Смяна на двигател м42б18

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 12.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е91

Смяна на двигател м42б18

Мнение от player123 » 24 Юли 2013, 16:10

Отварям темата,защото на моя двигател се скъсаха веригите м42б18 и искам да взема един друг втора ръка който човека каза,че е сменил веригите обтегачите и т.н. не горял масло,но то всеки така ще каже.Просто искам да попитам какво да гледам когато закупувам двигател.Моля само за сериозни мнения по въпроса или някой колега който може да помогне и какви документи трябва да взема за да си прехвърля моя двигател в КАТ.Благодаря предварително :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 9.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW и VAG

Re: Смяна на двигател м42б18

Мнение от zafirovp » 24 Юли 2013, 16:18

Даже и да ти кажем, най-добре е да дойде някой който знае за какво да гледа. Например звука от разтегната верига е много специфичен и ако си го чувал как звучи, веднага ще го познаеш, но както може би се сещаш няма как да ти се обясни какво представлява този звук. За горенето на масло, никой неможе да ме убеди, че има м42 на над 170 000 което да не гори масло. Даже и моя двигател след основен ремонт си гори стабилно. Гледай, най-вече ауспуха за остатъци от масло, имам такава тема. Слаби места за течове на масло/антифриз са тялото на масления филтър, капаците на веригата и семеринга на вала. Тройника на блока ако не е сменян почти сигурно, че ще създава проблеми. Играенето на обороти също трябва да е минимално при запалване. Ако ходиш сам, по скоро гледай как е поддържана колата. Добре е да се провери Disa-та и клапана за картерна вентилация.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 12.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е91

Re: Смяна на двигател м42б18

Мнение от player123 » 24 Юли 2013, 16:52

Мерси много изчерпателен отговор просто ще помоля някой колега да помогне в това мое начинание за което разбира ще почерпя :bchug: Повечето двигатели обаче са свалени от колите и там вече става много трудно да разбереш какъв е двигателя.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Смяна на двигател м42б18

Мнение от M10 » 24 Юли 2013, 19:02

Свален двигател само на късмет. Можеш да навиеш собственика да свалите картера да прегледаш лагерите как са, маслото как е и има ли нагари, но главата примерно може да е спукана и няма да го разбереш. Ако при късането на веригата не ти е ударил клапани и е бил приличен мотора си струва да се ремонтира.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 12.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е91

Re: Смяна на двигател м42б18

Мнение от player123 » 25 Юли 2013, 15:32

3. Двигател

Капакът си го отвярате вие за да сте сигурни, че не е направена някоя магария от собственика/продавача по механизъма (изобщо колкото по-малко пипа "лошия" при огледа на колата толкова по-добре - всичко си правете вие, не се оставяйте той да ви демонстрира!)
За външен вид няма какво да говориме, защото масово се мият и пудрят двигателите.
Все пак гледате за нормалните неща: течове, съмнителни омотваници със скоч, лепени пластмаси и др.
Вижте преливника на охладителната система, обикновено той е от прозрачна пластмаса и се вижда цвета на антифриза-по вътрешните стени на казанчето (преливника) не трябва да има тъмни петна и налепи, това говори, че антифриза не е сменян редовно!
Вижте и самия цвят на антифриза, да знаете, че кафяв антифриз няма!

Преди за запалите двигателя го пипнете по колекторите или на друга нагряваща се част за да видите дали е топъл, ако е топъл значи скоро е пален и евентуалните проблеми при студен старт са скрити от Вас!!!!!
Запалете двигателя (ВИЕ!!!!) за да можете да разберете дали пали без газ или е необходимо да подавате газ (не е нормално), също така за да разберете дали веднага пали или е наложително да задържате стартера на ключа.

Веднага се услушайте за почуквания на клапани, повдигачи
Заслушайте се в звука и работата на двигателя
Не трябва да има прекъсвания, чукания, фучене ,свирене на ролки и ремъци и други нетипични звуци
Ако имате чаша с вода или кафе я сложете върху двигателя и се загледайте в вълничките по повърхността на течноста, колкото са по малко толкова по-добре работи двигателя.
тресящ двигател има проблеми от всевъзможен характер!
Изфорсирайте-пак се ослушвате за шумове.

Може да откачите един по един кабелите за свещите и да видите дали има "слаб" цилиндър.Някой който след изключване почти НЕ оказва влияние в работата на двигателя!

Вижте дали оборотите на празен ход са стабилни, не трябва да имат видими колебания.
Ако "играят" имайте предвид сериозни ремонти!!!!(избягвайте такива коли!!!!)
Принципно повече от 1000 оборота при загрял двигател НЕ са нормални!
Подавайте разко газ на двигателя, вижте дали поема/укротява добре (реагира адекватно)

Отвийте капачката на маслото при работещ двигател, от там не трябва да духа!!!!!!!!
Това е много важно!!!!!
Ако духа бягайте далеч от такъв двигател.
Вижте също така около гърловината и по долната част на капачката за налепи.Не трябва да има такива!!!!
ако наслояванията са бели или жълтеникави, значи маслото се смесва с антифриз
ако са черни то най-вероятно маслото не е сменяно или има доста добавки.

Нека ваш човек да форсира двигателя почти до червеното на оборотомера ,а вие вижте какво бълва от ауспуха.Ако излиза черен дим (бензинов двигател) значи няма добро изгаряне, ако бълва бял дим - гори доста масло, има и комбинации за които не ми се говори.Ако излиза вода не се притеснявайте, това е конденз от ауспуха!

Ако имате възможност сменете двигателното масло ПРЕДИ покупката.Запомнете как работи и звучи двигателя преди смяната и как след смяната!!!!!!
По този начин по-скапаните добавки ,които евентуално са сипани са извън играта и ще видите истинското "лице" на това което купувате.
Договорете се за това да смените маслото с продавача, сега са доста по склонни на такива неща отколкото преди.
Изобщо ако продавача много се дърпа и не иска да прави това които му предлагате включително и това колата да не се води на сервиз, а да си доведеш майстор на място (щото цоловия номер на колата е изтекъл и тя не може да се движи с него) ,му кажете Чао и отидете при друга кола.

Ослушайте се за работата на бензиновата помпа.Тя не трябва да се чува при запален двигател, нито отвън нито отвътре в колата!
Влезте в купето и на изключен двигател дайте няколко пъти на контакт и слушайте отзад какъв шум издава помпата.Принципно трябва да се чува слабо, ако я чувате виещо и шумно значи е тръгнала!

Хидравликата на волана може да я натоварите като завиете волана или до крайно ляво или до крайно дясно и задържите (примерно 10 сек), услушайте се за странни шумове, погледнете след това и за теч от хидравликата в двигателния отсек

!!!!!!!!ЗЛАТНО ПРАВИЛО!!!!!!!!!!
Бръкнете с показалец в "дупето" на колата (ауспуха)
Пръста ви ще стане черен (много или малко) размажете чернилката с палеца си и се опитайте по този начин да я изтриете от пръстите си (размазвайки с показалец и палец) ,ако чернилката почти изчезне всичко е наред, ако обаче не може да я махнете, значи двигателя гори масло!
В най-лошия случай ауспуха си е направо мазен и много тъмно черен!!!

Задължително правите компютърна диагностика (15-30лв)
Там ще ви проверят работата на свещи, ламбда сонди, кабели и на двигателя като цяло.Неща които няма как да разберете дали работят добре!
Компресия?

Ауспуховата система се проверява за пробойни, като на работещ на празен ход двигател с ръка запушите изходната тръба/и - ако двигателя започне да глъхне всичко е наред, ако обаче не си промени работата значи има дупка някъде!

Това е доста интересно мнение на един колега от форума.Разбира се аз ще погледна за някои неща няма баш да издребнявам все пак купувам двигател втора ръка .. :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Смяна на двигател м42б18

Мнение от M10 » 25 Юли 2013, 19:27

Само не мога да разбера, как ще чуеш повдигачите, ще видиш нагара на ауспуха и всичко написано, като е свален двигателя :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 12.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е91

Re: Смяна на двигател м42б18

Мнение от player123 » 25 Юли 2013, 19:31

Намерих двигател на кола ще мога даже да я покарам в понеделник ще ходя да го гледам човека казва,че имала 13.5 компресия :)

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 8.11.2008
Пол: Мъж

Re: Смяна на двигател м42б18

Мнение от vichkata » 27 Юли 2013, 1:07

тогава здрав акомулатор и уред за замерване на компресия и ти си я премери не да ти казва колко е била щото от казано до премерено има бая разлика

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 12.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е91

Re: Смяна на двигател м42б18

Мнение от player123 » 27 Юли 2013, 15:22

А ако двигателя е на колата но не е вързан към охладителната система как става замерването на компресия и друг въпрос някой може ли да дойде да с мен да замери компресията с някакъв уред за което ще си платя.Мерси предварително :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 20.04.2010
Местоположение: Ямбол-Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 318is Coupe
Мечтае да кара: BMW e21

Re: Смяна на двигател м42б18

Мнение от valeri_86_ » 31 Юли 2013, 11:42

player123 написа:Отварям темата,защото на моя двигател се скъсаха веригите м42б18 и искам да взема един друг втора ръка който човека каза,че е сменил веригите обтегачите и т.н. не горял масло,но то всеки така ще каже.Просто искам да попитам какво да гледам когато закупувам двигател.Моля само за сериозни мнения по въпроса или някой колега който може да помогне и какви документи трябва да взема за да си прехвърля моя двигател в КАТ.Благодаря предварително :yes:

Колега, как я скъса тази верига..този мотор е много здрав...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 12.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е91

Re: Смяна на двигател м42б18

Мнение от player123 » 31 Юли 2013, 11:56

не съм я скъсал а се разтропа самата верига ..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1708
Регистриран на: 17.04.2008
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
Мечтае да кара: Всичко що е BMW
Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++

Re: Смяна на двигател м42б18

Мнение от Biogame » 31 Юли 2013, 11:57

valeri_86_ написа:
player123 написа:Отварям темата,защото на моя двигател се скъсаха веригите м42б18 и искам да взема един друг втора ръка който човека каза,че е сменил веригите обтегачите и т.н. не горял масло,но то всеки така ще каже.Просто искам да попитам какво да гледам когато закупувам двигател.Моля само за сериозни мнения по въпроса или някой колега който може да помогне и какви документи трябва да взема за да си прехвърля моя двигател в КАТ.Благодаря предварително :yes:

Колега, как я скъса тази верига..този мотор е много здрав...

И защо си решил да го сменяш,не си ли заслужава да му направиш ремонта и поне да знаеш че още дълго ще го караш.
:driving: :dunno: :driving:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 12.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е91

Re: Смяна на двигател м42б18

Мнение от player123 » 31 Юли 2013, 12:00

еми той и гори по 2 -3 литра масло на смяна .. трябва да правя вериги и глава ще стане много пари

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Смяна на двигател м42б18

Мнение от vld » 31 Юли 2013, 12:14

player123 написа:еми той и гори по 2 -3 литра масло на смяна .. трябва да правя вериги и глава ще стане много пари

Но със сигурност ще караш здрав мотор, а не някой който след 10к км. да е в същото положение.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1708
Регистриран на: 17.04.2008
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
Мечтае да кара: Всичко що е BMW
Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++

Re: Смяна на двигател м42б18

Мнение от Biogame » 31 Юли 2013, 12:22

vld написа:
player123 написа:еми той и гори по 2 -3 литра масло на смяна .. трябва да правя вериги и глава ще стане много пари

Но със сигурност ще караш здрав мотор, а не някой който след 10к км. да е в същото положение.

Парите които ще дадеш за новия,стар мотор мисля че ще стигнат да оправиш твоя и после да си свиркаш.
Но всеки сам преценява.
Дано попаднеш на нещо добро.
:driving: :dunno: :driving:

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook