Въпрос за Уравновесяване на изпарител на М40

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 23.06.2009
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: Е 36 318i M40

Въпрос за Уравновесяване на изпарител на М40

Мнение от B_M_W » 02 Юни 2012, 20:48

Става въпрос за М40б18 с обикновенна газова.Откакто е монтирана не мога да постигна по-нисък разход от 15 градско и 10 извън.Иначе проблем с работата на газ нямам.Свещите и въздушния филтър са нови,изпарителя е ловато със сменени мембрани преди 2000км.Идеята е да се премести смесителната плочка при дросела(в момента е преди дебитомера) и да се пусне изравнително маркуче до плочката.Някой пробвал ли го е?Би трябвало колата да е една идея по пъргава отколкото с плочка преди дебитомера.Не знам дали това ще се отрази на разхода?Ето и нагледно как се прави
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=70882

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка

Re: Въпрос за Уравновесяване на изпарител на М40

Мнение от dicho0o » 03 Юни 2012, 3:56

Колега според мен ако вкараш газта след дебитомера тя няма да бъде отчетена от него и няма да имаш ниски обороти!
Бях пробвал веднъж и при мен се получи без ниските....
Изображение
..На завоя заляга ,конете яко напряга ,задницата бяга ,към мантинелата посяга ,педала до метала ,прекъсвача да откача ,да гърми гърнето ,да разцепва небето..

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 23.06.2009
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: Е 36 318i M40

Re: Въпрос за Уравновесяване на изпарител на М40

Мнение от B_M_W » 03 Юни 2012, 7:47

Той проблема е точно в ниските обороти,защото на празен ход клапата на дебитомера е почти затворена.Така колата се дави и гасне,няма как да се компенсира с настройки,затова е идеята на изравняването,за да издърпа мембраната на изпарителя и от двете му страни налягането да е еднакво
На турбинираната 16 ка къде си подал газта?При турбо автомобили се правело по същия начин, за да се пусне газта след турбото

ентусиаст
Аватар
Мнения: 928
Регистриран на: 6.03.2009
Местоположение: Шопско
Пол: Мъж
Кара: чайник

Re: Въпрос за Уравновесяване на изпарител на М40

Мнение от sas_88 » 03 Юни 2012, 8:33

dicho0o написа:според мен ако вкараш газта след дебитомера тя няма да бъде отчетена от него и няма да имаш ниски обороти!...


Нищо общо...Точно на турбо колите е силно препоръчнително-даже задължително плочката да е на дросела.За да не са пълни турбо пътищата с газ ,че лошо може да стане.

B_M_W написа:Той проблема е точно в ниските обороти,защото на празен ход клапата на дебитомера е почти затворена.Така колата се дави и гасне,няма как да се компенсира с настройки,затова е идеята на изравняването,за да издърпа мембраната на изпарителя и от двете му страни налягането да е еднакво
На турбинираната 16 ка къде си подал газта?При турбо автомобили се правело по същия начин, за да се пусне газта след турбото



Преди карах м40,сега м43 с обикновенна газова,с плочка преди дебитомера и такива проблеми несъм имал. Че дори по едно време м40-ката я карах без дебитомер :yes: Търси си проблема с газта другаде-изпарител,може да затапиш отвора на кутията на въздушния филтър.Но почти съм сигурен ,че проблема е в изпарителя.И не очаквай разход много по нисък от 15 в града :mhihi: до към 12,5-13 може и да успееш.

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 23.06.2009
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: Е 36 318i M40

Re: Въпрос за Уравновесяване на изпарител на М40

Мнение от B_M_W » 03 Юни 2012, 10:51

В момента съм с плочка преди дебитомера и проблеми няма.Диаметъра на плочката е 33мм.Отвора на кутията на филтъра отпред е запушен и отзадната страна на кутията е направен същия отвор за да не гасне от насрещния въздух.Идеята е когато плочката е на дросела да се намали риска от гърмеж и оборотите на празен ход да не се влияят толкова от състоянието на въздушния филтър

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Въпрос за Уравновесяване на изпарител на М40

Мнение от Jordana » 03 Юни 2012, 11:50

По принцип за коли с дебитомер с клапа е желателно да се елиминира клапата когато работи на газ.Става с механично лостче което я избутва в отворено положение като обърне на газ .Тука обаче в БГ не съм виждал някой да монтира по този начин.Лошото е че съобразно мястото и вида на колекторите мястото на плочката е строго индивидуално за всеки двигател.Та точно за този мотор не знам но при м20 работеше само и единствено с плочката преди дебитомера.Сложена след дебитомера то не бяха гърмежи гаснене висок разход и накрая ми писна сложих ГИ и всичко утихна.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: София
Кара: 318i М40

Re: Въпрос за Уравновесяване на изпарител на М40

Мнение от Totko » 04 Юни 2012, 16:59

Дебитомера се слага на дросела, като между него и дросела е "кихалката" - след това е плочката и чак тогава гофрето до филтъра. Пътят на газта се скъсява "с едно гофре"..))). Аз съм така. Върви си отлично, но разхода ми през лятото градско не е под 12.5.. Не знам за по-нисък..

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 23.06.2009
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: Е 36 318i M40

Re: Въпрос за Уравновесяване на изпарител на М40

Мнение от B_M_W » 04 Юни 2012, 18:29

Интересно решение,не се бях сетил.Разхода ти ако е в София е перфектен :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 19.07.2013
Пол: Мъж

Re: Въпрос за Уравновесяване на изпарител на М40

Мнение от Gideon » 21 Юли 2013, 22:40

Тотко схванах идеята и много ми харесва обаче ще съм ти страшно задължен ако постнеш една две снимки

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook