М50 или М52

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 25.09.2007
Местоположение: Пловдив

М50 или М52

Мнение от Vaskooo » 06 Юни 2008, 10:26

М50 или М52...моля за съвет
<>?:"|{}

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2253
Регистриран на: 22.01.2007
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: ...don`t drive fast, just fly low
Мечтае да кара: E36 M3

Мнение от BT9028BA » 06 Юни 2008, 11:32

И двата мотора са добри и са се доказали с годините като много надежни - но според мен е да не гледаш М52 или М50 а да избереш по читавия мотор от двата

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2042
Регистриран на: 7.12.2006
Местоположение: на скамейката при резервите
Пол: Мъж
Кара: му се шейната на дядо коледа
Мечтае да кара: самолет с 4 гуми и емблема на BMW

Мнение от nesko » 06 Юни 2008, 12:17

напално сам сагласен за избора на по читавия а колкото за разликата ако са ок и двата варят на кантар горят на кантар с минимална разлика в + на м52 за по барзо разгъване на по миските обороти
това е лично мое наблюдение ;)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 256
Регистриран на: 4.06.2008
Пол: Мъж
Кара: ...
Мечтае да кара: годзила

Мнение от Plamenavramov » 06 Юни 2008, 13:01

nesko написа:напално сам сагласен за избора на по читавия а колкото за разликата ако са ок и двата варят на кантар горят на кантар с минимална разлика в + на м52 за по барзо разгъване на по миските обороти
това е лично мое наблюдение ;)

Разликата е в това,че М52 достига 190 Ню/м при 4100 оборота (ако несе лъжа) а М50 при 5900

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2042
Регистриран на: 7.12.2006
Местоположение: на скамейката при резервите
Пол: Мъж
Кара: му се шейната на дядо коледа
Мечтае да кара: самолет с 4 гуми и емблема на BMW

Мнение от nesko » 06 Юни 2008, 13:12

ам нали и аз това казах м52 се разварта по лесно на полките обороти трагва да вари ;)
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 25.09.2007
Местоположение: Пловдив

Мнение от Vaskooo » 06 Юни 2008, 13:14

Мерси колеги...интересува ме най-вече здравина и надеждност
<>?:"|{}

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2042
Регистриран на: 7.12.2006
Местоположение: на скамейката при резервите
Пол: Мъж
Кара: му се шейната на дядо коледа
Мечтае да кара: самолет с 4 гуми и емблема на BMW

Мнение от nesko » 06 Юни 2008, 15:35

M50
:mhihi:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1207
Регистриран на: 12.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 12' F30 335i

Мнение от taba4ko » 06 Юни 2008, 20:00

емиии основната разлика между двата двигателя ако не я знаеш е че М50 е с чугунен цилиндров блок а М52 е изцяло от алуминий - по лек е и е с ванос система. иначе и двата са си врави. при М50 май не се получава овисване на клапаните при високи обороти в случай че объркаш предафките....това е което могада ти кажа по твоя въпрос....
Изображение

Babuna master
Аватар
Мнения: 1606
Регистриран на: 24.06.2003
Местоположение: Дупниzа

Мнение от mitak_o » 06 Юни 2008, 20:04

м50 без ванус е с по дебели стъбла на клапаните и по яки пружини от м50 ванус . Но така е , всичко по ново е по прецизно , и съответно по малко презапасено ;)
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 7.09.2010
Местоположение: Ruse
Пол: Мъж
Кара: BMW e36

Re: М50 или М52

Мнение от BLITzZ » 18 Сеп 2010, 22:30

Здравейте колеги. Видях че в тая тема е станало вапрос за точно това което ме интересува и мен... Понеже в най скоро време ще карам бмв 320 е36 купе, искам да попитам за разликата между теа 2 два мотора м50 и м52, по какво мога да позная какъв е мотора на дадена кола, понеже знаете че всеки продавач хвали стоката си и в повечето случаи без покритие... може би м50-ките са по стара година или нещо такова.... помогнете с малко по подробна информация ако може... за да карам нещо прилично, а не само да си мисля че е така... :kuku: Благодаря ви предварително !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re:

Мнение от ares2 » 19 Сеп 2010, 8:51

Vaskooo написа:Мерси колеги...интересува ме най-вече здравина и надеждност


ако са експоатиранаи както трябва и двата мотора са супер
М52 е по крехък малко :) но това не го прави по лош/
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1207
Регистриран на: 12.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 12' F30 335i

Re: М50 или М52

Мнение от taba4ko » 19 Сеп 2010, 11:20

BLITzZ написа:Здравейте колеги. Видях че в тая тема е станало вапрос за точно това което ме интересува и мен... Понеже в най скоро време ще карам бмв 320 е36 купе, искам да попитам за разликата между теа 2 два мотора м50 и м52, по какво мога да позная какъв е мотора на дадена кола, понеже знаете че всеки продавач хвали стоката си и в повечето случаи без покритие... може би м50-ките са по стара година или нещо такова.... помогнете с малко по подробна информация ако може... за да карам нещо прилично, а не само да си мисля че е така... :kuku: Благодаря ви предварително !


Да така е М50 са по-стари и без ванос, М50ТУ е с ванос като М52, а М52ТУ е с двоен ванос като М54 (който обаче както и М52ТУ се монтират само в е46 и Е39 след определена година). Можеш да ги разпознаеш по капачката за маслото. При М50 тя е в заднача част на двигателя (от към предното стъкло на колата), а на М52 капачката е от към радиатора и перката. Това дали е М50 или М50ТУ се познава по "цицината" или "издутината" на двигателя от към перката и радиатора. Когато има такава издутина и капачката за маслото е от към предното стъкло значи е М50ТУ. Ако капачкате е от към радиатора и перката, тогава винаги имаш Издутина и си с М52.
Последна промяна taba4ko на 19 Сеп 2010, 11:29, променена общо 1 път
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1207
Регистриран на: 12.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 12' F30 335i

Re: М50 или М52

Мнение от taba4ko » 19 Сеп 2010, 11:25

P.S. според мен единствената значима разлика м/у двигателите е васнос-а. Двигателите с ванос са по-икономични и имат по-голям въртящ момент в ниските обороти от чистия М50. Тоест малко по-пъргави са.
Изображение


Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 13.08.2010
Пол: Мъж

Re: М50 или М52

Мнение от Бате Сашо » 19 Сеп 2010, 11:53

Като говорим за по добрия от двата двигателя, не трябва да се забравя, че м52 е налседника на м50 и се монтира в по-новите генерации е39/е46/е38/. И очевидно не само защото е от алуминии, и не само защото има ванус на всичките си разработки и е по млад, но и защото е по икономичен, по бързо се развърта от ниски обороти и е на години на които все още можеш да го намериш хубав и запазен - аз бих заложил на него при атмосверни конверсии. База за турбо конверсии е м50, там нещата са здрави и масивни, но най-добрата база за турбо като че ли си остават моторите с един разпределителен вал м30 и м20 където всичко е от метал :mhihi: :bchug:
Глупака е глупак, защото не знае че е тъп...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re:

Мнение от Boyadjiev » 19 Сеп 2010, 12:09

Plamenavramov написа:
nesko написа:напално сам сагласен за избора на по читавия а колкото за разликата ако са ок и двата варят на кантар горят на кантар с минимална разлика в + на м52 за по барзо разгъване на по миските обороти
това е лично мое наблюдение ;)

Разликата е в това,че М52 достига 190 Ню/м при 4100 оборота (ако несе лъжа) а М50 при 5900

4700 :winky:
M50-то много лесно качва безумен разход в града защото е осезаемо по-тромав в ниските обороти - а като му сипеш и гаден бензин (което се случва често по нашите бензиностанции) няма да си щастлив изобщо в този аспект. Обаче цялата насоченост на мотора на мен лично повече ми харесва -> заради двойните пружини на клапаните двигателя има голям резерв в това отношение, което значи че спокойно можеш в стоково състояние да си му даваш газ до прекъсвач когато ти скимне, без да се притесняваш, като след чипване може да се върти и до 7200об/мин без да е проблем. Силата му е във високите обороти, ако правилно се борави със скоростите на междуградски път със завои може да достави според мен поне повече кеф, заради точно тази top end power насоченост, но на по-висока цена ( по-голям разход като цяло ). Ааа да, ако си фен на климатика... страшно много се усеща влиянието на климата в градски условия върху мощността (по-малко NM в ниските об.) и разхода. Като цяло М50-то е по-здрав мотор във всички аспекти, който издържа повече километри при яко каране като е възможно да ти служи и по-дълго време. За да дава нормален разход обаче градско трябва да си много примерен и изобщо да не го настъпваш, ако го караш леко и равномерно без светофарни гонки ще получиш нормален разход, с малко настъпване обаче горе долу получаваш разхода на м52 с много настъпване...
Извод: За да си щастлив според мен с този мотор -> леко и внимателно каране в градски условия, и вече като излезеш на подходящ път яко ръчка, като работата със скоростите е важна ( 4600 - 6500 об/мин ) трябва да си в тоя диапазон от обороти, и ще ти е много кеф. Най-важното!!! Трябва да е запазен мотора, че иначе всичко което ти написах става на :censored: Ще има М50 което харчи и не върви, което е много кофти...

М52 -> по-нисък разход в града, повече въртящ момент в ниските обороти, по-рано идва максималния въртящ момент, по-лек като цяло. по-приятен според някои хора за каране, зависи от предпочитанията, но определено по-добре се отразява на портфейла градския разход. (приемаме че извънградско ще се ръчка и там разхода е без значение и се гледа само кеф, иначе и извънградско е по-икономичен ). Проблема на тия мотори може да дойде от това че са много карани ( може би 70% от БМВ-тата са с М52, като това са предимно колите от последните години след фейс лифта >1994, или поне в БГ. е доста по-често срещания мотор ). Нямам някакви кой знае колко задълбочени наблюдения за м52 но внимавай да не е износен мотора, защото после ремонта е много трудоемък за средностатистическия майстор да набие нова риза в алуминиевия блок и всичко да стане както си трябва...
Е тука колегите по-надолу предполагам по-добре ще ти разкажат в няколко думи за м52-то, предполагам виждаш какво съм избрал, като при мен основополагащо беше състоянието на мотора (не коментирам другите агрегати в колата) а не дали е м50 или м52, като съответно се натъквах на всякакви кошници и от 2та типа двигатели, така че просто вземи по-запазения, няма да сбъркаш. За вървеж няма да ти говоря, който мотор е по-запазен той ще върви повече :yes:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook