Колко сме със Z-ки...?

Останалите BMW-та.

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 168
Регистриран на: 22.12.2020
Пол: Мъж

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от bonchef » 20 Ное 2024, 11:55

При новите мерки преглед минавам вече два пъти и не съм имал проблеми. Доколкото разбрах проблеми биха се появили ако някой е изтърбушил катализатора или съвсем много гори масло. Еко категорията ми я определиха на Еко 4 колкто си дават на автомобила. Тъй като на мен това си ми е основната кола ,( другата я кара жената) аз не слизам от БМВ-то. Ще трябва да купувам гуми обачеее... Дон диего колко излиза като пари смяната на маслото на автоматика със фиртри и други там уплътнения ли каквото се сменя. Ще ходя да го сменям и ще помоля за диагностика дали нещо няма записано, но то и аз откакто съм я взел съм изминал 25000 км.с нея. Вече виждам, че Е89 в мобиле има доста предложения. Някои от тях на безумни цени.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 803
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от Don_Diego » 21 Ное 2024, 16:28

Записал съм си 490лв за масло + картер (по спомен се сменя целия картер на скоростите защото филтъра е вграден в него), но не съм сигурен дали съм включил труда в тази сума, по-скоро само частите.

Аз редовно гледам какво се случва в мобиле....направо съм потрес от цените, които се обявяват на ужасни наглед коли :kuku:
И осъзнавам, че моята почти сигурно си е вечно моя :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1661
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от ildivvy » 22 Ное 2024, 7:50

Погледни и в немското мобиле ... Много е странно съотношението цена/качество тук и там...
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 803
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от Don_Diego » 22 Ное 2024, 8:42

Много им е странно ценообразуването: защото е сравнително рядък модел цените са в космоса сякаш е нещо колекционерско, пък то си е пипната визуално 3та серия :dunno: . Навън донякъде са по-добре позиционирани ценово защото състоянието им е друго + поддръжката, която са имали.

Aз като взимах моята беше втората или третата най-евтина кола там и по-евтина от колите, които се продаваха тук по това време.
А съм с един от най-редките и може би най-читав двигател за модела + почти всички възможни екстри (само адаптивно окачване и TV ми липсват) и сервизна история от ден 1 само в официален сервиз.
27 страници записи за сменени неща :lol: . Дори чистачки, крушки и гуми са сменяни само в BMW сервиз 8)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1661
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от ildivvy » 22 Ное 2024, 9:01

Точно това имах предвид и аз... Там са малко по-скъпи, но доста по-хубави! Тук, най-вероятно, защото са редки, предполага за продавачите доста по-високи цени спрямо предлаганата 'стока'...
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 803
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от Don_Diego » 22 Ное 2024, 11:12

Тук са абсолютно луди да им искат такива пари, то затова и колите си седят на обява с месеци и почти няма продажби на такива коли.

Аз следя пазара и цените за да съм горе-долу ориентиран колко да искам на моята ако реша да се разделям с нея, но като гледам май няма много смисъл да я продавам (не и на тукашния пазар) :dunno:

Аз я зазимих вече, измита и вече на зарядното за акумулатора.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 168
Регистриран на: 22.12.2020
Пол: Мъж

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от bonchef » 25 Ное 2024, 14:21

Благодаря за отговора. Аз гледах на тези дето се каня да отида 540лв. цена на частите т.е. масло , картер филтър и букса , но не включваше адаптер и уплътнения на мехатроника, а аз ще поискам да ми ги сменят. Ще видим колко ще дръпнат чертата. Трябва нещо финансов зор да имам за да реша да си продам колата. Аз винаги с голям кеф сядам вътре. Както писа един "Сутрин щом погледнаш колата си тя тябва да предизвиква усмивка в теб." Края на седмицата чакам нови гуми, старите вече станаха за смяна. Не мисля да купувам зимни, по сняг и лед не карам. Медина -мед имаха предложение от 200лв. за МИШЕЛИН пилот спорт 4.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 803
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от Don_Diego » 29 Ное 2024, 9:42

Според моя майстор и сервиза скоростни кутии до него нямало нужда от нещата на мехатроника, само се оскъпява ремонта и то чувствително. Аз затова не ги сменях тия неща :dunno:
Не помня точните доводи в момента, но мога да попитам идните дни като минавам покрай сервиза с другата кола
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 168
Регистриран на: 22.12.2020
Пол: Мъж

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от bonchef » 29 Ное 2024, 10:54

Така, в крайната сметка 930лв. Действително сметката с този адаптер и маркучета за пълнене се казвали + труд набъбва с около 300лв. Дали трябва да се сменят аз не знам но видях на клип да ги сменят и този дето пробва колата каза , че се спичали с годините. Сваля се мехатроника за тази манипулация. Другото дето ме озадачи е че същия човек каза , че ако не си сменял маслото с години т.е. решил си , че си от хората вярващи , че маслото не се сменя то било по добре никога да не го сменяш защото иначе имоло възможност за поява на проблеми. Опита се да ми го обясни с накакви хлабини мръсотии от работата на частите и т.н. Честно да си призная не ми стана много ясно а и някак ми е странно. Другото дето каза е че проблемите може да се прояват до около 2000 км след смяната. Исках диагностика преди това и крахме колата с четене на живи данни ,като въпросния гледаше при какви налягания се превключват скоростите и каза , че това са адаптации. Карането беше както в автоматичен така и в ръчен режим на кутията и форсиране в различна степен при ускорение и обратно. По тях разбирали дали в кутията има износвания най общо казано или дали нещо не функционира както трябва според това какви са стойностите на наляганията на маслото при превключване на прадавките. Явно трябва да са в определени граници. При моята каза , че стойностите били нормални и нямало симптоми за аномалии, но се подсигури , че не може да даде гаранция. Препредавам според това как аз разбирах какво ми обяснява. Дали съм разбрал всичко правилно и дали той ми е казал всичко не знам. След смяната на маслото скоростите превключват още по плавно на студена кола. Пълно рециклиране на тази кутия е 4500лв. с едногодишна гаранция от тях след това. Сервиза е един от реномираните в България имат и клон в София.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1661
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от ildivvy » 29 Ное 2024, 12:14

Оставам с впечатлението, че говориш за СМГ-кутия... Споменаваш ръчен режим и затова... Бъркам ли?
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 168
Регистриран на: 22.12.2020
Пол: Мъж

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от bonchef » 29 Ное 2024, 13:28

Доколкото разбирам не е SMG кутията а е ZF6H21 обикновен автомат. Казвам ръчен режим защото има опция да дръпнеш лоста към шофьора и става стептроник натискане напред една предавка надолу, дръпване назад една предавка нагоре. Същото става и с перата на волана.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1661
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от ildivvy » 29 Ное 2024, 15:16

Сега разбрах. Винаги съм се чудел обаче, дали този 'режим' е предвиден за такъв от производителя? С тези пера зад волана, най-вероятно е така, но... винаги съм мислел, че на тези автомати възможността да се превключва в + и - е само да се избере, до коя предавка да превключва автоматично. Понеже станаха с повечко скорости, и за да не ги извеждат поотделно един вид, както бяха по-старите автомати...
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 803
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от Don_Diego » 29 Ное 2024, 17:29

bonchef написа:Доколкото разбирам не е SMG кутията а е ZF6H21 обикновен автомат. Казвам ръчен режим защото има опция да дръпнеш лоста към шофьора и става стептроник натискане напред една предавка надолу, дръпване назад една предавка нагоре. Същото става и с перата на волана.


ZF6HP19 e кутията в Е89 (преди фейслифта), след това става ZF8
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 890
Регистриран на: 9.10.2006
Местоположение: София
Кара: е85 M54B30

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от sub_eleven » 02 Яну 2025, 9:36

ildivvy написа:Сега разбрах. Винаги съм се чудел обаче, дали този 'режим' е предвиден за такъв от производителя? С тези пера зад волана, най-вероятно е така, но... винаги съм мислел, че на тези автомати възможността да се превключва в + и - е само да се избере, до коя предавка да превключва автоматично. Понеже станаха с повечко скорости, и за да не ги извеждат поотделно един вид, както бяха по-старите автомати...

Така е например на 5г кутиите на Мерцедес. Аз между другото карам такава и много харесвам този режим. Ти пак като си върнеш на първа и тръгнеш от място и реално си като на ръчни скорости с тази разлика, че ако сериозно натиснеш газта в някакъв момент, може да си върне една предавка. За по ефективно изпреварване ползвам основно, както и за пускане по наклон. Иначе на БМВ реално си ги сменяш, но ако идеш на прекъсвач мисля си превключваше на горната предавка сам. Ако много падне скоростта, все пак връщаше предавка също. Също и при пускане по наклон въобще не държеше по спомен и по някое време като се засили и върне една предавка, което е супер дразнещо. Някак си не се чувстваш в едно с колата при обикновения автомат и ръчна смяна.

Бмвто му смених маслото с бардал висок клас. Не го карам, 2023-та лятото е карана колата за последно, преседя малко повече отколкото трябва маслото, нищо че беше на 2-3 Хил километра. Но пък много хубаво го източих, около час оставих, пое си точно 6.5 литра до макс. На място в гаража го оправих с един крокодил и лежанка. Даже си купувах вложка 36мм за масления филтър + преход за динамометричния ключ. Кеф да ти е да го слушаш как работи двигателя.

Този сезон съм решил да я вкарам в движение, да видим дали ще се случи. Минаваха ми и мисли да продавам, ама такава кола няма да си намеря никога повече, особено в състояние и километри. Не стигнах до обява.

А иначе от относно ГТП, има някаква добавка на бардал, с която минаваш без проблеми. Пробвано е от доста хора вече. И аз ще я налея за всеки случай

ентусиаст
Аватар
Мнения: 803
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от Don_Diego » 02 Яну 2025, 12:29

Добре дошъл отново и честита нова година :bchug:

Имай едно на ум с този Бардал, наскоро приятел имаше грижи с тяхно масло. Вярно, на Опел го сипваше ама хич не го харесваше двигателя, брутален разход му даваше (лампата за доливане му светваше след 800-1000км).
Сума време откара в обикаляне на сервизи докато просто не смени марката и проблема изчезна напълно

За тази година също мисля доста повече да покарам кабриото, както имам и дрон мисля много яки трипчета да направя + продължавам организацията за обиколката в Италия :driving:
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Други модели

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook