Ново 20 с ТДС-а,студена преди да е запалила включва перката

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Ново 20 с ТДС-а,студена преди да е запалила включва перката

Мнение от Nasko_325TD » 28 Фев 2011, 9:27

Значи качвам се аз тази сутрин и тръгвам да паля.Давам на контакт и хоп,чувам перката как тръгва на първа степен още преди да съм я запалил.Не съм пускал климатик.
Викам си басси маммата,загасих и пак дадох на контакт-пак същата работа!?
Така и не успях да запаля,защото ми бутна акомулатора. :dunno: :banghead: :censored:
Аз едното не съм оправил ,то ся друго почна да се обажда. :conf:
Та въпроса ми е има ли датчик който отгваря за работата на тази перка?
Кое може да я накара да се пуска на 1-ва степен?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 542
Регистриран на: 25.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39tdsA "97
Мечтае да кара: c63amg

Re: Ново 20 с ТДС-а,студена преди да е запалила включва перката

Мнение от ShibinG » 28 Фев 2011, 10:56

виж схемата за бушоните , едно от релетата отговаряше за перката, при мен нещо беше "залепнало" и дори с изваден ключ въртеше перката , почуках го и се оправи :yes:
6>4

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Ново 20 с ТДС-а,студена преди да е запалила включва перката

Мнение от ares2 » 28 Фев 2011, 14:30

най-вероятно е реле
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 943
Регистриран на: 20.05.2009
Местоположение: пловдив
Кара: всичко що е с гуми

Re: Ново 20 с ТДС-а,студена преди да е запалила включва перката

Мнение от anton mutafchiev » 28 Фев 2011, 14:52

направо си вземи ново реле не е скъпо

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Ново 20 с ТДС-а,студена преди да е запалила включва перката

Мнение от stony1 » 28 Фев 2011, 15:42

Nasko_325TD написа:Значи качвам се аз тази сутрин и тръгвам да паля.Давам на контакт и хоп,чувам перката как тръгва на първа степен още преди да съм я запалил.Не съм пускал климатик.
Викам си басси маммата,загасих и пак дадох на контакт-пак същата работа!?
Така и не успях да запаля,защото ми бутна акомулатора. :dunno: :banghead: :censored:
Аз едното не съм оправил ,то ся друго почна да се обажда. :conf:
Та въпроса ми е има ли датчик който отгваря за работата на тази перка?
Кое може да я накара да се пуска на 1-ва степен?


Наско, като пречетох поста ти разбрах, че имаш повече от един проблем и всичките са електрически. До колкото помня, в темата ти за тресенето на колата при пускане на педала на съединитела, беше писал, че си в час с тоците. В темата с полезните линкове има един с ел схемите за Е36. Теглиш, четеш и си решаваш проблема.
Само едно ми е интересно. Как разбра, че перката се е включила на 1-ва степен и как ти "бутна" акумулатора, той да не е 60Ah.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 448
Регистриран на: 28.06.2009
Местоположение: високо в планината
Пол: Мъж
Кара: млади майки да полудяват ...
Мечтае да кара: всичко,без пари да давам

Re: Ново 20 с ТДС-а,студена преди да е запалила включва перката

Мнение от vanko 318i » 28 Фев 2011, 16:41

да и във една друга тема беше писъл че е много в час със всички кабели и токове,па сега го тормози некакъв датчик,и перка на 1-ва степен :dunno: има доста изписано за тия датчици и ел.перки кое я командва кое не я командва кога се върти на 1-ва или на 2-ра степен и как така даваш на контакт пуска се перката,ти връщаш ключа обратно перката спира да се върти(двапъти правиш тая процедура) и акумулатора ти е паднал и нема палене :mhihi: :dunno: ..................

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2377
Регистриран на: 10.04.2008
Местоположение: СА
Кара: м си...

Re: Ново 20 с ТДС-а,студена преди да е запалила включва перката

Мнение от plradev » 28 Фев 2011, 17:48

Случва се и на най-опитните електричари бре,кво се подигравате на момчето ... :mhihi:

Наско,провери си веригата за включване не ел.перката ,като погледнеш схемата дето ти каза колегата по-горе и щи станат ясни нещата ,лесно е,не са много компонентите :winky:

п.п. И си зареди акумулатора ,че тва е резил еле па за печка.. :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Re: Ново 20 с ТДС-а,студена преди да е запалила включва перката

Мнение от Nasko_325TD » 28 Фев 2011, 18:42

Еми там е работат ,че като дам на контакт става и то много рядко!
Не е постоянно,обаче нали като е студена подгрява,стартер и перка- акомулатора и 200 амперчаса да е,все тая.Просто множко му идва.
А как разбрахте,че е реле след като само студена го прави и то понякога.После след като я запаля,поне предишните пъти-спира да се върти!?Все пак ,ако е реле нали трябва нещо да му подаде сигнал(+ или -),за да сработи.То не сработва от самосебе си! :mrgreen:
:conf:
Последна промяна Nasko_325TD на 28 Фев 2011, 18:47, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Re: Ново 20 с ТДС-а,студена преди да е запалила включва перката

Мнение от Nasko_325TD » 28 Фев 2011, 18:45

vanko 318i написа:да и във една друга тема беше писъл че е много в час със всички кабели и токове,па сега го тормози некакъв датчик,и перка на 1-ва степен :dunno: има доста изписано за тия датчици и ел.перки кое я командва кое не я командва кога се върти на 1-ва или на 2-ра степен и как така даваш на контакт пуска се перката,ти връщаш ключа обратно перката спира да се върти(двапъти правиш тая процедура) и акумулатора ти е паднал и нема палене :mhihi: :dunno: ..................

Да колега,давам на контакт започва да се върти,махам я от контакт -спира. :conf:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Re: Ново 20 с ТДС-а,студена преди да е запалила включва перката

Мнение от Nasko_325TD » 28 Фев 2011, 18:53

И къде има схеми за Е36 325ТД 91г?
Аз лично видях само за 318 :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 289
Регистриран на: 22.10.2009
Местоположение: Козлодуй
Пол: Мъж
Кара: compact m51d25

Re: Ново 20 с ТДС-а,студена преди да е запалила включва перката

Мнение от hakerizanov » 28 Фев 2011, 19:41

Nasko_325TD написа:И къде има схеми за Е36 325ТД 91г? :roll:

хмм, не беше ли ТДС? според заглавието е ТДС. сега пък ТД. вярна ли е грешката?
I think things -- and they happen...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Ново 20 с ТДС-а,студена преди да е запалила включва перката

Мнение от metodi80 » 28 Фев 2011, 19:42

Nasko_325TD написа:И къде има схеми за Е36 325ТД 91г?
Аз лично видях само за 318 :roll:


Е тука има схеми !
viewtopic.php?f=8&t=19053
По -точно в Бентли менюала .... , схемите за охлаждащата система почват от 578 страница на пдф-а ....

В тая верига имаш две релета (нормално и високоскоростно) , температурен ключ , компа и перката (ако имаш климатик във веригата участва и датчика/ключа за налягането на компресора).
Първо извади нормалното реле и виж дали не са му залепнали контактите (ти казваш , че не го прави винаги , а само на студен двигател , така че тази теза вероятно ще се отхвърли , но все пак изкарай тия релета и провери как са им контактите ). След това виж на бубината на кое от двете релета постъпва напрежение , за да можеш да установиш на коя степен се включва перката ...
На бубните на тези релета постъпва + при подаване на контакт , а масата към бубината се подава или от температурния датчик/ключ на двигателя ,или от регулатора/ключа на налягането на компресора .... Демек за да се завърти перката , трябва на бубината на едно от двете релета да се подаде маса , твоята работа е да установиш кой от давата ключа изброени по-горе ти подават маса... ! По ясен не мога да бъда .... !!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Re: Ново 20 с ТДС-а,студена преди да е запалила включва перката

Мнение от Nasko_325TD » 28 Фев 2011, 20:09

Ами те почват от 92 година колега?И не пише дали е за дизел или бензин!? :conf:
Мойта е 91-година.
След това по-надолу има 6 цилиндрови двигатели,ама са от 96 година -98година. :conf:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Ново 20 с ТДС-а,студена преди да е запалила включва перката

Мнение от metodi80 » 28 Фев 2011, 20:13

Nasko_325TD написа:Ами те почват от 92 година колега?И не пише дали е за дизел или бензин!? :conf:
Мойта е 91-година.
След това по-надолу има 6 цилиндрови двигатели,ама са от 96 година -98година. :conf:


Значи няма сериозна разлика м/у 4/6 цилиндров или дизел/бензин , разликите са най -общо в това дали колата има две перки (пред и зад радиаторите) или е с една , дали перката е директно вързана или има вградена допълнителна бубина ... Както ти казах принципа е еднакъв , на всякъде има две релета и един или два ключа (два са ако кола има клима...). Промених си по -предния пост , прочети го , ако не си , там съм описал ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Re: Ново 20 с ТДС-а,студена преди да е запалила включва перката

Мнение от Nasko_325TD » 28 Фев 2011, 20:23

metodi80 написа:
Nasko_325TD написа:И къде има схеми за Е36 325ТД 91г?
Аз лично видях само за 318 :roll:


Е тука има схеми !
viewtopic.php?f=8&t=19053
По -точно в Бентли менюала .... , схемите за охлаждащата система почват от 578 страница на пдф-а ....

В тая верига имаш две релета (нормално и високоскоростно) , температурен ключ , компа и перката (ако имаш климатик във веригата участва и датчика/ключа за налягането на компресора).
Първо извади нормалното реле и виж дали не са му залепнали контактите (ти казваш , че не го прави винаги , а само на студен двигател , така че тази теза вероятно ще се отхвърли , но все пак изкарай тия релета и провери как са им контактите ). След това виж на бубината на кое от двете релета постъпва напрежение , за да можеш да установиш на коя степен се включва перката ...
На бубните на тези релета постъпва + при подаване на контакт , а масата към бубината се подава или от температурния датчик/ключ на двигателя ,или от регулатора/ключа на налягането на компресора .... Демек за да се завърти перката , трябва на бубината на едно от двете релета да се подаде маса , твоята работа е да установиш кой от давата ключа изброени по-горе ти подават маса... ! По ясен не мога да бъда .... !!!

Точно това ми беше идеята.Значи релето не може един път да е залепнало,един път не.Все пак аз климатика не съм го пускал,за да залепне контактната система.
Значи температурния ключ(101градуса),работи понеже не дава верига когато колата е загряла.Нито пък като е студена.Явно е от датчика за налягането,но пък аз като не съм пускал климатика-как се включва дявол да го вземе!?
Точи датчик има ли стойност която може да се замери с уред или трябва да се тества по някакъв начин!?
Ще видя кабелите къ мнего дали са здрави,макар,че няма логика да се оправя след като я запаля. :dunno:
Значи тази схема от 92 г. мисля,че е най достоверна за моята кола.
Тя е с климатика с врътките.

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook