Комфортно окачване

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 16.07.2014
Местоположение: Tullamore
Пол: Мъж
Кара: F30 & E46
Мечтае да кара: Вoeing 787 Dreamliner

Комфортно окачване

Мнение от SH3M37A » 06 Яну 2015, 5:59

Здравейте ,
Чета вече от цяла седмица за окачвания ,коилове , пружини и т.н. FK , Jom , Blishtain h^&r и т.н
Писах преди време ,че имам проблем с окачването ,но нямах време да го оправям понеже техническия преглед беше далеч. Сега имам срок до края на март да изпипам колата и искам не искам трябва да се прави.
До момента чакам горни задни тампони на powerflex да пристигнат.И да си реша проблема с изскачащите задни тампони на купето.
Насочил съм се към амортисьори KYB и BOGE . За разновидност ако има на марките идея си нямам коя ще е най-добре за комфорта ,който искам да постигна. За момента те мисля ,че не ме дънят ,но на тресачката ако ме скъсат ще трябва да бъда готов с точен отговор при продавача.
Пружини тях ще ги сменя на 100% понеже задницата ми е клекнала до такава степен ,че гумата е на 2 пръста от калника (не знам дали така трябва да е ) а предницата е 6-8 пръста и ми вади очите.
Искам да сложа понижаваща пружина без да наруша работата на амортисьора и да го натоварвам допълнително. Понеже четох ,че има разлика в различните цветове ще съм ви благодарен ,ако ми помогнете и с цвят ,който да не страда комфорта или някой когато седне отзад да опре в калника.С конкретен марка и модел.
trailing arm bushes – съжалявам не знам как се казват на Български тези тампони .Искам да ги подменя с плътни на Powerflex ,но така и не успях да разбера следното.Четох ,че ако бъдат сменени колата ставала неуправляема ? Правилно ли съм разбрал ?
И с течение на времето мисля всеки един сменяем тампон по колата да го заменя с Powerflex . Ще сбъркам ли ако го направя и ще ми страда ли комфорта на колата от това.

На кратко:
1.Търся максимален комфорт :
2.Амортисьори – марка и модел ?
3.Пружини – марка и модел за снижаване без голяма загуба на комфорт ?

Колата се кара ежедневно по 200-300 км затова търся комфорта .

Въпросния кошник е E36 M43 от 1998 г. 115 магарето излезли от завода ,а колко са живи не се знае.

И имам една молба :

Понеже в другите теми нищо не разбрах и информацията е пръсната в 5 страници спорове . Нека всеки да си каже мнението и опита ,който има .

Благодаря
Изображение
Изображение

Е36 - 1998
Е46 - 2003
F30 - 2016

За руснака всичко, което трябва да се прави с гаечен ключ по-малък от номер 24, си е чиста нано-технология!

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: Комфортно окачване

Мнение от vladi_a_i » 06 Яну 2015, 15:34

Амортисьори Боге и пружини Ейбах за меко возене :D
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 16.07.2014
Местоположение: Tullamore
Пол: Мъж
Кара: F30 & E46
Мечтае да кара: Вoeing 787 Dreamliner

Re: Комфортно окачване

Мнение от SH3M37A » 06 Яну 2015, 18:43

http://www.ebay.ie/itm/BMW-E36-M3-3-0-COIL-SPRINGS-EIBACH-PRO-KIT-2041-140-/230325587078?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item35a0798c86

Благодаря ти
Само да изясня колега за тези ли става дума или има други ? Че само тези ми излязоха .
Изображение
Изображение

Е36 - 1998
Е46 - 2003
F30 - 2016

За руснака всичко, което трябва да се прави с гаечен ключ по-малък от номер 24, си е чиста нано-технология!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1009
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: внимателно
Мечтае да кара: самолет

Re: Комфортно окачване

Мнение от u`F`o » 06 Яну 2015, 23:26

Привет, колега,

Не искам да те отказвам и смятам, че се опитваш да превърнеш силната черта на е36 - добрата управляемост на автомобила- в слабост. Мека возия = лоша управляемост. Може би, да засилиш доброто управление (и втвърдиш окачването) е по-лесно, откокото да получиш добра возия. Mercedes E-class (W211) е типичен пример за това, страхотна возия, чудесно меко окачване и 0 управление. Просто си мисля, че ще вкарваш пари в грешна насока точно за този автомобил. Тази реклама от 1997-ма година казва същото:

Изображение

Успех с търсенето и имплементирането на окачването!

Поздрави,
Николай

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 16.07.2014
Местоположение: Tullamore
Пол: Мъж
Кара: F30 & E46
Мечтае да кара: Вoeing 787 Dreamliner

Re: Комфортно окачване

Мнение от SH3M37A » 07 Яну 2015, 2:44

Здравей колега благодаря ти за коментара.
Все още се лутам кое е по добре.Понеже живея в Ирландия ,а тук пътя е на сериозни вълни ,бразди пропадания , траншеи и всякакви изненади по пътя . Вярно ,че в бг пътищата не са цвете ,но тук са по лоши на 60% останалото е магистрали и обновени междуградски пътища .
Идеята за комфорта ми е да избегна друсането по паважа и да ми доставя още по-приятно каране по улиците.Имам възможност да подкрепя думите си с видео и снимки за да придобиете представа за какво говоря.
Имам приятел в Бг ,на който му загубих координатите .Той имаше ,а може и още да го има Е36 320 6 ц . Стоеше много стегнато на пътя и возеше супер комфортно .Затова се насочих към този вариант. Той не е от хората ,които гледат по ниска,по агресивна и т.н. залагаше на оригиналния вид окачване и всичко както си му е сложил немеца.При лоп и троп смяна на момента без да чака .
Понеже ,както спомена едно за сметка на друго и на края резултата 0 . Карам бързо и агресивно в 80% от случаите ,а този вариант ,който искам е в пълно противоречие на това, което правя.
Затова питах за тези плътни тампони. Идеята ми за в бъдеще е да сменя всеки един тампон и всичко което може с плътни, Камбари отпред и отзад ,стабилизиращи щанги ,ако е възможно с камбърите отгоре и отдолу. Само не знам дали няма да влоша нещата още повече.
Мислех си за коиловари до 300 евро ,но гледам много отзивите не са много положителни за тях особено ,ако тръгнеш да се пързаляш . Тук са грапави пътищата като едра шкурка са и това допълнително ограничава кефа от да вляза с вратите в завоя. А и да си призная е грехота да имаш кола ида не я лъзнеш в завоя. А не искам да сложа нещо твърдо и много ниско да остържа някоя неравност по пътя и да си докарам беля на главата. Ако има някакъв среден вариант в който да имам и двете . Комфорт и стабилност ще съм благодарен на още варианти .
Изображение
Изображение

Е36 - 1998
Е46 - 2003
F30 - 2016

За руснака всичко, което трябва да се прави с гаечен ключ по-малък от номер 24, си е чиста нано-технология!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 482
Регистриран на: 13.10.2011
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+

Re: Комфортно окачване

Мнение от m.dimitrov1992 » 07 Яну 2015, 12:59

u`F`o написа:Привет, колега,

Не искам да те отказвам и смятам, че се опитваш да превърнеш силната черта на е36 - добрата управляемост на автомобила- в слабост. Мека возия = лоша управляемост. Може би, да засилиш доброто управление (и втвърдиш окачването) е по-лесно, откокото да получиш добра возия. Mercedes E-class (W211) е типичен пример за това, страхотна возия, чудесно меко окачване и 0 управление. Просто си мисля, че ще вкарваш пари в грешна насока точно за този автомобил. Тази реклама от 1997-ма година казва същото:



Успех с търсенето и имплементирането на окачването!

Поздрави,
Николай


При положение, че е36 не е с бърза рейка, незнам какво имаш впредвид под СИЛНА ЧЕРТА. Повечето спортни хечове от 90-те са с бърза рейка! :mhihi: Май само м3-ките са с други предавателни числа на рейката ама тука не става въпрос за М POWER

ентусиаст
Аватар
Мнения: 821
Регистриран на: 16.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH

Re: Комфортно окачване

Мнение от Vanqu1sh » 07 Яну 2015, 14:35

m.dimitrov1992 написа:
u`F`o написа:Привет, колега,

Не искам да те отказвам и смятам, че се опитваш да превърнеш силната черта на е36 - добрата управляемост на автомобила- в слабост. Мека возия = лоша управляемост. Може би, да засилиш доброто управление (и втвърдиш окачването) е по-лесно, откокото да получиш добра возия. Mercedes E-class (W211) е типичен пример за това, страхотна возия, чудесно меко окачване и 0 управление. Просто си мисля, че ще вкарваш пари в грешна насока точно за този автомобил. Тази реклама от 1997-ма година казва същото:



Успех с търсенето и имплементирането на окачването!

Поздрави,
Николай


При положение, че е36 не е с бърза рейка, незнам какво имаш впредвид под СИЛНА ЧЕРТА. Повечето спортни хечове от 90-те са с бърза рейка! :mhihi: Май само м3-ките са с други предавателни числа на рейката ама тука не става въпрос за М POWER

Тя малката М-ка е с по-бавна рейка от обикновенно е36.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 16.07.2014
Местоположение: Tullamore
Пол: Мъж
Кара: F30 & E46
Мечтае да кара: Вoeing 787 Dreamliner

Re: Комфортно окачване

Мнение от SH3M37A » 07 Яну 2015, 15:01

Тоест ще променя само комфорта без да страда управлението или ? Че не разбирам какво искате да кажете :oops:


А някой опит с тези твърди тампони да има ?
Изображение
Изображение

Е36 - 1998
Е46 - 2003
F30 - 2016

За руснака всичко, което трябва да се прави с гаечен ключ по-малък от номер 24, си е чиста нано-технология!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 482
Регистриран на: 13.10.2011
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+

Re: Комфортно окачване

Мнение от m.dimitrov1992 » 07 Яну 2015, 15:14

Емки не съм карал :mhihi: , просто бях чел някъде ,че е с други числа. Чак пък по бавна рейка :shock: ,

ентусиаст
Аватар
Мнения: 821
Регистриран на: 16.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH

Re: Комфортно окачване

Мнение от Vanqu1sh » 07 Яну 2015, 16:09

m.dimitrov1992 написа:Емки не съм карал :mhihi: , просто бях чел някъде ,че е с други числа. Чак пък по бавна рейка :shock: ,

M3 3.0 - 39 mm/rev - the slowest available rack. This is a variable ratio but it is slower than standard until 200 deg hand wheel angle

M3 3.2 and standard E36 - 45.5 mm/rev - the M3 3.2 rack has restricted lock.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 508
Регистриран на: 9.07.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: го на ножки
Мечтае да кара: на 50ст бензина.

Re: Комфортно окачване

Мнение от Jang1r » 07 Яну 2015, 16:47

Всичко ново сток и ето ти комфортно е36.С койлове,полиуретани и прочие само към лошо ще е возията. :dunno:
BMW e36 318TDS Touring
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1670
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Комфортно окачване

Мнение от host » 07 Яну 2015, 17:02

E36 със сток окачване е примливо возеща кола - далече от комфорта.

Колега пуснал темата... взимаш си 4 бищайн б4 + комплект комплект пружини НЕ по-ниски от -40 ... и ще имаш номрално возеща кола. Ако искаш и малко по-стегната си взимаш - примерно - Ексел Г на Каяба или Закс Супертуринг и си караш.

Нищо сложно или трудно. Полиуретан и т.н. ... ако искаш нормално возене нз защо ти е.

____________________________

За да добрата управляемост да не почваме, че СТОК е36 (всичко сток) така недозавива, че е ужасяващо. Не че няма по-гадно завиващи коли от тия години, но все пак ... не е еталон - не си говорим за м3 и т.н.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 16.07.2014
Местоположение: Tullamore
Пол: Мъж
Кара: F30 & E46
Мечтае да кара: Вoeing 787 Dreamliner

Re: Комфортно окачване

Мнение от SH3M37A » 07 Яну 2015, 17:26

Jang1r написа:Всичко ново сток и ето ти комфортно е36.С койлове,полиуретани и прочие само към лошо ще е возията. :dunno:


Това ми е ясно ,че сток окачването е по добре за колата от безхаберното слагане на каквото и да било по самата кола . Проблема ,е че едно време качеството на всичко е било по добро и всичко ,което са правили е било в един завод. Сега можеш да си купиш почти от всяка държава произвела било то накладка ,амортисьор , пружина с една и съща марка . Всяка държава си има различен стандарт за производство и всяка една цели параметри до близките на оригиналния производител.
Твърдя го смело това нещо понеже ,човек които е в сферата и производител ми го сподели.А и аз имам допир до тази сфера.
Затова питам за марка и модел било то на пружини , амортисьори и тампони да споделят хората ,които имат допир до тях и опит :)

За твърдите ми е ясно ,че влошават комфорта .Но мога да направя компромис с тях понеже ,както споменах пътищата не са цвете и търся най-рентабилния вариант за издръжливост :) Понеже тук обаждат цени за смяна на каквото и да било :
30 еврор за една диагностика
500 евро за гарнитура на глава
от 80 евро за смъкване на скоростна кутия и смяна на съединител

И т.н.
При тези цени мисля ,че е по рентабилно компромис в нещо отколкото пари всяка година .... Тук техническия преглед не е като в бг и за изгоряла крушка те връщат и докато не я отстраниш не ти дават теста ;)

Затова е тази тема да намеря най-рентабилния вариант с компромиси естествено ,както и стабилност на пътя понеже 80% от годината е мокро и всеки знае ,че на мокра настилка всичко е по различно от на сухо :)

Благодаря за разбирането , но ми остава въпроса за тези тампони дали реално влошава управлението на автомобила.
Изображение
Изображение

Е36 - 1998
Е46 - 2003
F30 - 2016

За руснака всичко, което трябва да се прави с гаечен ключ по-малък от номер 24, си е чиста нано-технология!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Комфортно окачване

Мнение от bum_bum » 07 Яну 2015, 18:01

Няма как по-твърд тампон да ти влоши управлението. То не, че има кой знае колко тампони за смяна по предницата. Малко по-твърдо вози с полиуретан на носача, но може да се каже почти незабележимо. Оригинален плътен, дори и в България изкарва поне 4-5 години тъй че и това е добър вариант. Друго, което може да вземеш и си струва е полиуретанови тампони за биалетките.

Оригинални къси шарнири и некви по-читави дълги. Закс, Боге, Билщайн стандартни амортисьри и пружуни и си капитан. Щом пътищата са кофти за какво са ти по-къси пружини? -4см само и вече колата става пълна каруца. Просто карай внимателно и тва е.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 361
Регистриран на: 13.09.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е36 328i Touring '96

Re: Комфортно окачване

Мнение от georgivar » 07 Яну 2015, 19:48

Като сменях моето окачване ме предупредиха да не слагам полиуретан, защото излишно втвърдява возията и ако не караш колата на писта общо взето няма смисъл. Стоковото окачване си е достатъчно за всякаква нормална употреба по улиците. И затова заложих на тампони или оригинални, или лемфьордер.

Полиуретана е по-евтин и издържа по-дълго обаче :) (колко да е по-дълго като някои от моите не-полиуретанови не бяха сменяни от 16-17 години :)

Другото много важно са гумите - старите гуми се втвърдяват и не обират толкова неравностите по пътя. Тъй че и в тях си струва да се инвестира, ако не си го правил скоро.

При сменено всичко по окачването и със 17 цолови джанти и гуми (за кратко и 18) нямам никакви оплаквания от комфорта. А изискванията ми бяха горе-долу като твоите.

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook