Смяна на свещи М52В20, насоки, по късно и снимки
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- silverstone
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 180
- Регистриран на: 1.10.2012
- Местоположение: Свети Влас
- Пол: Мъж
- Кара: E90 320i N46 седан
- Мечтае да кара: чисто ново BMW
- Детайли за колата: E 36 седан 9/1997г т.син 320i M52B20
Е 36 кабриолет 7/1996 сив M52B23
Е 90 седан 7.2006 сив 320i N46
Смяна на свещи М52В20, насоки, по късно и снимки
Здравейте,
вече съм собственик на м52В20 купе 1996. Реших да сменя свещите на колата, друго няма какво да й се прави.
На пръв поглед.
Маслото и ремъка ще мине през сервиз.
Признавам че седана ми го обслужиха в сервиз. Не съм сменявал свещи на колата сам. Ще направя няколко снимки, да са полезни на евентуални "майстори" като мен
подобна на:
viewtopic.php?f=34&t=412426
Гледах няколко клипа, но ще се радвам на информация от човек който ги е сменял. Имам пълния комплект с инструмени към колата, всичко си е с нея дори резервната гума е с лята джанта
италянеца може и да не поддържа много ( вероятно свещите са оригинални
), но няма точка ръжда по колата и мотора звучи отличнно, всички аксесоари са си с колата. Но тъй като ще му се слага ГИ трябва да се сменят свещите преди "операцията"/
Както на седана така и тук реших да заложа на NGK BKR6EK. Няколко въпроса ми възникват:
- с ключа от колата ще стане ли или да ползвам гедоре
- има ли някакъв чалъм при вадене на бобините от свещите
Мерси на всички отзовали се
2+ 4 в кутията

вече съм собственик на м52В20 купе 1996. Реших да сменя свещите на колата, друго няма какво да й се прави.

Маслото и ремъка ще мине през сервиз.
Признавам че седана ми го обслужиха в сервиз. Не съм сменявал свещи на колата сам. Ще направя няколко снимки, да са полезни на евентуални "майстори" като мен

viewtopic.php?f=34&t=412426
Гледах няколко клипа, но ще се радвам на информация от човек който ги е сменял. Имам пълния комплект с инструмени към колата, всичко си е с нея дори резервната гума е с лята джанта


Както на седана така и тук реших да заложа на NGK BKR6EK. Няколко въпроса ми възникват:
- с ключа от колата ще стане ли или да ползвам гедоре
- има ли някакъв чалъм при вадене на бобините от свещите
Мерси на всички отзовали се

2+ 4 в кутията

Последна промяна silverstone на 09 Сеп 2016, 22:29, променена общо 3 пъти

- shlosera
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 374
- Регистриран на: 14.10.2010
- Местоположение: София и околностите
- Кара: e36 M50B20
- Мечтае да кара: e36 M3
Re: Смяна на свещи М52В20, насоки, по късно и снимки
С ключа от колата става идеално (във вътрешността на ключа има пластмаса която "хваща" свещта и се вади много лесно).
Относно бобините като им свалиш гайките и буксите излизат без усилие.
Sent from my E2105 using Tapatalk
Относно бобините като им свалиш гайките и буксите излизат без усилие.
Sent from my E2105 using Tapatalk
- silverstone
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 180
- Регистриран на: 1.10.2012
- Местоположение: Свети Влас
- Пол: Мъж
- Кара: E90 320i N46 седан
- Мечтае да кара: чисто ново BMW
- Детайли за колата: E 36 седан 9/1997г т.син 320i M52B20
Е 36 кабриолет 7/1996 сив M52B23
Е 90 седан 7.2006 сив 320i N46
Re: Смяна на свещи М52В20, насоки, по късно и снимки
Благодарско Колеги! Ще се справя, не изглежда нещо сложно. Ще сложа няколко снимки, нека има. 


- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Смяна на свещи М52В20, насоки, по късно и снимки
silverstone написа:Благодарско Колеги! Ще се справя, не изглежда нещо сложно. Ще сложа няколко снимки, нека има.
Като гледам тресчотката от клипа и ме хваща страх- да кажем свещта е заяла, и си казваш- "Ти на мен ли ще се опъваш" и късаш резбата.

И накрая какви свещи- тези на снимката на колегата са от по-ниският клас на NGK. А ето снимка на свещите от въпросната кола с М52- NGK е на 500км и се вижда състоянието на изолацията, колегата беше предпочел да си върне старите свещи на BOSH, които, съдейки по степента на износване, сигурно са на повече от 60-70000км.

Само да не си помислите, че препоръчвам BOSH, освен ако не са купени от дилър на BMW, но там са по 43лв. бройката. Досега признавам предпочитах да слагам NGK, но това е втората кола, на която виждам нещо подобно- първият път колегата ги беше взел от някакъв случаен магазин, не пишеше, че са произведени в Япония и си казах, че са менте. Тази на снимката, след като ми показа и кутията, имаше всички външни атрибути, но изглежда вече и NGK си е намерил майстора.
- silverstone
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 180
- Регистриран на: 1.10.2012
- Местоположение: Свети Влас
- Пол: Мъж
- Кара: E90 320i N46 седан
- Мечтае да кара: чисто ново BMW
- Детайли за колата: E 36 седан 9/1997г т.син 320i M52B20
Е 36 кабриолет 7/1996 сив M52B23
Е 90 седан 7.2006 сив 320i N46
Re: Смяна на свещи М52В20, насоки, по късно и снимки
Благодаря за насоката. Няма да дам в никой случай 43 лв за Бош, за тази сума ще си купя Иридиеви, с отстъпка падат на 25-8 лв / бр. Но това е друга тема.
Иначе тези не ги загледах къде са произведени, снабдителят ми е печен, едва ли до сега не е продавал такива свещи за да каже че някой е пропищял.
Относно топъл/ студен двигател, не е ли по-удачно да се отвиват когато двигателя е топъл ( не горещ, веднага след каране?). Правя съпоставка, че когато някой болт примерно е заял го загряваме с горелка или друго и се отвива по-лесно, не го замръзяваме.. Знам ли , логически гледам да свържа нещата. Иначе за динамометричен ключ- със сигурност няма да ползвам, няма да свалям главата
:) все пак BMW, BMW , ама това са си едни свещи...
Иначе тези не ги загледах къде са произведени, снабдителят ми е печен, едва ли до сега не е продавал такива свещи за да каже че някой е пропищял.
Относно топъл/ студен двигател, не е ли по-удачно да се отвиват когато двигателя е топъл ( не горещ, веднага след каране?). Правя съпоставка, че когато някой болт примерно е заял го загряваме с горелка или друго и се отвива по-лесно, не го замръзяваме.. Знам ли , логически гледам да свържа нещата. Иначе за динамометричен ключ- със сигурност няма да ползвам, няма да свалям главата


- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1669
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Смяна на свещи М52В20, насоки, по късно и снимки
Като прецакаш резбата от пренатягане друго ще си мислиш.
Тия 28лв на брой са тотална щета и има и други свещи, на други цени, вършат същата работа и не са турски или китайски, но и това може да разбереш без проблем.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Тия 28лв на брой са тотална щета и има и други свещи, на други цени, вършат същата работа и не са турски или китайски, но и това може да разбереш без проблем.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
- mafiata_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 539
- Регистриран на: 22.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328i
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Смяна на свещи М52В20, насоки, по късно и снимки
Е чак да прецака резбата няма. Свещите се навиват на ръка колкото може и след това четвърт оборот колкото да не може да ги развиеш. Същото е и за пробката на картера. 

- saleen
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1665
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Кукерландия
- Пол: Мъж
- Кара: Тъпата кака да маа с черпака
- Мечтае да кара: Кадилакът на Долън
- Детайли за колата: да има джам таван, кожни седалки, музика сватба, 320спринцофка, барнеш копче джам пада....
Re: Смяна на свещи М52В20, насоки, по късно и снимки
Развиване и завиване само на студен мотор. На топъл може да се експериметнира, само ако е заяла свеща и то като имаш едно наум, че може да тръгне накриво и да повлече резбата. Аз моите не ги стягам с голямо усилие, проверявам ги след някакъв пробег и това е.
Никой не мое ма връне на селу!
- silverstone
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 180
- Регистриран на: 1.10.2012
- Местоположение: Свети Влас
- Пол: Мъж
- Кара: E90 320i N46 седан
- Мечтае да кара: чисто ново BMW
- Детайли за колата: E 36 седан 9/1997г т.син 320i M52B20
Е 36 кабриолет 7/1996 сив M52B23
Е 90 седан 7.2006 сив 320i N46
Re: Смяна на свещи М52В20, насоки, по късно и снимки
Здравейте, днес реших да се наспя по до късно, като имам предвид 6 дневната седмица дето следва. Оставих свещите за друг ден, този почти мина. Ходих на една пароструйка утре да се лъскам по светофарите
и я прибрах.
Направих две снимки, свеща на колегата дето е сложил по-горе доста се различава от тези които взех. Според кутията са правени във Франция. Номерът на самата свещ също е различен. От снимката по горе се вижда че завършва на 'QUP", гайката се вижда доста по-дебела.
Тук и на гайката имам щампа. Надявам се да карат поне 30 ооо.


Ето и една под ъгъла дето е снимал и колегата. Вижда се че снините чертички вървят на една височина спрямо металната част, докато на неговата снимка ми се струва, че тази под номера е по- високо спрямо тази под "NGK", може и да си въобразявам.


Направих две снимки, свеща на колегата дето е сложил по-горе доста се различава от тези които взех. Според кутията са правени във Франция. Номерът на самата свещ също е различен. От снимката по горе се вижда че завършва на 'QUP", гайката се вижда доста по-дебела.
Тук и на гайката имам щампа. Надявам се да карат поне 30 ооо.



Ето и една под ъгъла дето е снимал и колегата. Вижда се че снините чертички вървят на една височина спрямо металната част, докато на неговата снимка ми се струва, че тази под номера е по- високо спрямо тази под "NGK", може и да си въобразявам.


- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Смяна на свещи М52В20, насоки, по късно и снимки
EQUP са 4 полюсни, това е разликата. Френските нжк са калпавите, при мен на мотор от съвсем друго поколение BP6ES пак потъмняха така за има няма 1000км 

- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1669
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Смяна на свещи М52В20, насоки, по късно и снимки


Неизвестен пробег, съвсем леко замисляне в ниските
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
- павката
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
Re: Смяна на свещи М52В20, насоки, по късно и снимки
еднополюсно денсо(без пари направо),реглаж на електрода и мор на тунджата 

Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
- silverstone
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 180
- Регистриран на: 1.10.2012
- Местоположение: Свети Влас
- Пол: Мъж
- Кара: E90 320i N46 седан
- Мечтае да кара: чисто ново BMW
- Детайли за колата: E 36 седан 9/1997г т.син 320i M52B20
Е 36 кабриолет 7/1996 сив M52B23
Е 90 седан 7.2006 сив 320i N46
Re: Смяна на свещи М52В20, насоки, по късно и снимки
Малко служебни задължения и не бях влизал скоро. Смених свещите, за сега съм доволен. Ще видиме след още КМ как ще са. Както и предположих, старите си бяха оригиналните BMW NGK. С 4 електрода, новите са с по два. За сега не усещам разлика във вървенето.
Малко по чисто като че ли се форсира.
Не срещнах трудност при смяната. Не съм снимал процеса. Всичко мина гладко. Дори отзад в чантичката има и малка луличка 10-тка, за болтовете на бобините. Използвах само оригиналната лула в комплекта и дръжката и. Дано карат поне 20 000.



Не срещнах трудност при смяната. Не съм снимал процеса. Всичко мина гладко. Дори отзад в чантичката има и малка луличка 10-тка, за болтовете на бобините. Използвах само оригиналната лула в комплекта и дръжката и. Дано карат поне 20 000.



- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1669
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Смяна на свещи М52В20, насоки, по късно и снимки
я снимай добре електродите на старите свещи, че нещо омаслени ми се виждат ... т.е. тва не е много ок ... но може да бъркам, щото малко от странен ъгъл си ги щракнал старите
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани