Джанти 17ки ? Струва ли си ? Динамика ? Возия ?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 21.07.2006

Джанти 17ки ? Струва ли си ? Динамика ? Возия ?

Мнение от vio » 29 Сеп 2006, 1:08

Колко по-кофти ще вози , ако сложа 17 ски :?
Последна промяна vio на 29 Сеп 2006, 13:07, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1441
Регистриран на: 28.01.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 2005 E61 525d
Мечтае да кара: просто да кара...
Детайли за колата: <3

Мнение от |`oTuH » 29 Сеп 2006, 9:37

ем малко по-кофти ще вози и доста по-кофти ще е динамична =)

и все пак ся 15" ли си и кво ти е ДВГто?
4 8 15 16 23 42

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2184
Регистриран на: 7.08.2006
Местоположение: София / ghetto+
Пол: Мъж
Кара: m52 e36
Мечтае да кара: е38 ;)
Детайли за колата: е36

Мнение от t0sh » 29 Сеп 2006, 10:40

|`oTuH написа:ем малко по-кофти ще вози и доста по-кофти ще е динамична =)

и все пак ся 15" ли си и кво ти е ДВГто?


хм защо динамиката? нали като цяло диаметъра на гумата не се променя ?!?! :shock:
за возенето предполагма понеже се надуват повече и става по-твърдо, но за динамиката някой да ме светне...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 585
Регистриран на: 14.04.2004
Местоположение: София

Мнение от videlov » 29 Сеп 2006, 11:10

В България .. НЕ :!: :idea:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 275
Регистриран на: 20.07.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от vase F1 » 29 Сеп 2006, 11:39

Най малкото ширината на гумата оказва
влияние върху динамиката, щото някъкси
май няма как да сложиш безопасно 205 гума
върху 17 цола гума щото гумата ще се свие навътре ;)
Ще стане като пирамидка :mhihi:
България над всичко
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2184
Регистриран на: 7.08.2006
Местоположение: София / ghetto+
Пол: Мъж
Кара: m52 e36
Мечтае да кара: е38 ;)
Детайли за колата: е36

Мнение от t0sh » 29 Сеп 2006, 11:54

vase F1 написа:Най малкото ширината на гумата оказва
влияние върху динамиката, щото някъкси
май няма как да сложиш безопасно 205 гума
върху 17 цола гума щото гумата ще се свие навътре ;)
Ще стане като пирамидка :mhihi:


може аз да не съм в час, но в това изказване изобщо не видях аргумент за динамиката...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 275
Регистриран на: 20.07.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от vase F1 » 29 Сеп 2006, 12:44

Чисто и просто по широката гума прави по голямо
съпротивление по и най вече по голямо триене
от там се изисква повечко мощност да се преодолее
ами в общи линии това е :D
България над всичко
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2184
Регистриран на: 7.08.2006
Местоположение: София / ghetto+
Пол: Мъж
Кара: m52 e36
Мечтае да кара: е38 ;)
Детайли за колата: е36

Мнение от t0sh » 29 Сеп 2006, 12:53

vase F1 написа:Чисто и просто по широката гума прави по голямо
съпротивление по и най вече по голямо триене
от там се изисква повечко мощност да се преодолее
ами в общи линии това е :D


първо не мисля че с който и да е двигател на бмв би трябвало да усеща разлика 205/225 осезаемо

второ се говори за джанти, аз и на 15-ките мога да сложа 225, и като мина на 17-ки 225 къде е загубата на динамика в такъв случай?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 275
Регистриран на: 20.07.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от vase F1 » 29 Сеп 2006, 13:04

Значи без значение дали двг-то е на бмв или някой друг
двигателят усеща по голямото триене защото са товари
макар и не много повече
при мотори 1,6: 1,8: 1,8is се чуства най много
При по големите също има но там почти не се чуства щото и
въртящият момент и кончетата са в повечко
Ако искаш и на 13 цола сложи широка гума
това няма никакво значение колата се забавя
поради по голямата площ на съпротивление, триене
колата и трябва повече мощ за да преодолее това
Конструкторите на дадена марка автомобил са сметнали определен
размер гума на всички компоненти които определят динамиката
на дадена кола от там нататък ти товариш допълнително
мотора с не предвиден размер на широчина гума
не се ли се замислял защо по широка гума се превърта по трудно,
ами просто иска повече мошност за да се преодолее съпротивлението
на триена на по голямата триеща площ
И те уверявам, че специално при по горе изброените мотори
разликата в чолажа и размера се чувстват доста осезаемо
Да не говорим че именно от там, по голямата площ на триене
изисквайки повече мощ повишава разхода на гориво
Последна промяна vase F1 на 29 Сеп 2006, 13:05, променена общо 1 път
България над всичко
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 607
Регистриран на: 16.03.2006
Кара: бас Барабас

Мнение от Яро » 29 Сеп 2006, 13:04

t0sh написа:
|`oTuH написа:е
хм защо динамиката? нали като цяло диаметъра на гумата не се променя ?!?! :shock:
за возенето предполагма понеже се надуват повече и става по-твърдо, но за динамиката някой да ме светне...

Като караш колело с кое по-бързо ускоряваш, с балканче или с голямо колело?Има 1 формулка M=F.a, там се крие отговора(увеличаваш рамото, силата не с променя, т.е. момента намалявааа ;) )
Всеки шут в задника - крачка напред!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Мнение от turbo » 29 Сеп 2006, 13:08

Говорите за различни неща! Балканчето има различен диаметър на цялото колело и за това има и разлика в ускорението. Навремето един приятел беше с 18 цола балканче, а аз с 20 цола и той се пилкаше повече. :mhihi:

П.П.: То не, че големите колела по онова време не бяха също "БАЛКАН" ама нейсе! :winky:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2184
Регистриран на: 7.08.2006
Местоположение: София / ghetto+
Пол: Мъж
Кара: m52 e36
Мечтае да кара: е38 ;)
Детайли за колата: е36

Мнение от t0sh » 29 Сеп 2006, 13:10

ок пак ще подесетя, особено за е30кандидата:
- целия диаметър на гумата не се променя - повече няма да го повтарям
- фабрично на врата ми има данни за гуми от 185 до 225 размер, така че за непредвидени широчини можеш да говориш ако слагам 255 примерно (което ще търка пък отделно ;))

оттук нататък, въпроса за джантата е че няма значение, само се губи може би не повече от 2% поради разликата 205 до 225 ГУМА, но не ДЖАНТА !!!

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 21.07.2006

Мнение от vio » 29 Сеп 2006, 13:14

Става дума за е36 ис-ка . Добре а от 15ски на 16 ки по-добре ли ще е ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2184
Регистриран на: 7.08.2006
Местоположение: София / ghetto+
Пол: Мъж
Кара: m52 e36
Мечтае да кара: е38 ;)
Детайли за колата: е36

Мнение от t0sh » 29 Сеп 2006, 13:19

ти или не четеш мнения или...

17-ките за нашите дупки са рискови че трябва да изправяш редовно, 16 е по-добре от ТАЗИ гледна точка, иначе общо взето няма значение според мен...

но ултра-физиците с формулите могат да извадят още някой жокер :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2643
Регистриран на: 22.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Kris » 29 Сеп 2006, 13:23

момчета вие май говорите на различни езици!

Сега да ви кажа като сложиш 17'' джанти те ще са с по-голям борд (поне от фабричните) и съответно колата ще "ляга" на по-голяма повърхност от земята което като се замислите ще разберете че е по-добре по отношение на динамиката и устойчивостта на пътя. Да ще има по-голямо триене от по-малката гума но пък ако само това имаше значение ( и не се компенсираше от маса и тем подобни) то някои модели като М6, М5, цялата 7-ма серия и т.н. щяха да са с гуми като на стар руски бегач и при това на 11'' джанти.

Единственото лошо за по-големите джанти е лошото качество на пътя в България
=>
- по-голяма вероятност да счупиш джанта ( да не говориме за изкривяване)
- по-твърдата возия което пак се усеща поради множеството от дупки.

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook