М52Б28 тракащи клапани
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
- ayaks90
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 202
- Регистриран на: 17.06.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E60 528xi
- Мечтае да кара: M10
- Детайли за колата: Panda
М52Б28 тракащи клапани
Така колеги започвам от самото начало на моя ДВГ (от както е при мен).Преди 2 години си присадих М52Б28.Тогава му сложих масло 10в40 репсол (наливно полу синтетика) за една година само веднаж и долях 1л и това беше всичко нямаше никакви проблеми.Тази година януари месец отново смених маслото със същото от предходната година (промивка не съм правил).Доста често през зимния период се случваше да ходя с колата на много къси растояния и се получи един кофти конденз (вкарах се в едни фиулми за пикаещи дюзи,но не беше това).Казаха ми да изляза на магистралата и да я продухам тази кола и да започна да я карам в обороти а не като баба (аз понеже мн рядко и се отпусках).Така и напривих продухах колата на магистрала маслото се оправи което до този момент направо се растичаше от щеката и започнах да си я карам като за последно (винаги някаде с вратите винаги в обороти).Един ден пак я качих на магистралата покарах си с 200-230 и ко да чуя клапаните тракат
след като истина маслото трак мрак не се чуваше.Една вечер ходих малко на гонки и пак се растракаха,аз спокоен че като истине ше се оправи,но уви на следващия ден пак си тракаха... при студен ДВГ веднага отидах и купих масло след наливането на 1л масло щеката показа долна граница
.2500 км пробег и 1л масло го няма,а странното е че няма течове на масло от никаде и не го меши с водната система и от заде газовете са си в нормален цвят без синкави отенаци и кофти миризма (освен на изгорял бензин) ...Сега клапаните тракат исключително слабо (даже в първия момент майстора ми който стоеше на 1м от ДВГ неги чу а трябваше да залепи ухо на главата за ги чуе).Въпросите са следните:
1.Какво масло да и сложа.Има противоречия между двамата майстори и мен самия.Аз мисля за 10в60 кастрол (пълна) единия майстор ми казва да и сложа 15в40 (полу) другия казва да сложа 5в40 (пълна) и двете масла са на БМВ
2.Имаше и идея за вграждането на маслен радиатор понеже клапаните се обаждат само като загрее колата.Там идва другия въпрос дали това е необходимо и дали няма да прецакам ДВГ с по ниска температура на маслото и зимата това няма ли да е минус ??
3.Възможно ли е зимата маслото да се е разредило до такава степен че вече да не смазва добре ? Или просто и трябва по гъсто масло.


1.Какво масло да и сложа.Има противоречия между двамата майстори и мен самия.Аз мисля за 10в60 кастрол (пълна) единия майстор ми казва да и сложа 15в40 (полу) другия казва да сложа 5в40 (пълна) и двете масла са на БМВ
2.Имаше и идея за вграждането на маслен радиатор понеже клапаните се обаждат само като загрее колата.Там идва другия въпрос дали това е необходимо и дали няма да прецакам ДВГ с по ниска температура на маслото и зимата това няма ли да е минус ??
3.Възможно ли е зимата маслото да се е разредило до такава степен че вече да не смазва добре ? Или просто и трябва по гъсто масло.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: М52Б28 тракащи клапани
Тракат ти повдигачите, а не клапаните 
С тоя разход мотора ти е пътник. Каквото и масло да му сложиш е вече леко късно. Маслото не е средство за ремонт.
Може леко да позакърпиш положението с добро масло, но не очаквай чудеса. На студен старт ще трака, като я по насилиш ще трака и съответно няма да върви както се полага. В един прекрасен ден ще ти хлътне тарелката доволно и ще замине някой клапан.
При тоя, дето ти е казал да сложиш 15W-40 полусинтетика на М52 повече не ходи!

С тоя разход мотора ти е пътник. Каквото и масло да му сложиш е вече леко късно. Маслото не е средство за ремонт.
Може леко да позакърпиш положението с добро масло, но не очаквай чудеса. На студен старт ще трака, като я по насилиш ще трака и съответно няма да върви както се полага. В един прекрасен ден ще ти хлътне тарелката доволно и ще замине някой клапан.
При тоя, дето ти е казал да сложиш 15W-40 полусинтетика на М52 повече не ходи!
- Дидо ди
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 150
- Регистриран на: 6.02.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: е38 3.5 V8
- Мечтае да кара: 328 с колектор от 325
- Детайли за колата: Без задни гърнета
Re: М52Б28 тракащи клапани
слагай 10в60...малко е скъпо но при загрят двг.си запазва вискозитета...пробвал съм го лично 

- ///Micev_87
-
-
- Мнения: 386
- Регистриран на: 1.06.2008
- Местоположение: Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: 318ис м42 94г
- Мечтае да кара: e46 m3
- Детайли за колата: всичко по много
Re: М52Б28 тракащи клапани
за 318ис как ще е 10w60 не е ли повече за ръчки то аз се така си я карам ис-ката не е лошо да пробвал с 10w60 какво ще кажете

Re: М52Б28 тракащи клапани
Погледни клапан картерни газове. Много грижи от там идват. Чел съм, че дори и чукащи повдигачи от там идват. Другото е предишното ти масло. От наливно до наливно - разлика от земята до небето. Наистина трябва да е проверен източника щото 50 лв от масло излизат много повече от части после. А налягане на маслена помпа? Причини много, само трябва отнякъде да се започне.
- ayaks90
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 202
- Регистриран на: 17.06.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E60 528xi
- Мечтае да кара: M10
- Детайли за колата: Panda
Re: М52Б28 тракащи клапани
bum_bum написа:Тракат ти повдигачите, а не клапаните
С тоя разход мотора ти е пътник. Каквото и масло да му сложиш е вече леко късно. Маслото не е средство за ремонт.
Може леко да позакърпиш положението с добро масло, но не очаквай чудеса. На студен старт ще трака, като я по насилиш ще трака и съответно няма да върви както се полага. В един прекрасен ден ще ти хлътне тарелката доволно и ще замине някой клапан.
При тоя, дето ти е казал да сложиш 15W-40 полусинтетика на М52 повече не ходи!
Еми колега на студен мотор тракането е ... незначително като я карам на ръчка и започва да потраква.Пресен пример от снощи пак я ръчках известно време и тракане нямаше (но времето беше малко по студено и маслото стоеше на щеката),ако това нещо беше в жегата пак щеше да се растрака и да и се растича маслото от щеката... за вървежа ... все още тая 28-ца се цепи като не видяла преди няколко седмици се пуснах срещу читава М52ТУ28-ца и резултата беше 2:0 за мене след 100 му правя големите ластици (винаги сам се чудел да не е чипосана моятао понеже беше донорка от много испаната мома англичанка) имал съм случаи на 3-ти зъб започва да си заминава ако чукна по агресивно волана....
vangelov написа:Погледни клапан картерни газове. Много грижи от там идват. Чел съм, че дори и чукащи повдигачи от там идват. Другото е предишното ти масло. От наливно до наливно - разлика от земята до небето. Наистина трябва да е проверен източника щото 50 лв от масло излизат много повече от части после. А налягане на маслена помпа? Причини много, само трябва отнякъде да се започне.
Еми колега имах една тръбичка от клапан картерни газове... и познай един умник ми я истръгна и като му казах да я сложи отново се опита и неможа (сега стои в мазата тая тръбичка) за налягане на маслената помпа как се проверява ??
- ръб
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 750
- Регистриран на: 8.09.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i
Re: М52Б28 тракащи клапани
И моя донор беше англичанка, и моя мотор се цепеше много доволно, докато не му строших бутало и не разбрах, че има един основен ремонт вече
повдигачите ти се обащат от кофти масло, и аз карам сега с 5W40 пълна синтетика ама гадно, при първите ми няколко карания се държеше, ама сега вече си загуби вискозитета и след 5 минути ръчка почват да се обаждат. Затова пък загуби на масло нямам (на 5000км от основен ремонт съм е*ати
), освен че ми спукаха капака на ангренажа при шлайф и от там сълзи малко 
п.п. аз клапан на картерните газове нямам



п.п. аз клапан на картерните газове нямам
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: М52Б28 тракащи клапани
Дидо ди написа:слагай 10в60...малко е скъпо но при загрят двг.си запазва вискозитета...пробвал съм го лично
И за мен това е правилното масло, особено ако караш по-сериозно колота си. Важното да е истинско- беше 36лв. след, което изведнъж се появи за 20лв. Масло ...W40 не е подходящо за нашите температури през лятото.
Еми колега имах една тръбичка от клапан картерни газове... и познай един умник ми я истръгна и като му казах да я сложи отново се опита и неможа (сега стои в мазата тая тръбичка) за налягане на маслената помпа как се проверява ??
Колега, не мога да разбера какво точно е изтръгнато- тръбата преди клапана или маркуча след него, но трябва да решиш проблема. Или възстановяване на оргиналната система за вентилация на картерните газове, най-добре съчетано с профилактиката и и смяна на клапана с нов или изолирането и- за мен това е по-добрият вариант.
- ayaks90
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 202
- Регистриран на: 17.06.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E60 528xi
- Мечтае да кара: M10
- Детайли за колата: Panda
Re: М52Б28 тракащи клапани
Еми една пластмасова тръбичка (не е маркуч) една черна и мисля че е след клапана понеже беше крайния елемент (все едно да истръгна ауспуха от колекторите) и добре ще се заема да бъде въстановена възможно е да се е задръстил изхода с боклуци заради липсата на тая тръбичка) а относто маслото решено е ще бъде 10в60 и най вероятно ще има монтиран маслен радиатор + примивка на двигателя... И ако проблема не се отстрани ще се отваря глава да се види какво е състоянието на мотора (не ми кара 2.8 е вървеж на 20-ка).
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани