Превъртял патрон за палене

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 53
Регистриран на: 3.02.2012
Местоположение: Троян

Превъртял патрон за палене

Мнение от ///MBlitzz » 28 Сеп 2016, 22:39

Колеги ,колата е 97-ма с обикновен ключ без чипове и тн. Ключа превърташе откакто съм я купил и палеше с малко натискане надолу. Днес като го върнах за да го извадя и явно не издържа и превъртя при заключен волан. Върти се хаотично. Видяло се е ,че ще се сменя целият механизъм защото свалих т.нар "платка" за да запаля колата. Свързах се с ключар ,който ми обясни че оста ,която излиза от патрона и влиза в платката ако се завърти много финно - може и да се отключи волана ,но от напразни опити вече е разрушена. Трябва да сменям целият патрон + всичко около него. Въпроса ми е от къде се сваля? От разглеждането ми установих ,че трябва със секач да избия/развия двата болта от горната страна на кормилният прът и така корпуса ще се освободи. Никъде другаде няма свръзки,болтове,нитове и тн. Това ли е процедурата за смяна на целият механизъм и евентуално на новият как може да се преправи за да не се заключва волана? Нещо се изпилява или? :dunno:
Голяма каръщина ,че се счупи пустият патрон но голям късмет ,че беше пред гаража и колелата сочеха направо.
Колеги ,ако имате превъртащи патрони - правете си ги на време ,че остави ли ви на път - лошо..

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1042
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: СОФИЯ

Re: Превъртял патрон за палене

Мнение от kagebista » 29 Сеп 2016, 9:10

Сам си задал въпросът и сам си си отговорил. Мето е писал тема и точно това е последователността. Избиваш със секач 2та болта държащи пръта - като се наклони пръта избиваш горните 2 държащи корпуса на ключа и сваляш без да е нужно сваляне на целия прът. Като си свалиш ключалката загледай въртящата й част която влиза във въпросната ос. От едни и същи години има различни и ти трябва точния корпус за твоята ключалка. Не става да се взаимозаменят, тоест търсиш корпус за ключалка като твоята.
Бих дал съвет да байпасираш заключващият механизъм, защото е още един проблем който рано или късно се проявява и ще направи беля.
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 53
Регистриран на: 3.02.2012
Местоположение: Троян

Re: Превъртял патрон за палене

Мнение от ///MBlitzz » 01 Окт 2016, 20:49

Какво следва при счупен патрон на кола с EWS понеже не съм наясно с тази защитна система?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 387
Регистриран на: 29.11.2009
Пол: Мъж
Кара: ше BMW E36 318tds Touring
Мечтае да кара: BMW E26
Детайли за колата: Бавно комби с черни облаци

Re: Превъртял патрон за палене

Мнение от raptorxbg » 01 Окт 2016, 20:58

Сваляш пръстена който "чете" чипа на ключа от стария патрон, сменяш патрона и поставяш пръстена върху новия патрон.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 53
Регистриран на: 3.02.2012
Местоположение: Троян

Re: Превъртял патрон за палене

Мнение от ///MBlitzz » 01 Окт 2016, 21:16

И патрона при ключар за пренареждане по моят ключ?
За този вариант не се бях сетил ,благодаря!

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 22.07.2010
Пол: Мъж

Re: Превъртял патрон за палене

Мнение от jaka 68 » 24 Окт 2016, 16:48

И на мен ми се случи същото преди време.Устройствата за заключване не са еднакви на всички е36-ци.В youtube съм гледал видео как се сваля само патронника с ключа и една фиба за коса,и после ключар да ти пренареди патронника по твоя ключ.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 187
Регистриран на: 8.03.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Детайли за колата: BMW E36 320i touring
Mercedes c230 cl203 sport coupe
Opel Corsa C 1.2

Re: Превъртял патрон за палене

Мнение от Mpower94 » 25 Окт 2016, 7:46

А проблема често се оказва ,че е в ключа с времето се изхабява, не бута правилно всичките пинове и патрона превърта.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 53
Регистриран на: 3.02.2012
Местоположение: Троян

Re: Превъртял патрон за палене

Мнение от ///MBlitzz » 29 Окт 2016, 20:05

Намерих си цяла конзола с друг ключ. Мислех да ги разменя но имат разлика в размера и ''новата'' конзола не влиза в кормилният прът.
Относно ваденето на патрона - два дена се мъчех по няколко часа с фиба да го извадя и не мога. На новата конзола уцелвам къде да влезне но не изкарвам патрона а на моят превъртял - въобще не мога да се ориентирам къде е положението за вкарване на фибата. Нямам време сега но най-вероятно с двете конзоли ще вървя при ключар да ми размени патроните и ще съм с два ключа ,че не ми се иска да изолирам евс.
На мен освен захабен ключ и превъртял патрон ми се беше счупил и механизма за заключването на волана. Чист късмет ,че не беше в движение.
ПС - Някой знае ли къде се прави отвор с свредел за изваждане на патрона или това не важи за нашите техники?

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook