BMW VS CASTROL (питане за масло)
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- zafirovp
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 557
- Регистриран на: 9.06.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW и VAG
BMW VS CASTROL (питане за масло)
Здравейте, предстои ми смяна на масло на 318 ти компакт м42. Все още обаче не съм решил какво масло да избера. Поради огромния брой мнения за масла във форума съвсем се обърках какво точно ми трябва. Можете ли да ми препоръчате една от горните две марки масла? Евентуално и някаква добавка. Карам умерено, чат пат по мякой друг прекъсвач на някой паркинг, така че 10 w 40 ще ми е добре.
Благодаря
Благодаря
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)
Маслото БМВ е Кастрол, брандиран за БМВ. Препоръчвам ти Мотул.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)
Всъщност е Титан Фукс и е брандирано от Кастрол и после от БМВ.
- cowboetz
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 131
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Кара: Toyota Avensis T27 D-4D
Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)
Motul-a е много хубаво масло, но аз карам с BMW, защото е по-евтино
И аз съм с м42. Вече съм му навъртял над 100 000 с BMW масло 


- krasi2bmw
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 617
- Регистриран на: 10.11.2010
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 325 dizel
Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)
Привет колега добавка на Bardal Turbo protekt намаля триенето до 40 процента и пази мотора 

- jorko7120
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 243
- Регистриран на: 1.12.2011
- Пол: Мъж
- Кара: кво му падне...
- Мечтае да кара: М6 G-power
Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)
Имам 318ис и 316и . И двете са със мотул 15w40 и съм много доволен .
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)
На сайта на Мотул за М42 дават:
-best 5W40 X-cess
-better 10W40
Сложи си му 5W40. Не е толкова скъпо. Иначе каквото и да сложиш на мотора ще му е добре. Но дали наистина ще е Кастрол, или БМВ... това зависи от къде пазаруваш. Тук в темата по-полезно е да те насочим към добър вискозитет.
-best 5W40 X-cess
-better 10W40
Сложи си му 5W40. Не е толкова скъпо. Иначе каквото и да сложиш на мотора ще му е добре. Но дали наистина ще е Кастрол, или БМВ... това зависи от къде пазаруваш. Тук в темата по-полезно е да те насочим към добър вискозитет.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)
krasi2bmw написа:Привет колега добавка на Bardal Turbo protekt намаля триенето до 40 процента и пази мотора
Не бих се обзаложил

- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)
Двигателите са проектирани да работят БЕЗ добавки! Говорил съм и с дилъри на масло, които предлагат какви ли не добавки, намаляващи триенето, образуващи метало-керамичен слой по буталата...всичко за тях е ала-бала. Ако бяха нужни добавките, то отдавна някоя сериозна марка да бе сключила някой сериозен договор с голям производител, като БМВ-Кастрол примерно. Нужна ли е добавка за двигателя...работата е ясна.
За двигателя е ясно, може ли да върви с 5-40 си върви с 5-40. Няма такива, ама до 100 000 и после се минавало на 10-40. Караш с 5-40 докато почне да го гори. Тогава вече ако няма да отстраняваш проблема(стига вече с тези филми, че еди кой си модел фабрично горял масло, няма такъв филм, ако е конструиран така, той не върви като средностатистическия мотор с 5-40)или изчакваш да почне да го гори повечко и минаваш на 10-40, или направо минаваш на 10-40. След това процедурата се повтаря с минаване към 15-40 ако пак не ти се отстранява проблема и възникналите нови вследствие на първия.
И ако си сменяте 5-40-то на 10 000 не е вредно за колата, вместо да чакате да минат "препоръките", че спокойно можело до 15 000. С по-честата смяна на масло, чрез него от двигателя излизат всякакъв вид боклуци, които иначе си стоят до смяната.
Всеки сам си решава, но добавките са пълен смях. Да излезе един и да ми каже една реална полза, освен на някой гроб да му "млъкне" повдигача докато се продаде.

За двигателя е ясно, може ли да върви с 5-40 си върви с 5-40. Няма такива, ама до 100 000 и после се минавало на 10-40. Караш с 5-40 докато почне да го гори. Тогава вече ако няма да отстраняваш проблема(стига вече с тези филми, че еди кой си модел фабрично горял масло, няма такъв филм, ако е конструиран така, той не върви като средностатистическия мотор с 5-40)или изчакваш да почне да го гори повечко и минаваш на 10-40, или направо минаваш на 10-40. След това процедурата се повтаря с минаване към 15-40 ако пак не ти се отстранява проблема и възникналите нови вследствие на първия.
И ако си сменяте 5-40-то на 10 000 не е вредно за колата, вместо да чакате да минат "препоръките", че спокойно можело до 15 000. С по-честата смяна на масло, чрез него от двигателя излизат всякакъв вид боклуци, които иначе си стоят до смяната.
Всеки сам си решава, но добавките са пълен смях. Да излезе един и да ми каже една реална полза, освен на някой гроб да му "млъкне" повдигача докато се продаде.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- Alexch
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 26.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
- Мечтае да кара: Z8
Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)
BMWPOWERRR_ACM написа:...
Ако почне много да гори 5W40 ще гори и 10W40, повярвай ми. Иначе за другото си прав.
По темата, и аз препоръчвам Мотулец.
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)
Е, сега ще ти дам пример с 2.8 на Е39.
Когато го взех се чудех кое му е сбъркано, че гори яко масло, но с 10-40 нещата бяха горе-долу 2 литра на 10 000, ама като пробвах с 5-40 и отиде към двойно.
Отказах да минавам на 15-40 и бях решил да я карам докато залепне някой клапан.
Така де, беше ме яд на мърляча преди мен, който я бе занемарил така. Смених 3-4 марки масло като Кастрол, Лики Моли, Фукс и си останах с Фукс. Но отиде за 3 години към пробег над 100 000, а си гореше същите 2 литра на 10 000 и я продадох друг да си бере дерта, макар пък да му взех малко пари за нея, просто не мога да прецаквам така хората.
Иначе Мотулът си е много сериозно масло. Фукс Титан също е много добро.


Отказах да минавам на 15-40 и бях решил да я карам докато залепне някой клапан.


Иначе Мотулът си е много сериозно масло. Фукс Титан също е много добро.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)
Маслата си имат собствени добавки, осигуряващи нужните му качества. Щом едно масло не върши работата, значи проблема е в него -> сменя се с по-качествено. Много ясно, че в описанието на добавката ще пише какви ли се суперлативи, нали трябва да се продава
Но практиката (а и теорията) е доказала, че хубавото масло върши хубава работа. Но и трябва да се сменя през интервал, определен от работните режими на двигателя, трябва и хубави филтри да се ползват и т.н. Така че слагайте каквото е писано от производителя, ако товарите много двигателите си търсете подходящи алтернативи и така. Аз примерно карам М50 - по каталог 5W40, но смятам да му сложа 5W50, защото имам намерение да го подлагам на определен товар
, но и пък имам чести студени стартове. Съответно това освен ползването на високо качествени масла (избрал съм двойно-естерно) изисква и по-честа смяна. Нещата са ясни и сме ги говорили много. Добре е за такива въпроси да се четат старите теми.


- emo_ch
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 250
- Регистриран на: 9.05.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е38 725tds
Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)
Добавките са измама. Положителни ефекти, които ги пише на етиката, са последвани от двойно повече отрицателни, които са "забравили" да напишат.
- tenchooo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 122
- Регистриран на: 4.01.2010
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: IS
- Мечтае да кара: BMW ///M3
Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)
motul 5w40 перфектно аз съм с такова 

- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: BMW VS CASTROL (питане за масло)
Dirty M5 driveR написа:На сайта на Мотул за М42 дават:
-best 5W40 X-cess
и аз карам с това известно време ем-педесе-и-двойката. преди бях с мобил 0в40 ама нещо не ми хареса (нямам обективни причини да си призная).
и да, ако гори масло студения визкозитет няма никаква връзка. ако ще сменяте нещо сменяйте топлия визкозитет и не пипайте студения (ма преди тва си сменете pcv-то).
студения в същност колкото по-малко толкова по-добре. само, че има една подробност, че вискозитетите са диапазони не фиксирани стойности и т.н.
тва май съм го писал много пъти... не ми се обеснява, ама 0в40 е обикновенно малко по-рядко като е топло от 5в40. и много по-рядко като е студено(което вече е очевидно).
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани