Дюзи - на рейла, почистване или нови

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 13.11.2007
Местоположение: SOFIA
Пол: Мъж
Кара: 525dA

Дюзи - на рейла, почистване или нови

Мнение от Marto66 » 19 Май 2008, 12:10

Колеги, колата /525D-2000/започна да пуши, махнах катализаторите/4бр./ по-оправи се, върви много яко, но не ми харесва пак по-напушва и работи по-неспокоино - това ме дразни. Ходих на диагностика в НН-сервиз на аерогарата и всичко излиза наред, като някои от дюзите "били тръгнали леко". Питането ми е кога, на колко км дюзите/разпръсквачи/ имат нужда от профилактика, почистване или смяна. Бяха много любезни хората, но не разбрах от обясненията при какви показания дюзите са ОК и кога им трябва интервенция. Според тях компа ги командвал и компенсирал работата им, взависимост степента на износване. Споделете мнения, благодаря предварително.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 8.03.2008
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: BMW 525d Combi

Мнение от alnik » 20 Май 2008, 0:18

Колега,здравей.

Според мен кола на тези години, задължително има нужда от профилактика на дюзите. Дано да не се налага да сменяш цяла дюза /струва около 650 лв.- нова/ или няколко дюзи. По принцип аз я минах тази процедура и отремонтирах и шесте дюзи /смяна на разпръзквачи и уплътнения, тест и настройка на стенд извън двигателя/ в НН сервиза. Преди диагностиката и ремонта, едната от дюзите даваше по-голямо отклонение, а две бяха с по-малки отклонения. Другите три ги даваше в норма. Да ама не. Наистина компа се стреми да компенсира отклоненията на дюзите и показанията, които прочита тестера на двигателя са ориентировъчни, но не точни. По принцип теста на дюзите се прави на стенд, когато те са свалени от двигателя. Там се проверяват няколко показателя, като дебит на пъскане, форма на струята, реакция на затваряне и т.н. Преди ремонта колата тресеше на ниски обороти, особено, когато е студена. След ремонта всичко е ОК. В сервиза оеднаквиха параметрите на дюзите перфектно. След ремонта би трябвало да ти падне и разхода на гориво.
Ремонтчето ми излезе около 1200.- лева.

Поздрави

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 13.11.2007
Местоположение: SOFIA
Пол: Мъж
Кара: 525dA

Мнение от Marto66 » 28 Май 2008, 10:39

Никои ли няма инфо по въпроса. Отчетени са много виждания по темата, а никои не пише. Някои знае ли - в каква норма трябва да работят дюзите/според диагностиката на компа/ и кои показания се приемат за допустими, и кога идва необходимост от профилактика.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 454
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: BMW G80 M3 Competition xDrive

Мнение от vodkarulez » 28 Май 2008, 13:52

приятелю, не винаги пушека е свързан с дюзите. а това кога се прави профилактика/подмяна си е супер индивидуално и много зависи с какво гориво е карана и как е карана. Състоянието на дюзите също е нещо , което само може да се гадае във времето. Преди месеци едно такова 525да 2003 година не искаше да пали , оказа се че едната дюза е заминала. При последващите тестове се установи , че останалите са като нови. Ходи и разбирай каква е връзката и какво кога защо и т.н.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 475
Регистриран на: 9.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 525d вагон

Мнение от map13 » 28 Май 2008, 14:15

а ако не е тайна колегата който е правил ремонта на дюзите в кой сервиз е ходил ??? че и на мен ми леко ми тресе като е студена

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 8.03.2008
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: BMW 525d Combi

Мнение от alnik » 28 Май 2008, 20:37

Здравей map13,

ремонта го правих в НН-сервиз на Бош.

Дюзите има смисъл да се проверят на стенд, свалени от двигателя. Само тогава може да се разбере състоянието им и дали е необходим ремонт, смяна или настройка. Мерят се различни параметри на самата дюза, които компа няма как да ти ги покаже.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 475
Регистриран на: 9.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 525d вагон

Мнение от map13 » 28 Май 2008, 21:05

Благодаря колега !!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 8.03.2008
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: BMW 525d Combi

Мнение от alnik » 28 Май 2008, 23:49

Ами зависи в какво състояние са. Ако не е много зле дюзата, се сменят разпръсквач и уплътнения, след което се настройва /калибрира /дюзата на стенда. Ако постигне добри параметри - това е - отремонтирана е, иначе се сменя.

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Мнение от ///Явор » 29 Май 2008, 0:08

бе то принципно тресе и от маховик :mhihi:
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Мнение от spacepl » 29 Май 2008, 2:45

и готино ли е - гледам смееш се !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 668
Регистриран на: 21.01.2006
Местоположение: София
Кара: e60 530d M Sport, X3, X6

Мнение от DroW » 29 Май 2008, 10:36

Относно дюзите преди да си купя моита на диагностиката ги карах да ми разглобят там квото трябва и да проверят дюзите. Това струва до 20лв. ако се налага и почистване то може да добави още толкова някъде отгоре.Това беше в Дунев мотор спорт. Така че колеги проверяваите си ги отвреме на време няма нищо лошо в това и не е скъпо.
Изображение

Изображение

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook