Какво да прегледам по колата преди да я купя ??
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
30 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Гост
-
Какво да прегледам по колата преди да я купя ??
Понеже си търся BMW e36 купе ме интересува какво да прегледам по колата на място преди да я карам.....и попринцип.....Ако има такава тема се извинявам предварително 

- _BoBI_
- ентусиаст
-
- Мнения: 1481
- Регистриран на: 23.09.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330Ci SMG, Suzuki GSX-R 750cc
Има много неща, първо те саветвам да гледаш дали ти харесва най-важното и чак после да я водиш по сервизи.Пълна диагностика, Преглед на окачването сиреч Стенд или регулаж те ще ти кажат дали има удари, защото ако е имало удари тежки може да са добре прикрити ако незнаеш какво да гледаш те ще ти кажат професионалистите...
като се качиш гледаи например колко е запазена неможе да е 98-ма колата и седалката да е цялата изтъркана до скъсване, Има ацки много неща които колегите след мен ще допълнят да гледаш, но казвам това, което се сешам в момента.
Слушаи мотора дали мени обороти, дали при подаване на газ изтропва нещо, друго като караш пусни волана примерно когато си с 60 км и виж дали не ти носи колата в някоя посока, ако носи има още 50 причини за това, но я води на стенд и да я гледат отдолу задължително.Ако я водиш при майстори които не им се занимава може да ти кажат, че е перфектна затова не жали пари и по-добре да дадеш много по-вече за качествен преглед в някой сервиз отколкото после да ги даваш след като си я купил вече.
Най-важното е да прецениш човека от когото я купуваш, тоест малко психология, ако е мизерник или не е имал пари да я подържа ще си личи, кола от такъв чове не трябва да се взима защото той бъди сигурен, че не е слагал нищо качесвено по нея дори и маслото, ако е малд рейсар пак си знаеш защо да не я взимаш, ебе, троши и продава с извинение.
Гледаи гумите, ако са изтъркани, различни значи има нещо самнително също неможе човека да ти каже че просто е сменил отзад гумите защото му е носела нещо в завойте защот тоно задните
, ако колата е пребоядисвана наскоро значи пак има нещо много съмнително, професионалистине при тежки удари режат цялата кола и после взимат от друга и ги съединяват направо
Ако човека е правил тунинг гледай внимателно какви части е използвал, ако е сложил кристални сфарове за 250-300 лева значи е мизерник ! Оригиналните Хела струват поне 500-600, а си прдстави колко са оригинални Кристални
, ако видиш волан на който пише Ф1 или сиреч формула едно значи го е взел за не повече от 30 лева от някой долнопробен магазин, имам в предвид, че Момо волан струва по 500 лева оригинален, преценяваи тия неща гледаи за форио на задните стъкла и какви ли не още ментета по колата за които собственика твърди че е дал много пари и са напълно оригинални, как такъв мизерник ще има пари да подържа колата с качествени чсти като целия му скапън живот се гради на ментетата и на това да взмеш нещо по-евтино !
Ако взимаш колата от нашенец гледай колко пари има и от там ще си направиш равносметката как я е карал и подържал, ако човека и е сложил гуми 225 по4ти нови с хубави джанти, значи не жали пари, питай защо я продава ако каже, че иска да си взима Е46 например значи си има пари, а щом си има пари не вярвам да се излага да и слага боклуци, просто бъди внимателен и касмет защото понякога колкото и да внимаваш ако си нямаш касмет това е положението 
като се качиш гледаи например колко е запазена неможе да е 98-ма колата и седалката да е цялата изтъркана до скъсване, Има ацки много неща които колегите след мен ще допълнят да гледаш, но казвам това, което се сешам в момента.
Слушаи мотора дали мени обороти, дали при подаване на газ изтропва нещо, друго като караш пусни волана примерно когато си с 60 км и виж дали не ти носи колата в някоя посока, ако носи има още 50 причини за това, но я води на стенд и да я гледат отдолу задължително.Ако я водиш при майстори които не им се занимава може да ти кажат, че е перфектна затова не жали пари и по-добре да дадеш много по-вече за качествен преглед в някой сервиз отколкото после да ги даваш след като си я купил вече.
Най-важното е да прецениш човека от когото я купуваш, тоест малко психология, ако е мизерник или не е имал пари да я подържа ще си личи, кола от такъв чове не трябва да се взима защото той бъди сигурен, че не е слагал нищо качесвено по нея дори и маслото, ако е малд рейсар пак си знаеш защо да не я взимаш, ебе, троши и продава с извинение.
Гледаи гумите, ако са изтъркани, различни значи има нещо самнително също неможе човека да ти каже че просто е сменил отзад гумите защото му е носела нещо в завойте защот тоно задните



Ако човека е правил тунинг гледай внимателно какви части е използвал, ако е сложил кристални сфарове за 250-300 лева значи е мизерник ! Оригиналните Хела струват поне 500-600, а си прдстави колко са оригинални Кристални



- _BoBI_
- ентусиаст
-
- Мнения: 1481
- Регистриран на: 23.09.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330Ci SMG, Suzuki GSX-R 750cc
И още нещо реши какво искаш тоест добър звук и малко по-голям разход или 10 на сто с леко каране грацко аиде 11, но 4-цилиндъра
Едното е 320, другото е 318ИС
Няма смисъл да взимаш БМВ под 140 коня сиреч 316 освен ако не е в найстина перфектно състояние няма да усетиш голяма разлика в разхода, но ако караш 316 си с 100 коня, а ако караш ИС Весрията си с 140, а харчи 1 литърп римерно повече не си струва нали
Ако вземеш 6-така 12-13 литра грацко, но е 6-так се пак това говори само за себеси
Това е много обобщено като цяло иначе има още 100 неща да се кажат
П.С
нещо много ми се пишеше незнам защо
Едното е 320, другото е 318ИС
Няма смисъл да взимаш БМВ под 140 коня сиреч 316 освен ако не е в найстина перфектно състояние няма да усетиш голяма разлика в разхода, но ако караш 316 си с 100 коня, а ако караш ИС Весрията си с 140, а харчи 1 литърп римерно повече не си струва нали
Ако вземеш 6-така 12-13 литра грацко, но е 6-так се пак това говори само за себеси

Това е много обобщено като цяло иначе има още 100 неща да се кажат

П.С
нещо много ми се пишеше незнам защо

- Dimo
- баварски фанатик
-
- Мнения: 4558
- Регистриран на: 26.03.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: нещо...
- Мечтае да кара: McLaren F1 LM
Има доста теми за това, но ще се опитам да ти обобщя в няколко точки:
1. Цялостен външен вид, дали е с оригинална боя, дали има дребни декекти, ъглите на броните, фарове, стопове, гледай внимателно разстоянията межу вратите и калниците, между капака и аската и изобщо, неможе примерно в единия край предния капак да е на 2 см над фара а в другия да е почти подпрян на него
Дали има ръжда, имай предвид че това е една от най трудно гниещите коли, единственото място по което може и е допустимо да има е гърнето. Гледай муцуната на колата, ако е с широкия бъбрек трбва да е поне 96 по ВИН, ако е преди 94 и е 316 или 318 значи е с ремъчния двигател М40, който ще те вкара в приключение и ти препоръчвам горещо, да г избягваш. Имай предвид че кола от 92-ра с истинския климатроник НЯМА (тва е този с бутоите и авто функцията)!
2. Гледай вътре, колко е запазен салона, дали работят ел.стъклата (после могат да ти създадат много проблеми), ако е купе като затвориш вратата трябва джама да се вдига сам с 0,5см, погледни какава година на производство пише на двата колана на колата и сравни с VIN-a, гледай колко са изтъркани тапицерия, волан, седалки, педали, ако има климатик задължително пробвваш дали охлажда, покарвате колата и поглеждаш дали има проблем със загряването, дали всички уреди работят, ако е с клматроник гледай дали работи автоматичната функция, случва се да дава фира!
3. Двигател, гледай дали е измит, ако е измит, лошо, значи прикриват нещо или теч или нещо подобно, слушай как пали и дали мени обороти на място, ако е с верижен мотор, я форсираш веднъж на място и слушаш дали ще вземе да трака веригата като отпуснеш газта, ако трака имай предвид че колата е на поне 400к и оправянето на това нещо излиза към 800лв, прегледай фарове, стопове, мигачи, габарити и т.н. дали работят, проблем с тях може да значи какато изгоряла крушка за 50ст, така и проблем с доста сложната ел.инсталация на Е36.
4. Гледай продавача, тези които са сигурни в колите си, не се интересуват дали искаш да я гледаш при твой майстор или в Камор или някъьде другаде, не ги интересува и къде, обикновено си мълчат и избягват да говорят глупости като една баба караше БМВ-то за хляб 10 години и само аз тука 2 месеца го покарах и сега ми е скъпо за тва го продавам. Като питаш за сервиз не трябва да се интересуват къде е!!! Тва го определяш ти като изненадващ и последен тест на колата, както каза Боби диагностика и стенд, за да се видят нешата които може да са прикрити на пръв поглед. Има и още едно нещо, ако видиш че продавача ти виси на главата и през цялото време ти вика колко е добра и като откриеш някакъв дребен дефект ти споменава за коментар на цената също.
5. Не на последно място ако колата е с 1 ключ, без сервизна книжка, с газова уредба независимо къде слагана или с множество тунинг елементи от Илиенци, ти препоръчвам да не я взимаш изобщо. По тези правила аз си търсих доста дълго време кола, но определено си струваше чакането, така че по добре така от колкото да си блъскаш главата после!
6. Питай има ли някакви бонуси примерно, автокаско, винетки, трябва ли да и правиш профилактика или е направена скоро, нови ли са гумите и т.н. които вървят с колата и ще ти спестят част от разходите за година. От къде е внос колата, кога е внесена и колко е карана тук.
Ако си от София и искаш мога да ти помогна при огледа, пиши ми ЛС и ще разменим координати, мога и майстор да ти препоръчам
1. Цялостен външен вид, дали е с оригинална боя, дали има дребни декекти, ъглите на броните, фарове, стопове, гледай внимателно разстоянията межу вратите и калниците, между капака и аската и изобщо, неможе примерно в единия край предния капак да е на 2 см над фара а в другия да е почти подпрян на него

Дали има ръжда, имай предвид че това е една от най трудно гниещите коли, единственото място по което може и е допустимо да има е гърнето. Гледай муцуната на колата, ако е с широкия бъбрек трбва да е поне 96 по ВИН, ако е преди 94 и е 316 или 318 значи е с ремъчния двигател М40, който ще те вкара в приключение и ти препоръчвам горещо, да г избягваш. Имай предвид че кола от 92-ра с истинския климатроник НЯМА (тва е този с бутоите и авто функцията)!
2. Гледай вътре, колко е запазен салона, дали работят ел.стъклата (после могат да ти създадат много проблеми), ако е купе като затвориш вратата трябва джама да се вдига сам с 0,5см, погледни какава година на производство пише на двата колана на колата и сравни с VIN-a, гледай колко са изтъркани тапицерия, волан, седалки, педали, ако има климатик задължително пробвваш дали охлажда, покарвате колата и поглеждаш дали има проблем със загряването, дали всички уреди работят, ако е с клматроник гледай дали работи автоматичната функция, случва се да дава фира!
3. Двигател, гледай дали е измит, ако е измит, лошо, значи прикриват нещо или теч или нещо подобно, слушай как пали и дали мени обороти на място, ако е с верижен мотор, я форсираш веднъж на място и слушаш дали ще вземе да трака веригата като отпуснеш газта, ако трака имай предвид че колата е на поне 400к и оправянето на това нещо излиза към 800лв, прегледай фарове, стопове, мигачи, габарити и т.н. дали работят, проблем с тях може да значи какато изгоряла крушка за 50ст, така и проблем с доста сложната ел.инсталация на Е36.
4. Гледай продавача, тези които са сигурни в колите си, не се интересуват дали искаш да я гледаш при твой майстор или в Камор или някъьде другаде, не ги интересува и къде, обикновено си мълчат и избягват да говорят глупости като една баба караше БМВ-то за хляб 10 години и само аз тука 2 месеца го покарах и сега ми е скъпо за тва го продавам. Като питаш за сервиз не трябва да се интересуват къде е!!! Тва го определяш ти като изненадващ и последен тест на колата, както каза Боби диагностика и стенд, за да се видят нешата които може да са прикрити на пръв поглед. Има и още едно нещо, ако видиш че продавача ти виси на главата и през цялото време ти вика колко е добра и като откриеш някакъв дребен дефект ти споменава за коментар на цената също.
5. Не на последно място ако колата е с 1 ключ, без сервизна книжка, с газова уредба независимо къде слагана или с множество тунинг елементи от Илиенци, ти препоръчвам да не я взимаш изобщо. По тези правила аз си търсих доста дълго време кола, но определено си струваше чакането, така че по добре така от колкото да си блъскаш главата после!
6. Питай има ли някакви бонуси примерно, автокаско, винетки, трябва ли да и правиш профилактика или е направена скоро, нови ли са гумите и т.н. които вървят с колата и ще ти спестят част от разходите за година. От къде е внос колата, кога е внесена и колко е карана тук.
Ако си от София и искаш мога да ти помогна при огледа, пиши ми ЛС и ще разменим координати, мога и майстор да ти препоръчам


- _BoBI_
- ентусиаст
-
- Мнения: 1481
- Регистриран на: 23.09.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330Ci SMG, Suzuki GSX-R 750cc
"Гледай продавача, тези които са сигурни в колите си, не се интересуват дали искаш да я гледаш при твой майстор или в Камор или някъьде другаде, не ги интересува и къде, обикновено си мълчат и избягват да говорят глупости "
Да Димо това ми напомня за оня пич който само ти викаше
"Абе какво ще я гледаме на сервиз тя е перфектна аи никога не съм карал бързо честна дума, ама иначе повече от 220 неможе да вдигне..."
П.С
Много добре го обобщи
Да Димо това ми напомня за оня пич който само ти викаше
"Абе какво ще я гледаме на сервиз тя е перфектна аи никога не съм карал бързо честна дума, ама иначе повече от 220 неможе да вдигне..."

П.С
Много добре го обобщи

- kiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2499
- Регистриран на: 23.06.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: сребърна звезда
- Мечтае да кара: RAUH
Smoocki написа:ХАХхахаха ...е това беше доста добро...а да ви питам понеже имам едно приятелче които е рали механик и преди 1 година когато баща ми си търсеше кола гледахме една 5ца....та докато работеше двигателя тои махна капачката на маслото...това трябва ли да го гледам ??
така наи грубо се разбира дали двигателя е читав но това наи добре е да го праи някои които си разбира за да осети разликата
като я махнеш би трябвало леко да паднат оборотите и като я слижиш да се оправят
- Se7ven
- ентусиаст
-
- Мнения: 887
- Регистриран на: 20.10.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5, Е60, Е30
- Мечтае да кара: с талон
- Детайли за колата: БМВ
- ///MapTo
-
-
- Мнения: 5133
- Регистриран на: 15.05.2003
- Местоположение: Herefordshire,Ledbury
- Пол: Мъж
- Кара: акцизни М-паркети от острова
- Мечтае да кара: много неща
- Dimo
- баварски фанатик
-
- Мнения: 4558
- Регистриран на: 26.03.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: нещо...
- Мечтае да кара: McLaren F1 LM
gorskiq написа:да не отварям нова тема ... каква кола да си купя ?
имам малко пари ... ама да не се прецакам кажете коя е най добрата
... а после ше може ли да ми обясните как да я карам да не се джасна нейде че ше ме е много яд
... абе мисля че ще е най добре да ми кажете акъл от некъде продава ли се ? пак по натам аз сам ще си се оправя
Само не разбрах къде е смешното в това да питаш, ако не знаеш?


- Smoocki
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2073
- Регистриран на: 6.08.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 600 коня с умивна на лицето
- Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
- Детайли за колата: Garrett 3582
30 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани