М50 или М52
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
66 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- BT9028BA
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2253
- Регистриран на: 22.01.2007
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: ...don`t drive fast, just fly low
- Мечтае да кара: E36 M3
И двата мотора са добри и са се доказали с годините като много надежни - но според мен е да не гледаш М52 или М50 а да избереш по читавия мотор от двата
- nesko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2042
- Регистриран на: 7.12.2006
- Местоположение: на скамейката при резервите
- Пол: Мъж
- Кара: му се шейната на дядо коледа
- Мечтае да кара: самолет с 4 гуми и емблема на BMW
напално сам сагласен за избора на по читавия а колкото за разликата ако са ок и двата варят на кантар горят на кантар с минимална разлика в + на м52 за по барзо разгъване на по миските обороти
това е лично мое наблюдение
това е лично мое наблюдение

- Plamenavramov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 256
- Регистриран на: 4.06.2008
- Пол: Мъж
- Кара: ...
- Мечтае да кара: годзила
nesko написа:напално сам сагласен за избора на по читавия а колкото за разликата ако са ок и двата варят на кантар горят на кантар с минимална разлика в + на м52 за по барзо разгъване на по миските обороти
това е лично мое наблюдение
Разликата е в това,че М52 достига 190 Ню/м при 4100 оборота (ако несе лъжа) а М50 при 5900
- nesko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2042
- Регистриран на: 7.12.2006
- Местоположение: на скамейката при резервите
- Пол: Мъж
- Кара: му се шейната на дядо коледа
- Мечтае да кара: самолет с 4 гуми и емблема на BMW
- nesko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2042
- Регистриран на: 7.12.2006
- Местоположение: на скамейката при резервите
- Пол: Мъж
- Кара: му се шейната на дядо коледа
- Мечтае да кара: самолет с 4 гуми и емблема на BMW
- taba4ko
- ентусиаст
-
- Мнения: 1207
- Регистриран на: 12.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 12' F30 335i
емиии основната разлика между двата двигателя ако не я знаеш е че М50 е с чугунен цилиндров блок а М52 е изцяло от алуминий - по лек е и е с ванос система. иначе и двата са си врави. при М50 май не се получава овисване на клапаните при високи обороти в случай че объркаш предафките....това е което могада ти кажа по твоя въпрос....

- BLITzZ
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 7.09.2010
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36
Re: М50 или М52
Здравейте колеги. Видях че в тая тема е станало вапрос за точно това което ме интересува и мен... Понеже в най скоро време ще карам бмв 320 е36 купе, искам да попитам за разликата между теа 2 два мотора м50 и м52, по какво мога да позная какъв е мотора на дадена кола, понеже знаете че всеки продавач хвали стоката си и в повечето случаи без покритие... може би м50-ките са по стара година или нещо такова.... помогнете с малко по подробна информация ако може... за да карам нещо прилично, а не само да си мисля че е така...
Благодаря ви предварително !

- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re:
Vaskooo написа:Мерси колеги...интересува ме най-вече здравина и надеждност
ако са експоатиранаи както трябва и двата мотора са супер
М52 е по крехък малко

- taba4ko
- ентусиаст
-
- Мнения: 1207
- Регистриран на: 12.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 12' F30 335i
Re: М50 или М52
BLITzZ написа:Здравейте колеги. Видях че в тая тема е станало вапрос за точно това което ме интересува и мен... Понеже в най скоро време ще карам бмв 320 е36 купе, искам да попитам за разликата между теа 2 два мотора м50 и м52, по какво мога да позная какъв е мотора на дадена кола, понеже знаете че всеки продавач хвали стоката си и в повечето случаи без покритие... може би м50-ките са по стара година или нещо такова.... помогнете с малко по подробна информация ако може... за да карам нещо прилично, а не само да си мисля че е така...Благодаря ви предварително !
Да така е М50 са по-стари и без ванос, М50ТУ е с ванос като М52, а М52ТУ е с двоен ванос като М54 (който обаче както и М52ТУ се монтират само в е46 и Е39 след определена година). Можеш да ги разпознаеш по капачката за маслото. При М50 тя е в заднача част на двигателя (от към предното стъкло на колата), а на М52 капачката е от към радиатора и перката. Това дали е М50 или М50ТУ се познава по "цицината" или "издутината" на двигателя от към перката и радиатора. Когато има такава издутина и капачката за маслото е от към предното стъкло значи е М50ТУ. Ако капачкате е от към радиатора и перката, тогава винаги имаш Издутина и си с М52.
Последна промяна taba4ko на 19 Сеп 2010, 11:29, променена общо 1 път

- taba4ko
- ентусиаст
-
- Мнения: 1207
- Регистриран на: 12.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 12' F30 335i
Re: М50 или М52
P.S. според мен единствената значима разлика м/у двигателите е васнос-а. Двигателите с ванос са по-икономични и имат по-голям въртящ момент в ниските обороти от чистия М50. Тоест малко по-пъргави са.

Re: М50 или М52
Като говорим за по добрия от двата двигателя, не трябва да се забравя, че м52 е налседника на м50 и се монтира в по-новите генерации е39/е46/е38/. И очевидно не само защото е от алуминии, и не само защото има ванус на всичките си разработки и е по млад, но и защото е по икономичен, по бързо се развърта от ниски обороти и е на години на които все още можеш да го намериш хубав и запазен - аз бих заложил на него при атмосверни конверсии. База за турбо конверсии е м50, там нещата са здрави и масивни, но най-добрата база за турбо като че ли си остават моторите с един разпределителен вал м30 и м20 където всичко е от метал



Глупака е глупак, защото не знае че е тъп...
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re:
Plamenavramov написа:nesko написа:напално сам сагласен за избора на по читавия а колкото за разликата ако са ок и двата варят на кантар горят на кантар с минимална разлика в + на м52 за по барзо разгъване на по миските обороти
това е лично мое наблюдение
Разликата е в това,че М52 достига 190 Ню/м при 4100 оборота (ако несе лъжа) а М50 при 5900
4700

M50-то много лесно качва безумен разход в града защото е осезаемо по-тромав в ниските обороти - а като му сипеш и гаден бензин (което се случва често по нашите бензиностанции) няма да си щастлив изобщо в този аспект. Обаче цялата насоченост на мотора на мен лично повече ми харесва -> заради двойните пружини на клапаните двигателя има голям резерв в това отношение, което значи че спокойно можеш в стоково състояние да си му даваш газ до прекъсвач когато ти скимне, без да се притесняваш, като след чипване може да се върти и до 7200об/мин без да е проблем. Силата му е във високите обороти, ако правилно се борави със скоростите на междуградски път със завои може да достави според мен поне повече кеф, заради точно тази top end power насоченост, но на по-висока цена ( по-голям разход като цяло ). Ааа да, ако си фен на климатика... страшно много се усеща влиянието на климата в градски условия върху мощността (по-малко NM в ниските об.) и разхода. Като цяло М50-то е по-здрав мотор във всички аспекти, който издържа повече километри при яко каране като е възможно да ти служи и по-дълго време. За да дава нормален разход обаче градско трябва да си много примерен и изобщо да не го настъпваш, ако го караш леко и равномерно без светофарни гонки ще получиш нормален разход, с малко настъпване обаче горе долу получаваш разхода на м52 с много настъпване...
Извод: За да си щастлив според мен с този мотор -> леко и внимателно каране в градски условия, и вече като излезеш на подходящ път яко ръчка, като работата със скоростите е важна ( 4600 - 6500 об/мин ) трябва да си в тоя диапазон от обороти, и ще ти е много кеф. Най-важното!!! Трябва да е запазен мотора, че иначе всичко което ти написах става на

М52 -> по-нисък разход в града, повече въртящ момент в ниските обороти, по-рано идва максималния въртящ момент, по-лек като цяло. по-приятен според някои хора за каране, зависи от предпочитанията, но определено по-добре се отразява на портфейла градския разход. (приемаме че извънградско ще се ръчка и там разхода е без значение и се гледа само кеф, иначе и извънградско е по-икономичен ). Проблема на тия мотори може да дойде от това че са много карани ( може би 70% от БМВ-тата са с М52, като това са предимно колите от последните години след фейс лифта >1994, или поне в БГ. е доста по-често срещания мотор ). Нямам някакви кой знае колко задълбочени наблюдения за м52 но внимавай да не е износен мотора, защото после ремонта е много трудоемък за средностатистическия майстор да набие нова риза в алуминиевия блок и всичко да стане както си трябва...
Е тука колегите по-надолу предполагам по-добре ще ти разкажат в няколко думи за м52-то, предполагам виждаш какво съм избрал, като при мен основополагащо беше състоянието на мотора (не коментирам другите агрегати в колата) а не дали е м50 или м52, като съответно се натъквах на всякакви кошници и от 2та типа двигатели, така че просто вземи по-запазения, няма да сбъркаш. За вървеж няма да ти говоря, който мотор е по-запазен той ще върви повече




Уважавай другия, независимо каква кола кара.
66 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани