи ли
това непременно, че са пре+бани, или отчитат кофти стойности?


Значи, че ламбда сондите (1 или 2) определено са за смяна. При мене проблемния датчик също само на едната диагностика светна - обаче проблема с него го имаше - симптом: изгасяне на колата в произволни моменти.

Иначе мойте неволи почнаха от не видян остарял виско съидинител при покупката на мойта красавица. От там прегряване на колата и ремонт при кофти майстори, незацепване на ваноса, също неблагоразумие да сменя водна помпа при тях както и съидинител (вижте по-натък - в темата пост "РЕШЕНО" защо), а тези същите не бяха затегнали и маркучите и продължаваше да губи течности докато веднъж сам не си смених антифриза и завинтих маркучите здраво и теча престана.
Тъй че модераторите ако четат - задължително сложете тоя Виско съидинител и в темата за детски болески и в темата какво трябва да сменим като купуваме.


vlindos написа:1) Смених въздушен филтър. Колата поспря да тресе на място....

2) Лакираха ми бобините бяха искрили яко, залепиха (май с асфалт) акумулатора на въздух (намира се под дебитомера) и смениха бензинов филтър
3) Отделно имам едно изгоряло съпротивление за свещ. Между бобината и свеща се намира - трябва да е 1 k Om - а при мене няма просто връзка. - сменено
4) STP добавка за бензина да изчисти инжекторите


Тези неща са профилактични и са общо взето няколко десетки лева, но и колата не вървеше не заради тях.

vlindos написа:А и още нещо майсторите ми казаха че ми били мръсни дюзите ама било работа да се прави много та ми препоръчаха някаква добавка STP или SDP да сложа и после A100 и щела да потръгне повече от преди колата.
Незнам скептик съм ама ще го направя ;)

Туй е абсолютна глупост с А100. Кола дето е А95 няма да върви по добре с повисоко октаново число освен ако не е с проблемна работа на мотора. Сигурно има теми по въпроса потърсете.
Последна промяна vlindos на 13 Дек 2008, 21:28, променена общо 2 пъти

ентусиаст
Аватар
Мнения: 875
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е61 530xd, LCI

Мнение от Anthony_J » 29 Май 2008, 13:07

Аз смятам, че си тръгнал по много грешен път. Не знам тези 70 лв за диагностика в оторизиран сервиз толкова ли са ти много (в Дару ще ти измият и колата). Дебитомерът компютърът го записва като грешка ако дефектирал. Всичките други процедури с закърпване, лакиране, асфалтиране няма смисъл да се коментират въобще. Убеден съм, че накрая като отидеш в оторизиран сервиз и ще се хванат за главата хората там. Все пак колата си е твоя и ти си решаваш. Не знам с какво са те наплашили в тези сервизи, но ти желая успех от сърце.

П.С. При мен проблемът с гасненето се реши след смяната на датчик разпределителен вал. Вече 2-3 седмици нямам грижи.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 31.07.2006
Местоположение: София, България
Кара: BMW 520i '97

Мнение от vlindos » 13 Дек 2008, 20:51

РЕШЕНО

Та да ви кажа цялата работа беше дебела и мина бая време докато се оправи :D :

- датчика на коляновия вал - износен/дефектирал (заради тфа гаснеше на сфетофарите)

- развалена механика на ВАНОСА (заради майстори идиоти) - от тук мощноста потругна при обороти и вибрациите се позагубиха

- 1 от ламбда сондите аут (лека загуба на мощност заради повишена бензин консумация) ...

общо със 3 диагностики(100лв, последна в оторизиран сервиз :D - > зад Маргела - > тоя с очилата разбира много ама ако требе да си пия бирата с него ще го пребия), ремонти:
- 205(частта) + 20 (слагане) = ламбда
- 115 + 60 = датчика коляновия
- 350 (ВАНОС) + 150 (други покрай ваноса) + 100 лв = 600 лв = ВАНОС ремонт

Реших да напиша по-добре късно отколкото никога какво стана ... може на някой колега след време да му отвърши темата. Също съм променил някой предишните мнения та да не остават въпроси или други подвеждания.

Отделно тая година ми се наложи и смяна на маховик и съиднител заради същите майстори които скапаха и ВАНОС-а (така ще е докато някой не ги запали) => 900 лв + спирачни дискове предни => 300 лв


Скъпо излезе подръжката (2300 лв. :shock:) тая година, ама колата лети - тъй че живи и здрави да сме :mhihi:
Последна промяна vlindos на 13 Дек 2008, 21:33, променена общо 4 пъти

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Мнение от anzak » 13 Дек 2008, 20:56

ванос механична грешка е от две неща заседнал ванос има една пластмаса с една пружинка дето засяда или неправилна центровка аа и малко вероятно но и от разтеглена верига

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook