Дюзи - на рейла, почистване или нови
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- Marto66
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: 13.11.2007
- Местоположение: SOFIA
- Пол: Мъж
- Кара: 525dA
Дюзи - на рейла, почистване или нови
Колеги, колата /525D-2000/започна да пуши, махнах катализаторите/4бр./ по-оправи се, върви много яко, но не ми харесва пак по-напушва и работи по-неспокоино - това ме дразни. Ходих на диагностика в НН-сервиз на аерогарата и всичко излиза наред, като някои от дюзите "били тръгнали леко". Питането ми е кога, на колко км дюзите/разпръсквачи/ имат нужда от профилактика, почистване или смяна. Бяха много любезни хората, но не разбрах от обясненията при какви показания дюзите са ОК и кога им трябва интервенция. Според тях компа ги командвал и компенсирал работата им, взависимост степента на износване. Споделете мнения, благодаря предварително.
- alnik
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 8.03.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 525d Combi
Колега,здравей.
Според мен кола на тези години, задължително има нужда от профилактика на дюзите. Дано да не се налага да сменяш цяла дюза /струва около 650 лв.- нова/ или няколко дюзи. По принцип аз я минах тази процедура и отремонтирах и шесте дюзи /смяна на разпръзквачи и уплътнения, тест и настройка на стенд извън двигателя/ в НН сервиза. Преди диагностиката и ремонта, едната от дюзите даваше по-голямо отклонение, а две бяха с по-малки отклонения. Другите три ги даваше в норма. Да ама не. Наистина компа се стреми да компенсира отклоненията на дюзите и показанията, които прочита тестера на двигателя са ориентировъчни, но не точни. По принцип теста на дюзите се прави на стенд, когато те са свалени от двигателя. Там се проверяват няколко показателя, като дебит на пъскане, форма на струята, реакция на затваряне и т.н. Преди ремонта колата тресеше на ниски обороти, особено, когато е студена. След ремонта всичко е ОК. В сервиза оеднаквиха параметрите на дюзите перфектно. След ремонта би трябвало да ти падне и разхода на гориво.
Ремонтчето ми излезе около 1200.- лева.
Поздрави
Според мен кола на тези години, задължително има нужда от профилактика на дюзите. Дано да не се налага да сменяш цяла дюза /струва около 650 лв.- нова/ или няколко дюзи. По принцип аз я минах тази процедура и отремонтирах и шесте дюзи /смяна на разпръзквачи и уплътнения, тест и настройка на стенд извън двигателя/ в НН сервиза. Преди диагностиката и ремонта, едната от дюзите даваше по-голямо отклонение, а две бяха с по-малки отклонения. Другите три ги даваше в норма. Да ама не. Наистина компа се стреми да компенсира отклоненията на дюзите и показанията, които прочита тестера на двигателя са ориентировъчни, но не точни. По принцип теста на дюзите се прави на стенд, когато те са свалени от двигателя. Там се проверяват няколко показателя, като дебит на пъскане, форма на струята, реакция на затваряне и т.н. Преди ремонта колата тресеше на ниски обороти, особено, когато е студена. След ремонта всичко е ОК. В сервиза оеднаквиха параметрите на дюзите перфектно. След ремонта би трябвало да ти падне и разхода на гориво.
Ремонтчето ми излезе около 1200.- лева.
Поздрави
- Marto66
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: 13.11.2007
- Местоположение: SOFIA
- Пол: Мъж
- Кара: 525dA
Никои ли няма инфо по въпроса. Отчетени са много виждания по темата, а никои не пише. Някои знае ли - в каква норма трябва да работят дюзите/според диагностиката на компа/ и кои показания се приемат за допустими, и кога идва необходимост от профилактика.
- vodkarulez
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 454
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW G80 M3 Competition xDrive
приятелю, не винаги пушека е свързан с дюзите. а това кога се прави профилактика/подмяна си е супер индивидуално и много зависи с какво гориво е карана и как е карана. Състоянието на дюзите също е нещо , което само може да се гадае във времето. Преди месеци едно такова 525да 2003 година не искаше да пали , оказа се че едната дюза е заминала. При последващите тестове се установи , че останалите са като нови. Ходи и разбирай каква е връзката и какво кога защо и т.н.
- map13
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: 9.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525d вагон
а ако не е тайна колегата който е правил ремонта на дюзите в кой сервиз е ходил ??? че и на мен ми леко ми тресе като е студена
- alnik
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 8.03.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 525d Combi
Здравей map13,
ремонта го правих в НН-сервиз на Бош.
Дюзите има смисъл да се проверят на стенд, свалени от двигателя. Само тогава може да се разбере състоянието им и дали е необходим ремонт, смяна или настройка. Мерят се различни параметри на самата дюза, които компа няма как да ти ги покаже.
ремонта го правих в НН-сервиз на Бош.
Дюзите има смисъл да се проверят на стенд, свалени от двигателя. Само тогава може да се разбере състоянието им и дали е необходим ремонт, смяна или настройка. Мерят се различни параметри на самата дюза, които компа няма как да ти ги покаже.
- map13
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: 9.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525d вагон
- alnik
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 8.03.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 525d Combi
Ами зависи в какво състояние са. Ако не е много зле дюзата, се сменят разпръсквач и уплътнения, след което се настройва /калибрира /дюзата на стенда. Ако постигне добри параметри - това е - отремонтирана е, иначе се сменя.
- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
бе то принципно тресе и от маховик 


С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
- DroW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 668
- Регистриран на: 21.01.2006
- Местоположение: София
- Кара: e60 530d M Sport, X3, X6
Относно дюзите преди да си купя моита на диагностиката ги карах да ми разглобят там квото трябва и да проверят дюзите. Това струва до 20лв. ако се налага и почистване то може да добави още толкова някъде отгоре.Това беше в Дунев мотор спорт. Така че колеги проверяваите си ги отвреме на време няма нищо лошо в това и не е скъпо.
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани