М42 - Няма парно, но прегрява

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 25.08.2013
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Е36 318IS Turbo

М42 - Няма парно, но прегрява

Мнение от killvanrea » 19 Яну 2016, 13:23

Здравейте колеги,
снощи след каране забелязах, че парното духа студено и след няма и 10 мин стрелката на антифриза подмина 90-то градуса. Спрях, изгасих колата, светих с фенер, гледам маркучите са здрави, отвих пробката за обезвъздушаване , поистина и отвих капачката на радиатора, но течност имах. Днес сутринта, я огледах на светло всичко си е там, течност, маркучи нямаше течове отдолу под нея. Запалих, но пак няма парно и след 15 мин на място, тръгна да подминава 90 градуса. Тъй като, лятото сменях тройника, който е под всмукателният колектор и премахнах затоплянето на колектора изключвам проблем от там, а и щеше веднага да ми свърши течността, както стана предният път когато се пръсна тройника. Няма надути маркучи, стискат се нормално, но този, който е от термостата към радиатора е студен и не стопля, за разлика от горният(този от дясно като си пред колата) който си е топъл.
Някакви насоки какво да отварям да гледам, аз си мисля термостата да е заседнал в затворено положение. Но никаква идея как ще стане това, тъй като до последно парното вървя и си духаше топло. Колата е с електрическа перка М42 93 година.
Поздрави :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 558
Регистриран на: 8.04.2008
Местоположение: кестен сити
Пол: Мъж
Кара: 545i
Мечтае да кара: 6 series 650i Gran Coupe

Re: М42 - Няма парно, но прегрява

Мнение от Wierdo » 19 Яну 2016, 16:01

Според мен имаш въздух в системата. Ако не знаеш как да я обезвъздушиш хубаво, потърси тук във форума и ще намериш със сигурност DIY. Другия вариант освен въздух може да бъде и замръзване, тука вече ти си знаеш имаш ли нямаш ли антифриз и колко.

Термостат, който да е развален и да е останал затворен не съм виждал откакто бащата продаде Москвича. Сега ги правят така, че ако се развали остава винаги отворен (е сигурно има изключения). Дори и да приемеме, че датчика е останал затворен, това нямаше да пречи на парното.

Може и водната помпа да не прави хубаво налягане и да има недостиг на дебит.

Щях да спомена, че може да е запушено радиаторчето за парното, но от това нямаше да прегрява, така че едва ли.

Последно един съвет - обикновено когато колата тръгва да прегрява е противопоказно да я гасиш. Веднагически отбиваш, оставяш я да работи на свободна и пускаш парното на макс. сила и макс. топло. Ако я загасиш веднага, когато загрее спираш циркулацията на антифриза(водата) и всичко завира. Ако не я изгасиш, колкото и малко вода/антифриз да има, даже и да не ти духа топло вътре, малко или много поизстива (стига да е на сводобдна!) и като се понормализира може да я гасиш.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 21.07.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 и е39
Мечтае да кара: всичко сьс задно
Детайли за колата: да има V12 под капака

Re: М42 - Няма парно, но прегрява

Мнение от BLUE_999 » 19 Яну 2016, 16:10

здравей колега воната помпа сменявал ли си я?
колата с предно е като жена с малки цици вьрши работа но не доставя удоволствие :mhihi:

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: М42 - Няма парно, но прегрява

Мнение от KPETEH » 19 Яну 2016, 16:59

Ако когато вдигаш обороти, тя се охлажда, то значи нямаш вода или перката на водната помпа е превъртяла. Термостата може да остане затворен - според мен почни от него. Той така прави. Отваря се, затваря се и в некъв момент спира... Все пак се пробвай да я обезвъздушиш.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 25.08.2013
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Е36 318IS Turbo

Re: М42 - Няма парно, но прегрява

Мнение от killvanrea » 19 Яну 2016, 17:12

Водната помпа не е пипана, поне от 2 години от както колата е при мен. За термостата и аз това разбрах, че ще остане винаги отворен, от темите които прочетох в интернет.
Относно въздуха, от къде да го глътне този въздух, последно обезвъздуших, лятото и нямах проблеми до сега, винаги съм имал парно и стрелката е била на 90 градуса. Системата е пълна с готов концентрат G11, не съм го разреждал с вода, по спомен на -30 го даваха. Не съм доливал и не съм губил течност.
Ще пробвам след работа да обезвъздуша на ново всичко, а какви са вариантите ако е влезнал въздух, защото той, ще влезне пак ако е от това?
Втори въпрос - ако след обезвъздушаването продължи да е студен маркуча от термостата до радиатора, остава проблем с помпата, нали така след като термостата, не може да остане заседнал в затворено положение ?
Поздрави :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 21.07.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 и е39
Мечтае да кара: всичко сьс задно
Детайли за колата: да има V12 под капака

Re: М42 - Няма парно, но прегрява

Мнение от BLUE_999 » 19 Яну 2016, 17:14

KPETEH написа:Ако когато вдигаш обороти, тя се охлажда, то значи нямаш вода или перката на водната помпа е превъртяла. Термостата може да остане затворен - според мен почни от него. Той така прави. Отваря се, затваря се и в некъв момент спира... Все пак се пробвай да я обезвъздушиш.



а защо няма парно?...по вероятно е да от водната помпа за това да загрява и сьщевременно няма дебит за да качи в радиаторчето на парното...но само може да гадаем :bchug:
колата с предно е като жена с малки цици вьрши работа но не доставя удоволствие :mhihi:

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: М42 - Няма парно, но прегрява

Мнение от KPETEH » 19 Яну 2016, 17:25

Само да не се окаже, че има и газ тоз м42.
То и парното има клапан... може и клапана да не работи. Помпата по скоро да протече, отколкото да се строши, но аз съм имал водна помпа с пластмасова перка, на която се беха строшили лопатките, както казах може и да превърта, ако е била прегрявата.
Аз лично като наливам вода го правя, не през радиатора, а през тръбата горе, която отива към радиатора и мотора. Сипвам и после надувам с уста, то си бълбука и по некое време спира да поема.
Прав си за дебита. Ако е решил колегата да му е мирна главата. Помпа 60-80 лева, ремък 20-тина, термостата, към 25, антифриз, мие радиатора и сглабя.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 25.08.2013
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Е36 318IS Turbo

Re: М42 - Няма парно, но прегрява

Мнение от killvanrea » 19 Яну 2016, 19:32

Колата няма газова, има турбо :evil: (вече 1 година и над 15 хиляди км без проблеми :) ). Водната помпа както споменах не е сменяна, поне не и от мен в последните 2 години откакто колата е при мен. Ще пробвам да обезвъздуша пак, но се съмнявам да влиза въздух от някъде, последно лятото сменях тройника на блока(този зад маслената конзола) и тога смених и антифриза и съм нямал проблем с прегряване, нито съм доливал (тъй като не съм и загубил течност), антифриз-а го взех готов не съм го разреждал с вода.
След като пробвам с обезвъздушаването, ще сваля термостата и помпата за да видя какво става и ще пиша.
Въпроса ми е помпата по-какво да позная, че е за смяна или просто няма да може да се върти на ръка или ще има счупен елемент/перка ?
Поздрави :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 162
Регистриран на: 16.04.2010
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: е36 1.6i м43б16

Re: М42 - Няма парно, но прегрява

Мнение от aliays » 19 Яну 2016, 20:25

Аз бих махнал термостата за проба, да видя дали ще загрява пак...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 25.07.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Е53

Re: М42 - Няма парно, но прегрява

Мнение от sa_hellrot » 20 Яну 2016, 1:34

+ 1 за помпа.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 162
Регистриран на: 16.04.2010
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: е36 1.6i м43б16

Re: М42 - Няма парно, но прегрява

Мнение от aliays » 20 Яну 2016, 9:26

Преспал и премислил, мисля, че може турбинката на водната помпа да превърта...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 187
Регистриран на: 8.03.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Детайли за колата: BMW E36 320i touring
Mercedes c230 cl203 sport coupe
Opel Corsa C 1.2

Re: М42 - Няма парно, но прегрява

Мнение от Mpower94 » 20 Яну 2016, 10:09

Отвори капачката на студен мотор, запали колата изчакай да позагрее малко 2 3 минутки, подай малко газ и гледай през гърлото на казанчето дали водата се върти и влиза в него. Ако вода не влиза в казанчето то е ясно, но щом за 10 15 минути загрява и стрелката мърда от средата за мен лично водата не се върти. Аз спуках радиатор и имах проблем с въздушна възглавница, нямах парно но колата не прегряваше и след 30 минути работа на място.
п.п. забравих да ти кажа, както е студена колата стисни долния маркуч дали изобщо има вода във него, това беше моя проблем не се пълнеше целия радиатор. Обезвъздушихме я като я загряхме, загасихме я и помпаме маркуча и постепенно водата си влизаше и се пълнеше и така се напълни цялата система пое повече от литър антифриз и всичко се оправи. А преди това си играхме 20 минути и постоянно буташе водата на вънка от капачката.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: М42 - Няма парно, но прегрява

Мнение от metodi80 » 20 Яну 2016, 10:31

Колега , не се занимавай с обезвъздушаване , както и ти каза , до последно всичко е било наред , нямаш загуба на течност и т.н .....
Щом маркуча след термостата ти е студен , то най -вероятно термостата не отваря напълно /добре , съответно няма как течността да влезе в радиатора , съответно не се охлажда , перката пък изобщо няма и да се включи (независимо , че мотора прегрява) , защото до датчика , който управлява перката изобщо не достига топъл антифриз.
Водната помпа лесно можеш да я провериш дали работи (или поне да видиш дали горе -долу работи) - отвиваш капачката на радиатора и започваш да подаваш газ до към 2500 оборота , ако видиш от дупчицата на гърлото на преливника да блика течност (мотора трябва малко да е позагрял поне до средата на синия сектор), то значи помпата върти. Колкото повече увеличаваш оборотите , толкова по -силно трябва да блика , така се проверява елементарно водна помпа.
Та , обърни внимание на термостата , провери помпата по начин , който описах и ако проблема не е в тези два компонента (най -вече в първия) , тогава - гарнитура на глава /спукана глава и т.н

Малко по -горе имаше коментар , че ако мотора прегрява , то не трябва да се гаси , а да се спре автомобила и да се остави да работи на парно ......
Искам да внеса малко яснота по въпроса .... Това не е универсално правило и се процедира според ситуацията ....
В случая на колегата (когато няма парно и евентуален проблем с термостат или водна помпа) е по -добре мотора да се угаси , точно както той е направил .
Защо това е така - идеята да не се спре мотора и да се пусне парното да духа топло е всъщност , за да се отвори цялата система (и двата кръга) , по този начин в охлаждането на мотора да влезе и антифриза , който е в купето , съответно да се подобри топлообмена. Когато обаче няма цикрулация на основния кръг (ако да речем термостата не работи добре) , тогава е безмислено да пускаме парно и да оставяме мотора да работи , защото той ще продължи да загрява и това , че сме му пуснали паро по никакъв начин няма да помогне ,а мотора ще продължи да загрява до критични нива.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 2.04.2011
Пол: Мъж

Re: М42 - Няма парно, но прегрява

Мнение от PREDATOR_318is » 20 Яну 2016, 15:34

Имал съм същия проблем (когато имах е36). Проблема беше водната помпа - бях с бакелитена турбинка на помпата и почти всички лопадки бяха счупини.
Успех с проблева.

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 25.08.2013
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Е36 318IS Turbo

Re: М42 - Няма парно, но прегрява

Мнение от killvanrea » 20 Яну 2016, 20:48

Здравейте,
благодаря на всички за съветите. След като вчера не ми остана време след работа, днес сутринта реших обстойно да огледам ситуацията. Забелязах че ремъка е много много хлабав, взех ключове обтегнах го докрай, но пак си хлаби. Реших да пробвам, викам си сега поне може да има някакво подобрение. Като надеждата ми беше тръгне ли дори и малко парното, ясен е проблема :lol: И след 15 мин така и стана колата загря подмина много малко 90-то градуса може би две дебелини на стрелката. Пуснах парното и след няма и 5 мин задуха топло, излезнах от колата проверих маркучите бяха си топли, тялото на термостата също. Отвих пробката за обезвъздушаване и оставих да поработи малко с цел въздух, който е останал в радиатора да излезе. Днес си поръчах ремък, и като дойде ще го сменя и дано е само той :)
metodi80 аз разгледах леглото на помпата и самата помпа в интернет и днес като видях, че ремъка е хлабав направих един два оборота наляво-надясно и не чух никакви странни шумове от помпата. Сега като сменя ремъка, ще пробвам да тествам помпата.
Имам два въпроса - къде е пустата черта за максимум на течността, защото моят съд е толкова пожълтял, че ако е било боя никога няма да го видя?( има едни релефни черти, като последната е около 3см под извивката за маркуча.
И вторият - " дупчицата на гърлото на преливника " е дупката която е за маркуча горе, т.е. като подам газ трябва по маркуча да напълни вода или " преливника е самият съд и си блика вода от долната му част?
Поздрави :)

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook